İnsan
Sermayemiz

Öncelikli Konular & SKA’lar

Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyeti

SKA: 4, 5, 8, 10

Fırsat Eşitliği ve Çeşitlilik

SKA: 5, 8, 10

Kapasite Geliştirme ve Yetenek Yönetimi

SKA: 5, 8, 10

%51,82 Kadın Çalışan
9,92 sene Kadın Çalışan
45,90 Çalışan Başına

RİSKLER

  • Performans yönetimi ve ücretlendirme süreçlerine ilişkin çalışan şikâyetleri
  • İş sağlığı ve Güvenliği uygulamalarının etkinliğinin sağlanamaması
  • Çalışanlar arasında fırsat eşitliği ve çeşitlilik konularında yaşanacak memnuniyetsizlikler
  • Kritik pozisyonlar için organizasyonel yedekleme planlarında yaşanacak sorunlar
  • Eğitim programlarından istenilen verimin alınamaması

FIRSATLAR

  • Yeni mezunlar tarafından tercih edilmek
  • Kurum içi aktiviteler ile çalışan bağlılığı ve memnuniyetinin artırılması
  • Proaktif risk yönetimi yaklaşımı
  • Çalışanların kariyer fırsatlarından eşit düzeyde faydalanabilmeleri için iş-aile yaşam dengesini koruyan iş ortamı
  • Üst pozisyonların banka içi terfi süreci ile doldurulması
  • Yeni eğitim ve gelişim programlarıyla yetkinliklerin artırılması
  • Kişisel gelişimin teşvik edilmesi

GRI 3-3


Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyeti

SKA 4, 5, 8, 10

Çalışanlarımızın mutluluğunu gözetme bilinciyle hareket ediyoruz.

Bankamızın en değerli sermayesinin insan kaynağı olduğu bilinciyle, çalışan bağlılığını ve memnuniyetini artırmaya yönelik çalışmalarımıza yön veriyoruz. Bu doğrultuda, çalışan deneyimini güçlendirmek amacıyla her yıl düzenlediğimiz Çalışan Bağlılığı Araştırması’nı 2024 yılında da gerçekleştirdik. Araştırmamızla, çalışanlarımızın bağlılık düzeyini, iş tatminini, iş yapış biçimlerini ve iş-yaşam dengesini kapsamlı bir şekilde değerlendiriyoruz. Ayrıca, Bankamız markasına olan algıları ile performans, ücretlendirme, kariyer gelişimi, ödüllendirme ve takdir sistemlerine dair görüşlerini ölçümlüyoruz. Elde edilen verileri detaylı bir şekilde analiz ederek, bu alanlarda sürekli iyileştirme sağlamak için yol haritaları oluşturuyoruz.

2024 yılında gerçekleştirdiğimiz Çalışan Bağlılığı Araştırması’na yalnızca Bankamız çalışanları değil, aynı zamanda VakıfBank Finans Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Vakıf Finansal Kiralama AŞ, Vakıf Faktoring AŞ, Vakıf Yatırım Menkul Değerler AŞ, Vakıf Gayrimenkul Değerleme AŞ, Vakıf Pazarlama San. ve Tic. AŞ ile Vakıf Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı AŞ çalışanları da katılım sağladı. Toplamda 13.559 kişinin katıldığı bu araştırma, grubumuzun geniş kapsamlı ve katılımcı bir yaklaşımla insan kaynağına verdiği önemin altını çiziyor.

Araştırma sonuçları doğrultusunda, iyileştirme alanlarını belirlemek, aksiyon planlarını hayata geçirmek ve gelişim süreçlerini kesintisiz olarak takip etmek için çalışmalarımıza kararlılıkla devam ediyoruz.

Çalışan bağlılığının yüksek olmasının çalışan devir oranının düşük olmasına katkı sağladığının bilincindeyiz. Çalışan devir oranımız bu dönemde 3,03, gönüllü çalışan devir oranımız ise 2,83 olarak gerçekleşti. Araştırma kapsamında bağlılığı belirleyen memnuniyet faktörlerini analiz ederek, çalışanlarımızın yatırım yapılmasını talep ettiği alanları, duygu ve düşünceleri ile geliştirilmesini istedikleri noktaları tespit edip bu alanlarda gelişim sağlamayı hedefliyoruz. Ayrıca uygulamaya aldığımız platformlarımız üzerinden çalışan görüş ve düşüncelerini yakından takip ederek çalışan bağlılığını ve memnuniyetini artırmayı amaçlıyoruz.

Her zaman çalışanlarımızın mutluluğunu gözetme bilinciyle hareket ediyoruz. Çalışan deneyimi odaklı yaklaşımımızla çalışanlarımızın bağlılığına ve memnuniyetine katkı sağlamayı, motivasyonlarını artırmayı ve VakıfBank’lı olmanın ayrıcalığını hissettirmeyi amaçlayan uygulamalarımızı hayata geçirmeye devam ediyoruz. Çalışanlarla iletişimde dirsek temasının çalışan mutluluğu üzerindeki öneminin ve etkisinin bilincindeyiz. Bundan hareketle 2024 yılı içerisinde Çalışan Deneyimi kapsamında 1000’i aşkın çalışanımız ile yüz yüze “Çalışan Deneyimi Görüşmeleri” gerçekleştirdik. Gerçekleştirilen görüşmeler ile çalışanlarımızı yerinde dinleme fırsatı sağlamış olduk. Ayrıca 2025 yılında da ziyaretlerimizin kapsayıcılığını artırarak daha çok çalışanımıza ulaşmayı hedefliyoruz.

Yeni nesil insan kaynakları uygulamalarını yakından takip ediyoruz. Bu kapsamda çalışma hayatının değişen trendleri ve beklentileri doğrultusunda çalışanlarımızın doğum günlerini sevdikleriyle birlikte kutlayabilmelerine imkân tanımak amacıyla “Doğum Günü İzni” uygulamasını tüm çalışanlarımıza 2024 yılı itibarıyla uygulamaya başladık.

Çalışma arkadaşlarımızın mutluluğu ile müşterilerimizin mutluluğu arasında pozitif bir ilişki olduğunu biliyoruz. Bu nedenle yüzlerde bir tebessüm oluşturmak, değerli hissettirmek için her dönem olduğu gibi iç iletişim kanallarımızı aktif bir şekilde kullanmaya devam ettik. İç iletişim stratejimiz kapsamında 2024 yılında çalışanlarımızın sosyal hayata katkıda bulunmasına destek vermek amacıyla çalışmalar düzenledik.

Bankamız çalışanlarının bankacılık, inovasyon, liderlik, yöneticilik, kişisel bütünlük, Türkiye ve Dünya gündemi gibi konularda bilgilendirilmesi amacı ile online toplantı uygulamaları üzerinden VMeets etkinlikleri düzenledik. Ayrıca dijital kolaylaştırır yaklaşımımıza uygun bir planlama ile VTube kurumsal video izleme platformunu hayata geçirerek, Bankamız için hazırlanan tüm video içeriklerini tek bir çatı altında topladık.

1954 yılından günümüze uzanan yolculuğumuzun izlerini taşıyan, bankacılık işlem ve ekipmanları, çalışanlarımız ile emeklilerimizin kişisel koleksiyonlarından oluşan VakıfBank B’iz Müzesi’ni 27 Mayıs 2024 tarihinde açtık. İstanbul Finans Merkezi’nin ilk müzesi olan; VakıfBank B’iz Müzesi 8 Ekim 2024 tarihinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Özel Müze Statüsü kazandı.

İç İletişim stratejimiz kapsamında 2024 yılında Bankamızda gönüllülük esasıyla görev alan 125 Banka çalışanımızdan oluşan “İyilik Elçileri” ile kurum içi sosyal sorumluluk faaliyetleri yürüttük.

Çalışanımızın, geleceğe güvenle bakması ve VakıfBanklı olmanın ayrıcalığını yaşamasını sağlamak amacıyla mutlu ve güvende hissedeceği bir iş ortamı sunuyoruz. Önümüzdeki dönemde sürdürülebilirliğe daha fazla katkı sağlayacak projeler üretmeyi, kurum içi sosyal sorumluluk projelerimizi büyütmeyi, daha fazla kişiye fayda sağlamayı ve projelerimize katılan çalışma arkadaşlarımızı artırarak gönüllü elçilerimizi belirlemeyi planlıyoruz.

Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyeti

2024 yılında gerçekleştirdiğimiz etkinlikler

  • İyilik Elçilerimizin yazmış olduğu sürdürülebilirlik temalı kitapların yazımı sonrası hikâye anlatımı eğitimi alan çalışma arkadaşlarımızla okul ziyaretlerimiz devam etti.
  • İyilik Elçilerimiz ile kurum içi sosyal sosyal sorumluluk iyilik kumbarası kampanyalarımız devam etti. KAÇUV Aile Evi annelerine ebru etkinliği, barınak ziyareti, KAÇUV yararına çocuk ebru sergisi, tekerlekli sandalye birleştirme etkinliği, Kızılay kan bağışı etkinlikleri gerçekleştirdik. Genel Müdürlük Binamızda sivil toplum kuruluşları satış etkinlikleri düzenledik.
  • Çalışanlarımızın, doğaya ve yeşile katkıda bulunması için 2019 yılından beri yürütülen “Her Yıla Bir Orman” fidan bağış kampanyası ile 2024 yılında 10.000 fidan bağışına ulaştık.
  • TOFD (Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği)’nin yürüttüğü plastik kampanyasına destek amacıyla çalışanlar tarafından toplanan 1.635 kg plastik kapakla 2 ihtiyaç sahibinin tekerlekli sandalyeye kavuşmasını sağladık.
  • Sürdürülebilir Bankacılık kapsamında tüm çalışanlarımıza geri dönüşüm kapaklı ve fsc kağıttan oluşan kurumsal tanıtım materyalleri ulaştırdık. Bankamızda yeni işe başlayan çalışma arkadaşlarımıza da yine geri dönüşüm ürünlerden teknolojik ve kullanışlı “Hoş geldiniz Kit”leri gönderdik.
  • Ayrıca çalışan yaşam döngüsü kapsamında çalışma arkadaşlarımızın her anında yanlarında olduğumuzu hissettirmek için; yeni bebeği olan çalışma arkadaşlarımıza VakıfBank Spor Kulübü mini forma “yenidoğan hediyesi” gönderdik. 1. derece yakınlarının vefatlarında Genel Müdür imzalı “taziye mektubu” ve “fidan bağış sertifikası” oluşturulması faaliyetlerine devam ettik. Emeklilik hayatına geçtiklerinde bugüne kadar verdikleri hizmetlere teşekkür etmek adına “Emekli kiti” hediyesi (kahve fincanı + Lokumluk) gönderimleri yaptık.
  • Yeni yöneticilerimize başarılarını tebrik etmek için “yeni yönetici kiti” gönderimleri yaptık.
  • Tüm çalışma arkadaşlarımıza motivasyonlarını yükseltmek ve aidiyet duygularını geliştirmek amacıyla “70. kuruluş yıl dönümü” hediyesi verdik.
3,03

Çalışan Devir Oranı

9,61

Kıdem Yılı Ortalaması

Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur.

GRI 3-3, 403-6


İnsan Hakları, Fırsat Eşitliği ve Çeşitlilik

SKA 5, 8, 10

Çalışanlarımıza eşit fırsat ve haklar sunuyoruz.

Sürdürülebilir bankacılık anlayışı çerçevesinde, çağdaş ve insan haklarına saygılı bir iş ortamı yaratmayı ve bu anlayışı yayarak çalışanlarımızın, müşterilerimizin ve paydaşlarımızın bilinç ve farkındalığını artırmayı hedefliyoruz.

VakıfBank olarak, İş Kanunu’nun yanı sıra, Türkiye’nin taraf olduğu Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ile Uluslararası Çalışma Örgütü’nün temel ilkeleri ve ülkemizin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerin gereklerini yerine getirme hususunda en iyi çabayı gösteriyoruz. Ayrıca İnsan Hakları politikası uyarınca, ulusal mevzuat ve Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerle yasaklanan ve kısıtlama getirilen faaliyetler ve çocuk işçi çalıştırdığı, insan haklarına aykırı davranışlarda bulunduğu anlaşılan kişi ve kuruluşların faaliyetlerini veya projelerini finanse etmiyoruz. Bu doğrultuda insan haklarını koruyup geliştirerek tüm kesimleri kapsayıcı ve adil bir yaklaşım sergiliyoruz. Ayrıca faaliyet sürecimizde, tedarik zincirimizde ve tüm paydaşlarımızla kurduğumuz ilişkilerde insan haklarını ön planda tutuyoruz.

Fırsat eşitliği ve çeşitliliğe verdiğimiz önem doğrultusunda çalışanlarımıza eşit fırsat ve haklar sunuyoruz. Bu doğrultuda hayata geçirdiğimiz insana değer veren insan kaynakları uygulamalarımızda Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ve Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization-ILO)’nün ilkelerini rehber alıyoruz. Ayrıca Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi İlkelerinin (Women’s Empowerment Principles-WEPs) imzacısıyız.

Bunlara ek olarak T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı öncülüğünde ve Dünya Ekonomik Forumu iş birliğiyle hazırlanan İş’te Eşitlik Bildirgesi’nin imzacısı olarak kadınların sosyal ve ekonomik hayatın her alanında aktif şekilde ve eşit haklarla yer almasını destekliyoruz. İstihdam etmekte olduğumuz kadın çalışanlarımız ile kadınların iş gücüne katılımını destekliyor, kadın-erkek tüm çalışanlarımızın sağlık, güvenlik ve refahlarını sağlama konusunda gerekli tedbirleri alarak eşitlik ve iş barışının hâkim olduğu çalışma ortamını sürdürmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda 2024 yılında çalışanlarımızın %51,82’si ve Banka genelindeki yönetici pozisyonlarındaki çalışanlarımızın %22,31’i kadınlardan oluşmaktadır.

Gerek işe alımda gerek kariyer gelişiminde, çalışanlarımız arasında ayrım gözetmeksizin eşit olanaklar sağlamaya özen gösteriyoruz. Kadın çalışanlarımız 2024 yılında bir üst unvana yükselen çalışanlarımızın %51,64’ünü oluştururken, kariyer fırsatlarından eşit düzeyde faydalanabilmelerini temin etmeyi ve böylelikle iş-aile yaşam dengesini koruyan bir iş ortamını korumayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda 2024 yılında ebeveynlik iznine ayrılan 404 kadın çalışanımızın %99,75’i işe geri döndü.

Kadın çalışanlarımıza doğum izninin yanı sıra kendi isteklerine bağlı olarak bir yıla kadar ücretsiz izin kullanma ve çocukları beş yaşını doldurana kadar kısmi süreli çalışma seçenekleri de sunuyoruz. 2024 yılı içerisinde doğum nedeniyle ücretsiz izin talep eden 336 kadın çalışanımız, Bankamızca 16 haftalık yasal doğum iznine ilave olarak verilen ücretsiz izin hakkından yararlandı. Çalışanlarımızın doğum izni, sağlık durumu vb. sebeplerle kullandığı ücretsiz izin süresinin 6 aydan fazla olması durumunda da ilgili çalışanlarımızı ücret zamlarından aynı oranda faydalandırıyoruz. Ayrıca 150 ve üzeri kadın çalışanın görev yaptığı illerde, kreşe giden çocuğu bulunan kadın ve erkek tüm çalışanlarımıza kreş yardımında bulunuyoruz. Bu konudaki tüm uygulamalarımız ile anne olan çalışanlarımızın ebeveynlik izinlerinden sonra kariyerlerine kaldıkları yerden devam etme imkânı sunuyoruz.

Çalışanlarımız için kapsayıcı bir iş ortamı yaratma, çalışma koşulları ve görevlendirme aşamalarında etnik kökeni, yaşı, engellilik hali, toplumsal statüsü, ailevi durumu vb. nedenlerle çalışanlarımıza farklı yaklaşmama ilkeleriyle hareket ediyor, çalışanlarımıza eşit fırsat ve haklar sunuyoruz.

Çalışanlarımızın kişisel özellikleri nedeniyle farklı yaklaşımlara maruz kalmadığı, iş ortakları ve toplum ile ilişkilerinde kapsayıcı olmaya özen gösteren bir yaklaşımı hem kapsamlı politika ve prosedürlerimiz hem de uygulamalarımız ile benimsiyoruz. Taciz ve Şiddet Prosedürümüz ile saygı ve güvenin hâkim olduğu, baskı ve şiddetten uzak bir çalışma ortamını sürdürmeyi, kurum içerisinde yaşanabilecek her türlü taciz ve şiddet olaylarının önüne geçmeyi ve bu türden olayların yaşanması durumunda izlenecek yol haritasını tanımlamayı amaçlıyoruz.

%51,82

Kadın Çalışan Oranı

%48,18

Erkek Çalışan Oranı

Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur.

GRI 3-3, 401-2, 404-3


Ücretlendirme ve Yan Haklar

Liyakate dayalı, kurum kültürünü benimseyen, rekabetçi, ödüllendirici, dengeli performans hedeflerine dayanan, sürdürülebilir başarıyı özendiren, motive edici ve adaletli bir ücret politikası uygulamayı hedefliyoruz.

Banka içindeki ücretlendirme politikamızı her seviyede üstlenilen risk ve alınan sorumluluğa uygun olacak şekilde belirliyor, çalışanlarımızın temel haklarını gözeterek adil ücretlendirme yapıyor ve yan haklar sunuyoruz.

Her düzeydeki yönetici ve çalışanlarımızın ücretlerini, Bankamızın iç dengesi ve stratejik hedefleri doğrultusunda belirliyoruz. Bu süreçte, etkin bir ücret politikasını benimseyerek bütçe olanaklarını, çalışanların görev tanımları ile sorumluluk düzeylerini, bireysel performanslarını ve yetkinliklerini göz önünde bulunduruyoruz. Aynı zamanda, Bankamızın iç ve dış mevzuata uyumunu temel bir öncelik olarak değerlendiriyoruz. Çalışanlarımıza, esas ücretin yanı sıra üstlendikleri görev ve sorumluluklara bağlı olarak görev tazminatı, yabancı dil tazminatı, lisanslama tazminatları ve uzmanlık tazminatları gibi ek ödemeler yapıyoruz.

2025 yılında, Bankamızın büyümesine katkıda bulunmak ve satış grubu çalışanlarımızın verimlilik ile memnuniyetini artırmak amacıyla, bu grupta yer alan çalışanlarımıza portföy yönetimi primi ödemesi yapmayı hedefliyoruz. Bununla birlikte, sektörel gelişmeleri yakından takip ediyor, kapsamlı veri analizleri gerçekleştiriyor ve bağımsız kuruluşlar tarafından hazırlanan bankacılık sektörü ücret araştırma sonuçları doğrultusunda sektör içerisindeki konumumuzu düzenli olarak değerlendiriyoruz.

Bununla birlikte ücretleri ve ücret artışlarını; kapsam içi çalışanlarımız için Banka Finans ve Sigorta İşçileri Sendikası (BASS) ile yapılan Toplu İş Sözleşmesi, kapsam dışı çalışanlarımız için ise Yönetim Kurulu kararıyla belirliyoruz. 2024 yılında toplu iş sözleşmesi kapsamındaki çalışan oranımız %84’tür.

Evlenme yardımı, doğum yardımı, afet yardımı, ölüm ve malullük yardımı gibi sosyal yardım ödemelerinin yanı sıra çeşitli izinlerle temel ihtiyaçların çözümüne ilişkin olanaklar sunuyoruz. Günlük yemek ücretimizi günün koşullarına göre artırarak çalışanlarımızın öğlen yemeği hizmetinden daha iyi şartlarda yararlanmasını sağlıyoruz. Ücret dışında ikramiye, performans primi ve temettü ödemesi gerçekleştiriyoruz. Bunları yaparken liyakate dayalı, kurum kültürünü benimseyen, rekabetçi, ödüllendirici, dengeli performans hedeflerine dayanan, sürdürülebilir başarıyı özendiren, motive edici ve adaletli bir ücret politikası uyguluyoruz. Bankamız ücretlendirme politikasına buradan ulaşabilirsiniz.

Ayrıca çalışanlarımızı emeklilikteki gelirlerine destek olması amacıyla İşveren Katkılı Grup Emeklilik Planına dahil ederek katkı ödemesi gerçekleştiriyor ve her yıl hayat sigortası yaptırıyoruz.

%84

Toplu İş Sözleşmesi Kapsamındaki Çalışan Oranı

Çalışanlarımızı emeklilikteki gelirlerine destek olması amacıyla İşveren Katkılı Grup Emeklilik Planına dahil ederek katkı ödemesi gerçekleştiriyor ve her yıl hayat sigortası yaptırıyoruz.

GRI 3-3, 401-2, 403-6


Güvenli Çalışma Ortamı

Entegre Yönetim Sistemi’nin sürdürülebilirliğini sağladık.

İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Politikamız ile çalışanlarımıza güvenli ve sağlıklı bir iş ortamı sunmayı temel sorumluluklarımız arasında görüyoruz. Bu doğrultuda, İSG alanındaki yasal gerekliliklere ve uluslararası standartlara tam uyum sağlamayı temel ilke olarak benimsiyoruz. 2024 yılında Entegre Yönetim Sistemi (ISO 9001-ISO 14001-ISO 45001- ISO 50001) denetimlerini başarıyla tamamlayarak Entegre Yönetim Sistemi’nin sürdürülebilirliğini sağladık.

İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) süreçlerini, Tesis Yönetimi ve İş Güvenliği Müdürlüğü koordinasyonunda titizlikle yürütüyoruz. Bankamızın İSG Politikasına İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası adresinden erişebilirsiniz. İş Sağlığı ve Güvenliği Politikamız ile destek hizmeti kapsamında Bankamızda görev yapan çalışanlar da dâhil olmak üzere; tüm çalışanlarımıza rehberlik ediyoruz. İSG performansını izlerken İş Yerinde Kazalarla İlgili Avrupa İstatistikleri (European Statistics on Accidents at Work-ESAW) yöntemlerini referans alıyoruz.

2024 yılında Banka genelinde farkındalığı artırmak amacıyla saha ziyaretleri gerçekleştirdik. Bu kapsamda ülke genelinde 41 şubemizi yerinde ziyaret ederek 200’ü aşkın çalışanımız ile İş Sağlığı ve Güvenliği konularında yüz yüze görüşmeler yaptık. Bunun yanı sıra, düzenli olarak sınıf içi eğitimler ve e-öğrenme programları sunuyor, işe yeni başlayan her çalışanımıza oryantasyon eğitimleri kapsamında bir günlük İSG eğitimi sağlıyoruz. Bu kapsamda 2024 yılında toplam 1.064 katılımcıya sınıf içi İSG eğitimi verdik.

Proaktif risk yönetimi anlayışımız doğrultusunda, İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) risklerimizi haritalandırarak, 2024 yılı içerisinde Bankamızın şubelerini ve birimlerini kapsayan lokasyonlarda ziyaretler gerçekleştirdik. Bu ziyaretler sonucunda, her bir lokasyondaki riskler tespit edilerek gerekli önlemleri almaya devam ettik.

İstanbul Finans Merkezi’ndeki Bankamız lokasyonuna son teknolojiye sahip hassas sismik sensörlerden oluşan yapı sağlığı izleme sistemini kurduk. Böylece Bankamız Finans Merkezi kompleksi içerisinde tamamlanmış ve çalışır durumdaki yapı sağlığı ve izleme sistemine sahip ilk kuruluş oldu. İstanbul Finans Merkezi’ndeki binamızın iç tasarımı ve uygulamalarını LEED sertifikasına ve ergonomi koşullarına uygun olarak tamamladık.

Hırsız Alarmı, Yangın İhbarı-İkaz ve Güvenlik Kamera Sistemleri ile ilgili olarak; yeni şube açılışlarında, şube tadilatlarında kurulum ve mevcut sistemlerdeki arızaların giderilmesi ile düzenli bakımlarının yaptırılması, yangın güvenliği ile ilgili olarak iş yeri güvenlik uzmanlarının raporları doğrultusunda, yeni yangın söndürme tüpü ihtiyaçlarının karşılanması, gerekli olanların yenileriyle değiştirilmesi ve bakımlarının düzenli yaptırılması faaliyetlerine devam ettik. Elektronik güvenlik tedbirlerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi kapsamında; şubelerimizin kapanışları sırasında alarm şifresinin girilememesi veya şifre girilmesinin unutulması sonucu alarm sisteminin devre dışı kalması riskini ortadan kaldırmak amacıyla açılış ve kapanışların şube müdürüne e-posta ve şube güvenlik görevlisine SMS ile iletilmesi uygulamasını sürdürdük.

Fiziki güvenlik (Güvenlik görevlisi), elektronik güvenlik (Alarm ve güvenlik kameraları) ve yangın söndürme cihazları ile ilgili iş talep süreçlerini sisteme taşıyarak taleplerin daha etkin ve hızlı karşılanmasını sağladık. Elektronik güvenlik sisteminin kurulum, bakım-onarım ve hak ediş kontrol süreçlerinin sistemsel olarak, hatasız ve daha süratli yürütülmesini sağlamak maksadıyla Bankamız lokasyonlarında devreye alınan yazılımda, kullanıcılardan gelen geri bildirimler doğrultusunda iyileştirme ve geliştirmeler yaptık.

GRI 3-3, 403-1, 403-2, 403-3, 403-4, 403-5, 403-6, 403-7

İş Sağlığı ve Güvenliği Politikamız ile çalışanlarımıza güvenli ve sağlıklı bir iş ortamı sunmayı temel sorumluluklarımız arasında görüyoruz.

GRI 3-3, 403-1, 403-2, 403-3, 403-4, 403-5, 403-6, 403-7 *Çevrimiçi sunulan İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerimiz 26 adet eğitimden oluşmaktadır. İSG eğitimlerinde faydalanan çalışan sayısı ve eğitim saati düşüşlerinde mevzuat gereği eğitimin yenilenme süresindeki artış etkili olmuştur. Daha önce her yıl atanan eğitimler artık 3 yılda bir atanmaktadır. Toplam İSG Eğitim Saati - Sınıf İçi Toplam İSG Eğitim Saati - Çevrimiçi İSG Eğitimlerine Katılan Çalışan Sayısı - Sınıf içi İSG Eğitimlerinden Faydalanan Sayısı - Çevrimiçi 2024 2024 2024 2024 2023 2023 2023 2023 2022 2022 2022 2022 210 1.525 269.890 219.002 1.553 10.845 17.276 14.615 1.064 8.512 65.879 51.637

Kapasite Geliştirme ve Yetenek Yönetimi

SKA 5, 8, 10

Kendi yöneticisini kendi yetiştiren Bankayız.

Her şeyin hızla değiştiği bu dönemde, stratejik hedeflerimize ulaşmak, değişime uyum sağlamak ve rekabet avantajı elde etmek için Bankamız, sürekli gelişim felsefesini insan merkezli bir yaklaşımla benimsemiştir. İnsan kaynakları politikamız doğrultusunda, çalışanlarımızın ihtiyaç ve beklentilerini ön planda tutarak motivasyonlarını artırmayı en önemli misyonumuz olarak görüyoruz.

Bu anlayışla yürüttüğümüz kariyer yönetimi çalışmaları sayesinde, insan kaynağını etkin ve verimli bir şekilde yönetmeyi; çalışanlarımızın kişisel gelişim ihtiyaçlarını karşılamayı ve Bankamızın kurumsal gelişimini desteklemeyi amaçlıyoruz. VakıfBank’ta çalışanlarımızın yenilikçi yaklaşım ve sürekli öğrenme ile hem kurumsal hem bireysel gelişimini sağlamak, dayanışma ve iş birliğini artırmak ve kurumsal stratejilere doğru odaklanmasını desteklemek amacıyla Performans Yönetimi Sistemi ile kurumsal stratejik hedeflerin bireysel hedeflere dönüştürülmesini sağlıyoruz.

Performans sistemimizi geliştirirken, teknolojinin sunduğu imkânları hedefleme metodolojimizde kullanıyoruz. Bu kapsamda ileri düzey analitik yaklaşımımız ile verilerin gelişmiş algoritmalarla işlenmesi ve yapay zekâ teknolojisiyle etkin bir şekilde kullanılması amacıyla çalışmalarımıza devam ediyoruz. Tüm çalışanlarımızın göstermiş olduğu performansın ölçülmesi ve izlenmesi amacıyla Bölge Müdürlüğü ve Şube Performans Modülü, Çalışan Bazlı Birim Performans Modülü ve Yetkinlik Değerlendirme Modülü olmak üzere 3 ana modül üzerinde Kurumsal Performans Yönetim Sistemi’ni uyguluyoruz. Performans Sisteminde finansal olmayan kriterlerimizin sayısını da arttırarak dengeli bir yapının oluşmasına katkı sağlıyoruz.

Hedeflerimize ulaşmak ve sektörde öncü olmak için çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirme çalışmalarımızı da kararlılıkla sürdürüyoruz. Performans değerlendirme sistemimiz kapsamında, çalışanlarımızın kariyer planlamalarını desteklemek amacıyla yılda bir kez yetkinlik değerlendirmesi yapıyor ve bireysel eğitim ile gelişim ihtiyaçlarını analiz ediyoruz. Bu kapsamda 2024 yılında 16.189 çalışanımız yetkinlik değerlendirmesi aldı. Ayrıca yöneticilerimizin daha sağlıklı ve objektif değerlendirmeler yapabilmesi için performans sistemimize her yıl yenilikler ekleyerek sürekli gelişimi destekliyoruz.

2024 yılında çalışanlarımızın performanslarıyla fark yarattığı başarılı bir dönemi geride bıraktık. Bu dönemde 16.237 çalışanımız performans değerlendirmesi aldı. Şeffaf ve objektif bir şekilde ölçtüğümüz bireysel performans değerlendirmeleri sonucunda, çalışanlarımıza performans başarı ödüllerini takdim ettik.

Ayrıca, Bankamız Kariyer ve Ücret Yönetmeliğini güncelleyerek kişisel yetkinliklerin ve performansın ön planda olduğu bir ‘erken yükselme modeli’ geliştirdik. Bu kapsamda, üstün performans sergileyen 434 çalışanımız erken yükselme hakkı kazandı. 2024 yılı içerisinde, %51,64’ü kadın, %48,36’sı erkek olmak üzere toplam 3.290 çalışanımız bir üst ünvana yükseldi. Kendi yöneticisini yetiştiren banka olma vizyonumuz doğrultusunda, 2024 yılında tüm çalışanlarımızın %18’i bir üst ünvana terfi etti.

Bu kapsamda Bankamızın geleceğinde önemli rol sahibi olacak yönetici potansiyeli olan çalışanlarımızın belirlenmesi, kariyer gelişimlerinde adil rekabet ortamının sağlanması, yeteneklerinin ve becerilerinin eğitim ve gelişim programları ile desteklenerek etkin ve verimli kullanılması amacıyla Bankamız ihtiyaçları doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Kapasite Geliştirme ve Yetenek Yönetimi
3.290

Üst Pozisyonların Banka İçi Terfi ile Doldurulma Oranı

Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur.

İnsan kaynağının etkin ve verimli yönetilmesi öncelikli hedeflerimizden olup, iş yüküne göre optimum sayıda istihdamın sağlanmasını amaçlıyoruz. Bu kapsamda tüm şubelerimizde hem pazarlama hem de operasyon grubu çalışanları için gözlem çıktıları, veri analizleri ile farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin birlikte kullanıldığı sistemsel norm ölçüm modelleri oluşturduk. Böylece artan azalan iş yüküne göre günlük norm tespiti yapılabiliyoruz.

2024 yılı içerisinde Genel Müdürlük organizasyon yapılanmasında gerçekleşen değişiklikler:

  • Kredi tahsis taleplerinin zamanında ve sağlıklı olarak karşılanması, etkin bir tahsis yönetiminin oluşturulması ve ortak bir tahsis politikasının uygulanması amacıyla Tahsis Yönetimi Birimleri,
  • Operasyonel süreçlerin iyileştirilmesi amacıyla Operasyon Birimleri,
  • Kurumsal iletişim stratejilerini oluşturmak ve yönetmek amacıyla Kurumsal İletişim Birimleri,
  • Birimler arasındaki iş dağılımı ve bütünlüğü göz önünde bulundurularak, koordinasyon ve verimliliğin artırılması amacıyla Bilgi İşlem Birimlerinde organizasyonel değişiklik gerçekleştirdik.
  • Bankamızın, sürdürülebilirlik konusunda atmış olduğu adımlarla, çevreye ve topluma karşı sorumluluğunun bilinciyle, Sürdürülebilirlik ile ilgili Birimleri Sürdürülebilir Bankacılık Başkanlığı altında topladık.
  • Mevcut konjonktür gereklilikleri ve ihtiyaçlarına paralel olarak yeni Birimler kurduk.
%100

Üst Pozisyonların Banka İçi Terfi ile Doldurulma Oranı

Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur.

GRI 3-3, 404-3


Çalışan Gelişimi ve Eğitimler

Çalışanlarımızın mesleki, teknik ve kişisel gelişimlerine destek veriyoruz.

Bankamızın izlediği insan kaynakları politikaları çerçevesinde verdiğimiz eğitimlerle çalışanlarımızın mesleki, teknik ve kişisel gelişimlerine destek vererek sürdürülebilir iş verimliliğine katkı sağlıyoruz. Bankamız stratejileri ve çalışanlarımızdan beklenen yetkinlikler başta olmak üzere eğitim ihtiyaç analizi ile belirlenen konularda çalışanlarımızı sınıf içi eğitimler, canlı sanal sınıf eğitimleri ve dijital eğitimlerle destekliyoruz.

VakıfBank olarak insan kaynakları politikaları doğrultusunda, çalışanlarımızın mesleki, teknik ve kişisel gelişimlerini destekleyerek sürdürülebilir iş verimliliğine katkı sağlamayı temel bir öncelik olarak benimsiyoruz. Bu doğrultuda, Bankamızın stratejik hedefleri ve çalışanlarımızdan beklenen yetkinlikler ışığında kapsamlı bir eğitim ihtiyaç analizi gerçekleştiriyoruz.

Elde edilen sonuçlara dayanarak, çalışanlarımızı sadece mesleki ve teknik alanlarda değil, aynı zamanda kişisel gelişimlerinde de güçlendirecek eğitim programları sunuyoruz. Bu programları sınıf içi ve sanal sınıf eğitimlerinin yanı sıra dijital platformlar üzerinden erişilebilen esnek ve yenilikçi içeriklerle zenginleştiriyoruz. Çalışanlarımızın bilgi birikimini artırırken, değişen iş dünyası koşullarına uyum sağlamalarını kolaylaştırmayı ve Bankamızın kurumsal hedeflerine daha etkin bir şekilde katkı sunmayı hedefliyoruz.

Bu kapsamda çalışanlarımıza aşağıda yer alan başlıklar altında eğitim programları sunuyoruz:

  • Göreve yeni başlayan çalışanlarımıza yönelik “Oryantasyon ve Temel Eğitim Programları”
  • Çalışanlarımızın rol bazlı olarak mesleki/teknik konulardaki gelişimlerine katkı sağlamaya yönelik “Gelişim Programları”
  • Yönetici pozisyonunda görev yapmakta olan çalışanlarımızın yönetsel ve mesleki/teknik yetkinliklerini artırmaya yönelik “Yönetici Gelişim Programları”
  • Mesleki, bireysel ve yönetsel yetkinlik gelişimi, yasal sorumluluk alanlarında çok sayıda eğitim içeren “Dijital Eğitim Programları”

Çalışanlarımızın değişen rol veya unvanlarında öğrenme ve gelişimlerini “Role Geçiş Dijital Eğitim Programları” ile destekliyoruz. Böylece çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirmeyi, yeni rollerine veya unvanlarına uyum sağlamalarına destek olarak sürekli öğrenmeyi hedefliyoruz.

Çalışanlarımıza 2024 yılında 427.637 saati sınıf içi, 408.108 saati dijital eğitimler olmak üzere toplam 835.745 saat eğitim sunduk. Bu dönemde çalışan başına eğitim saati 45,90 oldu.

Genel Müdürlük çalışanlarımızın alanlarındaki gelişmeleri takip etmeleri ve devamlı gelişimlerini sağlamak için banka içi eğitimlere ek olarak dış kurum ve kuruluşların düzenlediği eğitim, konferans ve seminerlere 1.100’ün üzerinde çalışanımızın katılımını sağladık.

Ayrıca Bankamızın eğitim ve gelişim stratejisinin bir parçası olarak küresel içerik sağlayıcı dijital eğitim platformlarını bilişim teknolojileri, denetim birimleri ve Genel Müdürlük çalışanlarımızın kullanımına sunduk.

Eğitim süreçlerimizde, yeni nesil dijital öğrenme deneyimlerini de kapsayan karma öğrenme modeli kullanıyoruz. Çalışanlarımızın gelişimini izlemek ve değerlendirmek amacıyla eğitimlerin sonunda dijital ortamda değerlendirme sınavı yapıyor ve eğitim sonuçlarını ölçümlüyoruz. Öğrenme yolculukları ile çalışanlarımızın gelişimlerini sürekli izliyoruz.

Genç Yeteneklerin Bankaya Kazandırılması

2024 YILINDA EĞİTİMDE ÖNE ÇIKAN UYGULAMALARIMIZ

Sürdürülebilirlik

2024 yılında Bankamızın sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında çalışanlarımızın farkındalığını artırmak ve uzmanlaşmalarını sağlamaya önem verdik. Bu kapsamda, hedef kitlelere göre farklılaşan konularda 90.394 saat eğitim sunduk.

Veri ve Analitik Okulumuz

Çalışanlarımızın veriye dayalı becerilerinin geliştirilmesi kapsamında üniversiteler başta olmak üzere paydaşlarımızla tasarladığımız gelişim programları ile çalışanımızın veriye dayalı becerilerinin gelişimine katkı sağlıyoruz.

Bu programlar aracılığıyla artan çalışan yetkinliğimiz ile veri odaklı çözümleri güçlendirmeyi, daha etkili ve sürdürülebilir finansal hizmetler sunmayı hedefliyoruz.

Sertifika ve Gelişim Programlarımız

  • İç Eğitmen Yetiştirme ve Gelişim Programı ile 2024 yılında iç eğitmenlerimizin sayımızı %66 arttırdık ve bölgesel iç eğitmenler yetiştirdik.
  • Alanında uzman ve deneyimli personelin bilgi birikimini ve deneyimini aktarması amacıyla, 2024 yılında gerçekleştirdiğimiz eğitimlerde %40 oranında iç eğitmenlerimizden faydalandık. Bu kapsamda iç eğitmenler tarafından 213.836 saat eğitim verildi.
  • Kredi tahsis süreçlerinde görev yapan çalışanlarımıza özel tasarladığımız “Tahsis Yönetimi Gelişim Programı”yla tahsis birimleri çalışanlarına 12 kişi/saat eğitim verdik.
  • Yöneticilerimizin gelişimine önem veriyoruz. Bu kapsamda düzenlediğimiz gelişim programlarıyla 18.156 saat eğitim verdik.
  • Bilgi işlem birimleri ile iş birimleri arasında köprü olacak ürün talep tasarımcıları yetiştirmek amacıyla 70 çalışanımızın “Ürün Talep Tasarımı Gelişim Programı”na dahil ettik.

İyi Uygulamalarımız

  • Çalışanların veriye dayalı yetkinliklerin geliştirilmesi stratejisi kapsamında gerçekleştirdiğimiz Veri ve Analitik Okulu eğitim programlarımız ile 2024 TEGEP Öğrenme ve Gelişim Ödülleri’nde Yetenek ve Gelişim kategorisinde Bronz Ödül aldık.
  • Yapay zekâ destekli programlar ile eğitim videoları tasarlayarak daha hızlı, verimli ve etkili bir şekilde çalışanlarımıza ulaştık.
Çalışan Başına Ortalama Eğitim Saati 2024 2023 2022 46,54 39,44 45,90 Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur. Dijital Eğitimlerin Toplam Eğitim Saati İçindeki Payı 2024 2023 2022 74,20 52,71 48,83 Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur.

GRI 3-3, 403-5, 404-2


Genç Yeteneklerin Bankaya Kazandırılması

Bankamızın vizyon ve misyonuna uygun genç ve yetkin adayları ailemize kazandırarak “Güçlü Türkiye’nin Lider Bankası” olma misyonumuza katkı sağlamayı amaçlıyoruz.

İşe alım süreçlerimizde, Bankamızın vizyon ve misyonuna uygun genç ve yetkin adayları ekibimize dahil ederek, ‘Güçlü Türkiye’nin Lider Bankası’ olma hedefimize katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Bu süreçte, adaylarımızı daha yakından tanıyabilmek ve yetenek setlerine uygun pozisyonlarda değerlendirebilmek için yetkinlik bazlı mülakat soruları kullanıyoruz. Böylece, adaylarımızın hem Bankamız hem de kendileri için verimli ve olumlu bir mülakat deneyimi yaşamalarını destekliyoruz.

2024 yılı boyunca, Bankamızın stratejik hedefleri ve iş gücü ihtiyaçları doğrultusunda, iş birimlerimiz, bilgi işlem ekiplerimiz ve şubelerimizde görevlendirilmek üzere kapsamlı işe alım süreçleri yürüttük. Bu çalışmalar sonucunda, ailemize katılan 2.384 yeni çalışanımızla birlikte 2024 yılı sonu itibarıyla 18.209 kişilik büyük ve güçlü bir organizasyona ulaştık. Yeni ekip arkadaşlarımızın enerjisi ve yetenekleriyle Bankamızın büyümesine ve başarısına değer katmaya devam ediyoruz.

Bankamıza yeni katılan çalışma arkadaşlarımızın görevlerine hızlı ve etkili bir şekilde uyum sağlamalarına büyük önem veriyoruz. Bu doğrultuda, ‘Dijital Hoş Geldin Kiti’ proje çalışmalarımıza 2024 yılında başladık. Yeni başlayan çalışma arkadaşlarımızın Bankamız kültürünü, değerlerini ve süreçlerini daha iyi anlamalarına faydalı olacak bu projemizi 2025 yılında hayata geçireceğiz.

Ayrıca, İşe Uyum Temsilcisi programımız ile yeni çalışanlarımızın oryantasyonunu kolaylaştırarak onlara Bankamız kültürünü aktarıyoruz. Bu şekilde çalışan kurum aidiyetinin artırılmasını ve Bankamız misyon ve hedeflerine daha iyi uyum sağlamalarını destekliyoruz.

Genç yeteneklerimize bankacılık sektörünü tanıtmak ve bu alanda deneyim elde etmelerini desteklemek adına 2024 yılında Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi koordinasyonunda düzenlenen “Yetenek Her Yerde” fuarları kapsamında yurtiçi kariyer etkinliklerine katılım sağladık. Akdeniz Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, Dicle Üniversitesi, Harran Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Samsun Üniversitesi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi gibi Türkiye’nin değerli üniversitelerinin öncülüğü ve katkılarıyla düzenlenmiş olan fuarlara; Bankamızın bilinirliğini arttırmak, kariyer ve staj süreçlerimiz hakkında bilgilendirme yapmak ve Bankamıza değer katabilecek yetenekleri keşfedebilmek için katılım sağladık. Fuarlarda öğrencilerin, özgeçmişlerini nasıl düzenleyecekleri üzerine sunumlar yaptık ve mülakat süreçlerine destek olmak adına mülakat simülasyonları düzenledik. Düzenlediğimiz bu etkinliklerle öğrencilerin mülakatlar esnasında kendilerini nasıl daha iyi ifade edebilecekleri hakkında tavsiyelerde bulunduk.

Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2024 yılında da Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisinin düzenlediği Ulusal Staj programıyla, Türkiye genelinde yaklaşık 1.200 stajyer öğrenciye staj imkânı sağlayarak Bankamızı daha iyi tanımalarına olanak sağladık ve yetenekli gençlerin Bankacılık tecrübesi kazanmalarını amaçladık.

Finansın geleceğini şekillendirecek fikirlere destek olmak adına bilgi teknolojileri alanında etkinliklerimizi sürdürdük. Dijital bankacılık kullanıcı deneyimi ve tasarımı, yeni nesil müşteri iletişimi, yenilikçi ürün ve hizmetler ile sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik ana temalarında yarışılan bu yıl beşincisi düzenlenen “Hack to the Future” etkinliğimizi gerçekleştirdik. Etkinlik kapsamında beğenilen projeleri ödüllendirdik. 

Genç Yeteneklerin Bankaya Kazandırılması

GRI 3-3