YÖNETİM VE KURUMSAL YÖNETİM UYGULAMALARI
78
İNSAN KAYNAKLARI
UYGULAMALARI
VakıfBank 2014 yılında izlediği İK uygulamaları ile Banka başarısının sürekliliği için bölge ihtiyaçları göz önünde bulundurularak optimum sayıda personel
temininin gerçekleştirilmesini, verilen eğitimler ile tüm personelin nitelikleri ve becerileri açısından geliştirilmesini, Banka’nın genel amaç ve politikaları
çerçevesinde, etkin, verimli ve kaliteli hizmet sunulabilmesi için bankacılık konusunda uzmanlaşmış ve meslek ilkelerine bağlı personel yetiştirilmesini ve Banka
şube ağının gelişiminin etkin şekilde gerçekleştirilmesine katkıda bulunarak güçlü bir organizasyon yapısı oluşturulmasını sağlamıştır.
PERSONEL YÖNETIMI
VakıfBank 2014 yılı içerisinde ihtiyaçları doğrultusunda yürüttüğü işe alım ve personel seçimi süreci ile bankacılık sektörünün gerektirdiği niteliklere ve kurum
kültürüne uygun personelin Banka’ya kazandırılmasını sağlamayı amaçlamıştır. Bu kapsamda İnsan Kaynakları politikasının uygulanmasında gereken asgari
personel sayısı belirlenerek, iş gücü kalitesini artıracak şahısların istihdam edilmesi amacıyla, 2014 yılında toplam 974 personel işe başlatılmıştır. Bu süreçte
emeklilik, istifa ve diğer nedenler ile 997 çalışan Banka’dan ayrılmış olup, 2014 yılsonu itibarıyla Banka personel sayısı 14.920 çalışana ulaşmıştır. Mevcut
insan kaynağının daha etkin ve verimli kullanılması hedefi doğrultusunda; geçen yıla oranla personel sayısını artırmadan, 1 Bölge Müdürlüğü, 1 Bölge Krediler
Müdürlüğü, 6 Birim ve 34 yeni şubenin faaliyete geçmesi sağlanmıştır.
KARIYER VE PERFORMANS
VakıfBank “kendi yöneticisini yetiştiren banka olma” stratejisiyle uyumlu bir kariyer politikası izleyerek, Banka içinden gelecek vaat eden ve kendini geliştiren
her personele, önceden belirlenmiş kriterler doğrultusunda, belirli dönemlerde yükselme şansı tanıyan bir kariyer yolu sunmaktadır.
Banka 2014 yılı içinde çalışanlarına sağladığı kariyer planlama ve unvanda yükselme süreçleri ile verilen yeni sorumluluklarla personelin yöneticilik ve liderlik
vasıflarının gelişmesine katkıda bulunarak, personelin Banka’ya olan bağlılığının artırılmasını sağlamış ve aidiyet duygusunun güçlendirilmesine katkıda
bulunmuştur.
Performans yönetim sistemi ile Banka projeksiyon hedefleri ve çalışan hedeflerinin uyumu sağlanarak, çalışanlar ve yöneticiler arasında çift yönlü ve sürekliliğe
dayalı bilgi akışı ile yüksek performansa dayanan ortak bir kültür oluşturulması amaçlanmakta olup performans ölçüm sistemi ile de ödüllendirmeler için
bireysel amaçlar ile kurumsal amaçlar arasındaki uyumun sağlanmasına katkı sağlayan önemli bir iletişim mekanizması görevini de üstlenmektedir.
Personelin yetkinlikleri ile bulundukları roller dikkate alınarak verilen ölçülebilir, erişilebilir ve gerçekçi hedefler ve bu hedefler doğrultusunda yapılan objektif ve
adil değerlendirmelerle, 2014 yılı içerisinde, personelin aylık performansı izlenmek suretiyle performans ölçümleri yapılmış ve altışar aylık dönemlerde teşvik
amaçlı ödemelerde bulunularak iş motivasyonlarının üst seviyede tutulması sağlanmıştır.
EĞITIM
VakıfBank, izlediği insan kaynakları politikaları çerçevesinde, çalışanlarının kariyer hedefleri doğrultusundaki gelişimlerinin desteklenmesini, motivasyonlarının
artırılmasını, iş tatmini yaratılmasını ve iş verimliliğinin artırılmasını eğitimler yoluyla sağlamaktadır. Bu kapsamda “Eğitim İhtiyaç Analizi” doğrultusunda 2014
yılı içerisinde toplam 360 farklı konuda gerçekleştirilen 2.495 adet sınıf içi eğitimden 67.242 katılımcı faydalanmış ve toplam 612.667,25 saat eğitim verilmiştir.
2014 yılı için ortalama personel sayısı 14.920 olup, eğitim alan personel sayısı 10.744 olarak gerçekleşmiştir. Bu personelin 7.495’i birden fazla eğitim almıştır.
2014 yılı içinde sınıf içi eğitimlerin dışında toplam 64 konuda gerçekleştirilen e-öğrenme eğitimleri 274.623 katılımcı tarafından tamamlanmıştır.




