Öncelikli Konular & SKA'lar
Müşteri Deneyimi ve Memnuniyeti
SKA 8, 9, 10
Finansal Okuryazarlık
SKA 4, 5, 8, 10
Paydaş İletişimi ve Şeffaflık
SKA 8, 10
Tedarikçi Yönetimi
SKA 4, 8
Toplumsal Sorumluluk
SKA 4, 5, 10
Yeni Müşteri Adedi
1.762.419
VakıfBank Spor Okullarında Eğitim Alan Çocuk Sayısı
1.300
2023 Yılında Yayımlanan Kitap Sayısı
72
Spor Alanında Alınan Ödüller
1
RİSKLER
Müşteri taleplerinin karşılanamaması
Zorunlu ya da gönüllü platformlarda yer almamak
Kurumsal imajın zedelenmesi
Ürün veya hizmet alınan tedarikçilerin verimsiz ya da ekonomik ve yönetsel yetersizlikleri nedeniyle yaşanan olumsuzluklar
FIRSATLAR
Müşteri deneyimi ve sadakati geliştirmeye odaklanan çalışmalar
Şeffaf bilgilendirme ile geniş paydaş ekosistemine erişim
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin marka bilinirliğini artırması
“Sorumlu Tedarik Zinciri” yönetimi anlayışı çerçevesinde tedarikçi değerlendirme sürecinde maliyetlerin yanı sıra kurumsal, çevresel ve sosyal kriterin de dikkate alınması
SKA 8, 9, 10
Müşteri ve kalite odaklı büyüme stratejimiz kapsamında ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi kurulumunu 2017 yılında tamamladık. Bu bağlamda, ilk olarak Genel Müdürlük birimleri ve tüm şubelerin bankacılık süreçlerini ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile uyumlu hale getirerek, 2019 yılı itibarıyla şube ve bölgelerimiz dâhil olmak üzere tüm lokasyonlarımızı ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ile belgelendirdik. 2023 yılında da Entegre Yönetim Sistemi kapsamında yapılan denetimlerle sistemin devamlılığını sağladık.
Müşteri memnuniyetinin ölçülmesi, müşteri sadakatini sürdürmenin ve bankacılıkta doğru kararlar almanın temelini oluşturuyor. Günümüzde kaçınılmaz bir gereklilik haline gelen müşteri memnuniyet ölçümü hem doğru stratejiler geliştirmek hem de müşteri bağlılığını sağlamak için büyük önem taşıyor. Bu bağlamda, müşterilerin değişen beklentilerini anlayan, onlara hızlı ve memnuniyet odaklı çözümler sunmak için çalışan bir banka olarak, müşteri geri bildirimlerine çok önem veriyoruz. 2023 yılında da “Müşteri Tavsiye Skoru” ve efor/memnuniyet anketlerimizi düzenli olarak gerçekleştirdik. Topladığımız 150.000’den fazla geri bildirim, müşterilerimizin tüm kanallarımızda daha pürüzsüz deneyim yaşamalarını sağlaması amacıyla alınan aksiyonlar ve geliştirilen projeler için önemli bir girdi oluşturuyor.
Müşterilerimizin Bankamızla tüm temas noktalarında yaşadığı deneyimi uçtan uca incelediğimiz yolculuk haritası çalışmalarımızı da düzenli bir şekilde sürdürüyoruz. Bu sayede müşteri beklentilerini daha iyi anlayıp süreçlerimizdeki acı noktalarını tespit ederek müşterilerimize kusursuz bir deneyim yaşatmayı hedefliyoruz. Müşterilerimiz başta olmak üzere ilgili birim ve şubelerimizi de dahil ederek yürüttüğümüz bu çalışmalardan elde ettiğimiz çıktılar sayesinde, süreçlerimizi müşterilerimize en iyi deneyimi sunacak şekilde tekrar tasarlıyor, başta dijital kanallarımız olmak üzere müşteriye temas ettiğimiz tüm kanallarda müşteri deneyimini bir üst noktaya taşıyacak birçok projeyi hayata geçtik.
Müşterilerimizin şubelerimizde yaşadıkları deneyimi sürekli olarak iyileştirmek amacıyla iş süreçlerimizi yalınlaştırmaya ve bu süreçleri kağıtsız ortama taşımaya devam ediyoruz. Bu sayede müşterilerimize daha pürüzsüz bir deneyim yaşatırken bir yandan da sürdürülebilir bankacılık vizyonumuza katkı sağlıyoruz. Bu bağlamda, dijital onayla tamamladığımız işlemler sayesinde 2023 yılında 43 milyon adetten fazla kâğıt tüketiminin önüne geçtik.
2023 yılında 250 bin kişiyi uzaktan müşteri süreci üzerinden müşterimiz yaptık.
Müşteri deneyimi ve sadakatini geliştirmek amacıyla, şubede geçirilen zamanı en aza indirmeye ve müşterilerin tercih ve eğilimlerine odaklanarak ilgili ürünleri kişiye özel tekliflerle sunmaya ve müşterilerden aldığımız geri bildirimleri değerlendirerek müşteri memnuniyetinde sektörde ilk sıralarda olmaya yönelik çalışmalarımızı bu dönemde de sürdürdük.
2021 yılında bireysel müşteriler ile başlayan ve ticari faaliyetli gerçek kişiler ile devam eden “Uzaktan Müşteri Edinimi” projemizin kapsamına tüzel kişileri de dahil ederek bu yönde geliştirmelerimizi tamamladık. Tüzel kişilerin de uzaktan kimlik tespiti yöntemleriyle müşteri yapılabilmesine izin veren mevzuatın yayımlanmasının ardından projemizi devreye alarak tüzel kişilere uzaktan müşteri olma deneyimini sunan ilk bankalardan biri olduk. Proje kapsamında limited şirketlerde münferiden temsile yetkili kişiler NFC özellikli bir cihaza ve çipli kimliğe sahip ise mobil uygulama üzerinden görüntülü görüşme kanalına bağlanarak temsilci aracılığıyla uzaktan kimlik tespiti sürecini şubeye gitmeye gerek kalmadan hızlı ve kısa sürede tamamlayabiliyorlar.
Dijital ürünlerimizle müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırmak ve deneyimlerini iyileştirmek anlayışıyla, Kimlik Güncelleme, Telefon Numarası Ekleme/Güncelleme, Sim Kart Blokesi Kaldırma, Limit Güncelleme gibi işlemleri şubeye gitmeye gerek kalmadan NFC teknolojisi ile daha pratik ve zamandan tasarruf ederek yapabilmelerini sağladık.
2023 yılında devreye aldığımız “VakıfBank Mobil ile Uzaktan Müşteri Güncelleme” ve “Uzaktan Tüzel Müşteri Edinimi” projelerimiz ile PSM (Payment Systems Magazine) tarafından düzenlenen “PSM Awards 2023” de 2. kez Yılın Ekibi Altın PSM ödülünü kazandık.
Görüntülü görüşme kanalından yapılan işlem setlerimizi artırmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Çalışmalarımız tamamlandığında şubeye yönlendirilen birçok işlemin, mobil uygulama üzerinden Müşteri İletişim Merkezi aracılığıyla yapılacak görüntülü hizmet sayesinde anlık ve kolaylıkla tamamlanmasını hedefliyoruz. Yine önümüzdeki dönemde NFC özelliği olmayan cihazlarda da müşteri ediniminin sağlanabilmesi için Para Transferi doğrulaması ile süreçlerin tamamlanmasını sağlayacağız.
Ses doğrulama teknolojisi kapsamında 2023 yılında Sesli İmza projesini devreye aldık ve bu teknolojiyle müşteri kimlik doğrulama sürecinde devrim niteliğinde bir dönüşüme imza attık. Müşterilerimize tek kullanımlık şifre göndermek ve onların tuşlamalarını beklemek yerine artık müşterilerimizi doğal konuşma anında seslerinden tanıyor, böylelikle kimlik tespiti süreçlerinde biyometrik unsur olan ses imzasıyla güvenlik adımını geçip ek güvenlik sorusu ile hızlıca güvenlik adımlarını geçmiş oluyoruz. Bu ses imzası ile müşterilerimize hızlı ve emniyetli bir güvenlik sorgulama deneyimi sunuyoruz.
Sesli İmza oluşturmayı seçen her 100 müşterimizden 99’u için bu işlem sorunsuzca tamamlanıyor. Sesli imza ile geçtiğimiz çağrılarda sürelerimizi ortalama 60 saniye azalttık. Böylece müşterilerimize daha hızlı bir deneyim sunduk. Projeyi devreye alarak 19.161 müşterimizin sesli imzasını başarı ile oluşturduk. Başarımızın somut göstergesi olarak, bu teknoloji sayesinde 69.679 çağrıda 34.839 dakika kazanmış olduk.
Özel Bankacılık ve Yüksek Gelir Segment müşterilerine özel işlem setleri ve genişletilmiş Müşteri İletişim Merkezi hizmeti sunmak için Müşteri İletişim Merkezinden Verilecek Özel Bankacılık Hizmeti projemizi 2023 yılında devreye aldık. Proje ile birlikte daha hızlı ve özel hizmet alabilmeleri için özel bankacılık hizmet hattı kurduk. Bu hat üzerinden arayan müşterilerimiz VIP hizmet veren temsilcilerimiz ile görüşme sağlayabiliyorlar.
Gerçek Zamanlı Kampanya Yönetimi ile işlem çeşitliliğimizi artırmaya devam ediyoruz. Bu sayede en doğru anda ve en hızlı şekilde müşterilerimizin ihtiyaç duydukları ve ilgilendikleri hizmeti, işlem yaptıkları kanal aracılığıyla sunabiliyoruz.
Bankamız inaktif müşterilerini aktifleştirmeye yönelik kampanyalara bu dönemde de devam ettik. İleriki dönemlerde de sunacağımız kampanyalarla söz konusu müşterileri Bankamıza kazandırmayı ve müşteri bağlılığını artırmayı hedefliyoruz.
Müşterilerimizin ihtiyaçlarını analitik çalışmalar ile tahmin ederek, doğru ürün ve hizmet önerilerimizi sürekli olarak sunmayı hedefliyoruz. Bu yolla müşterilerimizin değerini, Bankamızın ise operasyonel verimliliğini artırıyoruz.
Finans sektörünün ve finansal teknoloji alanının gelişmesini hedef alan yenilikçi ürün ve hizmetleri desteklemek amacıyla düzenlenen PSM (Payment Systems Magazine) Awards’ta “En İyi Altyapı” kategorisinde Yapay Zekâ Destekli Kampanya Bütçe Optimizasyonu (Makine Öğrenmesi ile Uplift Modeli) ismi ile Altın PSM Ödülü’ne layık görüldük.
Geçtiğimiz yıllarda tamamladığımız, düzenli olarak takip ettiğimiz ve iyileştirdiğimiz segmentasyon ve ürün eğilimi modellerimizin ışığında müşterilerimizin ürün ve hizmet çeşitliliğinde artış elde ettik. 2023 yılında ise analitik çalışmalarımıza yenilerini ekledik. Segmentasyon modellerimizde mikro seviyeye inecek çalışmalarımızı tamamladık.
Mevduat hacmimizi artırmak amacıyla oluşturduğumuz makine öğrenmesi tabanlı mevduat modeli çalışmalarımızı tamamladık ve hayata geçirdik.
Perakende segmentindeki müşterilerimiz için BusinessCard ve Üye işyeri ürün sahipliğini artırmak amacıyla verilen şube hedeflerini, analitik veriler ışığında yapay zekâ modellerinden faydalanarak belirledik ve hayata geçirdik. Bu konuda çalışmalarımızı 2024 yılında da genişletmeyi hedefliyoruz.
2023 yılında Bankamıza iletilen başvuruların %92’sine yanıt verdik.
Bankamızca sunulan ürün ve hizmetlerle ilgili; müşteri iletişim merkezi, internet bankacılığı ve mobil bankacılık, şubeler, posta, kurumsal internet sayfası, sosyal medya hesapları, resmî kurumlar (TBB, BDDK, CİMER gibi) ve internet şikâyet siteleri üzerinden müşterilerimiz bizlere ulaşabiliyor ve bildirimlerini iletebiliyorlar. Bankamıza iletilen her türlü öneri, şikâyet ve talepleri en kısa sürede çözüme ulaştırmak üzere, büyük bir titizlikle inceliyor ve müşterilerimize iletişim tercihlerine göre dönüşler yapıyoruz.
Müşterilerimizle güçlü ve kalıcı ilişkiler kurulması ilişkilerin devamlılığı açısından son derece önemli olduğunu bilerek iletilen her konuyu aynı zamanda kendimizi geliştirmek için bir fırsat olarak görüyor ve elde edilen veriler doğrultusunda ürün ve hizmetlerimizle ilgili iyileştirme/geliştirme çalışmaları yapıyoruz.
Başvuru adetleri ve yapılan çalışmalar ile birlikte aylık, üç aylık ve yıllık raporlar hazırlayarak hem Bankamız üst düzey yöneticileri ile hem de denetçi kurumlar ile paylaşıyor, üçer aylık dönemlerde geniş katılımlı toplantılar düzenleyerek gelişim alanlarımıza yönelik gerekli karar ve aksiyonları alıyoruz. Ayrıca, Denetim Komitesi ve Yönetim Kurulu’na yaptığımız sunumlar ile de konunun en üst düzeyde takibini önemsiyoruz.
Web sitemizde yer alan Bankamızın Müşteri Memnuniyeti Politikası’na https://www.vakifbank.com.tr/Default.aspx?pageID=3990 adresinden erişebilirsiniz.
GRI 2-25, 2-26, 3-3
SKA 8, 10
Bankamızın temellerini oluşturan vakıf kültüründen aldığımız güçle bize emanet edilen varlıkları şeffaf ve etik bir yaklaşım ile etkin ve verimli bir şekilde yönetmeye çalışıyoruz. Bu yaklaşımla, tüm paydaşlarımıza kattığımız değeri artırmak için çalışıyor, daima paydaşlarımızın yanında olmayı taahhüt ediyoruz. Bunun için tüm paydaşlarımız ile etkin iletişim içinde olmanın gerekliliğinin farkında olarak çalışmalarımızı çok geniş bir paydaş ekosistemiyle sürdürüyoruz. Tüm paydaşlarımızın görüşlerini karar alma mekanizmalarına dâhil etmek üzere çalışırken, diyaloğumuzu sürekli hale getirecek çeşitli iletişim mekanizmalarıyla ilişkilerimizdeki sürekliliği sağlıyoruz.
2023 yılında da yatırımcılarla veya aracı kuruluşlarla ilişkilerimizi güçlendirmeye ve onları bilgilendirmeye kesintisiz olarak devam ettik.
Yatırımcılarla etkin iletişim
2023 yılı içerisinde gerçekleştirdiğimiz yüz yüze, telekonferans ve videokonferans aracılığıyla 150’den fazla toplantıda yaklaşık 250 yatırımcı/analist ile görüştük. 12 yerli ve yabancı yatırımcı konferansına ve webinara katılım sağlayarak 200’ün üzerinde yerli ve yabancı kurumsal yatırımcı ile online/yüz yüze toplantı gerçekleştirdik. İştirak edilen yatırımcı bilgilendirme konferanslarından sonra yatırımcılardan alınan bilgiler doğrultusunda raporlar hazırlayıp üst yönetime sunduk. VakıfBank hakkında rapor düzenleyen tüm analistlerle yakın irtibat halinde olarak, raporların hazırlanması aşamasında analistlere doğru ve sağlıklı bilgiler aktardık ve düzenledikleri raporlara ilişkin geri bildirimlerde bulunduk.
İnteraktif finansal sunumlar
Mali tablolara ilişkin sonuçları duyurmak için detaylı sunumlar hazırladık. Ülkemizi derinden etkileyen 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen deprem felaketi nedeniyle birinci çeyrek finansal sonuçlarının duyurulmasına ilişkin olarak telekonferans yapamadık. İlgili döneme ait söz konusu finansalları, analistlere ve hisse senedi/tahvil yatırımcılarına webcast üzerinden organize edilen 3 adet telekonferans ile ayrıntılı olarak sunduk. Yapılan telekonferansların kayıtlarını internet sitemizin İngilizce sayfası üzerinden erişime sunduk.
Derecelendirme Kuruluşları ile ilişkiler
Moody’s, Fitch ve JCR ile yıllık olağan değerlendirme toplantıları düzenleyerek VakıfBank’ın finansal performansı ve stratejilerine yönelik detaylı bilgilendirmelerde bulunduk.
GRI 2-16, 3-3
İletişim Kanalları
| Paydaş Grubu | Etkileşim Kanalları |
| Hissedarlar, Yatırımcılar, Finansal Analistler | Genel Kurul Toplantıları Bilgilendirme Dokümanları (Entegre Faaliyet Raporu, Faaliyet Raporu, Ara Rapor, Bülten) ve Yayınlar (CDP Raporu, Sürdürülebilirlik Raporu) Konferanslar, Telekonferanslar Bilgilendirme Toplantıları Kurumsal İnternet Sitesi |
| Üst Yönetim | Yönetici Zirveleri Komite Toplantıları |
| Çalışanlar | Kurumsal Portal VakıfBank Bizim Yerimiz Dergisi Performans Değerlendirmesi İç Müşteri Memnuniyet Anketi Kurum İçi Etkinlikler Kurum İçi E-postalar Kurum İçi Sosyal Kulüpler Kurum İçi Sosyal Sorumluluk Projeleri @vbizimyerimiz Sosyal Medya Hesabı |
| Sendika | Toplu İş Sözleşmesi Görüşmeleri |
| Kamu Kurumları | Düzenli Raporlama Denetim Ortak Projeler |
| Müşteriler | Çağrı Merkezi (0850 222 0 724) Genel Müdürlük ve Şubeler Sosyal Medya Hesapları Kurumsal İnternet Sitesi İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Uygulamaları (Taleplerim Menüsü) |
| Finansal Kuruluşlar | Değerlendirme ve Bilgilendirme Toplantıları Banka Detaylı Durum Tespit Süreci (due diligence) Bilgilendirme Toplantıları |
| Tedarikçiler | Bire bir Toplantılar |
| Sektörel Kuruluşlar ve Sivil Toplum Kuruluşları (STK) | Bire bir Toplantılar, Sponsorluk Görüşmeleri, Etkinlikler Ortak Projeler |
| Üniversiteler | Toplantılar Ortak Projeler |
| Medya | Basın Toplantıları Röportajlar Bültenler Haber Çalışmaları Basın Gezisi Davet ve Network Buluşmaları |
Üyelikler ve İş Birlikleri
| Üye Olunan Kuruluşlar ya da Desteklenen İnisiyatifler | |
| Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi İlkeleri (United Nations Women’s Empowerment Principles-UN WEPs) | Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (United Nations Global Compact-UNGC) |
| Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB) | İş’te Eşitlik Platformu |
| TBB Sürdürülebilir Büyümede Finansal Sektörün Rolü Çalışma Grubu | İslam Kalkınma Bankası Üyesi Ülkelerde Ulusal Kalkınma Finans Kuruluşları Birliği (Association of National Development Finance Institutions in Member Countries of the Islamic Development Bank-ADFIMI) |
| TBB Engelli Vatandaşlar için Bankacılık Hizmetleri Çalışma Grubu | Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) |
| Uluslararası Finans Enstitüsü (Institute of International Finance-IIF) | Sektörel Siber Olaylara Müdahale Ekibi (SOME) |
| Türkiye Milletlerarası Ticaret Odası (ICC) | Interactive Advertising Bureau |
| Kurumsal İletişimciler Derneği | CEO Club |
| Reklam Verenler Derneği | Darüşşafaka |
| Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) | Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınlarıyla Mücadele Hizmetlerini Destekleme (OGEM) Vakfı |
| Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği (TOFD) | Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) |
| Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) | Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) |
| Medikal Turizm Derneği | İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) |
| Çukurova Kalkınma Ajansı | Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı |
| Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) | Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı (DOĞAKA) |
| Kızılay | Acil İhtiyaç Projesi Vakfı (AİP) |
| Lösemili Çocuklar Vakfı (LÖSEV) | |
GRI 2-28
SKA 4, 5, 10
VakıfBank olarak yaklaşık 70 yıldır topluma karşı olan sorumluluklarımızı yerine getirmek ve emanetçisi olduğumuz değerleri yaşatarak bugüne ve geleceğe değer katmak adına kapsayıcı nitelikte sosyal sorumluluk çalışmalarını kesintisiz olarak sürdürüyoruz. İhtiyaç duyulan ya da gelişime açık alanlarda varlık göstererek toplumsal refahı finans alanının yanı sıra diğer alanlarda da destekliyoruz. Türkiye’nin her noktasında, çocukluktan emekliliğe, hayatın her döneminde, ihtiyaç duyan herkese her koşulda ulaşan, destek olan, ihtiyaçlara göre çözüm üreten, toplumun her kesiminin daima yanında olmayı amaç edinen bir anlayışa sahibiz.
Kurulduğumuz günden bu yana faaliyetlerimizin sadece ekonomik sonuçlarına odaklanmayıp; toplum ve doğa üzerindeki etkimizi her zaman göz önünde bulunduran bir banka olarak sürdürülebilir bankacılığı, stratejilerimizin temel bir unsuru olarak görüyoruz. Kuruluş ilkelerinden itibaren DNA’larımıza işleyen sürdürülebilirlik bakış açımız sayesinde, attığımız her adımda, geliştirdiğimiz her ürün ve hizmette toplumsal, ekolojik ve yönetişimsel sonuçları göz önünde bulunduruyoruz.
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını rehber edinerek enerji verimliliği ve iklim, finansal kapsayıcılık, üretimin ve istihdamın desteklenmesi konularında sektörde öncü rol üstleniyoruz. Köklü geçmişimiz, geleceğin bankacılığını bugünden inşa edecek yetkinliğe sahip ekibimiz, güçlü teknolojik altyapımız, entelektüel, sosyal ve finansal gücüyle daima ülkemizin yanında olmaya devam ediyoruz.
Sürdürülebilir bankacılığın temel ayaklarından biri olarak gördüğümüz kurumsal sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarımızı ise ‘eğitim’, ‘kültür’ ve ‘spor’ olmak üzere üç ana başlıkta topluyor, sağladığımız uzun vadeli destek ve yatırımlarla toplum için değer yaratmayı önceliklendiriyoruz.
Eğitim
Tek bir çocuğun hayalinin toplumda ve dünyada değişimi ve gelişimi sağlayacağı bilinciyle VakıfBank, çocukların hayallerini büyüten projeler üreterek yarınlara çok daha umutla bakmalarına destek olmaktadır.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile gerçekleştirdiği ortak çalışmayla 2017’den bu yana özel yetenekli çocukların potansiyellerini açığa çıkarmalarına olanak tanıyan Bilim ve Sanat Eğitim Merkezleri (BİLSEM) bünyesinde 50 binden fazla özel yetenekli çocuğun hayatına dokunduk. Toplam 70 adet mekatronik, akıl oyunları ve yapay zekâ atölyesinin yanı sıra 170’in üzerinde bilişim teknolojileri laboratuvarının yapımını üstlenerek, gelecekte de BİLSEM’ler aracılığıyla çocuklara ulaşmaya devam edeceğiz.
Kültür
2018 yılında VakıfBank Kültür Yayınları (VBKY) ile kültür yayıncılığında faaliyete başladık. VBKY bünyesinde “Ve Benzersiz Kitap” ilkesiyle hareket ederken güvenilir kaynaklar, ölçülebilir araştırmalar, güçlü ve doğru dil kullanımı kriterleri çerçevesinde edebiyat, tarih, iktisat, felsefe, çocuk, klasik, kesişimler, sanat, insan ve toplum gibi kategorilerde yer alan kitaplarımızı okurlarımız ile buluşturuyoruz.
Türkiye’nin kültür sanat yaşamını önce milli, ardından evrensel düzeyde zenginleştirip yaygınlaştırarak emanetçisi olduğumuz varlık ve değerleri koruyup geliştirerek gelecek nesillere aktarma hedefini taşıyoruz. Farklı disiplinlerde yerli ve yabancı pek çok yazarın büyük kitlelere ulaşmasına katkıda bulunuyoruz. Bugüne kadar Türkiye’nin kültürel mirasını büyütmeyi ve okurlarımıza her satırı değer taşıyan nitelikli eserler sunmayı hedefleyerek beş yılın ardından 300’e yakın kitaba ulaşan zengin seçkimiz ile yıllarca okunacak ve özenle saklanacak kitapların yayıncısı olmaya çalışıyoruz.
Spor
Yürüttüğümüz en uzun soluklu toplumsal fayda projesi olan VakıfBank Spor Kulübü, bugün Türk kadınının uluslararası alanda neler başarabileceğini gösteren ve Türk sporunun gelişimine önemli katkılar sağlayan Türkiye’nin en başarılı kulübüdür.
VakıfBank Spor Kulübümüzün voleybol okulları ve altyapı yatırımları ile hem kız çocuklarını sporla tanıştırıyoruz hem de kulübün başarısını 37 yıldır “sürdürülebilir” kılıyoruz. Son altı yıldır spor okullarımız aracılığıyla üç binden fazla kız çocuğunun yanında olduk. Aralık 2018’de Bosna Hersek’in Saraybosna şehrinde açtığımız VakıfBank Voleybol Okulumuzla ‘’Avrupa’da ilk voleybol okulu açan kulüp’’ ünvanını taşıyoruz. Bugüne kadar altyapımızda 100’den fazla oyuncu yetiştirerek Türk sporuna armağan ettik. Voleybol okullarımız ve altyapımızdan yetiştirdiğimiz sporcular ile nice başarılara imza atmaya devam edeceğiz.
VakıfBank Kadın Voleybol Takımımız, 4 FIVB Kulüpler Dünya Şampiyonası Şampiyonluğu, 6 CEV Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu, 1 CEV Top Teams Kupası Şampiyonluğu ve 1 CEV Challenge Kupası Şampiyonluğu ile “Türkiye’nin uluslararası alanda en çok kupa kazanan takımı” olma ünvanını taşıyor. Ayrıca, 23 Ekim 2012 ile 22 Ocak 2014 tarihleri arasında elde ettiği 73 maçlık galibiyet serisiyle “Üst üste en çok resmi maç kazanan voleybol takımı” ve Kulüpler Dünya Şampiyonası’nda kazandığı şampiyonluklarıyla “FIVB Kulüpler Dünya Şampiyonası’nı en çok kazanan takım” ünvanlarının sahibi oldu ve iki kez Guinness Dünya Rekorlarına girmeyi başardı.
GRI 3-3
SKA 4, 8
Ürün veya hizmet aldığımız tedarikçilerimizin ekonomik ve yönetimsel yeterliliklerini değerlendiriyor, BDDK yönetmelikleri ve Banka politikalarımıza uyum sağlamalarını bekliyor, anlaşma ve sözleşmelere bağlı olarak politikalarımıza uyum göstermeyi taahhüt etmelerini talep ediyoruz. Destek hizmeti alımında çalışılacak olan tüm şirketlerin kalite maliyet dengesini en iyi sağlayacak kaynaklardan temin edilmesine özen gösteriyor, kurumsal, çevresel ve sosyal alanlarda bazı kriterleri gözetiyoruz. Bu kapsamda yasal uyum, insan hakları, hizmetin sürekliliği, rüşvet ve yolsuzlukla mücadele, gizlilik ve sürdürülebilirliğin sağlanması hususlarında tedarikçilerimizin uymaları gereken hususların belirlendiği Tedarikçi Seçim ve Uyum Politikamızı web sitemizde de yayınladık.
Ayrıca, Bankaların Destek Hizmetleri Almalarına İlişkin Yönetmelik kapsamına giren firmaları her yıl Bankamız iç denetim ekipleri ve mali tahlil ekipleri ile yerinde ziyaret ederek denetimler gerçekleştiriyoruz.
Tedarikçilerimiz ile iş birliği içinde çalışarak uygulamalarımızda ve ürünlerimizde sürdürülebilirliği işlemlerimizin merkezine yerleştirdik. VakıfBank olarak, gerçekleştirdiğimiz faaliyetler kapsamında satın alma işlemlerimizde ekonomimizin ana unsurlarından olan yerel tedarikçileri tercih ederek işlemlerimizde sürekliliği sağlıyoruz.
2023 yılında tedarikçi adedimizi %96 oranında artırarak 2.695 adede yükselttik. %96’sı yerel olan tedarikçilerimize yaptığımız ödemeler, toplam tedarikçi ödemelerimizin yaklaşık %99’udur. Teknolojik gelişmelerin hız kazandığı bu dönemde biz de dijital uygulamaların kullanımına ağırlık verdik. Bu anlamda e-ihale sistemini kullanarak tedarikçilerimize ihaleye uzaktan erişim ve teklif verme imkânı sağladık.
Web sitemizde yer alan Bankamızın Tedarikçi Seçim ve Uyum Politikası’na https://www.vakifbank.com.tr/Default.aspx?pageID=3991 adresinden erişebilirsiniz.
| TOPLAM | 2022 | 2023 |
| Toplam Tedarikçi Sayısı | 1.374 | 2.695 |
| Yerel Tedarikçi Sayısı | 1.338 | 2.586 |
| Yerel Tedarikçi Oranı (%) | 97 | 95,96 |
| Yerel Tedarikçiden Satın Alma Oranı (%) | 99,71 | 99,49 |
GRI 3-3, 204-1
VakıfBank Finans Grubu olarak, yurt dışı bankacılıktan yatırıma, faktoringten leasinge, yatırım ortaklıklarından ödeme hizmetlerine, turizmden destek hizmetlerine ve ekspertize kadar farklı sektörlerde faaliyet gösteren alanlarında öncü şirketleri ile “Daima Seninle” mottosuyla müşterilerine tek çatı altında tüm ürün ve hizmetleri sunuyoruz. VakıfBank’ın sahip olduğu köklü geçmiş, yaygın dağıtım kanalları ve teknolojik kapasitesinden aldığı güçle faaliyetlerini sürdüren bağlı ortaklıklarımızın başarıları ile sektörlerinde adlarından söz ettirirken ülkemize değer yaratmaya da devam ediyoruz.
VakıfBank Bağlı Ortaklıklar Stratejisi;
VakıfBank Finans Grubu arasındaki grup sinerjisinin optimum düzeye çıkarılarak Bağlı Ortaklıkların Banka’ya olan katkılarını artırmayı, bağlı ortaklıkların faaliyet gösterdikleri sektörlerde diğer şirketlerle rekabet edebilir hale getirmeyi, kârlılık ve verimlilik esasına dayalı olarak etkin bir şekilde yönetilmelerini sağlamayı, gelişimlerini sürdürebilir hale getirmeyi ve kurumsal yapılarını güçlendirmeyi amaçlıyoruz.
Bu doğrultuda VakıfBank olarak;
hedefleri ile çalışmalarımıza devam ediyoruz.
VakıfBank Finans Grubu ve Sürdürülebilirlik
VakıfBank’ın gayrimenkul yatırım ortaklığı alanında faaliyet gösteren Vakıf GYO’nun Stratejik Planı, Mevcut Durum Analizi aşamasından Yıllık Performans Programı’nın belirlenmesine kadar her aşamada, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (17 SKA) ve Hedefleri (169 SKH) ile ilişkilendirilmiştir. Vakıf GYO sektörünün ilk Entegre Stratejik Planını hazırlayan şirketi konumundadır. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Programı’nda tanımlanmış ve genel kabul görmüş 3P Modeli’nin (Ekonomik, Toplumsal, Çevresel sürdürülebilirlik) ötesinde 4P Modeli (Ekonomik, Toplumsal, Çevresel ve Ürün sürdürülebilirliği) benimsenerek hazırlanan Stratejik Plan’da dört boyutta sürdürülebilirlik programını kapsaması güvence altına alınmıştır.
Bu doğrultuda Vakıf GYO’nun öncelikli sosyal sorumluluk projeleri:
VakıfBank Finans Grubu’nun bir diğer üyesi Vakıf Leasing yenilenebilir enerji projelerine destek vermeye devam etmektedir. Özellikle güneş ve rüzgâr enerjisi santralleri kurulumunda projeye uygun finansal çözümler üreterek çevreye duyarlı ve sürdürülebilir enerji projelerini desteklemektedir. Geri dönüşüm tesisleri de çevre duyarlılığı nedeniyle finanse edilen projeler arasında yer almaktadır.
Turizm alanında faaliyet gösteren bağlı ortaklığımız Taksim Otelcilik AŞ, Uluslararası GSTC programına uygun şekilde T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından uygulanan “Türkiye Sürdürülebilir Turizm Programı” çerçevesinde, Şirketin Abant Palace ve Köşk Otelleri 3. Aşama Belgesini, Çeşme Radisson Blu Otelinin 1. Aşama Belgesini almaya hak kazanmıştır. GSTC çalışmaları kapsamında özetle, tesislerindeki su ve enerji israfı ile bütün atıkların en aza indirilmesine dönük yapısal çözümler üretilmiş ve müşterileri ile çalışanlarının farkındalıkları artırılmıştır. Otellerinin bulunduğu bölgelerdeki yerel halkla ve yerel yönetimlerle olan etkileşimini ve desteklerini artırarak bölge insanına eğitimler ve iş imkanları sunulması, tabiat ve kültür zenginliklerine faydalı faaliyetlerde bulunulması faaliyetlerini gerçekleştirmektedir.
Taksim Otelcilik Genel Müdürlüğü ile Abant Palace ve Köşk Otellerini kapsayan ISO 1400:2015 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi, TSE tarafından yapılan denetimler sonucunda alınmıştır.
Şirket genelindeki (Genel Müdürlük, oteller ve lojmanlar vs.) elektrik tüketiminin tamamının, yenilenebilir elektrik enerji üretimi kapsamında lisanssız Güneş Enerjisi Santrali (GES) yoluyla temin edilmesi çalışmalarına başlanmıştır. Şirketin sürdürülebilirlik hedefleri arasındaki çalışmanın hayata geçirilerek kendi elektrik ihtiyacının yenilenebilir kaynaklardan temini önemli bir yer tutmaktadır.
VakıfBank’ın destek hizmetleri kapsamında bağlı ortaklığı olan Vakıf Pazarlama Sanayi ve Ticaret AŞ, TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi, TS EN ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi, TS ISO 45001:2018 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi belgelerine sahiptir. Şirket Entegre Yönetim Sistemi standartları doğrultusunda iş süreçlerini oluşturmakta, sürdürülebilirlik temelinde risk odaklı süreç yaklaşımı ile gerçekleştirmektedir.
VakıfBank sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarına bağlı ortaklıklarını da dahil ederek yürütmektedir. Bu doğrultuda yapılan önemli çalışmalardan biri de VakıfBank Finans Grubu çatısı altında bulunan şirketlerinin VakıfBank eski genel müdürlük binası altında tek çatıda toplanması oldu. Birliktelikten aldığı sinerji ile operasyonel giderlerinde önemli tasarruf sağlayan şirketler kurumsal ofislerinde VakıfBank markasına yakışır şekilde çalışma imkanına sahip oldu.
İştirak ve Bağlı Ortaklık portföyünde meydana gelen değişiklikler;
TMSF’nin tek pay sahibi olduğu 75 milyon TL sermayeli Birleşim Varlık Yönetim AŞ paylarının %16’lık kısmı 01.03.2023 tarihinde Bankamızca satın alınmıştır. Bankamızın Şirket sermayesindeki nominal payı 12.000.000-TL, pay oranı da %16 olmuştur.
Toplu Konut İdaresi Başkanlığı’nın Vakıf Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı AŞ’de sahibi olduğu toplam 41.864.754,63 adet pay 18.04.2023 tarihinde Bankamızca satın alınmış olup, Şirket sermayesindeki pay oranımız %49,65’ten %53,31’e ulaşmıştır. Ayrıca, Şirket ödenmiş sermayesinin 1.145.000.000 TL’den 1.717.500.000 TL’ye yükseltilmesi sırasında rüçhan hakkı kullanılmayan ve satışa sunulan 7.974.236,85 adet A grubu imtiyazlı payın Bankamızca satın alınmasıyla pay oranımız %53,31’den %53,77’ye çıkmıştır.
Sermayesinde %100 pay sahibi olduğumuz Bağlı Ortaklığımız Vakıf Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri AŞ (Vakıf Pays) elektronik para kuruluşu olarak faaliyet göstermek üzere izin almış olup, Bankamız bilançosunda 2023 yıl sonu itibarıyla tam konsolidasyona tabi olmuştur.
Banka bağlı ortaklıklarının 2023 yılında da sermaye yatırımları devam etmiştir. Vakıf Faktoring, Vakıf GYO, Vakıf Leasing, Vakıf Yatırım bedelsiz sermaye artışı gerçekleştirmiş, Vakıf GYO bedelli sermaye artışı ile sermayesini 1.145.000.000 TL’den 1.717.500.000 TL’ye, Vakıf Gayrimenkul Değerleme gerçekleştirdiği bedelli sermaye artışı ile sermayesini 60 milyon TL’den 100 milyon TL’ye, Vakıf Pazarlama bedelli sermaye artışı ile sermayesini 100 milyon TL’den 300 milyon TL’ye yükseltmiştir.
BAĞLI ORTAKLIKLAR
Sermaye
100.000.000 EUR
VakıfBank İştirak Payı
%100,00
Kuruluş Yılı
1999
Sermaye
1.000.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%62,05
Kuruluş Yılı
1988
Sermaye
850.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%92,10
Kuruluş Yılı
1998
Sermaye
450.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
99,50
Kuruluş Yılı
1996
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%33,77
Kuruluş Yılı
1991
Sermaye
2.950.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%53,77
Kuruluş Yılı
1996
Sermaye
350.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%52,43
Kuruluş Yılı
1966
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%97,14
Kuruluş Yılı
1995
Sermaye
300.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%96,73
Kuruluş Yılı
1993
Sermaye
85.000.223 TL
VakıfBank İştirak Payı
%67,27
Kuruluş Yılı
2001
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%100,00
Kuruluş Yılı
2021
İŞTİRAKLER
Kıbrıs Vakıflar Bankası Ltd.
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%15,00
Kuruluş Yılı
1982
Roketsan Roket Sanayii ve Ticaret AŞ
Sermaye
1.005.841.568 TL
VakıfBank İştirak Payı
%9,93
Kuruluş Yılı
1988
Bankalararası Kart Merkezi AŞ
Sermaye
177.492.990 TL
VakıfBank İştirak Payı
%4,75
Kuruluş Yılı
1990
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası AŞ
Sermaye
2.800.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%8,38
Kuruluş Yılı
1950
KKB Kredi Kayıt Bürosu AŞ
Sermaye
7.425.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%9,09
Kuruluş Yılı
1995
İstanbul Takas ve Saklama Bankası AŞ
Sermaye
600.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%4,37
Kuruluş Yılı
1991
Kredi Garanti Fonu AŞ
Sermaye
513.134.230 TL
VakıfBank İştirak Payı
%1,49
Kuruluş Yılı
1991
Bileşim Finansal Teknolojiler ve Ödeme Sistemleri AŞ
Sermaye
340.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%33,33
Kuruluş Yılı
1998
Türkiye Ürün İhtisas Borsası AŞ
Sermaye
50.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%3,00
Kuruluş Yılı
2018
Güçbirliği Holding AŞ
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%0,07
Kuruluş Yılı
1995
JCR Avrasya Derecelendirme AŞ
Sermaye
50.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%2,86
Kuruluş Yılı
2007
Birleşik İpotek Finansmanı AŞ
Sermaye
50.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%8,33
Kuruluş Yılı
2020
İzmir Enternasyonal Otelcilik AŞ
Sermaye
120.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%5,00
Kuruluş Yılı
1987
Birleşim Varlık Yönetim AŞ
Sermaye
75.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%16,00
Kuruluş Yılı
2016
Tasfiye Halinde World Vakıf UBB Ltd.
Sermaye
500.000 USD
VakıfBank İştirak Payı
%83,00
Kuruluş Yılı
1993