YÖNETİM VE KURUMSAL YÖNETİM UYGULAMALARI
84
KURUMSAL YÖNETİM
İLKELERİ UYUM RAPORU
Yatırımcı İlişkileri Müdürlüğü tarafından 2014 yılı içinde;
•
Pay sahipleri tarafından iletilen yaklaşık 1.500 adet bilgi talebi yanıtlanmıştır.
•
20 yerli ve yabancı yatırımcı konferansına katılarak yaklaşık 650 yabancı yatırımcı ve yerli kurumsal yatırımcı ile yüz yüze toplantılar yapılmıştır.
•
Banka’nın İstanbul’daki ofisinde 225’den fazla toplantı gerçekleştirilmiş ve yaklaşık 400 yatırımcı/analist ile görüşülmüştür.
•
İştirak edilen yatırımcı bilgilendirme konferanslarından sonra yatırımcılardan alınan bilgiler doğrultusunda raporlar hazırlanıp üst yönetime sunulmuştur.
•
Mali tablolara ilişkin sonuçlar üzerine 4 tane telekon¬ferans organize edilmiş ve bunların kayıtları İngilizce internet site¬sinde yayımlanmıştır.
•
Dört derecelendirme kuruluşu (Fitch, Moody’s, S&P ve Capital Intelligence) ile yıllık olağan değerlendirme toplantısı düzenlenmiştir.
•
Banka hakkında rapor düzenleyen tüm analistlerle yakın irtibat halinde olunmuş, raporların hazırlanması aşamasında analistlere doğru ve sağlıklı bilgiler
aktarılmış ve analistlere, düzenledikleri raporlara ilişkin görüşler bildirilmiştir.
•
03 Ocak 2014 tarih, 28871 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren II-17.1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği ile uyumun sağlanmasını teminen
Yatırımcı İlişkileri Müdürlüğü’nün tüm görev yönetmelikleri ve iş süreçleri gözden geçirilmiştir. Bu kapsamda, Genel Kurul süreci olmak üzere, tüm pay
sahipleri ile ilişkiler, VakıfBank Türkçe ve İngilizce Yatırımcı İlişkileri internet sayfası, özel durum açıklamaları vb. görev ve sorumluluklar ilgili Genel Müdürlük
birimlerinden alınarak Yatırımcı İlişkileri Müdürlüğü’ne devredilmiştir. Yapılan işlemler sonucunda, Yatırımcı İlişkileri Müdürlüğü’nün, II-17.1 sayılı Kurumsal
Yönetim Tebliği’nin Yatırımcı İlişkileri Bölümü başlıklı 11’inci maddesi ile tam bir uyum içerisinde olması sağlanmıştır.
•
2014 yılında gerçekleştirilen Olağan ve Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı’nın Bankacılık Kanunu, Sermaye Piyasası Kanunu, Kurumsal Yönetim Tebliği, Banka
Ana Sözleşmesi ve sair diğer mevzuatın gerektirdiği kapsam ve şekilde yerine getirilmesi sağlanmıştır.
•
Sürdürülebilirlik ile ilgili çalışmaların koordine edilmesi amacı ile Kurumsal Yönetim Komitesi’ne bağlı olarak faaliyet gösteren Sürdürülebilirlik Çalışma
Grubu’nun sekretarya işlemleri yerine getirilmiş, sürdürülebilirlik ile ilgili toplantılar, toplantı gündemleri ve atılacak adımlar belirlenmiştir.
•
Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını değerlendirmesi için EIRIS firması ile iletişime geçilmiş, konu hakkında yapılacak işlemler öncelik sırasına göre
belirlenmiş ve EIRIS tarafından VakıfBank ile ilgili yazılan raporlar hakkında karşılıklı fikir alışverişinde bulunulmuştur.
•
Sürdürülebilirlik İlkesi çerçevesinde çevre, rüşvet ve yolsuzluk, kâr dağıtım, bağış ve yardım, çalışan hakları olmak üzere tüm politika dokümanları ilkenin ve
endeksin gerektirdiği içerik doğrultusunda revize edilerek Yönetim Kurulu’nun onayına sunulmuştur.
•
Kurumsal ve yabancı yatırımcılara yönelik olarak 2014 yılında Banka birimleri tarafından iPhone ve iPad kullanıcıları için hazırlanan Türkiye’nin ilk İngilizce
yatırımcı ilişkileri uygulaması projesi “VakıfBank IR” adı ile hayata geçirilmiştir. “Söz konusu uygulama, 2014 yılında 2.354 adet kullanıcı tarafından indirilerek
tablet ve akıllı telefonlarda kullanmaya başlanmıştır.
•
Thomson Reuters Extel tarafından yatırımcı ilişkilerinde mükemmeliyeti teşvik etmek ve tescillemek amacıyla 2014 yılında düzenlenen “Pan-Avrupa Yatırımcı
İlişkileri Anketi’ne” göre; VakıfBank yatırımcı ilişkileri alanında Türkiye’nin en iyi 5 şirketi arasında yer almış ve Türk bankaları arasında bu alanda en çok
beğenilen iki bankadan biri olmuştur. Sadece kurumsal ve yabancı yatırımcıların oylaması ile oluşan anket sonuçları, ülkemizde Türkiye Yatırımcı İlişkileri
Derneği (TÜYİD) tarafından açıklanmıştır.
2.2 PAY SAHIPLERININ BILGI EDINME HAKLARININ KULLANIMI
Yatırımcı İlişkileri Birimi’ne yöneltilen sorular, gizli ve ticari sır niteliğindeki bilgiler hariç olmak üzere, sorunun muhatabı en yetkili kişi ile görüşülerek gerek
telefon aracılığı ile gerek yazılı olarak cevaplandırılmaktadır.
Pay sahiplerini ilgilendiren hisse senedi işlemleri, sermaye artırımı, kâr payı alma işlemleri, Genel Kurul Toplantıları, finansal raporlar, özel durum açıklamaları
vb. Banka’ya ilişkin bilgi ve gelişmeler internet sitesi, gazete ilanları, posta yoluyla veya telefon aracılığıyla düzenli olarak ilgili taraflara aktarılmaktadır. Diğer
taraftan, anılan gelişmeler ve bilgiler, yurt dışında yerleşik yatırımcılara e-posta yoluyla ulaştırılmaktadır. Ayrıca, yerli pay sahiplerinin faaliyet dönemi içinde,
sahip oldukları hisse senetlerinin durumu, mevcut hisselerinin dönüşüm ve vefat sonrasında hisse senetlerinin paylaştırma işlemleri hakkındaki bilgi taleplerine
yazılı olarak cevap verilmektedir.
VakıfBank’ın Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanmış iki ayrı yatırımcı ilişkileri in¬ternet sitesi bulunmaktadır. Bunlar;
Türkçe yatırımcı ilişkileri sitesi:
http://www.vakifbank.com.tr/Yatirimci_Iliskileri.aspx?pageID=657İngilizce yatırımcı ilişkileri sitesi:
http://www.vakifbank.com.tr/investor-relations.aspx?pageID=625Söz konusu siteler aracılığı ile VakıfBank’ın ku¬rumsal bilgileri, dönemsel mali tablolar ve faaliyet raporları, kurumsal yönetim ile ilgili bilgiler, hisse senedi
bilgileri ve Ban¬ka’daki gelişmelere ait duyurular yer almaktadır. Banka’nın kurumsal internet sitelerinde, pay sahiplerinin haklarının kullanımını etkileyebilecek
nitelikte bir bilgi ve açıklama bulunmamaktadır.




