Komiteler

KREDİ KOMİTESİ

VakıfBank Kredi Komitesi Genel Müdür’ün yanı sıra iki asil ve iki yedek üyeden oluşmaktadır. Asil Üyeler, Mustafa Saydam ve Şahin Uğur’dur. Yedek Üyeler ise Dr. Adnan Ertem ve Dr. Cemil Ragıp Ertem’den oluşmaktadır.

Kredi Komitesi’nin Görevleri;

  • Bankacılık Kanunu’ndaki görevleri Yönetim Kurulu’nun tespit edeceği esaslara göre yapmak,
  • Kredi açılmasında Genel Müdürlüğün yazılı önerisini almak, hesap durumu belgesi alınması zorunluluğu bulunan kredilere ilişkin yapılacak önerilerde, kredi talebinde bulunanların mali tahlil ve istihbarat raporlarını temin etmek,
  • Komite’nin faaliyetleri Yönetim Kurulu’nca denetlendiğinden, Yönetim Kurulu üyelerinden her birinin Komite’nin faaliyetleri hakkında isteyebileceği her türlü bilgiyi vermek ve her türlü kontrolü yapmalarına yardımcı olmak.

DENETİM KOMİTESİ

VakıfBank Yönetim Kurulu’nun denetim ve gözetim faaliyetlerinin yerine getirilmesine yardımcı olmak üzere kurulan Denetim Komitesi’ne Abdülkadir Aksu ve Sadık Yakut seçilmiştir.

Denetim Komitesi;

  • Yönetim Kurulu adına Banka’nın iç kontrol, risk yönetimi ve iç denetim sistemlerinin etkinliğini, bu sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin kanun ve ilgili düzenlemeler çerçevesinde işleyişini ve üretilen bilgilerin bütünlüğünü gözetmek,
  • Bağımsız denetim kuruluşlarının Yönetim Kurulu tarafından seçilmesinde gerekli ön değerlendirmeleri yapmak,
  • Yönetim Kurulu tarafından seçilen bağımsız denetim kuruluşlarının faaliyetlerini düzenli olarak izlemek,
  • Konsolide denetime tabi kuruluşların iç denetim işlevlerinin konsolide olarak sürdürülmesini ve eşgüdümünü sağlamak,
  • İç denetim, iç kontrol ve risk yönetim sistemleri kapsamında oluşturulan birimlerden ve bağımsız denetim kuruluşlarından; görevlerinin işleyişi hakkında düzenli raporlar almak görevlerini üstlenmiştir.

KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ

VakıfBank Kurumsal Yönetim Komitesi; Yönetim Kurulu Üyeleri; Abdülkadir Aksu, Abdullah Erdem Cantimur ve Sadık Yakut, Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı Ali Tahan ve Genel Muhasebe ve Mali İşler Başkanı Korhan Turgut’tan oluşmaktadır. Kurumsal Yönetim Komitesi, Banka’nın Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uyumunu izlemekle sorumludur. Ayrıca aşağıdaki hususların gerçekleştirilmesi ile görevlidir:

  • Banka’da kurumsal yönetim ilkelerinin ne ölçüde uygulandığını araştırıp uygulanmaması halinde bunun nedenlerini saptamak ve tam uygulanmaması sonucu gelişen olumsuzlukları belirleyerek iyileştirici önlemlerin alınmasını önermek,
  • Yönetim Kurulu’na önerilecek Yönetim Kurulu Üyesi adaylarının saptanmasında şeffaflık sağlayacak yöntemler belirlemek,
  • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ve yöneticilerin performans değerlendirmesi ve ödüllendirilmeleri konusunda ilke ve uygulamalara ilişkin öneriler geliştirip uygulamaları izlemek,
  • Yönetim Kurulu’na uygun bağımsız üye adayları saptanması, değerlendirilmesi ve belirlenmesi konularında çalışmalar yapmak, belirlenen adayları Yönetim Kuruluna sunmak,
  • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin bağımsızlığını araştırmak ve çıkar çatışmaları varsa ortaya çıkarmak,
  • Yönetim Kurulu’na bağlı komitelerin yapısı, çalışma tarzına ilişkin değerlendirmelerde ve önerilerde bulunmak.

ÜCRETLENDİRME KOMİTESİ

VakıfBank Ücretlendirme Komitesi 09.06.2011 tarih ve 27959 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Bankaların Kurumsal Yönetim İlkelerine İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile değiştirilen Kurumsal Yönetim İlkeleri’nin altıncı ilkesi doğrultusunda Yönetim Kurulu’nun 26.01.2012 tarih ve 82893 sayılı kararı ile oluşturulmuştur. Komite Üyeleri Dr. Adnan Ertem ve Haydar Kemal Kurt’tan oluşmaktadır.

Ücretlendirme Komitesi;

  • Ücretlendirme politikası ve uygulamalarını risk yönetimi çerçevesinde değerlendirerek bunlara ilişkin önerilerini her yıl rapor halinde Yönetim Kurulu’na sunmak,
  • Yönetim Kurulu Üyelerinin ve üst düzey yöneticilerin ücretlendirme esaslarına ilişkin önerilerini Banka’nın uzun vadeli hedeflerini de dikkate alarak oluşturmak,
  • Banka’nın ve üyenin performansı ile bağlantılı olacak şekilde ücretlendirmede kullanılabilecek ölçütleri tespit etmek,
  • Kriterlere ulaşma derecesi dikkate alınarak Yönetim Kurulu Üyeleri’ne ve üst düzey yöneticilere verilecek ücretlere ilişkin önerilerini Yönetim Kurulu’na sunmak görevlerini üstlenmiştir.

AKTİF PASİF YÖNETİMİ KOMİTESİ

Haftalık olarak toplanan Komite’de, ekonomide ve finansal piyasalarda öne çıkan gelişmeler ele alınmakta, söz konusu gelişmelerin bilanço yapısı ve gelişimi üzerindeki olası etkileri değerlendirilmektedir. Bu kapsamda bilançonun kaynak maliyeti ile yapısal kur, faiz, likidite ve kredi risklerini yasal mevzuat sınırlarında optimum seviyede yönetecek biçimde, aktif kalitesini korumaya yönelik ve Banka’nın planladığı büyüme stratejileri ile uyumlu, bilanço gelişimine yön verecek aksiyonlar alınmaktadır. Yanı sıra etkin likidite ve fonlama yönetimini sağlamak üzere; kısa vadede nakit girişi ve çıkışı oluşturan kaynak ve kullandırım hareketleri izlenerek ana hedef ve stratejilere uygun likidite-kaynak temini ile kaynak kullandırımı işlemlerine yön verecek tedbir ve uygulamalar değerlendirilmektedir.

Banka’nın hedeflediği büyüme stratejileri doğrultusunda ilgili birimlerce icra edilecek konuların genel hedeflere uyumunu değerlendirmek, kârlılığı ve net faiz gelirini izlemek ve analiz etmek, politika, prosedür, yönetmelik vb. dokümanların güncelliğini sağlamak üzere aksiyon almak Komite’nin diğer sorumlulukları arasında yer almaktadır. Ayrıca geçmiş toplantılarda alınan kararlara ilişkin yapılan çalışma ve uygulamalar da düzenli olarak değerlendirilmektedir.

Bununla birlikte; yasal otoritelerin Banka’nın faaliyetlerini etkileyen ya da etkilemesi muhtemel kararlarını değerlendirmek yanı sıra gelişen teknolojik şartlar altında yenilikleri takip ederek gerektiğinde proaktif bir biçimde Banka’nın aksiyon almasını sağlayacak kararları almak üzere gündem maddesi belirler. Gerektiğinde komite acil toplanarak olağandışı likidite ve fonlama durumlarını ve/veya piyasalarda yaşanan gelişmeleri değerlendirir ve gerekli aksiyonların ivedilikle alınmasında etkindir.

Genel Müdür’ün başkanlığını yürüttüğü Komite; Genel Müdür Yardımcıları, Strateji ve Planlama Başkanı, Risk Yönetimi Başkanı, Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı ve Ekonomik Araştırmalar Birim Yöneticisi’nden oluşmaktadır.

ETİK İLKELER VE ETİK KOMİSYONU

VakıfBank Etik Komisyonu, VakıfBank Kurum İçi Komite Çalışma Usul ve Esasları doğrultusunda 04.07.2019 tarihli Yönetim Kurulu kararıyla kurulmuştur.

Etik Komisyonu İnsan Kaynakları ve Kurumsal Gelişim Başkanlığından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı başkanlığında; Teftiş Kurulu Başkanı, İç Kontrol Başkanı, Baş Hukuk Müşaviri, İnsan Kaynakları Başkanı, Kurumsal Gelişim, Performans Yönetimi ve Akademi Başkanı, Strateji ve Planlama Başkanı, Uyum ve Mevzuat Başkanından oluşmaktadır.

Komisyonun görev yetkileri aşağıda belirtilmektedir.

  • Çalışanların görevlerini yürütürken uymaları gereken etik davranış ilkelerinin çerçevesinin belirlenmesini,
  • Etik davranış ilkelerinin ihlal edildiği iddiasıyla resen veya şahsen yapılacak başvuruların değerlendirmesinin yapılmasını,
  • Komisyon kendisine iletilen başvuruların değerlendirmesini etik davranış ilkelerinin ihlâl edilip edilmediği çerçevesinde yürütülmesini ve değerlendirmesini sonucunu ilgililere yazılı olarak bildirilmesini,
  • Bankada etik kültürünü yerleştirmek üzere çalışmaların yapılmasını veya yaptırılmasını ve bu konuda yapılacak çalışmalara destek olunmasını sağlar.

Komisyon en az üç ayda bir toplanır.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KOMİTESİ

VakıfBank Sürdürülebilirlik Komitesi VakıfBank Kurum İçi Komite Çalışma Usul ve Esasları doğrultusunda 30.12.2021 tarihli Yönetim Kurulu kararıyla kurulmuştur. Genel Müdür başkanlığında; Yönetim Kurulu tarafından seçilen bir bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi, Genel Müdür Yardımcıları, Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı, Strateji ve Planlama Başkanı, Risk Yönetimi Başkanı, Kurumsal Gelişim, Performans Yönetimi ve Akademi Başkanı, Destek Hizmetleri Başkanı, Özellikli Krediler Yönetimi Başkanı, Kurumsal Krediler Tahsis Yönetimi Başkanı 1 ve Kurumsal Krediler Tahsis Yönetimi Başkanı 2’den oluşmaktadır.

Sürdürülebilirlik Komitesi, Banka’nın sürdürülebilirlik stratejisini ve politikasını belirleyerek bu doğrultuda gerekli aksiyonların alınmasını sağlamaktadır. Banka’nın sürdürülebilirlik alanında en üst düzey karar organıdır.

Ayrıca aşağıdaki hususların gerçekleştirilmesi ile görevlidir:

  • Banka’nın sürdürülebilirlik stratejisi ve politikalarını oluşturmak,
  • Banka’nın sürdürülebilirlik hedeflerini belirlemek ve belirlenen hedefler doğrultusunda hazırlanan aksiyon planlarını oluşturmak ve yürütülen faaliyetlerin koordinasyonunu sağlamak,
  • Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmaların takibini sağlamak ve Bankanın sürdürülebilirlik performansının güçlendirilmesini sağlamak,
  • Sürdürülebilirliğin tüm iş birim ve süreçlerine entegre edilmesini sağlamak,
  • Sürdürülebilirlik Alt Komitesi’nde görüşülen ve Komiteye iletilen önemli hususları karara bağlamak,
  • Banka’nın sürdürülebilirlik faaliyetlerinin etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesi amacıyla gerekli organizasyonel değişikliklerin yapılması konusunda önerilerde bulunmak,
  • Banka’nın sürdürülebilirlik raporlarını gözden geçirmek, hazırlanmasını sağlamak ve Yönetim Kurulu’nun onayına sunmak.
  • Başta karbon ve su olmak üzere iklim değişikliğinden kaynaklanan riskler ve fırsatların belirlenip, önceliklendirilmesini ve yönetilmesini sağlamak,
  • Banka’nın kredilendirme sürecinde önem verilen çevresel ve sosyal risklerle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatları takip etmek,
  • Banka’nın sürdürülebilirlik alanında üye olabileceği ve destek verebileceği işbirlikleri hakkında önerilerde bulunmaktır.

Toplantı zaman ve sıklığı:

Komite Genel Müdür’ün Başkanlığında toplanır. Başkanın toplantıya katılamaması halinde Hazine Yönetimi ve Uluslararası Bankacılıktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı toplantıya Başkanlık eder ve yılda en az iki kez olmak üzere sekretaryanın gerekli gördüğü zaman dilimlerinde toplanır.

KOMİTELERİN TOPLANTI ZAMANLARI VE TOPLANTILARA KATILIM

Yönetim Kurulu

Yönetim Kurulu, 2023 yılında 63 defa toplanmış ve 1.368 karar almıştır. Yönetim Kurulu toplantısına katılım oranı %98’dir.

Kredi Komitesi

Komite, 2023 yılında 39 defa toplanmış ve 459 karar almıştır. Kredi Komitesi toplantısına katılım oranı %100’dür.

Kurumsal Yönetim Komitesi

Komite, 2023 yılında 4 defa toplanmış ve 10 karar almıştır. Kurumsal Yönetim Komitesi toplantısına katılım oranı %100’dür.

Ücretlendirme Komitesi

Komite, 2023 yılında 3 defa toplanmıştır. Ücretlendirme Komitesi toplantısına katılım oranı %100’dür.

Denetim Komitesi

Komite, 2023 yılında 23 defa toplanmış ve 100 karar almıştır. Denetim Komitesi toplantısına katılım oranı %100’dür.

Aktif Pasif Yönetimi Komitesi

Genellikle haftada bir toplanan komite 2023 yılında 45 kez toplanmıştır.

Etik İlkeler ve Etik Komisyonu

Komite 2023 yılında 1 kez toplanmıştır.

Sürdürülebilirlik Komitesi

Komite 2023 yılında 1 kez toplanmıştır. Toplantılara katılım oranı 2023 yılında %100 olarak gerçekleşmiştir.

GRI 2-12, 2-13, 2-14, 2-15, 2-16, 2-18, 2-19, 2-20, 2-21