Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  88 / 328 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 88 / 328 Next Page
Page Background

YÖNETİM VE KURUMSAL YÖNETİM UYGULAMALARI

88

KURUMSAL YÖNETİM

İLKELERİ UYUM RAPORU

4.2 MENFAAT SAHIPLERININ YÖNETIME KATILMASI

Banka, başta çalışanlar olmak üzere tüm menfaat sahiplerini gözeterek, ürün ve hizmet kalitesini geliştirip iç ve dış müşteri beklentilerini karşılamayı

amaçlamakta ve bunu gerçekleştirmek için bütün sistemlerini sürekli gelişime yönelik olarak tasarlamaktadır.

Banka, çalışanlarının yeni ürün ve hizmet üretim sürecinde etkin bir rol oynamasına büyük önem verir. Banka içinde kurulan bir e-posta adresi ile tüm

çalışanların yeni ürün geliştirilmesi kapsamında fikirlerini beyan etmelerine olanak sağlanmıştır. Söz konusu öneriler, ilgili Genel Müdürlük birimleri tarafından

değerlendirilerek proje aşamasına getirilebilir.

Banka, çalışanları dışındaki menfaat sahiplerine de kendilerini ilgilendiren hususlarda ve gerekli görüldüğü durumlarda e-posta, telefon ve diğer iletişim

kanalları aracılığıyla bilgilendirme sağlamaktadır. Müşteri memnuniyeti sağlanması amacı ile Banka bünyesinde Tüketici İlişkileri Koordinasyon Merkezi adlı birim

oluşturulmuştur. Bu birime internet üzerinden ulaşılabilmekte, Banka ürün ve hizmetleri ile ilgili her türlü istek, eleştiri veya memnuniyetler e-posta yoluyla ilgili

birime ulaştırılabilmektedir. Diğer taraftan müşteriler, 0850 222 0 724 numaralı telefondan VakıfBank 7/24 şubesine bağlanarak tüm bankacılık işlemlerini bir

telefonla çözüme ulaştırabilmektedir.

4.3 İNSAN KAYNAKLARI POLITIKASI

Sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında, Kurumsal Yönetim Tebliği’nin (II. 17.1) 3.3.1. numaralı ilke gereklerini yerine getiren İnsan Hakları ve Çalışan Hakları

Politikası’nı kurumsal internet sitesinde menfaat sahiplerinin bilgisine sunulmuştur.

Banka yürütmekte olduğu İK uygulamaları ile stratejik hedeflerine ulaşmak için mevcut insan kaynağını en verimli şekilde değerlendirirken aynı zamanda

personeline sunduğu iş ortamı ve fırsat eşitliği ile mevcut iş barışının sürdürülmesini amaçlamaktadır.

Bankacılık sektöründe artan rekabet dikkate alınarak izlenmekte olan büyüme stratejisi kapsamında, Banka mevcut İK politikaları aracılığıyla çalışanlarının

gelişimini destekleyerek, motivasyon ve iş tatmini yaratma konusuna öncelik verilmekte, diğer taraftan da personelin bağlılığının ve mutluluğunun en üst

seviyede gerçekleştirilmesini hedeflemektedir.

Bu kapsamda, Banka tarafından yürütülen İnsan Kaynakları politikasının ana esasları aşağıda yer almaktadır:

Banka personelinin çalışma isteklerini ve verimlerini artırıcı nitelikli bir çalışma ortamı sağlamak ve muhafaza etmek,

Banka’nın politika ve prosedürlerinin işleyişinde cinsiyet eşitliği kavramını ön planda tutarak kadın-erkek personel ayrımı gözetmeksizin, tüm personelin fırsat

eşitliğine sahip olduğu ve iş barışının olduğu bir çalışma ortamı sağlamak,

Her düzeyde iletişime açık bir iş ortamını kalıcı hale getirmek,

Çalışanların işteki başarı ve performanslarını değerlendirmek, teşvik etmek, moral ve motivasyonlarını üst düzeyde tutmak,

Çalışanların maddi ve manevi çıkarlarını göz önünde bulundurarak cinsiyet ayrımı gözetmeksizin eşit işe eşit ücretin sağlandığı adil bir ücret politikası izlemek

ve bu politikayı muhafaza etmek, geliştirmek,

Personele Banka bünyesinde verilen eğitimlerle bilgi ve becerilerini geliştirmek,

Banka’nın eğitim politikası çerçevesinde personelini kariyer hedeflerine yönelik olarak yetiştirmek,

Kadın erkek personelinin sağlık, güvenlik ve refahlarını sağlamaya yönelik gerekli tedbirleri alarak Banka’ya olan bağlılıklarını artırmak,

Kadın erkek eşitliği temelinde çalışanlarına unvanda yükselme imkânları sunarak, verilen yeni sorumluluklarla yöneticilik ve liderlik vasıflarının gelişmesine

katkıda bulunmak,

Personelin kişisel ve mesleki yetkinliklerini geliştirerek yüksek motivasyon sağlamak ve Bankaya bağlılıklarını artırarak aitlik duygusunu güçlendirmek,

Modern İK uygulamaları ve gelişmeleri takip ederek, güncel İK uygulamalarını Banka sistemine uyumlulaştırarak uygulanabilir hale getirmek.

Banka’da istihdam edilecek personele ilişkin ölçütler Banka Personel Yönetmeliği’nde belirtilmiş olup işe alım süreci ilgili mevzuatta belirtilen esaslar

doğrultusunda yürütülmektedir.

Personel ihtiyacını karşılamak üzere yapılan işe alımlarda adaylar müfettiş yardımcısı, mali analist/uzman yardımcısı ve stajyer memur unvanları ile Banka’da

işe başlatılabilmektedir. Banka’da çalışacak personelin üniversitelerinin bankacılıkla ilgili dört yıllık fakülte ve yüksekokullarından mezun olup, yüksek lisans

yapmış olmasına ve yabancı dil bilmesine özen gösterilmektedir.