Öncelikli Konular ve
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Müşteri Deneyimi ve Memnuniyeti
Finansal Okuryazarlık
Paydaş İletişimi ve Şeffaflık
Tedarikçi Yönetimi
Toplumsal Sorumluluk
RİSKLER
Müşteri taleplerinin karşılanamaması
Zorunlu ya da gönüllü platformlarda yer almamak
Kurumsal imajın zedelenmesi
Ürün veya hizmet alınan tedarikçilerin verimsiz ya da ekonomik ve yönetsel yetersizlikleri nedeniyle yaşanan olumsuzluklar
FIRSATLAR
Müşteri deneyimi ve sadakati geliştirmeye odaklanan çalışmalar
Şeffaf bilgilendirme ile geniş paydaş ekosistemine erişim
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin marka bilinirliğini artırması
“Sorumlu Tedarik Zinciri” yönetimi anlayışı çerçevesinde tedarikçi değerlendirme sürecinde maliyetlerin yanı sıra kurumsal, çevresel ve sosyal kriterin de dikkate alınması
Müşteri ve kalite odaklı büyüme stratejimiz kapsamında ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi kurulumunu 2017 yılında tamamladık. Bu bağlamda, ilk olarak Genel Müdürlük birimleri ve tüm şubelerin bankacılık süreçlerini ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile uyumlu hale getirerek, 2019 yılı itibarıyla şube ve bölgelerimiz dâhil olmak üzere tüm lokasyonlarımızı ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ile belgelendirdik. Ayrıca 2021 yılında yapılan online denetimlerde sistemin devamlılığı sağladık.
Müşteri deneyimi ve sadakatini geliştirmek için şubede geçirilen zamanın en aza indirilmesine ve müşterilerin tercih ve eğilimlerine göre ilgili ürünlerin kişiye teklif olarak sunulmasına yönelik çalışmalarımıza bu dönemde de devam ettik.
Bu kapsamda tamamlamış olduğumuz analitik modeller ile müşterilerimizin ürün tercihleri, ürün ve kanal kullanımları ile iletişim tercihlerini dikkate alarak müşteri odaklı çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bunun yanı sıra, müşterilerimizin ürün eğilimlerini ve churn ihtimallerini gösteren analitik modelleri aktif olarak kullanıyoruz. Bu analitik model sonuçlarına göre ürün eğilimi yüksek müşterilerimizin memnuniyetlerini artırmak, churn edebilecek müşterilerimizi tutundurmak amaçlarıyla müşterilerimize faydalı kampanyalar sunuyoruz.
Müşterilerimizin davranış segmentasyonunu ve ürün eğilimlerini tahmin eden model çalışmalarımızda son aşamaya geldik. 2022 yılında bu çalışmalarımızın desteği ile müşterilerimizin Bankamızdan kullandıkları ürün ve hizmetleri çeşitlendirmeyi hedefliyor ve müşterilerin uzun dönemde Bankamıza katacağı değeri tahmin edebileceğimiz modeller geliştirmeyi planlıyoruz.
Müşteri Yolculuğunu müşterinin Bankamızla etkileşime girmiş olduğu temas noktalarının tamamı olarak tanımlıyoruz. Müşterilerimizin VakıfBank içerisindeki yolculuğunun ana duraklarını; ürünlerimiz hakkında bilmek istedikleri, ürün kullanımına yönelik hisleri, karar verme anına baskı kuran etkileşimin bütünü oluşturuyor. Bu doğrultuda müşterimizin attığı her adımı, geçtiği her yolu gözlemleyerek yolculuk haritası tasarım sürecini oluşturmaya başladık. Bu kapsamda; şube işlemlerimizin en yoğun olduğu Bireysel Kredi Başvuru ve Kullandırım, Vadeli Mevduat Hesap İşlemleri, Gerçek Müşteri Oluşturma ve Müşteri Bilgileri Güncelleme süreçlerini uçtan uca inceledik. Haritalandırılmış ve süreçlere yönelik acı noktalarını tespit ederek iyileştirmeler yaptık. Hâlihazırda, yolculuk haritası çalışmaları için müşteri mülakatları ve süreç tasarımı üzerinde yoğun çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca müşterilerimizin önerileri ve şikayetlerini de yakından takip ediyor, Müşteri Tavsiye Skoru (MTS) ölçümleri ile birlikte yolculuk haritası çalışmalarına önemli girdi sağlıyoruz. Önümüzdeki dönemde işlem frekansının yüksek olduğu noktalardan başlayarak Bankadaki tüm temas noktalarını adım adım analiz etmeyi hedefliyoruz.
2021 yılında “Bankalarca Kullanılacak Uzaktan Kimlik Tespiti Yöntemlerine ve Elektronik Ortamda Sözleşme İlişkisinin Kurulmasına İlişkin Yönetmelik”in yürürlüğe girmesiyle birlikte gerçek kişilerin şubelere gitmeden uzaktan kimlik tespiti ile Banka müşterisi olabilmeleri mümkün hale geldi. 2021 Mayıs ayı itibarıyla gerçek kişiler mobil bankacılık uygulamamız üzerinden TC kimlik kartlarını NFC destekli telefonları ile doğrulayıp Çağrı Merkezi temsilcisi ile görüntülü görüşme yaparak çok kolay ve hızlı bir şekilde VakıfBank müşterisi olabiliyor. Ayrıca, engelli kişiler için işaret dili bilen müşteri temsilcileri ile görüntülü görüşme imkanı ile çipli TC kimlik kartı / NFC destekli telefonu olmayan kişilerin de adreslerine yönlendirilen kuryelerle işlemlerini tamamlayabilmelerini sağlıyoruz. Uzaktan Müşteri Edinimi Projesi sayesinde 2021 yılı içerisinde 74 bin bireysel müşteri edinimi sağladık. Bu kapsamında müşterimiz olan kişilere 2021 yılında çeşitli kampanya ve teklifler sunduk. Dijitalleşen dünyada trendler ve müşteri davranışlarındaki değişimler göz önünde bulundurulduğunda ürün yelpazesine eklemeler yaparak dijital müşterilere özel çalışmalara 2022 yılında da devam etmeyi planlıyoruz. Mayıs ayında hayata geçen Uzaktan Müşteri Edinimi uygulamamızla Payment Systems Magazine (PSM) Awards’da “Yenilikçi Müşteri Etkileşimi Deneyimi” kategorisinde en iyi banka seçilerek altın ödül sahibi olduk.
Yakın bir zamanda da Ticari Faaliyetli Gerçek Kişilerin de uzaktan kimlik tespiti ile müşteri olabilmeleri mümkün olacak. Ayrıca, uzaktan kimlik tespiti ile sözleşme/belge eksikliği bulunan müşterilerimizin VakıfBank Mobil üzerinden ilgili eksikliklerini tamamlamalarını sağlayacak bir yapıyı da önümüzdeki dönemlerde kurmayı hedefliyoruz.
Bu dönemde ürün ve hizmetlerimizin müşterilere tanıtılması çalışmalarına devam ettik. Belirli meslek ve gelir grubuna tanımlanan Sky Limitin müşterilerimize tanıtılmasıyla birlikte Bankamız kredi, kredili bankomat ve kredi kartı hacminde artış sağladık. Mobil bankacılık kullanmayan müşterilerimize yönelik düzenli olarak VakıfBank Mobil’e yönlendirici kampanyalar düzenledik.
Bankacılık sektöründe kaynak ihtiyacının artışını da dikkate alarak veri analitiği yardımıyla belirlenen hedef kitlelere, kitle bazında belirlenen faiz oranları üzerinden ‘Size Özel Mevduat Kampanyaları’nı müşteriye uygun kanallardan sunmaya devam ediyoruz.
Gerçek Zamanlı Kampanya Yönetimi ile işlem çeşitliliğimizi artırdık. Bu sayede müşterilerimizin ihtiyaç duydukları anda ilgilendikleri hizmeti, ilgilenmiş oldukları kanal aracılığıyla sunabiliyoruz.
Tüm bu analitik çalışmalarımızın sonucu Türkiye çapında düzenlenen, müşteri ilişkilerinde verimlilik sağlayabilmek için müşteri ihtiyacını tespit etmiş ve bu doğrultuda gerekli teknolojileri kullanarak markasını öne çıkarmış en başarılı ekibi ödüllendiren The Hammers Awards’da en iyi CRM takımı seçilerek ödüle layık görüldük.
Sürdürülebilir Bankacılık vizyonumuz çerçevesinde “karbon emisyon hızının düşürülmesinin gelecek nesillere bırakacağımız en değerli hediye olacağının” bilinciyle başlattığımız Kağıtsız Bankacılık projesi ile salt dijitalleşme yerine insan faktörünü de sürece dahil ederek ve teknolojik imkanları kullanarak işlemlerin hızlı ve basit şekilde tamamlandığı süreçler tasarlıyoruz. Bu sayede hem kağıt tüketiminde hem de operasyonel maliyetlerde tasarruf sağlıyoruz. Bu kapsamda yürüttüğümüz çalışmalarla 2021 yılında ivme kazanan Kağıtsız Bankacılık projesi ile 12 milyon adetten fazla çıktı tüketimini engelledik. Kağıt tüketimini azaltarak karbon emisyon hızını düşürmenin ve Bankamızın sürdürülebilirlik stratejisine katkı sağlamanın yanı sıra, müşterilere sunulan dijital deneyim sayesinde hem iç ve dış müşterilerin işlem sürelerini azalttık, hem de müşterilerin dijital kanal göçüne katkı sağladık. Önümüzdeki dönemde dijital onay kurgusunu Bankamız şubelerinde yeni müşteri kabul işlemlerinde de kullanmayı hedefliyoruz. Yeni müşterilerimizin sözleşme onaylarının VakıfBank Mobil üzerinden alınmasını sağlayacak bu yapı ile hem kağıt tüketiminin önüne geçmeyi hem de yeni müşterilerimizin mobil kanal aktifliğini sağlamayı amaçlıyoruz.
Bankamızı sürekli yeniliğe ve kendini geliştirmeye açık hale getiren en önemli unsur müşterilerimizin sadakati ve bu sadakatin devamlılığıdır. Bu devamlılığı müşterilerimizin memnuniyeti sayesinde sağlıyoruz. Bu doğrultuda; şube müşterilerinin direkt görüş belirteceği bir sistemin bulunmamasından yola çıkarak, kullanıcı dostu ekran tasarımı çalışmalarımız sonrasında SMS kanalı üzerinden anket sunumuna ve Müşteri Tavsiye Skoru (MTS) ölçümüne başladık. Kurduğumuz sistem ile müşterilere sunulan en büyük yenilik müşterinin işlemini gerçekleştirir gerçekleştirmez, anlık olarak yaşadığı deneyimi Bankamıza yansıtabilmesi oldu. Mevcutta Bireysel Kredi Kullanım, Vadeli Hesap Açma, Fatura Tahsilatı ve Kredi Kartı Borç Ödeme işlemleri sonrasında sunulan anket ile sürecin ve işlem yapan personelin performansını ve bu işlemin tavsiye edilebilirliğini ölçüyoruz. Önümüzdeki dönemde tüm kanalları ve temas noktalarını kapsayan bir platform yapısıyla anket sürecini daha etkin yönetmeyi ve anlık ölçümleri tüm Bankamız kullanıcılarının da erişebileceği bir ekran üzerinden göstermeyi hedefliyoruz.
Ölçüm yaptığımız alanı genişletebilmek için anket yapısının Çağrı Merkezi kanalı ile de entegrasyonunu sağlayarak müşteri aramaları gerçekleştiriyoruz. Bu sayede, oluşturulan yapıyı onboarding (müşteri ilk karşılama) ve kök neden analizi çalışmalarında da kullanıyoruz. Çağrı Merkezimiz ve müşteri iletişim merkezlerimiz için Avrupa Birliği (AB) tarafından uluslararası standart olarak kabul edilen ve sektörün en önemli sertifikalarından birisi olan ISO 18295-1 Müşteri İletişim Merkezleri Standardı Belgesi’ne de sahibiz.
Son zamanların en önemli kavramlarından biri olarak kabul edilen Müşteri Deneyimi’nin, tam olarak ne ifade ettiğini, hangi süreçleri kapsadığını aktarmak; müşteri memnuniyet ve sadakatinin Bankamız açısından önemini vurgulamak maksadıyla her ay farklı içeriklere sahip olan Deneyim Bülteni hazırlıyor banka içinde paylaşıyoruz. Bu sayede, Müşteri Deneyimi’nin kapsamı, müşteri ile kurulan duygusal bağın önemi, müşteri sesinin kurum içinde duyulması, ülkemiz ve dünyadan başarılı deneyim örnekleri gibi konulara değinerek, kurum içi Müşteri Deneyimi farkındalığı oluşturulmasına katkı sağlıyoruz.
Müşterilerimizle kurduğumuz iletişim kanallarımızı çeşitlendirerek her kanaldan etkin iletişim kurmaya çalışıyoruz. Bankamızca sunulan ürün ve hizmetlerle ilgili çağrı merkezi, internet bankacılığı ve mobil bankacılık, şubeler, posta, kurumsal internet sayfası, sosyal medya hesapları, resmi kurumlar ve internet şikâyet siteleri üzerinden müşterilerimiz bizlere ulaşabiliyor ve bildirimlerini iletebiliyorlar.
Bunun yanı sıra TBB, BDDK, CİMER ve diğer resmî kurumlar aracılığı ile iletilen öneri, şikâyet, talep ve itirazları bankacılık uygulamamız üzerinden yönetiyoruz. Bu yıl geçen yıla göre Bankamıza iletilen başvuru adedini %27,5 oranında azalttık. Gelen başvuruların %98’ine yanıt verdik.
Müşterilerimizden gelen her türlü öneri, şikâyet ve talepleri en kısa sürede çözüme ulaştırmak üzere çalışıyor, Müşteri Memnuniyeti Politikamız çerçevesinde geri bildirim veren her müşterinin “haklı” olduğunu kabul ederek inceliyor ve bize iletilen her konuyu değerlendirerek kendimizi geliştirmek için bir fırsat olarak görüyoruz. Müşteri memnuniyetsizliğine yol açan uygulamaların tespit edilmesi, geri bildirimde bulunulması ve söz konusu uygulamalar hakkında iyileştirme/geliştirme ihtiyaçlarına ilişkin gerekli aksiyonların alınmasını sağlıyoruz.
Müşterilerimizle güçlü, kalıcı ve net ilişkiler kurmak amacıyla iletilen geri bildirimleri aylık, üç aylık ve yıllık raporlar hazırlayarak Bankamız içerisinde paylaşıyor, üçer aylık dönemlerde geniş katılımlı toplantılar düzenleyerek gelişim alanlarımıza yönelik gerekli karar ve aksiyonlar alıyoruz. Ayrıca, Denetim Komitesi ve Yönetim Kurulu’na yaptığımız sunumlar ile de konunun en üst düzeyde takibini önemsiyoruz.
Web sitemizde yer alan Bankamızın Müşteri Memnuniyeti Politikası’na https://www.vakifbank.com.tr/Default.aspx?pageID=3990 adresinden erişebilirsiniz.
Bankamızın temellerini oluşturan vakıf kültüründen aldığımız güçle bize emanet edilen varlıkları şeffaf ve etik bir yaklaşım ile etkin ve verimli bir şekilde yönetmeye çalışıyoruz. Bu yaklaşımla, tüm paydaşlarımıza kattığımız değeri artırmak için çalışıyor, daima paydaşlarımızın yanında olmayı taahhüt ediyoruz. Bunun için tüm paydaşlarımız ile etkin iletişim içinde olmanın gerekliliğinin farkında olarak çalışmalarımızı çok geniş bir paydaş ekosistemiyle sürdürüyoruz. Tüm paydaşlarımızın görüşlerini karar alma mekanizmalarına dâhil etmek üzere çalışırken, diyaloğumuzu sürekli hale getirecek çeşitli iletişim mekanizmalarıyla ilişkilerimizdeki sürekliliği sağlıyoruz.
2021 yılında yatırımcılarla veya aracı kuruluşlarla ilişkilerimizi güçlendirme ve bilgilendirme çalışmalarına kesintisiz olarak devam ettik.
Yatırımcılarla etkin iletişim
Pay sahipleri tarafından iletilen bilgi taleplerini yazılı ve sözlü olarak yanıtladık. Kovid-19 pandemisi için alınan önlemler kapsamında banka içi ve yüz yüze yapılacak tüm toplantı, eğitim ve konferansların 2020 yılı Mart ayı itibarıyla yasaklanmış olması sebebiyle çoğunluğu telekonferans ve videokonferans aracılığıyla gerçekleştirdiğimiz 170’den fazla toplantıda yaklaşık 300 yatırımcı/analist ile görüştük. 8 yerli ve yabancı yatırımcı konferansına ve webinara katılım sağlayarak 200’ün üzerinde yerli ve yabancı kurumsal yatırımcı ile online toplantı gerçekleştirdik. İştirak edilen yatırımcı bilgilendirme konferanslarından sonra yatırımcılardan alınan bilgiler doğrultusunda raporlar hazırlayıp üst yönetime sunduk. VakıfBank hakkında rapor düzenleyen tüm analistlerle yakın irtibat halinde olarak, raporların hazırlanması aşamasında analistlere doğru ve sağlıklı bilgiler aktardık ve düzenledikleri raporlara ilişkin geri bildirimlerde bulunduk.
İnteraktif finansal sunumlar
Mali tablolara ilişkin sonuçları duyurmak için detaylı sunumlar hazırladık. İlgili döneme ait söz konusu finansallar, analistlere ve hisse senedi/tahvil yatırımcılarına webcast üzerinden organize edilen 4 adet telekonferans ile ayrıntılı olarak sunduk. Yapılan telekonferansların kayıtlarına internet sitemizin İngilizce sayfası üzerinden erişime sunduk.
Derecelendirme Kuruluşları ile ilişkiler
Moody’s, Fitch, ve JCR ile yıllık olağan değerlendirme toplantıları düzenleyerek VakıfBank’ın finansal performansı ve stratejileri ile ilgili yöneltilen soru setlerine yönelik detaylı bilgilendirmelerde bulunduk.
GRI 102-40, GRI 102-42, GRI 102-43, GRI 102-44
İletişim Kanalları
| Paydaş Grubu | Etkileşim Kanalları |
| Hissedarlar, Yatırımcılar, Finansal Analistler | Genel Kurul Toplantıları Bilgilendirme Dokümanları (Entegre Faaliyet Raporu, Faaliyet Raporu, Ara Rapor, Bülten) ve Yayınlar (CDP Raporu, Sürdürülebilirlik Raporu) Konferanslar, Telekonferanslar Bilgilendirme Toplantıları Kurumsal İnternet Sitesi |
| Üst Yönetim | Yönetici Zirveleri Komite Toplantıları |
| Çalışanlar | Kurumsal Portal VakıfBank BizimYerimiz Dergisi Performans Değerlendirmesi İç Müşteri Memnuniyet Anketi Kurum İçi Etkinlikler Kurum İçi E-postalar Kurum İçi Sosyal Kulüpler Kurum İçi Sosyal Sorumluluk Projeleri @vbizimyerimiz Sosyal Medya Hesabı |
| Sendika | Toplu İş Sözleşmesi Görüşmeleri |
| Kamu Kurumları | Düzenli Raporlama Denetim Ortak Projeler |
| Müşteriler | Çağrı Merkezi (0850 222 0 724) Genel Müdürlük ve Şubeler Sosyal Medya Hesapları Kurumsal İnternet Sitesi İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Uygulamaları (Taleplerim Menüsü) |
| Finansal Kuruluşlar | Değerlendirme ve Bilgilendirme Toplantıları Banka Detaylı Durum Tespit Süreci (due diligence) Bilgilendirme Toplantıları |
| Tedarikçiler | Bire bir Toplantılar |
| Sektörel Kuruluşlar ve Sivil Toplum Kuruluşları (STK) | Bire bir Toplantılar, Sponsorluk Görüşmeleri, Etkinlikler Ortak Projeler |
| Üniversiteler | Toplantılar Ortak Projeler |
| Medya | Basın Toplantıları Röportajlar Bültenler Haber Çalışmaları Basın Gezisi Davet ve Network Buluşmaları |
Üyelikler ve İş Birlikleri
| Üye olunan Kuruluşlar ya da Desteklenen İnisiyatifler | |
| Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi İlkeleri (United Nations Women’s Empowerment Principles-UN WEPs) | Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (United Nations Global Compact-UNGC) |
| Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB) | Entegre Raporlama Türkiye Ağı (ERTA) |
| TBB Sürdürülebilir Büyümede Finansal Sektörün Rolü Çalışma Grubu | İş’te Eşitlik Platformu |
| TBB Engelli Vatandaşlar için Bankacılık Hizmetleri Çalışma Grubu | İslam Kalkınma Bankası Üyesi Ülkelerde Ulusal Kalkınma Finans Kuruluşları Birliği (Association of National Development Finance Institutions in Member Countries of the Islamic Development Bank-ADFIMI) |
| Uluslararası Finans Enstitüsü (Institute of International Finance-IIF) | Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) |
| Türkiye Milletlerarası Ticaret Odası (ICC) | Sektörel Siber Olaylara Müdahale Ekibi (SOME) |
| Kurumsal İletişimciler Derneği | Interactive Advertising Bureau |
| ReklamVerenler Derneği | CEO Club |
| Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) | Darüşşafaka |
| Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği (TOFD) | Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınlarıyla Mücadele Hizmetlerini Destekleme (OGEM) Vakfı |
| Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) | Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaların (AEEE) Kontrolü Yönetmeliği çerçevesinde elektrikli ve elektronik eşyaların toplama ve bertarafı alanında “Yetkilendirilmiş Kuruluş”tur. |
| Medikal Turizm Derneği | Organ bağışı yetkili derneği |
GRI 102-40, GRI 102-42, GRI 102-43, GRI 102-44
VakıfBank olarak 67 yıldır Türkiye’nin her noktasında, çocukluktan emekliliğe, hayatın her döneminde, ihtiyaç duyan herkese her koşulda ulaşan, destek olan, ihtiyaçlara göre çözüm üreten, toplumun her kesiminin daima yanında olmayı amaç edinen bir anlayışa sahibiz.
Kurulduğu günden bu yana faaliyetlerinin sadece ekonomik sonuçlarına odaklanmayan; toplum ve doğa üzerindeki etkisini her zaman göz önünde bulunduran bir banka olarak sürdürülebilir bankacılığı, stratejimizin temel bir unsuru olarak görüyoruz. Bu yüzden attığımız her adımın toplumsal, ekolojik ve yönetişimsel sonuçlarını göz önünde bulunduruyoruz. Sadece finansal değil sosyal ve entelektüel sermayeler yaratarak, müşterilerimize, çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve toplumumuza kattığımız değeri sürekli kılmanın en önemli görevlerimizden biri olduğuna inanıyoruz. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı rehber olarak alıyor, enerji verimliliği ve iklim, finansal kapsayıcılık, üretimin ve istihdamın desteklenmesi konularında sektörde öncü rol üstleniyoruz. Köklü geçmişimiz, geleceğin bankacılığını bugünden inşa edecek yetkinliğe sahip ekibimiz, güçlü teknolojik altyapımız, entelektüel, sosyal ve finansal gücümüzle daima ülkemizin yanında olmaya devam ediyoruz.
Sürdürülebilir bankacılığın temel ayaklarından biri olarak gördüğümüz kurumsal sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarımızı ise ‘eğitim’, ‘kültür’ ve ‘spor’ olmak üzere üç ana başlıkta topluyor, sağladığımız uzun vadeli destek ve yatırımlarla toplumumuzun “Yanında Ben Varım” diyoruz. Defalarca dünyanın en iyisi seçilen sporcularımızın, altyapıdan yetişen yarının yıldızları kızlarımızın, eğitimlerine özenle yaklaştığımız özel çocuklarımızın ve her işin başı okumak diyerek kitap dostlarının ve kitaplarla daha da zenginleşecek kültür dünyamızın daima yanında olmanın bilinciyle geleceğe iz bırakmak için birçok toplumsal fayda projesini hayata geçiriyoruz. İştirak ve bağlı ortaklıklarımızın yanı sıra Spor Kulübümüz ve Kültür Yayınlarımız ve eğitim alanındaki yatırımlarımızla hayatlarına dokunduğumuz insanları da büyük ailemizin bir parçası olarak görüyoruz. Bu güçlü aile ile ülkemiz için daha da güzel günler inşa etmek için var gücümüzle çalışıyoruz.


Eğitim
Tek bir çocuğun hayalinin toplumda ve dünyada değişiklikler yaratacağına inanıyoruz. Çocuklarımızın yanındaki güç olarak hayallerini destekleyen projeler üretiyor, yarınlara çok daha umutla bakmalarına destek oluyoruz.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile gerçekleştirdiğimiz ortak çalışmayla 2017 yılından bu yana destek olduğumuz Bilim ve Sanat Eğitim Merkezleri (BİLSEM) bünyesinde toplam 54 adet mekatronik, akıl oyunları ve yapay zekâ atölyesinin yanı sıra 170’in üzerinde bilişim teknolojileri laboratuvarının yapımını üstlendik. Destek olduğumuz atölyelerde eğitim alan yaklaşık 20 bin özel yetenekli çocuğumuzun bireysel yeteneklerini keşfedip, bu yeteneklerini en üst seviyede kullanmalarına katkıda bulunuyoruz. Türkiye’nin geleceği olan çocukların gelişimini desteklemek amacıyla bu alandaki çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Kültür
2018 yılında VakıfBank Kültür Yayınları (VBKY) ile kültür yayıncılığında faaliyete başladık. VBKY bünyesinde “Ve Benzersiz Kitap” ilkesiyle hareket ediyor, güvenilir kaynaklar, ölçülebilir araştırmalar, güçlü ve doğru dil kullanımı kriterleri çerçevesinde edebiyat, tarih, iktisat, felsefe, kesişimler, sanat, insan ve toplum gibi kategorilerde yer alan kitaplarımızı okurlarımızla buluşturuyoruz. Yüzlerce yıllık vakıf kültürünün mirasçısı VakıfBank’ın kültürel vizyonunu temsil eden VBKY ile yıllarca okunacak ve özenle saklanacak kitapların yayıncısı olmaya çalışıyoruz. Kültür sanat yaşamımızı önce milli, ardından evrensel düzeyde zenginleştirip yaygınlaştırma, emanetçisi olduğumuz varlık ve değerleri koruyup geliştirerek gelecek nesillere aktarma hedefini taşıyoruz. Yayın politikamız doğrultusunda toplumu aydınlatan, ufuk açıcı kitaplarla yayın havuzunu zenginleştirmeye devam ediyoruz. 2021 yılı sonu itibarıyla 120’den fazla kitabımızı okurla buluşturduk. VBKY’den çıkan kitapları incelemek için web sitemizi (www.vbky.com.tr) ziyaret edebilirsiniz.
Spor
Bir toplumun yaşam biçimini şekillendiren, sosyal sermayesini oluşturan parçalarından birinin de spor olduğuna inanıyoruz. Yürüttüğümüz en uzun soluklu toplumsal fayda projemiz VakıfBank Spor Kulübü, bugün Türk kadınının uluslararası alanda neler başarabileceğini gösteren ve Türk sporunun gelişimine önemli katkılar sağlayan Türkiye’nin en başarılı spor kulübüdür.
VakıfBank Spor Kulübümüzün voleybol okulları ile hem küçük kızlarımızı sporla tanıştırıyoruz hem de kulübün başarısını 35 yıldır “sürdürülebilir” kılıyoruz. Son altı yıldır spor okullarımız aracılığıyla üç binden fazla kızımızın yanında olduk. Voleybol okulları ve altyapımızdan yetiştirdiğimiz sporcular gerek takımımızda gerekse Milli Takım formasıyla nice başarılara imza atıyor. Bu başarıları en çok, içlerindeki gücü keşfetmeleri ve hayallerini hayata geçirmeleri için kızlarımıza ilham kaynağı olmaları nedeniyle önemsiyoruz.
VakıfBank Kadın Voleybol Takımımız, 4 FIVB Dünya Kulüpler Şampiyonası Şampiyonluğu, 4 CEV Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu, 1 Top Teams Kupası Şampiyonluğu ve 1 Challenge Cup Şampiyonluğu ile “Türkiye’nin uluslararası alanda en çok kupa kazanan takımı” olma unvanını taşıyor. Ayrıca takımımız, 23 Ekim 2012 ile 22 Ocak 2014 arasında elde ettiği 73 maçlık galibiyet serisiyle “Üst üste en çok resmi maç kazanan voleybol takımı” ve Kulüpler Dünya Şampiyonası’nda kazandığı şampiyonluklarıyla “FIVB Kulüpler Dünya Şampiyonası’nı en çok kazanan takım” unvanları sahibi oldu ve iki kez Guinness Dünya Rekorlarına girmeyi başardı.
Bankamızın ve ülkemizin gurur kaynağı VakıfBank Spor Kulübünü incelemek için Kulüp sitesini (www.vakifbanksporkulubu.com) ziyaret edebilirsiniz.
Ürün veya hizmet aldığımız tedarikçilerimizi ekonomik ve yönetimsel yeterliliklerini değerlendiriyor, BDDK yönetmelikleri ve Banka politikalarımıza uyum sağlamalarını bekliyor, anlaşma ve sözleşmelere bağlı olarak politikalarımıza uyum göstermeyi taahhüt etmelerini talep ediyoruz. Destek hizmeti alımında çalışılacak olan tüm şirketlerin kalite maliyet dengesini en iyi sağlayacak kaynaklardan temin edilmesine özen gösteriyor, kurumsal, çevresel ve sosyal alanlarda bazı kriterleri gözetiyoruz. Bu kapsamda yasal uyum, insan hakları, hizmetin sürekliliği, rüşvet ve yolsuzlukla mücadele, gizlilik ve sürdürülebilirliğin sağlanması hususlarında tedarikçilerimizin uymaları gereken hususların belirlendiği Tedarikçi Seçim ve Uyum Politikamız web sitemizde de yayınladık.
Ayrıca, Bankaların Destek Hizmetleri Almalarına İlişkin Yönetmelik kapsamına giren firmaları her yıl Bankamız iç denetim ekipleri ve mali tahlil ekipleri aracılığıyla yerinde ziyaret ederek denetimlerini gerçekleştiriyoruz.
2021 yılında toplam tedarikçi sayımız 952 olarak gerçekleşti. Bu dönemde toplam tedarikçi ödemelerimizin %99’unu %97’si yerel olan tedarikçilerimize yaptık. Kovid-19 salgını sebebiyle temasın en aza indirilmesi amacıyla dijital uygulamaların kullanımına ağırlık verdik. Böylece iş gücü kaybının minimum düzeyde kalmasını hedefledik. E-ihale sistemini kullanarak tedarikçilerimize ihaleye uzaktan erişim ve teklif vermeye imkân sağladık.
Web sitemizde yer alan Bankamızın Tedarikçi Seçim ve Uyum Politikası’na https://www.vakifbank.com.tr/Default.aspx?pageID=3991 adresinden erişebilirsiniz.

Müşterilerimize yaygın şube ağımız ve teknolojik yenilikleri yakından takip eden dağıtım kanallarımız ile geniş bir yelpazede hizmet verirken VakıfBank Finans Grubu çatısı altında bulunan 11 bağlı ortaklığımızla önemli bir müşteri kitlesine, faktoring, leasing, yatırım hizmetleri, gayrimenkul yatırım ortaklığı, turizm, değerleme ve destek hizmetleri olmak üzere çeşitli alanlarda ürün ve hizmet sunuyoruz. VakıfBank Finans Grubu olarak, uzun yıllara dayanan tecrübemiz, sektörlerinde öncü şirketlerimiz, yükselen iş birliği ve gittikçe güçlenen finansal yapımız ile artı değer yaratmaya, ürün ve hizmet kalitesini zenginleştirmeye, teknolojik gelişmelere paralel olarak yeni ürün ve hizmetlerle tüm müşterilerimizin yanındaki güç olmaya devam ediyoruz.
VakıfBank Bağlı Ortaklıklar Stratejisi;
VakıfBank Finans Grubu arasındaki grup sinerjisinin optimum düzeye çıkarılarak Bağlı Ortaklıkların Banka’ya olan katkılarını artırmayı, bağlı ortaklıkların faaliyet gösterdikleri sektörlerde diğer şirketlerle rekabet edebilir hale getirmeyi, kârlılık ve verimlilik esasına dayalı olarak etkin bir şekilde yönetilmelerini sağlamayı, gelişimlerini sürdürebilir hale getirmeyi ve birer kurumsal yapıya dönüştürmeyi amaçlıyoruz.
Bu doğrultuda VakıfBank olarak;
hedefleri ile çalışmalarımıza devam ediyoruz.
VakıfBank Finans Grubu ve Sürdürülebilirlik
VakıfBank tarafından yürütülen sürdürülebilirlik politikaları ve projelerinin yanı sıra, Banka bağlı ortaklıkları da önemli çalışmalara imza atıyor. Bu dönemde sürdürülebilirlik politikaları doğrultusunda; Vakıf GYO tarafından uzun vadeli entegre stratejik planlama süreci geliştirilmiş, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının, stratejik planlama çalışmalarına entegre edilmesi ile 2021-2025 Entegre Stratejik Planı oluşturulmuştur.
Ayrıca Vakıf GYO tarafından İstanbul Uluslararası Finans Merkezi Projesi kapsamında inşası devam eden ve VakıfBank Genel Müdürlüğü Binası olarak kullanılacak olan binaların tasarımında sürdürülebilir bir vizyon gözetilmiş ve enerji tasarrufu, su verimliliği, ekolojiye duyarlı malzeme seçimi ve kaliteli yaşam olanakları gibi çevreye duyarlı binalar hayata geçirilmektedir. Projenin tamamında çevre dostu sistemlerin kullanılmasının yanı sıra binaların fiziksel kurgusu sayesinde doğal ışık ve havalandırma gibi enerji tasarrufuna katkı sağlayan faktörler yer almaktadır. Su verimliliği kapsamında, gri atık sularının ve yağmur sularının arıtılarak ikinci kez kullanıma sunulması sayesinde şebeke suyu kullanımının %40’ın üzerinde azaltılması hedeflenmektedir. Dış dünya ile etkileşime açık olan projede doğaya saygısını LEED Sertifikasına adaylığı ile göstermiştir. Bu kapsamda inşaat sürecinin tamamlanmasıyla LEED Gold sertifikası alınması hedeflenmektedir.
Vakıf Leasing ise finansal kiralama faaliyetlerinde çevreye ve topluma duyarlı bir yaklaşım benimseyerek sürdürülebilir projeleri desteklemeyi birincil öncelikleri arasına almış, hazırladığı Çevresel ve Sosyal Politikası içeriğinde yer alan “Finanse Edilmeyen Faaliyetler Listesi”ndeki faaliyetleri herhangi bir tutar sınırı gözetmeksizin finanse etmemeyi ilke edinmiştir. Ayrıca Vakıf Leasing temin ettiği yurt içi ve yurt dışı kaynaklar ile çevreye duyarlı ve yenilebilir enerji üretici firmaları desteklemeyi sürdürmektedir.
İştirak ve Bağlı Ortaklık portföyünde meydana gelen değişiklikler;
VakıfBank tarafından kurucu ortak olarak iştirak edilen ve paylarının tamamı VakıfBank’a ait olan Vakıf Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş.’nin kuruluş işlemleri tamamlanarak 25.11.2021 tarihinde Ticaret Sicil Gazetesi’nde tescil ve ilan edilmiştir. Böylece 2020 yılında 10 olan Banka bağlı ortaklık sayısı 2021 yılında 11’e yükselmiştir.
Finansal Yeniden Yapılandırma kapsamında 2020 yılında VakıfBank iştirakleri arasına katılan Keskinoğlu Tavukçuluk ve Damızlık İşletmeleri Sanayi Ticaret A.Ş. sermayesindeki %39,30 oranındaki paylar, 2021 yılında T.C. Ziraat Bankası A.Ş.’ye devir edilmiştir. Söz konusu şirket paylarının devriyle birlikte Banka iştirak sayısı 15 olarak gerçekleşmiştir.
BAĞLI ORTAKLIKLAR
Sermaye
100.000.000 EUR
VakıfBank İştirak Payı
%100,00
Kuruluş Yılı
1999
Sermaye
500.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%58,71
Kuruluş Yılı
1988
Sermaye
350.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%78,39
Kuruluş Yılı
1998
Sermaye
150.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%99,25
Kuruluş Yılı
1996
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%17,37
Kuruluş Yılı
1991
Sermaye
1.000.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%48,95
Kuruluş Yılı
1996
Sermaye
350.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%51,00
Kuruluş Yılı
1966
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%97,14
Kuruluş Yılı
1995
Sermaye
30.241.438,80 TL
VakıfBank İştirak Payı
%86,97
Kuruluş Yılı
1993
Sermaye
85.000.223,35 TL
VakıfBank İştirak Payı
%65,50
Kuruluş Yılı
2001
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%100,00
Kuruluş Yılı
2021
İŞTİRAKLER
Kıbrıs Vakıflar Bankası Ltd.
Sermaye
70.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%15,00
Kuruluş Yılı
1982
Roketsan Roket Sanayii ve Ticaret AŞ
Sermaye
147.052.860,85 TL
VakıfBank İştirak Payı
%9,93
Kuruluş Yılı
1988
Bankalararası Kart Merkezi AŞ
Sermaye
177.492.990 TL
VakıfBank İştirak Payı
%4,75
Kuruluş Yılı
1990
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası AŞ
Sermaye
2.800.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%8,38
Kuruluş Yılı
1950
KKB Kredi Kayıt Bürosu AŞ
Sermaye
7.425.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%9,09
Kuruluş Yılı
1995
İstanbul Takas ve Saklama Bankası AŞ
Sermaye
600.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%4,37
Kuruluş Yılı
1991
Kredi Garanti Fonu AŞ
Sermaye
513.134.229,53 TL
VakıfBank İştirak Payı
%1,49
Kuruluş Yılı
1991
Bileşim Finansal Teknolojiler ve Ödeme Sistemleri AŞ
Sermaye
145.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%33,33
Kuruluş Yılı
1998
Türkiye Ürün İhtisas Borsası AŞ
Sermaye
50.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%3,00
Kuruluş Yılı
2018
Güçbirliği Holding AŞ
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%0,07
Kuruluş Yılı
1995
JCR Avrasya Derecelendirme AŞ
Sermaye
1.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%2,86
Kuruluş Yılı
2007
Birleşik İpotek Finansmanı AŞ
Sermaye
50.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%8,33
Kuruluş Yılı
2020
İzmir Enternasyonal Otelcilik AŞ
Sermaye
120.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%5,00
Kuruluş Yılı
1987
Platform Ortak Kartlı Sistemler AŞ
Sermaye
21.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%20,00
Kuruluş Yılı
2019
Tasfiye Halinde World Vakıf UBB Ltd.
Sermaye
500.000 USD
VakıfBank İştirak Payı
%83,00
Kuruluş Yılı
1993