Öncelikli Konular & SKA’lar
Müşteri Deneyimi ve Memnuniyeti
SKA: 8, 9, 10
Finansal Okuryazarlık
SKA: 4, 5, 8, 10
Paydaş İletişimi ve Şeffaflık
SKA: 8, 10
Tedarikçi Yönetimi
SKA: 4, 8
Toplumsal Sorumluluk
SKA: 4, 5, 10
RİSKLER
FIRSATLAR
SKA 8, 9, 10
Müşteri ve kalite odaklı büyüme stratejimiz kapsamında ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi kurulumunu 2017 yılında tamamladık. Bu bağlamda, ilk olarak Genel Müdürlük birimleri ve tüm şubelerin bankacılık süreçlerini ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile uyumlu hale getirerek, 2019 yılı itibarıyla şube ve bölgelerimiz dâhil olmak üzere tüm lokasyonlarımızı ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ile belgelendirdik. 2024 yılında da Entegre Yönetim Sistemi kapsamında yapılan denetimlerle sistemin devamlılığını sağladık.
Müşteri memnuniyetinin ölçülmesi, müşteri sadakatini sürdürmenin ve bankacılıkta doğru kararlar almanın temelini oluşturuyor. Günümüzde kaçınılmaz bir gereklilik haline gelen müşteri memnuniyet ölçümü hem doğru stratejiler geliştirmek hem de müşteri bağlılığını sağlamak için büyük önem taşıyor. Bu bağlamda, müşterilerin değişen beklentilerini anlayan, onlara hızlı ve memnuniyet odaklı çözümler sunmak için çalışan bir banka olarak, müşteri geri bildirimlerine çok önem veriyoruz. Sürdürülebilir Müşteri Deneyimi anlayışı ile müşterimize hizmet verdiğimiz tüm kanallar üzerinden 2024’te de “Müşteri Tavsiye Skoru” ve “Efor/Memnuniyet” anketlerimizi düzenli olarak gerçekleştirdik. 2 milyondan fazla geri bildirim ile müşterilerimizin tüm kanallarımızda daha yalın bir deneyim yaşamalarını sağlamak amacıyla aldığımız geri bildirimleri değerlendirerek müşterimizin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda iş süreçlerimizi iyileştirmek için projeler geliştirdik. 2025 yılında işlem sonrası kanallarımızdan sunulan anket adedini ve müşteri geri bildirim memnuniyet oranlarını artmayı hedefliyoruz.
Müşterilerimizin işlem çeşitliliğini artırmak için anlık ürün satışına dönüşebilecek gerçek zamanlı kampanyalar yapmaya bu dönemde de devam ettik. Bu sayede en doğru anda ve en hızlı şekilde müşterilerimizin ihtiyaç duydukları ve ilgilendikleri hizmeti, işlem yaptıkları kanal aracılığıyla sunduk.
2024 yılında müşteri sadakatini artırmak ve ürün ile kanal aktifliğini sürdürülebilir kılmak amacıyla ödüllü kampanyalar düzenledik. 2025 yılında da bu kampanyalar ve müşteri sadakat programlarımızla bağlılığı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, veri analitiği çalışmalarımızla müşterilerimizin ihtiyaçlarını önceden tahmin ederek, onlara sürekli olarak doğru ürün ve hizmet önerilerinde bulunmayı amaçlıyoruz. Bu yaklaşımla hem kişiselleştirilmiş çözümler sunuyor hem de Bankamızın operasyonel verimliliğini artırıyoruz.
2024 yılında müşterilerimizin ürün ve hizmet çeşitliliğinde önemli artış elde ettik. Analitik çalışmalarımızı bu dönemde de sürdürdük. Müşteri şikayetlerinin etkin yönetilebilmesi amacıyla geliştirdiğimiz “Akıllı Şikayet Yönlendirme Sistemi”ni uygulamaya aldık. Yapay zeka tabanlı olan bu sistem ile operasyonel süreçleri azalttık. Ayrıca bu projemiz ile PSM (Payment Systems Magazine) Awards’ta “Kurum İçi İnovasyon” kategorisinde Gümüş, Hammers’ta “En İyi Yapay Zeka Ekibi” kategorisinde Bronz, İstanbul Marketing Awards’ta “Yapay Zeka Kullanımı” kategorisinde ödüle layık görüldük.
Bu dönemde, müşteri deneyimini iyileştirme yolunda önemli adımlar attık. Müşterilerimizin bizi en sık arama nedenlerini ve farklı kanallarda başlatılan ancak tamamlanamayan işlemleri analiz edebilmek için daha önce kurduğumuz ‘Akıllı Müşteri İletişim Merkezi’ projemizi 2024 yılında geliştirdik. İletişim merkezimize, belirlediğimiz 11 işlem seti için arama tahmini yapabilme özelliği kazandırdık. Bu sayede, sesli yanıt sistemimizde anonslar aracılığıyla işlemleri hızlandırarak müşterilerimizin sistemde geçirdiği süreyi önemli ölçüde kısalttık. Gelecek dönemde, müşterilerimizin farklı ürün ve kanallarla olan etkileşimlerini analiz ederek toplamda 18 işlem seti için tahminleme senaryolarını hayata geçirmeyi hedefliyoruz.
2024 yılında 178 bin kişiyi uzaktan müşteri süreci üzerinden müşterimiz yaptık.
Müşteri deneyimi ve sadakatini geliştirmek amacıyla, şubede geçirilen zamanı en aza indirmeye ve müşterilerin tercih ve eğilimlerine odaklanarak ilgili ürünleri kişiye özel tekliflerle sunmaya ve müşterilerden aldığımız geribildirimleri değerlendirerek müşteri memnuniyetinde sektörde ilk sıralarda olmaya yönelik çalışmalarımızı bu dönemde de sürdürdük.
Bankacılık sektöründe dijitalleşmenin hız kazanmasıyla birlikte, uzaktan müşteri edinimi sürecimizde önemli adımlar attık. Bankamız müşterisi olmak isteyen bireylerin şubeye gitmek zorunda kalmadan, tamamen dijital bir süreçle müşteri olma işlemini gerçekleştirebilmelerini sağladık. Bu süreçte, kimlik doğrulama ve sözleşme onaylama gibi adımları, güvenli görüntülü görüşme ve elektronik imzayla tamamlıyoruz. Böylece hem müşteri deneyimini iyileştiriyor hem de dijital kanallarımızın etkin bir şekilde müşterilerimiz tarafından kullanımı artırıyoruz.
Aynı zamanda bu dönemde, hayata geçirdiğimiz uzaktan kimlik tespiti ile müşteri güncelleme projemiz sayesinde müşterilerimiz cep telefonu güncelleme, sim kart blokesini kaldırma veya eksik sözleşme gibi durumlarda anlık görüntülü görüşme yoluyla bilgilerini güncelleyip aktivasyonlarını hızlı ve kolay bir şekilde tamamlayabilmelerini sağladık. Böylece, bilgi güncellemek isteyen müşterilerimiz şubeye gitmeye gerek kalmadan görüntülü görüşme aracılığıyla işlemlerini 7/24 gerçekleştirebildi.
2024 yılında, yenilikçi adımlar atarak Bireysel ve Ticari Faaliyetli Gerçek müşteriler için NFC özelliği bulunmayan cihazlarda da müşteri edinimini kolaylaştırmak amacıyla “Para Transferi ile Müşteri Ol” sürecini uygulamaya aldık. Ürün ve hizmetlerimizin müşterilerimize tanıtılmasına yönelik çalışmalarımızı yoğun bir şekilde sürdürdük. Belirli müşteri gruplarına özel olarak hazırlanan kredi teklifleriyle müşterilerimize dijital kanallar üzerinden, şubeye gitmelerine gerek kalmadan, hızlı ve kolay bir şekilde özel kredi fırsatları sunduk. Bu adımlar müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerin erişilebilirliğini artırırken, dijital bankacılık vizyonumuzu da güçlendirdi. Gelecekte de yenilikçi çözümlerle müşteri deneyimini iyileştirmeye devam edeceğiz.
Ayrıca bu dönemde özel bankacılık ve yüksek gelir segment müşterilerine özel işlem setleri ve genişletilmiş Müşteri İletişim Merkezi hizmeti sunmak için uygulamaya aldığımız Özel Bankacılık Hizmet Hattı ile müşterilerimizin VIP hizmet veren temsilcilerimizle anında görüşme yapabilmesini sağladık. 2024 yılında açtığımız 2 yeni Özel Bankacılık Şubemiz ve 2025 yılı içerisinde açmayı planladığımız şubelerimiz ile Özel Bankacılık hizmet ağımızı genişletmeye devam edeceğiz. Ayrıca, VISA ile yaptığımız iş birliği kapsamında en üst ürün grubu Infinite özelliğine sahip Private Metal Kredi kartımızı müşterilerimizin kullanımına sunduk. Bu kapsamda kart sahibi müşterilerimize çeşitli avantajlar sunarak müşteri memnuniyetini artırmayı hedefliyoruz.
Ek olarak; Metal BusinessCard ve Metal Pro Card ürünlerimiz ile iş dünyasında yer alan kredi kartlarına yeni bir soluk kazandırdık. KOBİ, ticari ve kurumsal segment müşterilerimiz için sunduğumuz Metal BusinessCard ve perakende segment müşterilerimiz için sunduğumuz Metal Pro Card ile müşterilerimize ayrıcalıklı avantajlar tanıdık. Bu sayede müşteri deneyimimizi iyileştirerek ürün kullanımımızı artırdık.
İnaktif müşterilerin aktifleştirilmesine yönelik kampanyalara bu dönemde de devam ettik. Önümüzdeki dönemde de sunacağımız kampanyalarla söz konusu müşterileri Bankamıza kazandırmayı ve müşteri bağlılığını artırmayı hedefliyoruz.
2024 yılında Bankamıza iletilen başvuruların %93,53’üne yanıt verdik.
Bankamızca sunulan ürün ve hizmetlere ilişkin her türlü başvuruyu; Müşteri İletişim Merkezimiz, internet ve mobil bankacılık uygulamalarımız, şubelerimiz, sosyal medya hesaplarımız, posta ve resmî kurumlar (TBB, BDDK, CİMER gibi) aracılığıyla büyük bir titizlikle kabul ediyor, müşteri ihtiyaçlarına en etkin şekilde yanıt verebilmek adına alanında uzman ekiplerimiz tarafından büyük bir hassasiyetle değerlendirerek en kısa sürede çözüme kavuşturuyoruz. Her bir başvuruyu, hizmet kalitemizi artırmak, yenilikçi yaklaşımlar geliştirmek ve müşteri odaklı anlayışımızı daha ileriye taşımak adına değerli bir fırsat olarak görüyoruz.
Başvuru adetleri ve yapılan çalışmalar ile birlikte aylık, üç aylık ve yıllık raporlar hazırlayarak hem Bankamız üst düzey yöneticileri ile hem de denetçi kurumlar ile paylaşıyor, üçer aylık dönemlerde geniş katılımlı toplantılar düzenleyerek gelişim alanlarımıza yönelik gerekli karar ve aksiyonları alıyoruz. Ayrıca, Denetim Komitesi ve Yönetim Kurulu’na yaptığımız sunumlar ile de konunun en üst düzeyde takibini önemsiyoruz.
İletişim ve bilgi paylaşımı açısından yoğun olarak kullanılan sosyal medya platformlarının günümüzde artan öneminin farkında olarak; sosyal medya platformları üzerinden Bankamız ürün ve hizmetleri hakkında yapılan paylaşımları özenle takip ediyor ve anlık çözümler üreterek müşteri memnuniyetini sağlıyoruz.
Yapay zekâ destekli altyapımız ve müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımımızla, müşteri deneyimini sürekli iyileştiriyor ve ilk temas anında etkili çözümler sunarak memnuniyeti en üst düzeye taşıyoruz. Bu doğrultuda, müşteri taleplerini analiz etmeye odaklanan yapay zekâ tabanlı ‘Başlık Tahminleme’ altyapısını geliştirdik. Bu yenilik sayesinde müşterilerimizin başvurularını hızlı bir şekilde değerlendirip sonuçlandırıyoruz. Gelecek dönemde tahminleme modellerimizi daha da geliştirerek hem operasyonel süreçlerimizi optimize etmeyi hem de müşteri memnuniyetini daha ileri bir seviyeye taşımayı hedefliyoruz.
Tüm bu çalışmalar neticesinde, müşteri memnuniyetinde algoritmik ve aksiyon modelini benimseyen yapımız ile sektör raporunu oluşturan çözüm süresi ve şikâyet sıralamasında bazın en dibinde yer alarak sektördeki öncü konumumuzu yeniden kanıtladık. Küresel ölçekte hizmet veren bağımsız denetim firmalarınca yapılan çalışmalarda da birinci sırada yer alarak liderliğimizi pekiştirdik. 2025 yılında, sektörde iyi bir konumda yer aldığımız şikâyet sıramızı koruyarak çözüm süremizi daha da düşürmeyi hedefliyoruz. Aynı zamanda başvuru yönetimine entegre ettiğimiz yapay zekâ uygulamalarımızı dijital dönüşüm çağında yaşanan yenilikleri takip ederek geliştirmeye devam edeceğiz.
Uzun yıllara dayanan köklü deneyimlerimiz ve geleceğe yönelik motivasyonumuz ile birlikte müşteri memnuniyetini daha ileri taşıma gayesiyle güçlü ve sağlam adımlar atarak müşterilerimizin daima yanında olmayı sürdüreceğiz.
Web sitemizde yer alan Bankamızın Müşteri Memnuniyeti Politikası’na buradan erişebilirsiniz.
GRI 2-25, 2-26, 3-3
SKA 8, 10
Bankamızın temellerini oluşturan vakıf kültüründen aldığımız güçle bize emanet edilen varlıkları şeffaf ve etik bir yaklaşım ile etkin ve verimli bir şekilde yönetmeye çalışıyoruz. Bu yaklaşımla, tüm paydaşlarımıza kattığımız değeri artırmak için çalışıyor, daima paydaşlarımızın yanında olmayı taahhüt ediyoruz. Bunun için tüm paydaşlarımız ile etkin iletişim içinde olmanın gerekliliğinin farkında olarak çalışmalarımızı çok geniş bir paydaş ekosistemiyle sürdürüyoruz. Tüm paydaşlarımızın görüşlerini karar alma mekanizmalarına dâhil etmek üzere çalışırken, diyaloğumuzu sürekli hale getirecek çeşitli iletişim mekanizmalarıyla ilişkilerimizdeki sürekliliği sağlıyoruz.
2024 yılında da yatırımcılarla veya aracı kuruluşlarla ilişkilerimizi güçlendirmeye ve onları bilgilendirmeye kesintisiz olarak devam ettik.
Yatırımcılarla etkin iletişim
2024 yılı içerisinde gerçekleştirdiğimiz yüz yüze, telekonferans ve videokonferans aracılığıyla 300’den fazla toplantıda yaklaşık 450 yatırımcı/analist ile görüştük. 11 yerli ve yabancı yatırımcı konferansına ve webinara katılım sağlayarak 200’ün üzerinde yerli ve yabancı kurumsal yatırımcı ile online/yüz yüze toplantı gerçekleştirdik. İştirak edilen yatırımcı bilgilendirme konferanslarından sonra yatırımcılardan alınan bilgiler doğrultusunda raporlar hazırlayıp üst yönetime sunduk. VakıfBank hakkında rapor düzenleyen tüm analistlerle yakın irtibat halinde olarak, raporların hazırlanması aşamasında analistlere doğru ve sağlıklı bilgiler aktardık ve düzenledikleri raporlara ilişkin geri bildirimlerde bulunduk.
İnteraktif finansal sunumlar
Mali tablolara ilişkin sonuçları duyurmak için detaylı sunumlar hazırladık. İlgili döneme ait söz konusu finansalları, analistlere ve hisse senedi/tahvil yatırımcılarına webcast üzerinden organize edilen 4 adet telekonferans ile ayrıntılı olarak sunduk. Yapılan telekonferansların kayıtlarını internet sitemizin İngilizce sayfası üzerinden erişime sunduk.
Derecelendirme Kuruluşları ile ilişkiler
Moody’s, Fitch ve JCR ile yıllık olağan değerlendirme toplantıları düzenleyerek VakıfBank’ın finansal performansı ve stratejilerine yönelik detaylı bilgilendirmelerde bulunduk.
GRI 2-16, 3-3
İletişim Kanalları
| Paydaş Grubu | Etkileşim Kanalları |
| Hissedarlar, Yatırımcılar, Finansal Analistler | Genel Kurul Toplantıları Bilgilendirme Dokümanları (Entegre Faaliyet Raporu, CDP Raporu, Ara Rapor, Bülten) ve Yayınlar Yatırımcı Sunumları Konferanslar, Telekonferanslar Bilgilendirme Toplantıları Kurumsal İnternet Sitesi Bilim Temelli Hedefler (SBTi) Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP) |
| Üst Yönetim | Yönetici Zirveleri Komite Toplantıları |
| Çalışanlar | Kurumsal Portal Kurumsal Video Paylaşım Platformu VakıfBank BizimYerimiz Dergisi Kuruluş Yıl Dönümü Hediyesi Performans Değerlendirmesi İç Müşteri Memnuniyet Anketi Kurum İçi Etkinlikler Kurum İçi E-postalar Kurum İçi Sosyal Kulüpler Kurum İçi Sosyal Sorumluluk Projeleri @vbizimyerimiz Sosyal Medya Hesabı |
| Sendika | Toplu İş Sözleşmesi Görüşmeleri |
| Kamu Kurumları | Düzenli Raporlama Denetim Ortak Projeler |
| Müşteriler | Çağrı Merkezi (0850 222 0 724) Genel Müdürlük ve Şubeler Sosyal Medya Hesapları Kurumsal İnternet Sitesi İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Uygulamaları (Taleplerim Menüsü) |
| Finansal Kuruluşlar | Değerlendirme ve Bilgilendirme Toplantıları Banka Detaylı Durum Tespit Süreci (due diligence) Bilgilendirme Toplantıları |
| Tedarikçiler | Bire bir Toplantılar |
| Sektörel Kuruluşlar ve Sivil Toplum Kuruluşları (STK) | Bire bir Toplantılar, Sponsorluk Görüşmeleri, Etkinlikler Ortak Projeler |
| Üniversiteler | Toplantılar Ortak Projeler |
| Medya | Basın Toplantıları Röportajlar Bültenler Haber Çalışmaları Basın Gezisi Davet ve Network Buluşmaları |
Üyelikler ve İş Birlikleri
Üye olunan Kuruluşlar ya da Desteklenen İnisiyatifler
| Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi İlkeleri (United Nations Women’s Empowerment Principles-UN WEPs) |
| Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB) |
| TBB Sürdürülebilir Büyümede Finansal Sektörün Rolü Çalışma Grubu |
| TBB Engelli Vatandaşlar için Bankacılık Hizmetleri Çalışma Grubu |
| Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) |
| Uluslararası Finans Enstitüsü (Institute of International Finance-IIF) |
| Türkiye Milletlerarası Ticaret Odası (ICC) |
| Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) |
| Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği (TOFD) |
| Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) |
| Çukurova Kalkınma Ajansı (CKA) |
| Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) |
| Kızılay |
| Lösemili Çocuklar Vakfı (LÖSEV) |
| IZEV - İstanbul Zihinsel Engelliler için Eğitim ve Dayanışma Vakfı |
| Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (United Nations Global Compact-UNGC) |
| İslam Kalkınma Bankası Üyesi Ülkelerde Ulusal Kalkınma Finans Kuruluşları Birliği (Association of National Development Finance Institutions in Member Countries of the Islamic Development Bank-ADFIMI) |
| TBB İklim Dönüşümü Finansmanı Teknik Alt Çalışma Grubu |
| Sektörel Siber Olaylara Müdahale Ekibi (SOME) |
| Interactive Advertising Bureau |
| CEO Club |
| Darüşşafaka |
| Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınlarıyla Mücadele Hizmetlerini Destekleme (OGEM) Vakfı |
| Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) |
| Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) |
| İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) |
| Ankara Kalkınma Ajansı |
| Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) |
| Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı (BAKKA) |
| Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı (OKA) |
| Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı (DOĞAKA) |
| Acil İhtiyaç Projesi Vakfı (AİP) |
| Bilim Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) |
| Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV) |
GRI 2-28
SKA 4, 5, 10
VakıfBank olarak, 70 yılı aşkın bir süredir topluma olan sorumluluklarımızı yerine getiriyor ve emanetçisi olduğumuz değerleri yaşatarak bugüne ve geleceğe anlam katmak için kapsayıcı sosyal sorumluluk çalışmalarımızı kesintisiz bir şekilde sürdürüyoruz. Sadece finans alanında değil, ihtiyaç duyulan veya gelişim potansiyeli olan her alanda varlık göstererek toplumsal refahı destekliyoruz. Türkiye’nin dört bir yanında, hayatın her döneminde, çocukluktan emekliliğe kadar, ihtiyaç duyan herkese her koşulda ulaşan, çözüm üreten ve toplumun her kesiminin yanında olmayı amaçlayan bir yaklaşımla hareket ediyoruz.
Kurulduğumuz günden bu yana faaliyetlerimizi yalnızca ekonomik sonuçlara odaklanmadan, toplum ve çevre üzerindeki etkilerimizi de önceliklendiren bir anlayışla sürdürüyoruz. Bu doğrultuda, sürdürülebilir bankacılığı stratejimizin temel taşı olarak benimsiyor; attığımız her adımda, geliştirdiğimiz her ürün ve hizmette toplumsal, çevresel ve yönetişimsel etkileri göz önünde bulunduruyoruz.
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları rehberliğinde enerji verimliliği, iklim değişikliğiyle mücadele, finansal kapsayıcılık ile üretim ve istihdamın desteklenmesi konularında sektörde öncü bir rol üstleniyoruz. Köklü geçmişimiz, geleceğin bankacılığını bugünden inşa edecek yetkinliğe sahip ekibimiz, güçlü teknolojik altyapımız ve sosyal, entelektüel ve finansal gücümüzle ülkemizin yanında olmaya kararlılıkla devam ediyoruz.
Sürdürülebilir bankacılığın temel unsurlarından biri olarak gördüğümüz kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarımızı ‘eğitim’, ‘kültür’ ve ‘spor’ başlıklarında yoğunlaştırıyoruz. VakıfBank olarak, sağladığımız uzun vadeli destekler ve yatırımlarla toplum için değer yaratmayı her zaman önceliğimiz haline getiriyoruz.
Eğitim
Tek bir çocuğun hayalinin toplumda ve dünyada değişimi ve gelişimi sağlayacağı bilinciyle VakıfBank olarak; çocukların hayallerini büyüten projeler üreterek yarınlara daha umutla bakan çocuklara destek oluyoruz.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ile gerçekleştirdiği ortak çalışmayla 2017’den bu yana özel yetenekli çocukların potansiyellerini açığa çıkarmalarına olanak tanıyan Bilim ve Sanat Eğitim Merkezleri (BİLSEM) bünyesinde 50 binden fazla özel yetenekli çocuğun hayatına dokunduk. Toplam 80 adet mekatronik, akıl oyunları ve yapay zekâ atölyesinin yanı sıra 170’in üzerinde bilişim teknolojileri laboratuvarının yapımını üstlendi. Sadece bugün değil gelecekte de BİLSEM’ler aracılığıyla çocuklara ulaşmayı hedefliyoruz.
Kültür
2018 yılında kültür yayıncılığı alanında faaliyetlerine başlayan VakıfBank Kültür Yayınları (VBKY), ‘Ve Benzersiz’ yaklaşımıyla edebiyat, tarih, iktisat, felsefe, çocuk, klasik, kesişimler, sanat, insan ve toplum gibi geniş bir yelpazede yer alan eserleri okurlarla buluşturuyor. Güvenilir kaynaklar, ölçülebilir araştırmalar ve güçlü, doğru bir dil kullanımı gibi temel kriterler doğrultusunda hazırlanan yayınlarımız, bilgiye ve sanata değer veren herkes için bir başvuru kaynağı niteliği taşıyor.
VBKY, Türkiye’nin kültür ve sanat yaşamını önce milli, ardından evrensel düzeyde zenginleştirip yaygınlaştırmayı; emanetçisi olduğu varlık ve değerleri koruyarak gelecek nesillere aktarmayı temel misyonu olarak görüyor. Bu doğrultuda, farklı disiplinlerden yerli ve yabancı pek çok yazarın eserlerini büyük kitlelerle buluşturuyor. VBKY ile kültürel mirasımızı genişletirken okuyucularımıza her satırı anlam dolu, nitelikli eserler sunmayı amaçlıyoruz.
Önümüzdeki dönem de 350 esere ulaşan zengin kitap seçkisiyle VBKY, Türkiye’nin kültürel mirasına katkıda bulunma vizyonuyla sadece bugünün değil, yıllar boyunca okunacak ve özenle saklanacak eserlerin yayıncısı olma gayesiyle çalışmalarını sürdürmeye devam edecek.
Spor
VakıfBank’ın en uzun soluklu toplumsal sosyal sorumluluk projesi olan VakıfBank Spor Kulübü, bugün Türk kadınının uluslararası arenada neler başarabileceğini kanıtlayan ve Türk sporunun gelişimine önemli katkılar sunan ülkemizin en başarılı spor kulübü olarak öne çıkıyor.
Türk sporuna kazandırdığımız voleybol okulları ve altyapı yatırımları sayesinde binlerce kız çocuğunu sporla tanıştırarak onların hayatlarına değer kattık. Kulübümüz, 38 yılı aşkın süredir sürdürülebilir başarılarla Türk sporunun lokomotifi olmayı başardı. VakıfBank’ın Saraybosna’da 2018 yılında açtığı VakıfBank Voleybol Okulu ise ‘Avrupa’da ilk voleybol okulu açan kulüp’ unvanını kazandırarak uluslararası ölçekte örnek bir başarıya imza attı. Altyapımızdan bugüne kadar 100’den fazla milli oyuncu yetiştirerek Türk sporuna armağan ettik. Bunun yanı sıra, engelli ve dezavantajlı gençlere yönelik farkındalık yaratmayı amaçlayan projelerimizle toplumsal sorumluluk bilincini sporla birleştirdik.
VakıfBank Kadın Voleybol Takımı ile uluslararası arenada elde ettiğimiz başarılarla Türk voleybolunun gururu olduk. 4 FIVB Kulüpler Dünya Şampiyonası, 6 CEV Şampiyonlar Ligi, 1 CEV Top Teams Kupası ve 1 CEV Challenge Kupası Şampiyonluğu ile ‘Türkiye’nin uluslararası alanda en çok kupa kazanan takımı’ unvanını taşıyoruz. 23 Ekim 2012 ile 22 Ocak 2014 arasında elde ettiği 73 maçlık galibiyet serisiyle “Üst üste en çok resmi maç kazanan voleybol takımı”, Kulüpler Dünya Şampiyonası’nda kazandığı şampiyonluklarıyla “FIVB Kulüpler Dünya Şampiyonası’nı en çok kazanan takım” ve CEV Şampiyonlar Liginde elde ettiği 6 şampiyonlukla “CEV Şampiyonlar Ligini En Çok Kazanan Kulüp” konumuna eriştik ve bu sayede üç kez Guinness Dünya Rekorlarına girmeyi başardık.
Önümüzdeki dönemde de bu başarılarla VakıfBank Spor Kulübü ile spor alanında sadece bir kulüp olmanın ötesine geçerek, ulusal ve uluslararası ölçekte Türk sporunun bayrağını zirveye taşımaya devam edeceğiz.
GRI 3-3
SKA 4, 8
Ürün veya hizmet aldığımız tedarikçilerimizin ekonomik ve yönetimsel yeterliliklerini değerlendiriyor, BDDK yönetmelikleri ve Banka politikalarımıza uyum sağlamalarını bekliyor, anlaşma ve sözleşmelere bağlı olarak politikalarımıza uyum göstermeyi taahhüt etmelerini talep ediyoruz. Destek hizmeti alımında çalışılacak olan tüm şirketlerin kalite maliyet dengesini en iyi sağlayacak kaynaklardan temin edilmesine özen gösteriyor, kurumsal, çevresel ve sosyal alanlarda bazı kriterleri gözetiyoruz. Bu kapsamda yasal uyum, insan hakları, hizmetin sürekliliği, rüşvet ve yolsuzlukla mücadele, gizlilik ve sürdürülebilirliğin sağlanması hususlarında tedarikçilerimizin uymaları gereken hususların belirlendiği Tedarikçi Seçim ve Uyum Politikamızı web sitemizde de yayınladık.
Ayrıca, Bankaların Destek Hizmetleri Almalarına İlişkin Yönetmelik kapsamına giren firmaları her yıl Bankamız iç denetim ekipleri ve mali tahlil ekipleri ile yerinde ziyaret ederek denetimler gerçekleştiriyoruz.
Tedarikçilerimiz ile iş birliği içinde çalışarak uygulamalarımızda ve ürünlerimizde sürdürülebilirliği işlemlerimizin merkezine yerleştirdik. VakıfBank olarak, gerçekleştirdiğimiz faaliyetler kapsamında satın alma işlemlerimizde ekonomimizin ana unsurlarından olan yerel tedarikçileri tercih ederek işlemlerimizde sürekliliği sağlıyoruz.
2024 yılında tedarikçi adedimizi %30,46 oranında artırarak 3.516 adede yükselttik. %93,34’ü yerel olan tedarikçilerimize yaptığımız ödemeler toplam tedarikçi ödemelerimizin yaklaşık %98,84’üdür. VakıfBank olarak e-ihale sistemini kullanarak tedarikçilerimize ihaleye uzaktan erişim ve teklif verme imkânı sağlıyoruz.
Web sitemizde yer alan Bankamızın Tedarikçi Seçim ve Uyum Politikası’na buradan erişebilirsiniz.
| TOPLAM | 2022 | 2023 | 2024 |
| Toplam Tedarikçi Sayısı | 1.374 | 2.695 | 3.516 |
| Yerel Tedarikçi Sayısı | 1.338 | 2.586 | 3.282 |
| Yerel Tedarikçi Oranı (%) | 97 | 96 | 93 |
| Yerel Tedarikçiden Satın Alma Oranı (%) | 99,71 | 99,49 | 98,84 |
GRI 3-3, 204-1
VakıfBank olarak, ortaklık portföyümüzde bulunan 7’si finansal ve 4’ü finansal olmayan bağlı ortaklıklar ile VakıfBank Finans Grubu markası altında; yurtdışı bankacılıktan yatırıma, faktoringten leasinge, yatırım ortaklıklarından ödeme hizmetlerine, turizmden destek hizmetlerine ve ekspertize kadar müşterilerimizin ihtiyaçlarına tek elden çözüm sunuyor ve katma değer yaratmaya devam ediyoruz. VakıfBank’ın bağlı ortaklıkları sektörlerinde sahip olduğu deneyim ve öncü rolünü VakıfBank’ın sahip olduğu köklü geçmiş, yaygın dağıtım kanalları ve teknolojik kapasitesinden aldığı güçle sürdürülebilir büyümelerine devam ettiler.
Stratejik Planlama ve Artan Sinerji
2024 yılı, VakıfBank ve bağlı ortaklıkları için önemli köşe taşlarından biri oldu. Çeşitli stratejik yatırımlar ve operasyonel geliştirmelerle Banka, sürdürülebilir büyüme hedeflerine doğru önemli adımlar attı. Bağlı ortaklıklarının performansı, yalnızca finansal büyüklük ve karlılık açısından değil, aynı zamanda dijital dönüşüm, müşteri odaklılık ve sürdürülebilirlik alanlarındaki katkılarıyla da dikkat çekti. VakıfBank Finans Grubu arasında artan eşgüdümün olumlu yansımalarının her alanda görülmeye başlandığı noktada VakıfBank bağlı ortaklık stratejisi;
Bu doğrultuda VakıfBank olarak;
hedefleri ile çalışmalarımıza devam ediyoruz.
VakıfBank bağlı ortaklıkları, 2024 yılı itibarıyla finansal ve operasyonel hedeflerini büyük ölçüde gerçekleştirmeyi başardı. Önümüzdeki yıllarda, dijital bankacılık alanındaki büyümeyi hızlandırmak, sürdürülebilir projeleri çeşitlendirmek ve müşteri memnuniyetini daha da üst düzeye çıkarmak, ana stratejik hedefler arasında yer almaktadır. Yeni pazarlara giriş ve inovasyon alanındaki yatırımlar, bağlı ortaklıkların büyümesini destekleyecek önemli faktörler olarak öne çıkmaktadır.
VakıfBank Finans Grubu ve Sürdürülebilirlik
2024 yılı, VakıfBank ve bağlı ortaklıkları için sürdürülebilirlik odaklı dönüşüm ve gelişim yılı olarak öne çıktı. Çevre dostu projelerin hayata geçirilmesi, enerji verimliliği girişimlerinin artırılması, sosyal sorumluluk projelerinin yaygınlaştırılması ve toplumsal kalkınmaya yönelik desteklerin genişletilmesi, VakıBank Finans Grubu’nun tüm operasyonel süreçlerinde belirgin bir şekilde yer aldı. Ayrıca, ESG (Çevresel, Sosyal ve Yönetişim) kriterlerine uygun yatırımlar ve uygulamalar, kurumsal itibarın güçlendirilmesine katkı sağladı. Bu yaklaşım, yalnızca çevresel sürdürülebilirlik ile sınırlı kalmamış, aynı zamanda toplumsal kalkınma, iş gücü çeşitliliği, şeffaflık ve etik değerlere dayalı bir kurumsal kültür oluşturması gibi çok daha geniş bir perspektife yayıldı.
VakıfBank bağlı ortaklıkları, çevresel sürdürülebilirlik alanındaki stratejilerini 2024 yılında daha da ileriye taşıdı. Yenilebilir enerji yatırımları, enerji verimliliği projeler ve sosyal sürdürülebilirlik çalışmaları bu dönemin öncelikli konuları arasında yer aldı. VakıfBank’ın bağlı ortaklıkları, ofisler ve operasyonel alanlarda enerji verimliliğini artırmak amacıyla teknolojik iyileştirmeler gerçekleştirdi. Bu sayede elektrik tüketiminin azaltılması ve enerji maliyetleri optimizasyonu hedeflendi.
Türkiye’nin ilk gayrimenkul yatırım ortaklığı şirketi olarak VakıfBank tarafından kurulan Vakıf GYO, Avrupa Kalite Yönetim Vakfı (EFQM) tarafından verilen sürdürülebilir mükemmellik alanında dünyanın en prestijli ödülü olan “EFQM Global Award -7 Diamonds ” ödülüne layık görüldü. Küresel arenada ödül programına katılan tüm kurumlar arasında en yüksek puanı alarak EFQM Küresel Ödülü’nün sahibi olan Vakıf GYO, stratejiyi eyleme dönüştürme ve kurumsal performansını sürekli iyileştirme konusunda uluslararası bir başarı elde etti.
VakıfBank Finans Grubunun bir diğer üyesi olan Vakıf Leasing, çevre dostu enerji projelerine sağladığı finansman desteği ile sürdürülebilir enerjiye katkıda bulunmaya devam etti. Özellikle güneş ve rüzgar enerjisi santrallerinin kurulumu için projeye özel finansal çözümler sunarak, yenilenebilir enerji projelerine desteğini sürdürdü. Bunun yanı sıra, geri dönüşüm tesisleri de çevresel duyarlılık nedeniyle finanse edilen projeler arasında yer aldı. Sürdürülebilir bir geleceğin inşası için Vakıf Leasing tüm faaliyet aşamalarında VakıfBank’ın belirlemiş olduğu politikalara uyum sağlamayı hedefledi. Uluslararası kaynaklardan temin ettiği kredilere ilişkin finansman süreçlerinde Çevresel ve Sosyal Risk Yönetimi yaklaşımını benimsedi. Çevresel ve Sosyal Politika’ya uyumlu bir şekilde müşteri faaliyetlerine ilişkin riskleri belirleyerek, etkilerini minimuma indirmek ve yönetmek amacıyla aksiyon planları oluşturmaya devam etti. Bu kapsamlı yaklaşım, Vakıf Leasing’in sadece müşterilerine finansman sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda sürdürülebilir bir geleceğin inşasına aktif katkıda bulunma kararlılığını ortaya koydu.
Banka’nın faktoring hizmetleri alanında faaliyet gösteren bir diğer finansal ortaklığı olan Vakıf Faktoring, marka değerini artırmak, güven veren kurumsal kimliğini daha da pekiştirmek ve sürdürülebilir kurumsal yapısının güçlendirilmesi amacıyla stratejik bir adım atarak Şirket paylarının bir kısmının halka arz edilmesi için Sermaye Piyasası Kurulu’na başvuru yaptı. Halka arz çalışmaları ile Şirketin kurumsal gelişim ve sürdürülebilir büyüme yolculuğunun hız kazanması beklenmektedir. Şirketin halka açık bir yapıya kavuşmasının, şeffaflık ve hesap verilebilirliğin artırılması, kaynaklara erişim ve yeşil yatırımların desteklenmesi amacıyla fonlara erişim imkanının büyütülmesi, uzun vadeli stratejik planlama, marka ve itibar değerinin yükseltilmesi avantajları ile Vakıf Faktoring’in sektör içerisindeki lider konumunun güçlendirilerek sürdürülebilir büyümesine katkı sunması beklenmektedir.
VakıfBank Finans Grubu’nun sermaye piyasası araçları portföyünü işletmek amacıyla kurulan ve sektörünün ilk yatırım ortaklığı olarak faaliyetlerini sürdüren Vakıf Menkul Kıymet Yatırım Ortaklığı, kurumsal yönetim ilkeleri doğrultusunda Sürdürülebilirlik İlkeleri Uyum Çerçevesi, Sürdürülebilirlik Politikası ile Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Raporu’nda göz önünde bulundurduğu ilkeleri ile çalışmalarını sürdürülebilir kılmayı hedeflemektedir.
VakıfBank’ın Turizm alanında faaliyet gösteren bağlı ortaklığı Taksim Otelcilik AŞ,
VakıfBank’ın destek hizmetleri kapsamında personel temini, temizlik hizmetleri, filo kiralama, lokasyon işletmeciliği, yemekhane ve kafeterya hizmetleri, kültür yayınları alanlarında faaliyet gösteren bağlı ortaklığı Vakıf Pazarlama Sanayi ve Ticaret A.Ş., TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi, TS EN ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi, TS ISO 45001:2018 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi belgelerine sahiptir. 2024 yılında alınan TS EN ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi ile “yerinde yemek üretimi ve sunumu ile kafeterya işletmeciliği” kapsamında faaliyette bulunduğu tesislerde müşteri memnuniyetini ve bu faaliyet alanlarındaki müşteri portföyünü artırmayı hedeflemektedir.
Vakıf Pazarlama sosyo ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik kapsamında; insan kaynakları temini faaliyet alanında sürdürülebilir bir gelecek için kadın istihdamını yüksek tutarak, kadınlarımızın iş gücüne katılımını artırmayı, nitelikli eğitim programları ile çalışanlarının mesleki bilgi ve yeteneklerini geliştirerek iş verimliliğini artırmayı, destek hizmetleri projelerinde çalışan personelin yasal mevzuat eğitimlerini zamanında tamamlayarak bilinç ve farkındalık yaratmayı, genel müdürlük , yardımcı ve destek hizmetleri projelerinde çalışan personelinin çalışan hak ve yükümlülükleri ile iş etiğine uygun davranmalarına sağlamayı amaçlamaktadır.
Kültürel sürdürülebilirlik alanında VakıfBank Kültür Yayıncılığı alanındaki faaliyetleriyle kültürel mirasın gelecek nesillere aktarılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Oluşturduğu yazar ve kitap portföyü ile Türkiye’nin kültürel değerlerini koruma ve yayma misyonunu 2024 yılında da sürdürdü. Çeşitlilik, kapsayıcılık ve fırsat eşitliği prensiplerine dayalı olarak çalışanlarına şirket standartlarına uygun bir çalışma ortamı sunmaya devam etti.
BAĞLI ORTAKLIKLAR
Sermaye
100.000.000 EUR
VakıfBank İştirak Payı
%100,00
Kuruluş Yılı
1999
Sermaye
3.500.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%62,12
Kuruluş Yılı
1988
Sermaye
850.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%92,10
Kuruluş Yılı
1998
Sermaye
1.000.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%99,50
Kuruluş Yılı
1996
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%33,77
Kuruluş Yılı
1991
Sermaye
3.450.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%53,77
Kuruluş Yılı
1996
Sermaye
350.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%52,43
Kuruluş Yılı
1966
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%97,14
Kuruluş Yılı
1995
Sermaye
300.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%96,73
Kuruluş Yılı
1993
Sermaye
85.000.223 TL
VakıfBank İştirak Payı
%67,27
Kuruluş Yılı
2001
Sermaye
300.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%100,00
Kuruluş Yılı
2021
İŞTİRAKLER
Kıbrıs Vakıflar Bankası Ltd.
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%15,00
Kuruluş Yılı
1982
Roketsan Roket Sanayii ve Ticaret AŞ
Sermaye
10.000.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%9,93
Kuruluş Yılı
1988
Bankalararası Kart Merkezi AŞ
Sermaye
177.492.990 TL
VakıfBank İştirak Payı
%4,75
Kuruluş Yılı
1990
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası AŞ
Sermaye
2.800.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%8,38
Kuruluş Yılı
1950
KKB Kredi Kayıt Bürosu AŞ
Sermaye
7.425.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%9,09
Kuruluş Yılı
1995
İstanbul Takas ve Saklama Bankası AŞ
Sermaye
600.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%4,37
Kuruluş Yılı
1991
Kredi Garanti Fonu AŞ
Sermaye
513.134.230 TL
VakıfBank İştirak Payı
%1,49
Kuruluş Yılı
1991
Bileşim Finansal Teknolojiler ve Ödeme Sistemleri AŞ
Sermaye
340.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%33,33
Kuruluş Yılı
1998
Türkiye Ürün İhtisas Borsası AŞ
Sermaye
50.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%3,00
Kuruluş Yılı
2018
Güçbirliği Holding AŞ
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%0,07
Kuruluş Yılı
1995
JCR Avrasya Derecelendirme AŞ
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%2,86
Kuruluş Yılı
2007
Birleşik İpotek Finansmanı AŞ
Sermaye
50.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%8,33
Kuruluş Yılı
2020
Birleşim Varlık Yönetim AŞ
Sermaye
75.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%16,00
Kuruluş Yılı
2016
Tasfiye Halinde World Vakıf UBB Ltd.
Sermaye
500.000 USD
VakıfBank İştirak Payı
%83,00
Kuruluş Yılı
1993