Entelektüel
Sermayemiz

Öncelikli Konular & SKA’lar

Dijital Dönüşüm

SKA: 8,9

Risk Yönetimi

SKA: 8

14.402.413 Dijital Kanalları Kullanan Toplam Müşteri Sayısı
34 2024 Yılında Marka Tescili Alınan Ürün/ Hizmet Sayısı

RİSKLER

  • Yasal düzenlemelere ve bankacılık etik kurallarına uyumda karşılaşılabilecek sorunlar
  • Yıkıcı teknolojik gelişmelere gereken hızda uyum sağlanamaması
  • Değişen müşteri alışkanlıklarına uygun ürün ve hizmetlerin geliştirilememesi
  • Siber saldırılara karşı yetersiz kalınması

FIRSATLAR

  • Düzenleyici ve denetleyici otoriteler ile koordineli bir şekilde çalışmak
  • Teknolojik gelişmeler
  • Fintech’ler ile ortak çalışmalar
  • Yeni ürünlerin ve hizmet alanlarının ortaya çıkması

 


Dijital Dönüşüm ve İnovasyon

SKA 8, 9

Yenilikçiliği sadece bir kavram olarak değil, tüm iş süreçlerini değiştirip dönüştüren bir yaşam şekli olarak ele alıyoruz.

VakıfBank olarak dijital dönüşümü sürdürülebilir kültür haline getiriyor, sürdürülebilirliğin önemli bir kaldıracı olarak görüyoruz. Bu nedenle dijitalleşmeyi merkeze alan uygulamalar geliştirmeye hızla devam ediyoruz. Dijital dönüşümde bilgi teknolojilerini yoğun bir şekilde kullanıyoruz. Teknolojiyi iş süreçlerimize entegre ediyor ve bu alanda değer yaratmaya devam ediyoruz.

Yaptığımız inovasyonların hem çevreye hem de sosyal hayata katkı sağladığının bilincindeyiz. Geliştirdiğimiz inovatif çözümlerle müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırmak için yoğun çaba sarf ediyoruz. Bu kapsamda inovasyon faaliyetlerimize yön veriyor, yenilikçi teknolojiler kullanarak katma değeri yüksek ürünler geliştirmek için çalışıyoruz. Ayrıca, VakıfBank Mobil, internet bankacılığı ve açık bankacılık gibi dijital kanallar üzerinden müşterilerimizin finansal süreçlerini kolaylaştırmak ve ihtiyaçlarına özel çözümler sunmak üzere dijital dönüşüm yolculuğumuzu sürdürüyoruz. Bunun yanında, müşterilerimizin işlem çeşitliliğini artırmak için anlık ürün satışına dönüşebilecek gerçek zamanlı kampanyalar yapmaya devam ediyoruz. Bu sayede en doğru anda ve en hızlı şekilde müşterilerimizin ihtiyaç duydukları ve ilgilendikleri hizmeti, işlem yaptıkları kanal aracılığıyla sunuyoruz.

Büyük veri, yapay zekâ, veri analitiği, açık bankacılık ve robotik süreç otomasyonlarını iş süreçlerimizde kullanıyoruz. Çalışmalarımızla müşterilerimize verdiğimiz kesintisiz hizmeti yaygınlaştırmanın yanı sıra operasyonel verimliliğimizi de artırarak sektördeki rekabet gücümüzü sağlamlaştırıyoruz. Bu kapsamda, dış ticaret para transferi otomasyon yapısını uçtan uca yenileyerek müşterilerimizin kullanımına sunduk. Müşterilerimize sunduğumuz hizmetin kalitesini ve hızını ciddi ölçüde artırarak Bankamız kaynaklarının daha etkin ve verimli kullanılmasını sağladık. Benzer bir biçimde offline yapıda firma özelinde geliştirilen Doğrudan Borçlandırma Sistemi ürünümüzün de tanımlama süreçlerini yeniden düzenleyerek yazılım geliştirme bağımlılığını ortadan kaldırdık.

2024 yılında VakıfBank Mobil’e Bireysel Emeklilik Sözleşmesi satış menüsünü ekledik. Bu sayede müşterilerimizin uzun vadeli birikim hedeflerini daha hızlı ve kolay bir şekilde planlamalarını sağladık. Bunun yanında, ek hesap, kredi kartı ve kredi ödemelerinde aksama yaşayan müşterilerimizin borçlarını, şubeye gitmeden VakıfBank Mobil ve internet bankacılığı üzerinden kolayca yapılandırabilmelerini mümkün hale getirdik. Ayrıca, VakıfBank Mobil üzerinden VakıfBank hesapları arasında hisse senedi transferi yapılmasını sağlayarak müşterilerimize hızlı, güvenli ve kolay bir işlem deneyimi sunduk. Böylece, yatırım yönetim süreçlerini daha pratik hale getirdik.

Değişen dünya ile birlikte ilerleyen teknolojileri takip etmeye devam ettik. Günümüzde konuşup yazabilen yapay zekâ teknolojisiyle birlikte makinelerin insansı görevleri gerçekleştirmesi, deneyimden öğrenerek yeni girdilere uyum sağlaması mümkün hale geldi. Her sektörde olduğu gibi bankacılık sektöründe de bu teknoloji çok önem kazandı. Biz de VakıfBank olarak, ChatBot ViBi uygulamamızla yapay zekâ ile desteklenen “Diyalogsal Bankacılık” hizmeti sunmayı hedefliyoruz.

Ayrıca, uzaktan müşteri edinimi süreciyle ilgili regülasyonlar ve bu alandaki güvenlik beklentileri, finans kuruluşları için büyük önem taşıdığından uzaktan müşteri edinimi akışlarımızı “DeepFake Detection” teknolojisiyle birleştirmeyi planlıyor ve bu konu ile ilgili Ar-Ge çalışmalarımıza devam ediyoruz.

VakıfBank olarak yenilikçiliği sadece bir kavram olarak değil, tüm iş süreçlerini değiştirip dönüştüren bir yaşam şekli olarak ele alıyoruz. “Dijital Kolaylaştırır” mottomuz doğrultusunda müşteri deneyimini iyileştirmeye ve hayatı kolaylaştırmaya yönelik yeni çözümler sunmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda VakıfBank Mobil ve internet bankacılığına “Şubeye Talimat Gönder” menüsü ekledik. Bu menü ile tüzel müşterilerimizin hesaplarının bağlı olduğu şubelere talimatlarını iletebilmelerini sağladık. Ayrıca talimat sorgula menüsü ile de talimatlarının durumunu anlık olarak görebilmelerine ve tüm süreci takip edebilmelerine imkân tanıdık. Yaptığımız geliştirmelerle müşteri memnuniyetini güven ve şeffaflık doğrultusunda artırmayı hedefliyoruz.

Dijital Dönüşüm ve İnovasyon

GRI 3-3

Her zaman olduğu gibi teknolojiyi en etkin şekilde kullanarak finansal işlemleri daha kolay, hızlı ve güvenli hale getirmeyi sürdürüyoruz.

VakıfBank inovasyonu olan geleneksel ödeme ve tahsilat ürünlerinin bütün özelliklerini kapsayan finansal ekosistemimiz Vinov ile uçtan uca dijital bir ödeme yöntemi hizmeti sunmaya bu dönemde de devam ettik. Bankacılık deneyimini dijital dünya ile birleştirerek “Bir Sonraki Bankacılık” mottosuyla güvenli bir şekilde uçtan uca dijital olarak tüm ödeme ve tahsilat süreçlerine kolaylık ve hız kazandıran Vinov ürünümüz için kampanya yapısını devreye aldık. Böylelikle değişen ve çeşitlilik gösteren müşteri ihtiyaçlarına, güçlü kampanya altyapımız ile müşteri özelinde kişiselleştirilmiş çalışma koşulları ve fiyatlamalar sunuyoruz.

Vinov İş Yeri ile de toptan ve perakende satış yapan, bayilik/mağaza ağına sahip olan işletmeler başta olmak üzere VakıfBank garantisi ile tahsilat gerçekleştirmek isteyen her büyüklükte işletme ve kuruma yönelik oluşturduğumuz dijital ekosistemimizi geliştiriyoruz.

Vinov ürünümüzün farklı sektörlere yönelik çalışmaları kapsamında 2024 yılında kullanıma sunduğumuz Vinov Kampüs ürünümüzle, özel okullara ait ödemelerin hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirilmesini sağladık. Bankamızın müşteri odaklı ve yenilikçi yaklaşımlarını eğitim sektörüne taşıyan, velilerin Bankamız şubelerine gitmeden, dijital başvuru süreci ile hazır ve özel Vinov limitine erişerek ve evrak sunma gibi prosedür zorunluluğu olmadan okul ödemelerini yapabildiği tümüyle dijital, esnek ve garantili bir okul tahsilat sistemi oluşturduk. Bu ürünümüzle operasyonel maliyetleri azaltarak zaman tasarrufu sağlayan ve yüksek müşteri memnuniyeti ile sektörde çığır açtığımız bir çözüm yarattık. Eğitim sektörüne finansal süreçleri modernize ederek tüm paydaşlar için daha verimli ve güvenilir bir deneyim sunduk. 2024 yılında çok sayıda eğitim kurumuyla anlaşılıp yüksek tahsilat hacimlerine ulaştık ve birçok veliye ödeme kolaylığı sağladık. Vinov Kampüs ürünümüzle, 2024 yılında The Hammers tarafından “Finans Sektöründe En İyi Pazarlama” bronz ödülünü almaya hak kazandık.

Bunun yanında, Vinov Ecza ürünümüzle de eczacı müşterilerimize ilaç alımlarının finansmanında kolaylık sağladık. Ayrıca, SGK ödemelerini Bankamıza taşıyan eczacılar için Vinov Eczacı Destek Paketi oluşturarak müşterilerimize çeşitli avantajlar sunduk.

2024 yılında vergi, SGK, fatura tahsilatları gibi kamu tahsilatları başta olmak üzere müşterilerimizin tüm resmi ödemelerini kapsayıp taksit ve opsiyon avantajlarını aynı anda sunan VaNa (VakıfBank Nakit Yönetim Hesabı) ürünümüzü devreye aldık. Tüm kurum ödemelerinin tek hesaptan yönetilebilir olması zaman ve maliyet tasarrufu sağlarken limitlerin sadece belirlenmiş kurum ödemelerinde kullanılabilir olması ile işletmelere güvenli bir ödeme yöntemi sunduk. Ayrıca işletmelerimizin eksik ödemelerden kaynaklanacak finansal risklerini de minimize ettik. Bu özelliklere sahip sektördeki ilk ve tek ürün olan VaNa’yı kullanıma sunduğumuz günden yılsonuna kadar yaklaşık 75.000 VaNa müşterimiz ve yaklaşık 70 Milyar TL’lik ödeme hacmine ulaştık.

Ayrıca, müşterilerimizin işlemlerini webservisler/API’ler üzerinden daha esnek yapabilmesini sağlayan Online Toplu Ödeme Sistemi, Online Hesap Hareketleri, Online Vergi Ödemeleri, Online Doğrudan Borçlandırma Sistemi, Vinov gibi ürünlerimizle müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz. 2024 yılı itibarıyla online web servis kullanan DBS ana firmalarının entegrasyon işlemlerini API aracılığıyla da gerçekleştiriyoruz. VaNa, Güvenli Araç Satış Sistemi (GASS) gibi ürünlerimizde API entegrasyonunun sağlanması için ise geliştirmelerimize devam ederek tüm ürünlerimizde API entegrasyonu hizmetinin sunulmasını amaçlıyoruz. Bunun yanında, müşterilerimizin SGK ödemelerini VakıfBank Mobil uygulaması üzerinden hızlı ve pratik bir şekilde gerçekleştirebilmesi amacıyla “Hızlı SGK Ödeme” menüsü geliştirmelerini tamamladık, bireysel ve ticari tüm müşterilerimizin kullanımına açtık.

Bu dönemde yoğun olarak havale ve EFT yapan müşterilerimizin operasyonel sürecini uçtan uca dijital ve güvenli bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlayan Toplu Ödeme Sistemi (TÖS) ürünümüzde müşteri istek ve beklentilerine uygun olarak gerek online gerekse offline kanalda birçok geliştirme yaparak tüm ERP sistemlerine uyumlu desenlerle işlemlerin hızlı, pratik ve güvenli olarak gerçekleştirilmesini sağladık. Böylece TÖS işlem hacmimizi bir önceki yıla göre yaklaşık 1,5 kat artırdık.

2024 yıl sonuna doğru Noterler aracılığıyla gerçekleştirilen tüm ikinci el araç alış ve satışlarında zorunlu hale getirilen Güvenli Araç Satış Sistemi (GASS) ürünümüz sayesinde Bankamız güvencesiyle birçok işlem gerçekleşti. Bankamız müşterisi olma koşulu olmadan tüm vatandaşlarımıza mobil bankacılık ve gass.vakifbank.com.tr adresinden hizmet vermeye devam ediyoruz. Böylelikle, 2020 yılından itibaren tüm müşterilerimize sunduğumuz GASS ürünümüz ile sektörde lider konuma geldik.

Bankamızın operasyonel süreçlerini iyileştirme çalışmalarını, dijitalleşmeyi bir dönüşüm felsefesi haline getirerek sürdürüyoruz. Dijital bankacılık uygulamalarımız sayesinde hız ve erişilebilirliği artırırken, süreçlerde verimlilik sağlayarak kaynak kullanımında önemli tasarruflar elde ediyoruz. Bu yaklaşım doğrultusunda, çalışanlarımızın iş yaşamını kolaylaştıracak yenilikçi uygulamaları hayata geçirmeye devam ediyoruz.

İş süreçlerimizin dijitalleşmesi ve merkezileşmesi kapsamında geliştirdiğimiz çözümlerle, birçok süreçte sürekli iyileştirme sağlıyor ve tüm süreç adımlarını hizmet seviyesi anlaşmaları çerçevesinde ölçülebilir hale getiriyoruz. Robotik süreç otomasyonu entegrasyonları ve QR barkod okuma gibi teknolojilerin kullanımıyla operasyonel verimliliğimizi artırıyoruz.

Dijital Dönüşüm ve İnovasyon

2023 yılının son çeyreğinde devreye aldığımız ‘Nakit Yönetimi Sistem Robotu Projesi’ kapsamında, ‘Fatura Ödeme Limit Artırım Talepleri’ sistem robotları tarafından incelenip sonuçlandırılmaya başlandı. Bu proje sayesinde yalnızca 2023 yılında 976 talebi, 2024 yılında ise 3.862 talebi hızlı bir şekilde yanıtlayarak müşteri memnuniyetini artırdık. Ayrıca, talepleri daha kısa sürede sonuçlandırarak fatura tahsilat adet ve hacimlerinde de önemli bir artış sağladık.

Bu dönemde kullanıcı deneyimini merkeze alarak, yeni teknolojilerden yararlanıp yenilikçi çözümler geliştirmeye de odaklandık. Bu çalışmalarla birlikte, şubelerimizdeki operasyonel iş yükünü önemli ölçüde hafiflettik. Elektronik imzalı talimat gönderen müşterilerimiz için evrak ve imza doğrulama işlemlerini sistem üzerinden gerçekleştirilir hale getirdik. Ayrıca, doğrulama sürecinde evrakların banka doküman yönetim sistemine otomatik aktarılmasını ve tüm işlemlerin log kayıtlarının güvenli bir şekilde saklanmasını sağladık.

Kişiselleştirme kapsamında sadece müşterilerimize değil, çalışanlarımıza da kullanım kolaylığı sunmayı hedefledik. Bu doğrultuda, ana bankacılık sistemimizde her kullanıcı için standart olan menü yapısına ek olarak, çalışanların ve hizmet verdikleri müşterilerin en sık gerçekleştirdiği işlemleri öğrenip takip eden bir sistem geliştirdik. Bu sistem, çalışanlarımız için daha anlaşılır ve pratik bir menü yapısı sunmayı amaçlıyor. 2025 yılının ilk çeyreğinde bu geliştirmeyi şube çalışanlarımız için hayata geçirmeyi hedefliyoruz.

Günümüzde müşteri alışkanlıklarındaki değişim sektör değişimi ile paralel gelişim gösterirken Bankacılık sektörünün bir parçası olarak biz de bu değişimlere uyum sağlıyoruz. Bu kapsamda, her zaman olduğu gibi teknolojiyi en etkin şekilde kullanarak finansal işlemleri daha kolay, hızlı ve güvenli hale getirmeyi sürdürerek robotik süreç otomasyonu ve yapay zeka kullanımının yaygınlaştırılması, hiperotomasyon modellerinin geliştirilmesine 2025 yılında da devam edeceğiz.

GRI 3-3


İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık

2024 yılında toplam dijital bankacılık müşteri sayımız 14,4 milyonu geçti.

VakıfBank olarak teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek internet bankacılığı ve VakıfBank Mobil’de müşteri odaklı ve yenilikçi çözümler geliştirmeye devam ediyoruz. Her geçen gün değişen dijital ihtiyaçlara cevap verebilmek için kullanıcı deneyimini merkeze alıyor, güvenliği en üst seviyede tutuyor ve teknolojik alt yapımızı sürekli güncelliyoruz.

Kullanıcı dostu ara yüzümüz ve sürekli güncellenen teknolojik alt yapımız sayesinde, dijital kanallarımızı tercih eden müşteri sayımızı her geçen gün artırıyoruz. Müşteri memnuniyetini ve işlem kolaylığını merkeze alan hizmetlerimiz sayesinde 2024 yılı içerisinde dijital bankacılık müşteri sayımız önceki yıla göre %11 artarak 14,4 milyonu geçti. 2023 yılında internet bankacılığı ve VakıfBank Mobil’e 2,58 milyar kez giriş yapılırken 2024 yılında 2,66 milyar kez giriş yapıldı.

2024 yılında 5,8 milyon müşterimiz 60 milyon kez ViBi ile etkileşime girdi.

Finansal danışmanımız ViBi ‘ye, VakıfBank Mobil giriş ekranında hem müşterilerimiz hem de henüz müşterimiz olmamış kullanıcılar için erişim imkânı sunduk. Ayrıca VakıfBank giriş ekranında ViBi’ den öneri sunarak henüz okunmayan bildirimler için müşterilerimize farkındalık sağlayan bir geliştirme yaptık.

VakıfBank Mobil ile takip borcu bulunan müşterilerimizin taksit ödeme, erken kapatma ve kısmi ödeme işlemlerini gerçekleştirebilmelerinin yanı sıra ödeme planlarına kolayca ulaşmalarını sağladık. Bunun yanında, VakıfBank Mobil giriş ekranında işlemlerin sayısının artmasıyla birlikte, kullanıcı deneyimini sadeleştirmek ve çeşitli hizmetlere erişimi kolaylaştırmak amacıyla “Diğer İşlemler” menüsü oluşturduk. Bu menüde; en yakın ATM ve şubelerin bulunması, şubeden randevu alma, telefon numarası güncelleme, piyasa bilgilerine erişim, hesaplama araçları kullanımı, yatırım bülteni inceleme ve diğer uygulamalarımıza yönlendirme gibi müşterilerimizin sıklıkla ihtiyaç duyduğu çeşitli hizmetleri bir araya getirdik. Oluşturduğumuz Diğer İşlemler menüsü ile pratik ve hızlı bir kullanıcı deneyimi sunarak geniş kapsamlı hizmetlerimize tek bir noktadan erişim imkânı sağladık.

Açık bankacılık hizmetlerimiz kapsamında müşterilerimizin uygulama üzerinden ödeme talebi oluşturmasını, ilgili banka veya fintech aracılığıyla borçlu kullanıcıya bildirim gönderilmesini ve borçlu kullanıcının onayıyla ödemenin hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayan “Ödeme İste” projemizi hayata geçirdik. Böylece hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimize yenilikçi ve etkin bir dijital ödeme çözümü sunduk.

“Ödeme Paydaş” ile hesap veya kredi kartı hareketlerinden, yapılan Havale/EFT/FAST ve fatura ödemeleri gibi harcamaları, kullanıcıların belirleyeceği tutarlarda esnek bir şekilde paylaştırılabilir hale getirdik. Böylelikle harcama paylaşımını daha kişiselleştirilebilir ve ihtiyaçlara uygun olmasını sağladık.

Dijitalleşme ile sağladığımız hizmetlerin müşterilerimizin karbon ayak izini de azalttığının ve dolaylı olarak iklim değişikliği ile mücadeleye katkı sağladığının bilincindeyiz. 2025 yılında da teknolojik altyapımız, ürünlerimiz ve uygulamalarımızla inovasyona öncülük etmeyi ve bu alandaki ilkeleri gerçekleştirmeyi sürdürerek kullanıcı dostu mobil uygulamalar ve online bankacılık platformları aracılığı ile müşterilerimizin ihtiyacına odaklı daha erişilebilir, hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunmaya yönelik adımlar atmaya devam edeceğiz.

Dijital Bankacılık Müşteri Sayısı 2024 2023 2022 11.477.124 12.993.930 14.402.413 Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur.
Entelektüel Sermayemiz

GRI 3-3


Bilgi Teknolojileri

Yeni teknolojiler ile müşteri deneyimi odaklı çevik çözümler geliştiren; sektörde öncü bir bankayız.

“Dijital kolaylaştırır” sloganıyla hareket ediyor, teknolojik gücümüzü ve yeteneklerimizi sürekli geliştirerek sektördeki öncü rolümüzü sürekli pekiştiriyoruz. Finansal hizmetlerde gerçekleştirdiğimiz yenilikçi dönüşümlerle, müşterilerimize sunduğumuz değeri her geçen gün artırmaya devam ediyoruz. Sektörüne yön veren bir banka olarak, kendi bankacılık yazılımımızı tamamen kendi kaynaklarımızla geliştiriyor ve bu alandaki uzmanlığımızı her geçen gün derinleştiriyoruz.

Sahip olduğumuz nitelikli insan kaynağı ve yenilikçi vizyonumuzla, bilgi teknolojileri alanındaki gelişmeleri yakından takip ediyor, sektörde fark yaratan ürün ve hizmetlerle müşterilerimize değer katıyoruz. Bankacılığın geleceğini şekillendiren teknolojilere olan bağlılığımız, bizi her adımda daha güçlü kılmaktadır. Yapay zeka, makine öğrenmesi ve büyük veri gibi ileri düzey teknolojileri kullanarak, operasyonel verimlilik ve müşteri memnuniyeti odaklı projelere imza atıyoruz.

Bankacılık uygulamalarımızı çağın gereklerine uygun hale getiriyoruz. Ana bankacılık uygulamalarımızı, kullanıcı deneyimini ön planda tutarak, modern web tabanlı yapılara dönüştürüyoruz. Bu dönüşümle birlikte, müşterilerimizin ihtiyaçlarına daha hızlı ve daha etkili yanıt veriyor, dijital bankacılığın sunduğu tüm avantajları sunarak müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarıyoruz.

Verinin stratejik öneminin farkındayız. Veriyi yalnızca bir kaynak olarak görmekle kalmıyor, aynı zamanda onu etkin şekilde analiz ederek değerli bilgilere dönüştürüyoruz. Veri analitiği, güvenliği ve yönetimine verdiğimiz önemle, verinin doğru, güvenli ve verimli kullanılmasını sağlıyoruz. Bu sayede, her adımda daha akıllı, daha hızlı ve daha güvenilir kararlar alarak bankacılık hizmetlerimizi güçlendiriyoruz.

Veri analitiği konusundaki çalışmalarımıza ve bu alandaki yetkin insan kaynağı yatırımlarımıza devam ediyoruz. Sahip olduğumuz nitelikli insan sermayesini koruyor ve yetkinliklerini geliştirecek adımlar atıyoruz. Çeviklik ve üretkenliği artıran süreç ve araç karmaşıklığını azaltan iyileştirmeler yapıyoruz.

Rekabet odaklı teknoloji adaptasyonunu geliştirmek amacıyla mobil temassız, self servis ürünleri destekleyen teknolojiler, iş zekası, veri analitiği, yapay zeka, açık bankacılık, bulut, dev-ops, akıllı otomasyon, blok zincir tabanlı dijital para birimleri ile ilgili yetkinliklerin ve uygulamaları artırıyoruz. Müşteri deneyimini iyileştiren, müşteri eforunu azaltan ve/veya kolaylaştıran, şifresiz, biyometrik işlemleri destekleyen girişimleri destekliyor ve hızlandırıyoruz.

Bankamız operasyonel süreçlerinin iyileştirilmesi kapsamındaki çalışmalar ile dijitalleşmeyi kendi içimizde bir dönüşüm felsefesi haline getirdik. Müşterilerimizin Bankamızdan aldıkları hizmet kalitesini artırmak, satış odaklı yapıya daha fazla işlerlik kazandırmak, işlem ve iş gücü maliyetlerinden tasarruf sağlamak, birim ve şubelerimizdeki operasyonel yükü hafifletmek amacı ile operasyonel süreçlerin izlenmesi, işlemlerin merkezileştirilmesi, manuel kontrol noktalarının sisteme alınması, son teknolojilerin süreçlerimize entegre edilmesine 2024 yılında da devam ettik. Teknolojik gelişmeleri yakinen takip ederek büyük veri, yapay zekâ, veri analitiği, açık bankacılık ve robotik süreç otomasyonlarını iş süreçlerimizde kullanıyoruz. Ayrıca çalışmalarımızla müşterilerimize verdiğimiz kesintisiz hizmeti yaygınlaştırmanın yanı sıra operasyonel verimliliğimizi de artırarak sektördeki rekabet gücümüzü de sağlamlaştırıyoruz. Bunun yanında, telefon trafiğinin azaltılması kapsamında şubelerimizin yönelttikleri sorulara, dijital dönüşüm çağının gerekliliklerine uygun olarak RPA ve AI teknolojileri ile 7/24 hızlı ve güvenilir yanıtlar sunabilmek amacıyla sanal asistan uygulamamızı önümüzdeki dönemde Bankamız Bilio Destek uygulamasına entegre edeceğiz. C-Bot uygulaması ile birlikte şubelerimizin konu hakkında bilgi almanın yanı sıra operasyon merkezindeki işlemlerine ait öncelik taleplerini de bu uygulamadan gönderip anlık yanıtını alabilmelerini sağladık.

Çevik dönüşüme iş birimlerinin dahil edilmeye başlanması için pilot iş birimleri ile çalışmalarımızı sürdürdük. Uygulama geliştirme takımlarında çevik süreçlerin uçtan uca yeni Azure platformunda uygulanması, iş birimlerinin de Bilgi Teknolojileri birimleri ile aynı platform üzerinde iş takibi yapması, analiz ve kullanıcı kabul testleri gibi onay adımlarının Azure üzerinde gerçekleştirilmesi, devam eden işlerin statüsünün anlık olarak izlenmesini sağladık. Üretim sürecinin daha verimli yönetilmesi amacıyla üst yönetim düzeyinde periyodik toplantılara başladık. DevOps dönüşümü ile uygulama geliştirme birimlerinin geliştirdiği kodların üretim ortamı yaygınlaştırmalarının hızlı ve kaliteli bir şekilde uçtan uca otomatik yapılmasını sağladık. Çevik dönüşüm yolculuğumuza 2024 yılında aramıza yeni katılan çevik koçlar ile devam ettik. Çevik koç sayımızı bu dönemde 16’ya çıkarttık.

Üretkenliği artırmak üzere robotik süreç otomasyonu (RPA) kullanımını yaygınlaştırdık, 50’den fazla iş biriminde 200 civarında iş sürecinde robot kullanımı ile her ay ortalama 100 kişi tarafından manuel olarak yapılan işleri robotik otomasyonla gerçekleştirdik. İş birimlerinin kendi verilerinden ‘self servis’ raporlar oluşturmaları için gereken raporlama aracı (Qlik) ve veri altyapısını hazırlayarak kullanıma sunduk. Qlik 145 iş birimi tarafından aktif olarak kullanılıyor. Qlik platformunda bugüne kadar toplam 11.780 adet rapor geliştirerek kullanıma alındı.

Ayrıca banka bünyesinde kullanılmakta olan veri analitiği ve modelleme araçları ile iş birimlerinin model ve karar ağaçlarını geliştirerek, verilerden iç görüler elde edilmesini ve BT bağımlılığının minimize edilmesini sağladık.

Ar-Ge faaliyetlerimiz sonucunda ulaştığımız çıktıların dış dünya ile paylaşılmasına yönelik olarak 14-15 Mart 2024 tarihlerinde düzenlenen “4th International Artificial Intelligence And Data Science Congress (ICADA)” konferansına aşağıda yer alan iki bildirimiz kabul edildi.

  • Implementing Predictive Models for Cash Flow Forecasting in Bank Branches: An Applied Study
  • Data-Driven Approaches to Optimize Branch and Team-Based Targeting in Banking

2024 yılı içinde Ar-Ge Merkezi Ödül ve Teşvik Sistemi Yönetmeliği kapsamındaki patent teşvikine iki, yayın teşvikine ise bir adet başvuru yaptık.

Avrupa Birliği’nin araştırma ve inovasyon için temel finansman programı olan Horizon Europe’un (2021-2027) bir parçası olan Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) programı tarafından desteklenen “Daha Güçlü Toplumlar için Bilim (SCIENCE&FUTURE)” projesi kapsamında 27 Eylül 2024 tarihinde Kocaeli Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi ve Düzce Üniversitesinde eş zamanlı olarak gerçekleştirilen “Avrupa Araştırmacılar Gecesi” etkinliklerine katılım sağladık. Ar-Ge Merkezimizde gerçekleştirilen faaliyetler hakkında bilgiler aktardık.

İstinye Üniversitesi Endüstri Mühendisleri Kulübü tarafından 12 Kasım 2024 tarihinde düzenlenen “Paragon 102: VakıfBank” etkinliğinde; bankacılık sektöründe Yapay Zekâ ve Veri Bilimi alanındaki yenilikçi projeler ve endüstri mühendisliği perspektifinden bakıldığında bankacılık alanında karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar hakkında katılımcılara bilgi verdik. Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi ile proje çözümlerimiz konusunda birlikte çalışma ve ortak yayın çıkarmaya yönelik çalışmalar yaptık.

İnovasyon kültürünü kurum geneline yaygınlaştırmayı hedefleyen ve yenilikçi fikirlerle banka-çalışan-müşteri üçgeninde maksimum faydayı sağlamayı amaçlayan V-Lab İnovasyon Platformu üzerinde ‘İnovatif Ürün & Hizmetler/Yenilikçi Teknoloji Kullanımı’, ‘Verimlilik, İyileştirme & Kullanıcı Deneyimi’ ana programlarını 2 farklı dönemde sürdürdük. Ayrıca Banka çalışanları tarafından oluşturulan 500’ü aşkın fikri bankamızın İnovasyon Elçileri ve ilgili iş birimlerinin değerlendirme süreçlerinden geçirdik.

Geleneksel hale getirdiğimiz Hackathon yarışmasını 2024 yılında 13-15 Aralık tarihlerinde pandemiden sonra ilk kez tamamen fiziksel bir etkinlik olarak düzenledik. 225 takımın başvurduğu, 50 takımın mülakat sürecine davet edildiği ve içlerinden en iyi 14 takımın İFM binasında ağırlandığı etkinliğimizde 48 saat boyunca EBİS mentorlarımızla takımların yanında yer aldık. 15 Aralık tarihinde final sunumları üst düzey yöneticilerimiz ve diğer jürilerimiz tarafından takım yetkinliği, özgünlük, yenilikçi teknoloji, iş modeli, tasarım, ticarileşme/ölçeklenme, sunum yapılabilirlik, sosyal fayda ve prototip kriterlerine göre değerlendirildi. ‘’En İyi Minimum Viable Product”, “En İyi Sosyal Girişim”, “En Yenilikçi Teknolojik Çözüm”, “En İyi Kullanıcı Deneyimi Tasarımı” ve “En Global Çözüm” kategorilerindeki ödüllerimizi sahipleriyle buluşturduk. Bu etkinlik sayesinde en iyi çalışma yeri imajımız güçlenirken, yeni potansiyel çalışma arkadaşları açısından takım üyelerini değerlendirme şansı yakaladık. Aynı zamanda yeni değerlendirilebilir fikirlerin gelişmesine zemin oluşmasının etkisiyle potansiyel çalışma alanları belirleme ve fikrini daha da ileri taşıma isteğinde olan ekiplere destek olma fırsatı yakaladık.

Gartner ile ‘CIO & Technology Executive Agenda for 2024 – Franchising Digital Delivery’, Ar-Ge ve İnovasyon Müdürlüğümüz ile ‘AI Farkındalık’ MeetUp etkinlikleri gerçekleştirdik.

2024 yılı boyunca Hackathon Mentorship Eğitimi ve Çalıştayı ile ilgili organizasyonda görev alacak çalışanlarımıza mentorluk eğitimi ve uygulaması verdik. İnsan Kaynakları Başkanlığı ile ‘Yapay Zekâ ve Üretken Yapay Zekâ’nın İK Alanında Kullanım Senaryoları’ konusunda eğitim ve çalıştay düzenledik. Kurumsal Gelişim Müdürlüğü ile birlikte İnovasyon Portali’nde hangi alanlarda tematik çağrılar çıkılabileceğine dair çalıştaylar yürüttük.

Ayrıca, Chatbot kapsamında Yapay Zekâ Entegrasyon Çalıştayı, GitHub Copilot Çalıştayı, BDDK Liderliği’nde Yapay Zekâ Çalıştayı, IBM ile Üretken Üretken Yapay Zekâ Çalıştayı, Oobeya ile Geliştirici Üretkenliği Çalıştayı, Datamarket ile Yapay Zekâ Çalıştayı gibi Banka dışında düzenlenen çalıştaylara paydaş olduk.

Güçlü Türkiye’nin lider bankası olma hedefiyle, müşteri odaklı, yenilikçi ürün ve hizmetlerimizi sürekli olarak müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz. Dijital bankacılığın sunduğu fırsatları en iyi şekilde değerlendirirken, bu dönüşümün beraberinde getirdiği risklerin de bilincindeyiz. Siber saldırılara karşı güçlü savunma mekanizmaları geliştirmeyi, her türlü verinin güvenliğini sağlamayı ve kişisel verilerin korunması için güçlü güvenlik önlemleri alıyoruz. Verinin güvenliği konusunda attığımız adımlar, yalnızca sunduğumuz hizmetlerin güvenilirliğini artırmakla kalmıyor, aynı zamanda müşteri memnuniyetini ve dijital deneyimin kalitesini de yükseltiyor. Önümüzdeki dönemde de teknolojiyi, güvenliği ve müşteri odaklılığı ön planda tutarak daha güvenli bir bankacılık deneyimi sunmaya devam edeceğiz.

3 adet

İnovasyon Odaklı MeetUp Seminerleri

1 adet

Demo Day Etkinlikleri

GRI 3-3


İş Sürekliliği ve Müşteri Bilgi Güvenliği

Güvenlik anlayışının temelde olduğu iş süreçleri ve Bankamız hedeflerini destekleyecek güvenlik stratejileri tasarlıyoruz.

Güvenlik stratejilerimizi belirlerken üç önemli faktör ön plana çıkıyor. Bunlardan ilki ve en önemlisi Bankamızın stratejileri, ikincisi riskli alanları ve tehdit yüzeyleri, üçüncüsü ise regülasyonlar.

Regülasyonları, dijitalleşme ve artan veri hacmi gibi öğeleri de göz önünde bulundurarak tehditlere karşı etkin bir mücadele göstermeye çalışıyoruz. Bankamız stratejileri ile uyumlu, iş yapış biçimlerimizi destekler nitelikte güvenlik stratejileri oluşturmak için regülasyonları fırsata çeviriyoruz.

Regülasyonlar konusunda düzenleyici otoriteler tarafından yayımlanan mevzuatları yakından takip ediyor uyum konusunda gerekli çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetlerine Hakkında Yönetmelik ve Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından yayınlanan Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberine uyum konusunda gerekli çalışmalarını tamamladık.

BDDK tarafından yayınlanan Elektronik Bankacılık Hizmetlerinde ve Elektronik Ortamda Sözleşme İlişkisinin Kurulmasında Kimlik Doğrulama ve İşlem Güvenliği için Sağlanması Gereken Kriterler Hakkında Genelgeye uyum konusunda gerekli planlamaları yaptık ve ilgili plan dahilinde çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Swift Customer Security Framework, GİB Özel Entegratör Denetimi gibi denetimleri de başarı ile gerçekleştirdik. Ayrıca ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi alanlarında devam denetimlerini başarılı bir şekilde tamamlayarak ilgili sertifikasyonların devamlılığını sağladık.

ISO 27701 sertifikasını alarak kişisel veri yönetim sistemlerimizin uluslararası standartlara uygunluğunu ve veri gizliliği konusunda müşteri, iş ortakları ve paydaşlara verdiğimiz önemi göstermiş olduk.

Kişisel Verilerin Korunması Kanununa Yönelik olarak tüm kanallarımızda aydınlatma yükümlülüğü kapsamında gerekli bilgilendirmelerin yapılmasını ve gerekli açık rızaların alınmasını sağlıyoruz. Ayrıca müşterilerimize bu konuda şeffaf bir raporlama ortamı sağlıyoruz. Her bir müşterimiz şubelerimiz ile doğrudan irtibata geçerek KVKK konusundaki sözleşmelerini talep etmeleri halinde görebilir durumdadır. Bu kapsamda periyodik olarak Bankamız ile ilişkisi kalmamış müşteri bilgilerini düzenli olarak imha ediyoruz. Bu doğrultuda tüm kanallarımızda müşterilerimizin güvenliğini sağlamak adına gerekli çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Aynı zamanda Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında çalışanlarımıza bilgilendirme amaçlı eğitimler veriyoruz. Veri güvenliği konusunda veri keşfi, veri sınıflandırma, güvenli dosya paylaşımı ve veri sızıntısı önleme programları ile proaktif önlemler almış durumdayız.

İş yapış biçimlerimiz, değerli varlıklarımız ve bulunduğumuz sektörler tehditleri ve riskleri biçimlendiren ana faktörlerin başında gelmektedir. Finans sektörünü sadece Bankalardan ibaret değil Bankalara hizmet veren tedarikçiler ve altyapı yüklenicileri ile birlikte bir bütün olarak değerlendiriyoruz.

İş sürekliliği risklerini yönetmek için önemli çalışmalar yürütüyoruz. Artan veri işleme miktarları ve yoğun trafikler DDOS tehditleri konusunda gerekli yatırımları tamamladık. Bu konuda operatörlerle ortak hareket ediyoruz. Ayrıca bu dönemde afet yönetimi kapsamında mobil şube kapasitesini artırdık ve şubelerimizin yedeklenmesine yönelik çalışmayı tamamladık.

Özellikle ülkemizin jeopolitik konumu dikkate alındığında siber saldırganların hedefi konumundayız. Avrupa Birliği uyum yasaları kapsamında önemli çalışmalar yapılsa da artık bunun bir siber terör riski boyutuna geldiğini kabullenerek bütünsel olarak yaklaşıyoruz. Ülkeler arası siber istihbarat paylaşımı bu konuda oldukça önem taşıyor. Bu doğrultuda siber tehdit istihbaratı konusunda önemli yatırımlar yaptık. Yine bu kapsamda yurtdışı üzerinden gelen zararlı trafiğin engellenmesine yönelik gerekli çalışmaları da tamamladık.

Finans sektörü için en önemli tehditlerin başında olan marka değerinin korunmasına yönelik ilave çalışmalar yürütüyoruz. Özellikle veri sızıntısı konuları, müşteri bilinci de dikkate alındığında hiç olmadığı kadar imajı ve marka değerini etkilemeye başladı. Diğer sektörlerden farklı olarak en ufak bir hatanın önemli finansal sonuçlar doğuracağı bilinciyle hareket ediyoruz.

İş Sürekliliği ve Müşteri Bilgi Güvenliği

Riskli alanlar dikkate alındığında dikkat çeken bir diğer önemli konu, mobil bankacılık. Uzaktan müşteri edinimini destekleyen mevzuatın da çıkması ile birlikte müşteri sayılarında artış günden güne hissediliyor. Bu da beraberinde dolandırıcılık olaylarında çeşitliliklere yol açıyor. Müşterilerimizin farkındalığını artırmak için oldukça çaba sarf ediyoruz. Bu dönemde artan dolandırıcılıklar nedeniyle yapay zekâ tabanlı kurumsal fraud çözümlerini değerlendirerek Bankamıza kazandırılmasını sağladık.

Geçtiğimiz dönem en önemli ana başlıklarımızdan biri de yapay zekâ kullanımı oldu. Özellikle ChatGPT uygulamasının da son kullanıcıların hizmetine sunulması ile birlikte ilgili aracın zararlı yönde kullanıldığı uygulamaları görmeye başladık. VakıfBank olarak bunlara yönelik gerekli önlemleri de aldık.

Bununla birlikte artan veri işleme miktarı ve sürdürülebilirlik bulut teknolojileri konusunda inanılmaz gelişmelere neden oldu. Bu bağlamda birçok güvenlik üreticisi, çözümlerini bulut üzerine taşımaya başladı. Özellikle güvenlik yazılımları dikkate alındığında sürdürülebilirlik, ölçeklenebilirlik ve operasyonel maliyetler doğrultusunda regülasyonların izin verdiği ölçüde stratejiler oluşturuyoruz.

Önümüzdeki dönemde özellikle çevresel ve iklim riskleri ile beraber siber riskler artarak en üst seviyede hayatımızda olmaya devam edecek gözüküyor. Tüm bu risklerin üstesinden bütünsel bir yaklaşımla mücadele ederek gelebileceğimizin farkındayız. Bu konuda en büyük avantajımızı her konuda olduğu gibi yetişmiş insan kaynağımız olarak görüyoruz. Siber risklerin yönetiminde insan, süreç ve teknoloji ekseninin temelinde insan kaynağının yattığının bilincindeyiz.

Web sitemizde yer alan Bankamızın Gizlilik Politikası’na buradan erişebilirsiniz.

1.870

Sınıf İçi Bilgi Güvenliği
Eğitimlerine Katılan Çalışan Sayısı

18.223

Online Bilgi Güvenliği
Eğitimlerinden Faydalanan Kişi Sayısı

GRI 3-3


Uygulamalar ve Yenilikler

Tarımsal üreticilerin finansal ihtiyaçlarını dijital ortamdan gerçekleştirmesi için “Sky Tarım” ürününü devreye alarak çiftçilerimizin kullanımına sunduk.

2024 yılında da dijitalleşme ve müşteri ihtiyaçlarını odağa alan pek çok uygulama hayata geçirdik; üretim hızımızı ve altyapımızı yeni ve değişen ihtiyaçlara uyumlu hale getirdik.

  • Vinov ile geleneksel ödeme ve tahsilat yöntemlerini dijitalle birleştirerek, müşterilerimize uçtan uca bir ödeme yöntemi sunuyoruz.
  • Vinov İş Yeri ile toptan ve perakende satış yapan, bayilik/mağaza ağına sahip olan işletmeler başta olmak üzere VakıfBank garantisi ile tahsilat gerçekleştirmek isteyen her büyüklükte işletme ve kuruma dijital bir ekosistem yarattık.
  • Vinov Kampüs ürünümüzle, özel okullara ait ödemelerin hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirilmesini sağladık.
  • Vinov Ecza ürünümüzle de eczacı müşterilerimize ilaç alımlarının finansmanında kolaylık sağladık.
  • Anlaşmalı e-ticaret sitelerinde VinovPay ile müşterilerimize hızlı ve güvenli alışveriş imkânı sağladık.
  • V-PART ürünümüz ile çok sayıda yabancı para transferi yapan ve dış ticaret işlemi gerçekleştiren müşterilerimizin iş süreçlerini daha verimli, hızlı ve güvenli hale getirdik.
  • Vergi, SGK, fatura tahsilatları gibi kamu tahsilatları başta olmak üzere müşterilerimizin tüm resmi ödemelerini kapsayan taksitlendirme ve opsiyonlama imkanları da bulunan “VaNa” (VakıfBank Nakit Yönetim hesabı) ürünümüzü geliştirdik.
  • Ödeme Paylaş ile hesap veya kredi kartı hareketlerinden, yapılan Havale/EFT/FAST ve fatura ödemeleri gibi harcamaları, kullanıcıların belirleyeceği tutarlarda esnek bir şekilde paylaştırılabilir hale getirdik.
  • Müşterilerimizin uygulama üzerinden ödeme talebi oluşturmasını, ilgili banka veya fintech aracılığıyla borçlu kullanıcıya bildirim gönderilmesini ve borçlu kullanıcının onayıyla ödemenin hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayan Ödeme İste projemizi hayata geçirdik.
  • Tarımsal üreticilerin finansal ihtiyaçlarını dijital ortamdan gerçekleştirmesi için “Sky Tarım” ürününü devreye alarak çiftçilerimizin kullanımına sunduk. Sky Tarım platformu aracılığı ile Tarım Kart Limit artışı ve Tarım Ek Hesap ile Tarım Taksitli Ek Hesap ürünlerinin kullandırımlarını gerçekleştirdik.
  • VakıfBank olarak uçtan uca ilk “Dijital Tarım Kredisi” kullandırımını gerçekleştirerek müşterilerimizin Şubelerimize gelmeden işletme maliyetlerini finanse etmelerini sağladık. Müşterilerimize belge almadan ve şubeye gitmeden Dijital Tarım Kredisi kullandırımını gerçekleştirmeye başladık.
  • Tarım Kart başvurularını Mobil Bankacılık kanalımıza ekledik ve dijital ortamdan Tarım Kart başvurularımızı almaya başladık. Bu sayede müşterilerimizden herhangi bir belge almaksızın Şubelerimize gelmelerine gerek kalmadan Tarım Kart limitlerini tespit edip kendilerine kartlarını teslim etme imkanı bulmuş olduk.
  • 2024 yılı boyunca dijital kolaylaştırır mottomuz doğrultusunda VakıfBank Mobil’e Bireysel Emeklilik Sözleşmesi satış menüsünü ekledik. Bu sayede müşterilerimizin uzun vadeli birikim hedeflerini daha hızlı ve kolay bir şekilde planlamalarını sağladık.
  • Özel bankacılık alanında öncülüğümüzü sürdürerek VISA iş birliği ile en üst ürün grubu Infinite özelliğine sahip Private Metal Kredi Kartı müşterilerimizin kullanımına sunduk.
  • 2024 yılının “Emekliler Yılı” olarak değerlendirilmesi kapsamında Bankamız Emekli müşterilerimize özel olarak Troy markalı ve temassız özellikli Emekli Kredi Kartı ve Emekli Bankomat kartı müşterilerimizin kullanımına sunduk.
  • Bankamız müşterileri için kredi kartları ile uçak bileti alabilecekleri ya da otel rezervasyonu yapabilecekleri Bankamızın seyahat web sitesi www.milplus.com.tr’yi devreye aldık. Bu sayede müşterilerimize dilediği zaman ve dilediği yerde Bankamız kredi kartlarını kullanarak ister katlı puan avantajı ve avans puan özelliği ile isterlerse taksit avantajından faydalanarak diledikleri uçak biletini alabilecekleri ya da diledikleri otel rezervasyonu yaptırabilecekleri bir platform sağladık.
  • VakıfBank’ın müşterilerine her türlü kredi ihtiyaçlarını en hızlı ve kolay şekilde karşılama imkânı tanıyan ürünü olan Sky Limit için temassız kullanımı destekleyen, MilPlus özelliği sayesinde kazanılan Worldpuanları kat kat değerli kullandırabilen, World fırsatlarına sahip yeni ürünlerimiz SKY Gold ve SKY Platinum kredi kartlarımız müşterilerimizin kullanımına sunduk.
  • Ek Hesap, Kredi Kartı ve Kredi ödemelerinde aksama yaşayan müşterilerimizin borçlarını, şubeye gitmeden VakıfBank Mobil ve İnternet Bankacılığı üzerinden kolayca yapılandırabilmelerini mümkün hale getirdik.
  • VakıfBank Mobil üzerinden VakıfBank hesapları arasında Hisse Senedi Transferi yapılmasını sağlayarak müşterilerimize hızlı, güvenli ve kolay bir işlem deneyimi sunarak, yatırım yönetim süreçlerini daha pratik hale getirdik.
  • Tüzel kişi müşterilerimizin alt kullanıcıları, dijital şifrelerini şubeye gitmeden internet bankacılığından alabilmelerini sağladık.
  • Tüzel kişi müşterilerimizin işlemlerine ilişkin yazılı talimatlarını şubelerimize hızlı, güvenli ve kurumsal bir yapı üzerinden iletebilmeleri için VakıfBank Mobil ve İnternet Bankacılığına “Şubeye Talimat Gönder” menüsünü ekledik.
  • Akıllı Şikayet Yönlendirme Sistemi geliştirdik.
  • Vibox kumbara hesaplarında biriken tutarlardan USD ve EURO alınabilir hale getirdik, bu sayede çocuklarımızın birikimlerini farklı para birimleriyle değerlendirmelerini sağladık.
  • Müşterilerimizin konutlarındaki eşyalarını hırsızlık, yangın, su baskını, deprem ve elektronik cihaz hasarlarına karşı güvence altına almalarına olanak tanıyan “Eşyam Güvende Sigortası” menüsünü VakıfBank Mobil’ de hayata geçirdik.
  • VakıfBank Mobil’de işlemini gerçekleştirmek için yeterli bakiyesi olmayan müşterilerimize, alternatif ödeme seçenekleri sunan ve işlemlerini kesintisiz gerçekleştirmelerini sağlayan “Nakitle Devam Et” projemizi kullanıma sunduk.
  • Ticari işletmelerin farklılaşan ihtiyaçlarını yakından takip ederek, mevcut piyasa koşullarında sektör ayrımı bulunmaksızın tüm işletmelerin işletme sermayesi ihtiyaçlarının finanse edilmesi amacıyla Ticari Atılım Motivasyonu (TAM) Kredi Paketini uygulamaya aldık.
  • 2024 yılında Bankamız çalışanlarını ülkemiz ve dünyadaki çevresel ve sosyal gelişmelerden haberdar edebilmek ve sürdürülebilirlik bilincini tabana yaymak amacı ile aylık Sürdürülebilirlik Bültenleri yayınlamaya başladık.
  • VakıfBank olarak yine bir ilke imza atarak ticari segmentte Türkiye’nin ilk Metal Kredi Kartını müşterilerimizle buluşturduk.
İş Sürekliliği ve Müşteri Bilgi Güvenliği