VAKIFBANK
2014 FAALİYET RAPORU
87
2.6 PAYLARIN DEVRI
Banka’nın payları (A), (B), (C) ve (D) gruplarına ayrılmış olup, tümü nama yazılı paylardan oluşmaktadır.
Banka’nın (A) grubu hisseleri ile (B) Grubu’ndan Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün kontrolündeki mülhak vakıflara ait olanların satışına ve bu satışla ilgili usul ve
esasları belirlemeye Bakanlar Kurulu yetkilidir.
(B) Grubu’ndan diğer mülhak vakıflara ait olan paylar ile (C) ve (D) Grubu’nu temsil eden payların devrini kısıtlayan herhangi bir hüküm Banka Ana
Sözleşmesi’nde bulunmamaktadır.
Ancak ortakların talep etmesi kaydıyla mülhak vakıflara ait olan (B) Grubu paylar (Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün izni ile) ve (C) Grubu paylardan (D) Grubu’na
dönüşüm yapmaya VakıfBank Yönetim Kurulu yetkilidir.
BÖLÜM III- KAMUYU AYDINLATMA VE ŞEFFAFLIK
3.1 ŞIRKET İNTERNET SITESI VE İÇERIĞI
VakıfBank’ın Türkçe ve İngilizce internet sitelerine;
www.vakifbank.com.tradresinden ulaşılabilmektedir.
Banka’nın internet sitesi; SPK tarafından 03.01.2014 tarihinde yayımlanan Kurumsal Yönetim Tebliği’nin (II-17.1) kurumsal internet sitesi ile ilgili (2.1.1), (2.1.2),
(2.1.3) ve (2.1.4) no’lu ilkeleri ile uyum içerisindedir. Banka tarafından yapılan KAP açıklamalarının önemli bir bölümü, açıklamadan yararlanacak kişilerin karar
vermelerine yardımcı olacak ölçüde doğru, tam, dolaysız, anlaşılabilir, yeterli ve açıklamanın Türkçesi ile uyumlu olacak şekilde İngilizce ’ye çevrilerek İngilizce
internet sayfasında yayımlanmaktadır.
3.2 FAALIYET RAPORU
Banka’nın Faaliyet Raporu; SPK tarafından 03.01.2014 tarihinde yayımlanan Kurumsal Yönetim Tebliği’nin (II-17.1) faaliyet raporu ile ilgili (2.2.1) ve (2.2.2) no’lu
ilkeleri ile uyum içerisindedir.
BÖLÜM IV- MENFAAT SAHİPLERİ
4.1 MENFAAT SAHIPLERININ BILGILENDIRILMESI
Menfaat sahipleri; gerekli görülen konularda basın bültenleri, basın toplantıları, röportajlar, faaliyet raporları, internet sitesinde yer alan haberler, açıklamalar ve
çeşitli toplantılar aracılığıyla düzenli olarak bilgilendirilmektedir.
Doğru ve güvenilir bilgi akışını teminen, her çeyrek açıklanan mali tablolara ilişkin sunumlar hazırlayan Yatırımcı İlişkileri Müdürlüğü, internet sitesi ve e-posta
yoluyla bu sunumları yatırımcılarla paylaşmakta ve organize ettiği canlı telekonferanslarla da duyurmaktadır. Birim, yatırım kuruluşları tarafından düzenlenen
yatırımcı toplantılarına düzenli katılarak Banka ve sektörle ilgili gelişmeleri aktarmakta ve günlük olarak ilgili her türlü soru ve talebi telefon ve e-posta yoluyla
yanıtlamaktadır. Banka internet sayfasında “Sorun Çözelim” sayfası üzerinden Banka müşterilerinin Banka hizmet ve ürünleri hakkındaki bilgi talepleri, dilek
veya şikâyetleri için gerekli teknik alt yapı oluşturulmuştur. Bu kapsamda, müşteri sorunlarının çözümü Banka’nın tüm birimleri tarafından en etkin bir şekilde
yerine getirilmektedir.
Menfaat sahiplerinin bilgiye erişimini hızlandırmak, Banka’nın mevzuata aykırı ve etik açıdan uygun olmayan işlemlerini Kurumsal Yönetim Komitesi’ne erişimini
kolaylaştırmak amacı için
surdurulebilirlik@vakifbank.com.tr/ sustainability@vakifbank.com.trmail adresleri oluşturulmuş ve kurumsal internet sitesinde Yatırımcı
İlişkileri bölümünde menfaat sahiplerinin bilgisine sunulmuştur.
Banka çalışanlarının bilgilendirilmesi amacıyla ayrıca Bilgi Sistemi Portalı oluşturulmuştur. Kurum içi bilgi paylaşım sistemi olan portal ile tüm duyurular sisteme
taşınmıştır. Kurum içi tüm bilgilere ulaşılması sistem üzerinden gerçekleştiği için, çalışanlar aradıkları bilgiye farklı noktalardan anında ve en etkin şekilde
ulaşmaktadırlar. Bu şekilde, hem çalışan memnuniyeti artmakta, hem de zaman ve emek kaybı önlenmiş olmaktadır. Bu portal sayesinde maliyet tasarrufu ve
hızlı iletişim hedeflenmiştir.
Banka tarafından gerçekleştirilen işlemlerin mevzuata, bankacılık teamüllerine, Banka içi politikalara ve etik ilkelere uyumuna yönelik mevcut kontrol
mekanizmalarının gözetimi, Teftiş Kurulu Başkanlığı, İç Kontrol Başkanlığı, Risk Yönetimi Başkanlığı koordinasyo¬nu ile Uyum Müdürlüğü ta¬rafından
gerçekleştirilir. VakıfBank’ın yurt dışı şubelerinde ve konsolidasyona tabi ortaklıklarında, yurt dışı kaynaklı düzenlemelere uyum risklerinin takip edilmesiyle
Banka içindeki uyumluluk bi¬lincini ve kültürünü sürekli yükseltmeye yönelik gerekli çalışmaların yapılması da uyum fonksiyonunun temel sorumlulukları
arasında yer alır. Denetim Komitesi, uyum fonksiyonuna ilişkin yürütülen fa¬aliyet sonuçları hakkında doğrudan bilgilendirilir.




