Öncelikli Konular & SKA'lar
Finansal Kapsayıcılık
SKA 5, SKA 8, SKA 9, SKA 10
Toplam Şube Sayısı
949
Engelsiz Yaşam ATM’leri
4.124
ATM Sayısı
4.148
Şube Dışı Kanallardan Yapılan İşlemlerin Payı
%97,20
RİSKLER
Teknolojik yatırımların yüksek maliyetleri
Müşteri ürün ve taleplerinin farklılaşması
Belirli müşteri gruplarının bankacılık hizmetlerine erişimde sorun yaşaması
İklim değişikliği kaynaklı afetlerin duran varlıklar üzerindeki etkileri
FIRSATLAR
Yeni yazılım ve uygulamaların geliştirilmesi
Hızlı, güvenilir ve pratik çözümler sunmak amacıyla geliştirilen yenilikçi finansal çözümler
Finansa yaygın erişimin müşteri algısına pozitif katkısı
Operasyonel süreçlerde yapılan iyileştirmelerin iklim değişikliğine sağlayacağı olumlu katkı
SKA 5, SKA 8, SKA 9, SKA 10
Kurumsal, Ticari, KOBİ, Perakende, Yerel Yönetimler ve Tarım Bankacılığının yanı sıra; Bireysel ve Özel bankacılık alanlarını da kapsayan çağdaş bankacılık ürün ve hizmetlerimiz ve çağın gereksinimlerine uygun bilgi işlem altyapımız, yaygın şube ağımız ve alternatif dağıtım kanallarımız ile müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda finansal çözümler sunuyor, verimlilik odaklı politikalarımızla her kesimden müşterimize destek olmaya devam ediyoruz.
949 şubemiz ve 29 bölgemizden oluşan saha yapılanmamızda %24’ü kırsal, %18’i kalkınmada öncelikli bölgelerde yer alan şubelerimiz ile finansa erişimi kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Mekân ve zamandan bağımsız kullanıma imkân sağlayan dijital bankacılık uygulamalarımız ile bankacılık hizmetlerinin daha fazla insana ulaşmasını sağlıyoruz. Bankamızdaki işlemlerin %97,20’sini şube dışı kanallarımızdan gerçekleştiriyoruz.
Ayrıca yurt dışında bankacılık faaliyetlerini yürütmek üzere kurulan iştirakimiz VakıfBank International AG’nin Viyana ve Köln şubeleri, Budapeşte temsilciliği ile New York, Bahreyn, Erbil ve Katar’da yer alan 4 şubemiz aracılığıyla yurt dışında da müşterilerimize hizmet sunmaya devam ediyoruz. Katar Finans Merkezi’nden 10 Mayıs 2020 tarihinde aldığımız lisans onayı ile her geçen gün daha da güçlü bir finans merkezi olma yolunda ilerleyen Katar’da bankacılık lisansına sahip ilk ve tek Türk Bankası olduk. Yurt dışında faaliyet gösteren Türk müteşebbisinin ve iş insanlarının daima yanında olarak yurt dışı faaliyetlerimizi artırıyoruz.
2022 yılında mevduat ürün portföyümüzü genişletirken aynı zamanda müşterilerimize kolaylık sağlayan çözümler de sağlamaya devam ettik. Türk Lirası birikimlerini Kur Korumalı TL Mevduat Hesabı’nda değerlendiren müşterilerinin hayatını kolaylaştıran “Birikimli Kur Korumalı Mevduat” ürününü Eylül ayında hizmete sunduk. Sektörde ilk olan bu ürünümüz ile birikimlerini Kur Korumalı TL Mevduat Hesabı’nda değerlendiren müşterilerimizin hem vade sonu tarihinde iki farklı hesaptaki tasarruflarını birleştirerek birikimlerini kur dalgalanmalarına karşı koruyabilmelerini hem de vade tarihini takip etmeye gerek kalmadan bu ürünle işlemin otomatik olarak gerçekleştirilmesi sayesinde zamandan tasarruf etmelerini sağladık.
Ayrıca ARI Hesabı ürünümüz ile tasarruf mevduatının tabana yaygınlaştırılmasına ve müşteri portföyünün genişletilmesine büyük katkı sağladık. Bu dönemde de günlük vadeli hesap ürünü olan ARI Hesabı ile müşterilerimiz para yatırma ve para çekme işlemlerinde vade kaybı yaşamadan avantajlı faiz oranlarından faydalanmaya devam etti.
Geliştirdiğimiz dijital ürünler sayesinde toplumun her kesiminin finansal ürün ve hizmetlere kolay erişmesini sağlıyor, bankacılık sektöründe finansal kapsayıcılık düzeyinin gelişmesine katkıda bulunuyoruz.
Teknolojik gücümüzü engelli vatandaşlarımızın finansal ürün ve hizmetlerden kolayca faydalanmasını sağlamak için de kullanıyor, hem şube hem şube dışı kanallarımızda gerekli düzenlemeleri yapıyoruz.
VakıfBank olarak toplumun her kesiminin yanında olma hedefimiz doğrultusunda bu dönemde de geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerle müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmaya ve birikim yapmalarına olanak sağlamaya devam ediyoruz.
Yaygın ATM Ağı
Türkiye genelinde tüm bölgelerde geniş bir alana dağılan 4.148 adet ATM’miz ile müşterilerimizin 70’ten fazla bankacılık işlemini şubede sıra beklemeden, çok daha hızlı bir şekilde 7/24 yapabilmelerini sağlıyoruz. ATM’lerimizin yaklaşık %20’si kırsalda, %21’i kalkınmada öncelikli bölgelerde yer alıyor. Bununla birlikte; ATM’lerimizin %99’u engelsiz yaşam ATM’lerinden oluşuyor.
2023 yılı itibarıyla 2.000 adet Recycle özellikli yeni nesil ATM’yi satın almak için çalışmalara başlayacağız. Bu ATM’leri ekonomik ömrü dolmak üzere olan ATM’lerimizin yenilenmesinde kullanılarak müşterilerimizin hizmetine sunacağız. Bunun yanında hem sayısı 80 adede kadar düşen görme engelli kullanımına uygun olmayan ATM’mizin tamamının sahadan çekilmesini sağlayacağız hem de 2022 yıl sonu itibarıyla 1.246 olan Recycle ATM sayımızı daha da artırmış olacağız. Böylece ikmal sıklığının ve arıza olasılığının azalması sayesinde de ikmal ve bakım işlemlerinden kaynaklanan karbon salımını azaltacağız. Ayrıca Recycle ATM’lerimizin artmasıyla ATM’lerimizin etkinliğini artıracak ve operasyonel iş yükünün azaltılması sürecine katkı sağlayacağız.
Türkiye’de bir ilk olan ve çalışmalarını geçtiğimiz yıl tamamladığımız diğer banka ATM’lerinden kare kodla para çekme uygulamasını önümüzdeki yıl geliştirerek para yatırma işlemlerini de menümüze ekleyeceğiz. Böylelikle müşterilerimizin işlemlerini iyileştirerek kolaylaştırmayı hedefliyoruz.
Ayrıca Kamu Ortak ATM çalışmalarına 2022 yılında da devam ettik. Bu kapsamda ortak ATM’de işlem yapmak isteyen müşteriye kartı hangi bankaya aitse, birebir kendi bankasının menüleri ile işlem yapabilme imkânı sunan yazılımı tamamladık. Yazılımın tüm ATM’lere yaygınlaşması tamamlandığında müşterilerimize, sadece Bankamız ATM’lerinde değil toplam 19.000 adet ATM’de kendi ATM menülerimiz üzerinden işlem yapabilme deneyimini yaşatacağız.
GRI 3-3
Engelsiz Bankacılık
Bankacılık hizmetlerine erişimde engelleri kaldırmayı hedefliyor bu kapsamda Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Engelli Vatandaşlar İçin Bankacılık Hizmetleri Çalışma Grubu’nda yer alarak engellilerin hayatını kolaylaştıracak çözümler üretmek için çalışıyoruz.
Şubelerimizin girişlerini ve iç tasarımlarını bedensel engelli müşterilerimizin kullanımına uygun olarak tasarlarken, şubede hissedilebilir yüzey, çağrı butonu, acil durum sesli ve ışıklı yönlendirme cihazları, Braille kabartmalı tanıtıcılar, engelli bankosu teminine yönelik çalışmalar yapıyoruz.
Engelli müşterilerimize yönelik çalışmalarımızı sadece şubelerimizle sınırlamıyor hizmet verdiğimiz diğer kanallarımızda da engelli müşterimizin finansal hizmetlere erişimini kolaylaştırmaya yönelik çalışmalar yürütüyoruz. Engelli müşterilerimiz için temel sözleşmelerimizi Braille Alfabesi ve sesli olarak sunuyoruz. Bu kapsamda, Bilge Çocuk Dergisi’nin görme engelli çocuklar için hazırlamış olduğu özel sayısına Braille alfabesi ile hazırlanmış ilan ile destek vererek görme engelli 1.000 çocuğun dergiye ulaşmasını sağladık. Bu sayede engelli müşterilerimizin engelsiz bankacılık ile bankacılık işlemlerini güven içerisinde rahatlıkla gerçekleştirmelerini hedefliyoruz. Ayrıca 2022 yılında 12. si gerçekleşen, alanında tek ve Dünya’nın 6. büyük fuarı olma özelliğine sahip Engelsiz Yaşam Fuarına katıldık.
ATM’lerimizin ekran ve klavye yüksekliği ile fiziksel konumunu tekerlekli sandalye ile erişime uygun hale getiriyoruz. Fiziksel engelli müşterilerimizin kullanımına uygun olarak düzenlenen ATM’lerimizin tüm ATM’lerimiz içerisindeki oranı %41’dir. 4.088 adet ATM’mizin lokasyonunda ise; Bankamız müşterisi olsun veya olmasın görme engelli kişilerin bir kulaklık yardımıyla işlemlerini sesli olarak gerçekleştirebilmelerini sağlıyoruz. ATM’lerimizin %99’u görme engelli müşterilerimizin kullanımına uygundur.
Dijitalleşme konusunda ilklere imza atarak bu dönüşümü her zaman her kesimin yanında olma çabamızla bir bütün olarak görüyoruz. İnternet ve mobil bankacılık hizmetlerimizi görme engelli müşterilerimizin kullandıkları ekran okuyucu programlarla uyumlu bir şekilde sunuyoruz. Engelli müşterilerimiz için sesli yanıt sisteminin tuşlama süresini artırdık, bu sayede müşterilerimizin telefon bankacılığına bağlanmalarını kolaylaştırdık. Bankamızın sahada kullanmış olduğu tüm marka ve model fiziki POS cihazları ile Bankamız uygulaması kullanılan Yazarkasa POS Cihazları üzerinde kabartma yüzeyli tuşlar bulunuyor. Çağrı Merkezimizde yürüttüğümüz “Sesli İmza” projemiz tamamlandığında güvenlik teyitlerimiz için tuşlamada zorluk yaşayan görme engelli müşterilerimize kolaylık sağlamayı hedefliyoruz.
Bunun yanında görme engelli müşteriler için Bireysel Bankacılık işlemlerinde kullanılan sözleşmeleri seslendirdik. Seslendirilen sözleşmeleri Bankamız web sitesinin engelsiz bankacılık alanına yükledik. Mevcut durumda hem bireysel hem de ticari segmentte bulunan engelli müşterilerimizin şubelerimize gitmelerine gerek kalmadan istedikleri yer ve zamanda sözleşmelere ulaşarak bankacılık ürün ve hizmetlerini kullanmadan önce bilgi sahibi olabilmelerine olanak sağladık.
Ayrıca “Görüntülü Hizmet” uygulamamız ile işitme engelliler için bankacılık işlemlerini kolaylaştırıyor, engel bilgisi bankada kayıtlı VakıfBank müşterilerine görüntülü çağrı merkezimiz kanalıyla işaret dili ile hizmet veriyoruz. Bu kapsamda hizmet verecek müşteri temsilcilerimize işaret dili eğitimlerini verdik. Böylece yeni uygulamamız ile işitme engellilerin günlük para transferi limiti artırma, hesap işlem türü güncelleme gibi VakıfBank mobil aplikasyonunda bulunmayan işlemler için bile şubeye gitme zorunluluğunu ortadan kaldırdık.
2022 yılında işitme engelli müşterilerimizin bankacılık işlemlerini kolaylaştıran Görüntülü Çağrı Merkezi ile İşaret Dili Hizmeti ile “Stevie Mena Awards-Müşteri Memnuniyetinde İnovatif Başarı” ve “Stevie Sales & Customer Service Awards-En İyi Müşteri Etkileşimi Girişimi” ödüllerini kazandık.
Ek olarak kayıtlı bilgileri içerisinde engel durumu yer alan müşterilerimize ve 60 yaş üstü müşterilerimize Sesli Yanıt Sisteminde öncelikli olarak müşteri temsilcisine bağlanma seçeneği sunuyoruz.