Üretilmiş
Sermayemiz

Öncelikli Konular & SKA’lar

Finansal Kapsayıcılık

SKA: 5, 8, 9, 10

963Toplam Şube Sayısı
4.100ATM Sayısı
4.100Engelsiz Yaşam ATM Sayısı
% 97,5 9 Şube Dışı Kanallardan Yapılan İşlemlerin Payı

RİSKLER

  • Teknolojik yatırımların yüksek maliyetleri
  • Müşteri ürün ve taleplerinin farklılaşması
  • Belirli müşteri gruplarının bankacılık hizmetlerine erişimde sorun yaşaması
  • İklim değişikliği kaynaklı afetlerin duran varlıklar üzerindeki etkileri

FIRSATLAR

  • Yeni yazılım ve uygulamaların geliştirilmesi
  • Hızlı, güvenilir ve pratik çözümler sunmak amacıyla geliştirilen yenilikçi finansal çözümler
  • Finansa yaygın erişimin müşteri algısına pozitif katkısı
  • Operasyonel süreçlerde yapılan iyileştirmelerin iklim değişikliğine sağlayacağı olumlu katkı

 


Finansal Kapsayıcılık

SKA 5, 8, 9, 10

Geliştirdiğimiz dijital ürünler sayesinde toplumun her kesiminin finansal ürün ve hizmetlere kolay erişmesini sağlıyor, bankacılık sektöründe finansal kapsayıcılık düzeyinin gelişmesine katkıda bulunuyoruz.

Kurumsal, Ticari, KOBİ, Perakende, Yerel Yönetimler ve Tarım Bankacılığının yanı sıra; Bireysel ve Özel bankacılık alanlarını da kapsayan çağdaş bankacılık ürün ve hizmetlerimiz ve çağın gereksinimlerine uygun bilgi işlem altyapımız, yaygın şube ağımız ve alternatif dağıtım kanallarımız ile müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda finansal çözümler sunuyor, verimlilik odaklı politikalarımızla her kesimden müşterimize destek olmaya devam ediyoruz.

959 yurt içi şubemiz ve 33 bölgemizden oluşan saha yapılanmamızda %26’sı kırsal, %18’i kalkınmada öncelikli bölgelerde yer alan şubelerimiz ile finansa erişimi kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Mekân ve zamandan bağımsız kullanıma imkân sağlayan dijital bankacılık uygulamalarımız ile bankacılık hizmetlerinin daha fazla insana ulaşmasını sağlıyoruz. Bankamızdaki işlemlerin %97,59’unu şube dışı kanallarımızdan gerçekleştiriyoruz.

Ayrıca yurt dışında bankacılık faaliyetlerini yürütmek üzere kurulan iştirakimiz VakıfBank International AG’nin Viyana ve Köln şubeleri, Budapeşte temsilciliği ile New York, Bahreyn, Erbil ve Katar’da yer alan 4 şubemiz ve 2024 yılı içerisinde açılan Dubai temsilcilik ofisimiz aracılığıyla yurt dışında da müşterilerimize hizmet sunmaya devam ediyoruz. Katar Finans Merkezi’nden 10 Mayıs 2020 tarihinde aldığımız lisans onayı ile her geçen gün daha da güçlü bir finans merkezi olma yolunda ilerleyen Katar’da bankacılık lisansına sahip ilk ve tek Türk Bankası olduk. Yurt dışında faaliyet gösteren Türk müteşebbisinin ve iş insanlarının daima yanında olarak yurt dışı faaliyetlerimizi artırıyoruz.

Tabana yaygın tasarruf mevduatını artırmak için, 2024 yılında da dijital kanallardan çalışmalarımıza devam ettik. SKY Limit müşterilerine özel avantajlı faiz oranları sunan “SKY Mevduat Hesabı”nın dijital kanallardan açılabilmesini sağladık. Tanışma faizi kampanyasının yaygınlaşması, ARI hesabı ve belli müşteri kitlelerine özel sunulan kampanyalar sayesinde dijital kanallardan açılan mevduat hesabının ve müşteri sayısının artışına katkı sağladık.

Ayrıca, belirli şartları taşıyan borsada işlem yapacak müşterilerimize sermaye piyasası işlemlerinde, daha düşük aracılık komisyonu uyguladığımız Borsa Tanışma Kampanyası ile tabana yaygın müşteri kazanımı ve vadeli tasarruf mevduatı hacminde artış sağladık.

Geliştirdiğimiz dijital ürünler sayesinde toplumun her kesiminin finansal ürün ve hizmetlere kolay erişmesini sağlıyor, bankacılık sektöründe finansal kapsayıcılık düzeyinin gelişmesine katkıda bulunuyoruz.

Teknolojik gücümüzü engelli vatandaşlarımızın finansal ürün ve hizmetlerden kolayca faydalanmasını sağlamak için de kullanıyor, hem şube hem şube dışı kanallarımızda gerekli düzenlemeleri yapıyoruz.

VakıfBank olarak toplumun her kesiminin yanında olma hedefimiz doğrultusunda bu dönemde de geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerle müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmaya ve birikim yapmalarına olanak sağlamaya devam ediyoruz.

963 Şube, 4.100 ATM

Yaygın ATM Ağı

Türkiye genelinde tüm bölgelerde geniş bir alana dağılan 4.100 adet ATM’miz ile müşterilerimizin 70’ten fazla bankacılık işlemini şubede sıra beklemeden, çok daha hızlı bir şekilde ve 7/24 yapabilmelerini sağlıyoruz. ATM’lerimizin yaklaşık %23’ü kırsalda, %%23’ü kalkınmada öncelikli bölgelerde yer alıyor. Bununla birlikte; ATM’lerimizin %100’ü engelsiz yaşam ATM’lerinden oluşuyor.

2024 yılında satın alma çalışmaları tamamlanan 2.000 adet Recycle özellikli yeni nesil ATM’nin 900 adedinin tamamını sahaya kurarak Recycle ATM sayımızı 2.348’e yükselttik. Böylece nakit ikmal sıklığının ve arıza olasılığının azalması sayesinde ikmal ve bakım işlemlerinden kaynaklanan karbon salımımızı azalttık. Ayrıca Recycle ATM’lerimizin artmasıyla ATM’lerimizin etkinliğini artırarak operasyonel iş yükünün azaltılması sürecine katkı sağladık. 1.100 adet yeni ATM’nin daha 2025 yılı içerisinde teslim alınması ve sahaya kurulmasını hedefliyoruz. Yenileme çalışmalarının tamamlanmasıyla birlikte, parkurumuzun %90’ı recycle özellikli yeni nesil ATM’lerden oluşacaktır. Türkiye’de bir ilk olan ve çalışmalarını 2022 yılında tamamlamış olduğumuz diğer banka ATM’lerinden kare kodla para çekme uygulamasını, 2025 yılı içerisinde geliştirerek para yatırma işlemlerini de menümüze ekleyeceğiz. Böylelikle müşterilerimize daha hızlı ve kolay işlem yapma imkânı sağlamayı hedefliyoruz.

Kamu bankaları olarak müşterilerimize Nisan 2018’de sunmaya başladığımız kamu bankalarına ait ATM’lerden ücretsiz olarak yararlanma hizmetinin merkezinde yer aldığı Kamu Ortak ATM çalışmalarına 2024 yılında da devam ettik. Bu çalışma doğrultusunda müşterilerimize, birebir kendi bankasının menüleri ile işlem yapabilme imkânı sunan ortak yazılımımızı 3.000’i aşkın ATM’mizde yaygınlaştırdık. Platforma dahil olan diğer kamu bankalarıyla birlikte toplam 8.000 adet ATM’de çalışan yazılımın, 2025 yılsonuna dek parkuru oluşturan toplam 19.000 adet ATM’ye yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. Yaygınlaşmanın tamamlanmasıyla birlikte müşterilerimize, sadece Bankamız ATM’lerinde değil toplam 19.000 adet ATM’de kendi ATM menülerimiz üzerinden işlem yapabilme deneyimini yaşatacağız.

Kalkınmada Öncelikli Bölgelerdeki ATM Sayısı* 2024 2023 2022 861 842 931 * 19 Ekim 2006 2006/11105 sayılı Resmi Gazetede yer alan I. Derecede Kalkınma Öncelikli Yöreler kapsamındaki 50 il Kalkınmadaki öncelikli Bölge olarak belirlenmiştir.
Finansal Kapsayıcılık

GRI 3-3

Engelli müşterilerimize yönelik çalışmalarımızı sadece şubelerimizle sınırlamıyor hizmet verdiğimiz diğer kanallarımızda da engelli müşterimizin finansal hizmetlere erişimini kolaylaştırmaya yönelik çalışmalar yürütüyoruz.

Engelsiz Bankacılık

Bankacılık hizmetlerine erişimde engelleri kaldırmayı hedefliyor bu kapsamda Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Engelli Vatandaşlar İçin Bankacılık Hizmetleri Çalışma Grubu’nda yer alarak engellilerin hayatını kolaylaştıracak çözümler üretmek için çalışıyoruz.

Şubelerimizin girişlerini ve iç tasarımlarını bedensel engelli müşterilerimizin kullanımına uygun olarak tasarlarken, şubede hissedilebilir yüzey, çağrı butonu, acil durum sesli ve ışıklı yönlendirme cihazları, Braille kabartmalı tanıtıcılar, engelli bankosu teminine yönelik çalışmalar yapıyoruz.

Bankacılık hizmetlerine erişimde engelleri kaldırmayı hedefleyen vizyonumuzdan yola çıkarak, 2024 yılında “Erişilebilir Bankacılık İşaret Dili Sözlüğü” nü hazırladık. Türk işaret dili bankacılık terimlerine kaynak olması amacıyla hazırladığımız sözlüğümüzle, sadece müşterilerimize ve personellerimize değil herkes için erişilebilir hizmetin kapılarını açmış olacağız. İşitme engelli bireylerin finansal hizmetlere erişimini kolaylaştırmayı, bankacılık hizmetlerini daha rahat ve bağımsız bir şekilde gerçekleştirebilmelerini, herkes için eşit ve erişilebilir hizmet sunmayı hedefliyoruz. Sözlüğümüzde bankacılık terimlerinin işaret dili ile gösterimine, sözlü açıklamalarına ve barkodlar aracılığıyla videolara erişimlerine imkân sağlıyoruz.

Engelsiz Bankacılık

Engelli müşterilerimize yönelik çalışmalarımızı sadece şubelerimizle sınırlamıyor hizmet verdiğimiz diğer kanallarımızda da engelli müşterimizin finansal hizmetlere erişimini kolaylaştırmaya yönelik çalışmalar yürütüyoruz. Engelli müşterilerimiz için temel sözleşmelerimizi Braille Alfabesi ve sesli olarak sunuyoruz. Sözleşmelerimizin görme ve işitme engelli müşterilerimiz için yapay zeka ile işaret diline çevirme ve seslendirilmesi projesinde de son aşamaya geldik. Çalışmalarımızı 2025 yılında arttırarak daha iyi engelsiz bankacılık deneyimi sunmayı amaçlıyoruz.

VakıfBank olarak, engelsiz bankacılık anlayışıyla hareket ederek herkesin eşit koşullarda finansal hizmetlere erişmesini sağlamak amacıyla yenilikçi çözümler geliştiriyoruz. Bu doğrultuda, engelli müşterilerimizin internet bankacılığı ve VakıfBank Mobil’i daha etkin kullanabilmeleri için hizmetlerimizi görme engelli müşterilerimizin kullandıkları ekran okuyucu programlarla uyumlu bir hale getirdik. Ayrıca “Görüntülü Hizmet” uygulamamız ile işitme engelliler için bankacılık işlemlerini kolaylaştırıyor, engel bilgisi bankada kayıtlı VakıfBank müşterilerine görüntülü çağrı merkezimiz kanalıyla işaret dili ile hizmet veriyoruz.

ATM’lerimizin ekran ve klavye yüksekliği ile fiziksel konumunu tekerlekli sandalye ile erişime uygun hale getiriyoruz. Fiziksel engelli müşterilerimizin kullanımına uygun olarak düzenlenen ATM’lerimizin tüm ATM’lerimiz içerisindeki oranı %40’tır. ATM’lerimizin %100’ünü görme engelli müşterilerimizin kullanımına uygun hale getirdik. 4.100 adet ATM’mizin tamamında Bankamız müşterisi olsun veya olmasın görme engelli kişilerin bir kulaklık yardımıyla işlemlerini sesli olarak gerçekleştirebilmelerini sağlıyoruz.

4.100
Görme Engelli Kişilerin
Kullanımına Uygun ATM Sayısı
1.634
Fiziksel Engelli Kişilerin
Kullanımına Uygun ATM Sayısı
4.100
Engelsiz Yaşam ATM Sayısı
Engelsiz Bankacılık

GRI 3-3