Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  79 / 328 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 79 / 328 Next Page
Page Background

VAKIFBANK

2014 FAALİYET RAPORU

79

PLANLAMA VE ORGANIZASYON

2014 yılı içerisinde Banka’nın organizasyon yapısı ile ilgili yürütülen çalışmalar doğrultusunda, açılan yeni şube/birimlerle

sağlam bir organizasyon yapısının kurulmasına katkıda bulunulmuş, ilgili birimlerle koordineli çalışılarak birimlerin görev,

yetki ve sorumluluklarının düzenlenmesi sağlanmıştır. Bu kapsamda 22 adet birimin görev yönetmeliği güncellenerek

günün koşullarına ve uygulama prosedürlerine uygun hale getirilmiştir.

Organizasyonun en önemli beşeri sermaye kaynağı olan insan kaynağının hem nitelik hem de nicelik olarak doğru bir

şekilde belirlenerek istihdam edilmesi, bunun yanı sıra Banka kurumsal politikası doğrultusunda personelin eğitilmesi

ve geliştirilmesine aracılık edilmesi amacıyla genel müdürlük birimleri ve şubelere yönelik norm kadro çalışması

gerçekleştirilerek teşkilata duyurulmuştur.

Türk bankacılık sektöründe güçlü sermaye yapısı, aktif kalitesi ve oluşturduğu yaygın şube ağıyla; etkin, verimli ve

müşteri odaklı hizmet vermeyi kendine ilke edinmiş olan VakıfBank, 2014 yılı içerisinde de güçlü yapısının devamını

teminen 1 Bölge Müdürlüğü, 1 Bölge Krediler Müdürlüğü, 6 Birim açılışı ile şube açılışlarını sürdürerek; bir önceki yıl 859

olan şube sayısına, 29 şube ve 5 bağlı şube daha ekleyerek 893 şube sayısına ulaştırmıştır.

Banka’nın insan kaynakları uygulamalarına ilişkin olarak belirlediği 2015 yılı stratejik hedefleri aşağıda yer

almaktadır.

Her geçen gün daha da büyümekte olan Banka’nın ilerlemesini sürekli kılmak ve yakaladığı başarıyı sürdürmesini

sağlamak amacıyla 2015 yılı içerisinde gerekli personel istihdamını gerçekleştirmek,

Kurum içi iletişimin artırılarak personel motivasyon ve verimliliğinin yükseltilmesi amacıyla, Banka Kurumsal Portalı’na

eklenen İnsan Kaynakları uygulamaları hakkındaki bütün bilgileri ve önerileri içeren ekranların bulunduğu portalı tüm

personel tarafından aktif olarak kullanılabilecek bir platform haline getirmek,

Banka’nın içinde bulunduğu büyüme süreci kapsamında Banka Birim/Şubeleri’ndeki norm kadro eksiklikleri, açılan/

açılacak Şube/Birimler’deki yetkili personel ihtiyacı ile gerçekleşmesi muhtemel ayrılışlar da (emeklilik, istifa vb.) göz

önünde bulundurularak personelin 2015 yılı içerisinde bir üst unvana terfi ettirilmesini sağlamak,

Personelin yetkinliklerine, performansına ve almış olduğu eğitimlere göre kariyer planlamasını sağlamak,

2015 yılında satış takımlarına da hedef verilerek ve aylık performans takibinden günlük performans takibine

geçilmesini sağlamak,

Güncel İK uygulamalarının takipçisi ve uygulayıcısı olarak, Banka personelinin çalışma isteklerini ve verimlerini artırıcı

nitelikte bir çalışma ortamı oluşturarak personelin daha aktif çalışmasını sağlamak,

Personele izinlerinin mevzuatlara uygun şekilde kullandırılmasını sağlamak,

Banka şube personelinin Genel Müdürlük Birimleri’nden aldıkları hizmetin değerlendirilmesi amacıyla İç Müşteri

Memnuniyet Anketi’ni uygulamak,

Personelin ihtiyaçları kapsamında verilecek eğitimlerin uygulamaya dönük, iş sonuçlarına odaklı, sosyal öğrenmeyi

destekleyen ve teknolojinin yoğun olarak kullanılacağı yöntemlerle sürdürülmesini sağlamak,

2015 yılı kârlılık, büyüme, mevduat, kredi artış hedefleri doğrultusunda ve müşterilerimizden aldığımız güçle şube

ağının yaygınlaşma çalışmalarına planlandığı şekilde devam etmek.