Öncelikli Konular & SKA'lar
Müşteri Deneyimi ve Memnuniyeti
SKA 8, SKA 9, SKA 10
Finansal Okuryazarlık
SKA 4, SKA 5, SKA 8, SKA 10
Paydaş İletişimi ve Şeffaflık
SKA 8, SKA 10
Tedarikçi Yönetimi
SKA 4, SKA 8
Toplumsal Sorumluluk
SKA 4, SKA 5, SKA 10
Yeni Müşteri Adedi
1.448.324
VakıfBank Spor Okullarında Eğitim Alan Çocuk Sayısı
1.200
2022 Yılında Yayımlanan Kitap Sayısı
70
Spor Alanında Alınan Ödüller
5
RİSKLER
Müşteri taleplerinin karşılanamaması
Zorunlu ya da gönüllü platformlarda yer almamak
Kurumsal imajın zedelenmesi
Ürün veya hizmet alınan tedarikçilerin verimsiz ya da ekonomik ve yönetsel yetersizlikleri nedeniyle yaşanan olumsuzluklar
FIRSATLAR
Müşteri deneyimi ve sadakati geliştirmeye odaklanan çalışmalar
Şeffaf bilgilendirme ile geniş paydaş ekosistemine erişim
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin marka bilinirliğini artırması
“Sorumlu Tedarik Zinciri” yönetimi anlayışı çerçevesinde tedarikçi değerlendirme sürecinde maliyetlerin yanı sıra kurumsal, çevresel ve sosyal kriterin de dikkate alınması
SKA 8, SKA 9, SKA 10
Müşteri ve kalite odaklı büyüme stratejimiz kapsamında ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi kurulumunu 2017 yılında tamamladık. Bu bağlamda, ilk olarak Genel Müdürlük birimleri ve tüm şubelerin bankacılık süreçlerini ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile uyumlu hale getirerek, 2019 yılı itibarıyla şube ve bölgelerimiz dâhil olmak üzere tüm lokasyonlarımızı ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ile belgelendirdik. 2022 yılında da yapılan denetimlerle sistemin devamlılığı sağladık.
Müşteri deneyimi ve sadakatini geliştirmek için şubede geçirilen zamanın en aza indirilmesine ve müşterilerin tercih ve eğilimlerine göre ilgili ürünlerin kişiye teklif olarak sunulmasına yönelik çalışmalarımıza bu dönemde de devam ettik. Müşterilerimize; yatırım hesabı, kredi kartı ve ek hesap ekstrelerini basılı almak yerine dijital kanallardan almalarına olanak sağlayan çeşitli kampanyalar sunduk.
Müşterilerimizin davranış segmentasyonunu ve ürün eğilimlerini tahmin eden model çalışmalarımızı tamamladık. Bu çalışmalarımızın desteği ile 2022 yılında mevcut müşterilerimizin Bankamız portföyünde aktif olarak kalmasını sağlayarak kullandıkları ürün ve hizmet çeşitliliğinde artış elde ettik. Önümüzdeki dönemlerde de kazandığımız bu tecrübeyle müşterilerimiz için doğru aksiyonlar almayı hedefliyor ve müşterilerimizin uzun dönemde Bankamıza katacağı değeri tahmin edebileceğimiz farklı analitik modeller geliştirmeyi planlıyoruz.
Bu kapsamda tamamlamış olduğumuz analitik modeller ile müşterilerimizin ürün tercihleri, ürün ve kanal kullanımları ile iletişim tercihlerini dikkate alarak müşteri odaklı çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bunun yanı sıra, müşterilerimizin ürün eğilimlerini ve churn ihtimallerini gösteren analitik modelleri aktif olarak kullanıyoruz. Bu analitik model sonuçlarına göre ürün eğilimi yüksek müşterilerimizin memnuniyetlerini artırmak, churn edebilecek müşterilerimizi tutundurmak amaçlarıyla müşterilerimize faydalı kampanyalar sunuyoruz.
Varlık grubu içerisinde üst sıralarda yer alan müşterilerimizin ayrıcalıklı ürün ve hizmetlerden faydalanabilmesine yönelik oluşturulan Yüksek Gelir Segmenti müşterilerimize sunulacak hizmet ve ayrıcalıklı kampanyalarla müşteri memnuniyetinin artırılmasını hedefliyoruz.
Bu dönemde ürün ve hizmetlerimizin müşterilere tanıtılması çalışmalarına devam ettik. Belirli meslek ve gelir grubuna tanımlanan Sky Limitin müşterilerimize tanıtılmasıyla birlikte Bankamız kredi, kredili bankomat ve kredi kartı hacminde artış sağladık. Mobil bankacılık kullanmayan müşterilerimize yönelik düzenli olarak VakıfBank Mobil’e yönlendirici kampanyalar düzenledik.
Bankacılık sektöründe kaynak ihtiyacının artışını da dikkate alarak veri analitiği yardımıyla belirlenen hedef kitlelere, kitle bazında belirlenen faiz oranları üzerinden ‘Size Özel Mevduat Kampanyaları’nı müşteriye uygun kanallardan sunmaya devam ediyoruz.
Bankamız inaktif müşterilerini aktifleştirmeye yönelik belirli dönemlerde sunulmak üzere kampanyalar tasarladık. İleriki dönemlerde de sunacağımız kampanyalarla söz konusu müşterileri Bankamıza kazandırmayı ve bağlılığını artırmayı hedefliyoruz.
Gerçek Zamanlı Kampanya Yönetimi ile işlem çeşitliliğimizi attırmaya devam ediyoruz. Bu sayede müşterilerimizin ihtiyaç duydukları anda ilgilendikleri hizmeti, ilgilenmiş oldukları kanal aracılığıyla sunabiliyoruz.
Günümüzde müşterilerin memnuniyetlerinin ölçülmesi hem sadakati korumanın hem de bankacılıkta doğru karar almanın itici gücünü oluşturuyor. Bu doğrultuda Müşteri Tavsiye Skor ölçümünü gerçekleştirdiğimiz anket sistemimiz ile müşteri geri bildirimlerini analiz ediyoruz. Tavsiye skorunun yanı sıra işlemlerden duyulan memnuniyetin, işlemi gerçekleştirme kolaylığının ölçümü sayesinde pürüzsüz deneyim yaşatılan temas noktalarının artırılmasını hedefliyoruz. Müşterilerimizin işlemlerini gerçekleştirir gerçekleştirmez, yaşadıkları deneyimi anlık olarak ölçümledikten sonra ilgili yolculuklardaki acı noktalarını tespit edip süreç iyileştirici projeler gerçekleştiriyoruz. Bu sayede, alınan 180.000’den fazla geri bildirim ile 45 farklı alanda iyileştirme gerçekleştirdik. Hem Türkçe hem de İngilizce sunulan anketler sayesinde hitap edilen her kültürden müşterinin yaşadığı farklı deneyimleri ölçümlemeye devam ediyoruz.
Müşteri Deneyimi odaklı olmayı kurum kültürümüzün vazgeçilmezi olarak görüyor ve bu konuda kurum içi farkındalığı artıran çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Geçtiğimiz yıl başlatmış olduğumuz Deneyim Bülteni Projesi bu çalışmaların bir parçası. Bu yıl ilk kez kutladığımız Müşteri Deneyimi Günü’ne özel müşterilerimize sunmuş olduğumuz hediyeler ve en iyi deneyim hikayelerinin kalıcı hale getirilmesi için hazırlanan video çekimleri aracılığı ile de farkındalığı artırıyoruz. Bu çalışmalara ek olarak çalışma arkadaşlarımıza Müşteri Deneyimi Eğitimi vererek deneyim ekosisteminin anlaşılması ve Banka stratejisi içerisindeki yerinin sağlamlaştırılması için somut adımlar atıyoruz. Bu kapsamda yıl boyunca birimlerinde proje geliştirme ile görevlendirilen 150 kişiye 30 saat süren 10 farklı eğitim verdik. Bu eğitimlerde müşterinin gözünden kurumu görebilmenin ve anlayabilmenin önemini vurguladık.
VakıfBank olarak müşteri deneyimini kusursuz bir şekilde devam ettirmek için rutin hale getirdiğimiz yolculuk haritaları çalışmalarını geliştirmeye ve büyütmeye devam ediyoruz. Gerçekleştirdiğimiz yolculuk haritaları çalışmaları ile genel müdürlük birimlerimizi, şubelerimizi ve en önemlisi müşterilerimizi sürecin tamamına dahil ediyor, bu sayede bütün temas noktalarında kusursuz deneyim tasarımlarına ulaşmayı hedefliyoruz. Yolculuk haritalarımız ile bütün acı noktalarını ortaya çıkarıyoruz. Acı noktalarının ayrıntılı incelenmesi sonucunda planladığımız ve hayata geçirdiğimiz projeler ile operasyonlarımızı müşterilerimizin olumlu deneyimleri ile sonuçlanacak şekilde değiştiriyoruz. Yolculuk haritalarımızdaki baştan sona uzanan süreçlerin ve o süreçlerden elde edilen verilerin analiz edilebilmesi için müşteri görüşmeleri ve saha araştırmaları gerçekleştiriyoruz. Kişisel deneyim sunma odaklı yaptığımız yolculuk haritaları sonucunda hem kullanıcı deneyimini hem de müşteri deneyimini iyileştiren projeleri hayata geçiriyoruz.
2021 yılında bireysel müşteriler için devreye aldığımız Uzaktan Müşteri Edinimi projemizin kapsamını genişleterek ticari faaliyetli gerçek kişilerin de bulundukları yerden, şubeye gitmelerine gerek kalmadan müşteri olabilecekleri bir süreci 2022 yılında hayata geçirdik. Yönetmelikte yapılacak düzenlemelerle birlikte 2023 yılında tüzel müşterilerin de kapsama dahil edilmesini bekliyoruz. Ayrıca, yurtdışı yerleşik vatandaşlarımızı da yine aynı yönetmelik uyarınca Yuvam Hesabı kapsamında uzaktan müşteri olma sürecine dahil etmeyi planlıyoruz.
Şubede müşteri olma deneyimini daha pürüzsüz hale getirmek için müşteri olma süreçlerini de uçtan uca dijitalleştirdik. Şubelerde personel ve müşterilerin en çok zamanını alan ve en fazla kağıt tüketimine sebep olan “müşteri olma” sürecinde, tüm işlemlerin dijital olarak yapıldığı ve sürecin 5 dakikada tamamlandığı bir yapı kurduk. Bir sayfalık bir doküman dışında tüm sözleşme ve formların VakıfBank Mobil üzerinden dijital onaylatılarak işlemlerin hızlı bir şekilde tamamlanması sayesinde müşteri olma işlemlerinde müşteri ve çalışan memnuniyeti %95 seviyelerine çıktı ve müşteri başına 70 sayfa kâğıt tasarrufu sağladık. Ayrıca, onay sürecinin VakıfBank Mobil üzerinden ilerlemesi sayesinde Ağustos 2022 tarihinden itibaren 200.000’den fazla müşterinin mobil bankacılık aktivasyonunu da müşteri tanımı esnasında sağlamış olduk.
Karbon negatif Banka olmamızın verdiği motivasyon ve sürdürülebilir bankacılık vizyonumuzdan hareketle Bankamız süreçlerini kağıt kullanımından arındırmaya devam ediyoruz. Bankamız müşterileri ve şube personeli için tasarladığımız yeni iş akışları ile hem kağıt tüketimini azaltıyor hem de müşterilerimizin işlem sürelerinde ciddi iyileştirme sağlıyoruz. 2022 yılında 17 milyondan fazla kağıt tüketiminin önüne geçtik.
2023 yılında müşterilerimize yaşatmayı planladığımız bir diğer dijital ve pürüzsüz deneyim örneği de uzaktan kimlik tespiti ile müşteri bilgi/belge güncellemesi olacak. Müşterilerimizin eksik bilgi/belge sebepleri ile şubelere gitmelerini gerektiren ve mobil bankacılığa erişimlerini engelleyen yolculukları incelendik ve acı noktaları ile iyileştirme alanlarını belirledik. Bu çalışmalardan hareketle, müşterilerimizin uzaktan kimlik tespiti yöntemleri ile eksik bilgi/belgelerini tamamlayarak mobil bankacılık aktivasyonlarını sağlayabilecekleri bir yapıyı tasarladık. Projenin devreye alınmasıyla birlikte müşterilerimiz şubeye gitmeden eksik bilgi ve belgelerini mobil bankacılık kanalıyla tamamlayabilecekler.
Ölçüm yaptığımız alanı genişletebilmek için anket yapısının Çağrı Merkezi kanalı ile de entegrasyonunu sağlayarak müşteri aramaları gerçekleştiriyoruz. Bu sayede, oluşturulan yapıyı onboarding (müşteri ilk karşılama) ve kök neden analizi çalışmalarında da kullanıyoruz. Çağrı Merkezimiz ve müşteri iletişim merkezlerimiz için Avrupa Birliği (AB) tarafından uluslararası standart olarak kabul edilen ve sektörün en önemli sertifikalarından birisi olan ISO 18295-1 Müşteri İletişim Merkezleri Standardı Belgesi’ne de sahibiz.
Müşteri deneyimi yolcuğu kapsamında en çok arama nedenleri ve farklı kanallarda başlatılan ancak tamamlanmayan işlemleri analiz ettik. Bu kapsamda uygulamaya aldığımız “Akıllı Müşteri İletişim Merkezi” projemiz ile tespit edilen arama sebepleri doğrultusunda onlarla iletişime geçiyor, müşterilerimize kendilerini ne kadar yakından tanıdığımızı gösteriyor ve özel hissetmelerini sağlıyoruz.
Müşterilerimizle kurduğumuz iletişim kanallarımızı çeşitlendirerek her kanaldan etkin iletişim kurmaya çalışıyoruz. Bankamızca sunulan ürün ve hizmetlerle ilgili çağrı merkezi, internet bankacılığı ve mobil bankacılık, şubeler, posta, kurumsal internet sayfası, sosyal medya hesapları, resmi kurumlar ve internet şikâyet siteleri üzerinden müşterilerimiz bizlere ulaşabiliyor ve bildirimlerini iletebiliyorlar.
Bunun yanı sıra TBB, BDDK, CİMER ve diğer resmî kurumlar aracılığı ile iletilen öneri, şikâyet, talep ve itirazları bankacılık uygulamamız üzerinden yönetiyoruz. Bu yıl gelen başvuruların %92’sine yanıt verdik.
Müşterilerimizden gelen her türlü öneri, şikâyet ve talepleri en kısa sürede çözüme ulaştırmak üzere çalışıyor, Müşteri Memnuniyeti Politikamız çerçevesinde geri bildirim veren her müşterinin “haklı” olduğunu kabul ederek inceliyor ve bize iletilen her konuyu değerlendirerek kendimizi geliştirmek için bir fırsat olarak görüyoruz. Müşteri memnuniyetsizliğine yol açan uygulamaların tespit edilmesi, geri bildirimde bulunulması ve söz konusu uygulamalar hakkında iyileştirme/geliştirme ihtiyaçlarına ilişkin gerekli aksiyonların alınmasını sağlıyoruz.
Müşterilerimizle güçlü, kalıcı ve net ilişkiler kurmak amacıyla iletilen geri bildirimleri aylık, üç aylık ve yıllık raporlar hazırlayarak Bankamız içerisinde paylaşıyor, üçer aylık dönemlerde geniş katılımlı toplantılar düzenleyerek gelişim alanlarımıza yönelik gerekli karar ve aksiyonlar alıyoruz. Ayrıca, Denetim Komitesi ve Yönetim Kurulu’na yaptığımız sunumlar ile de konunun en üst düzeyde takibini önemsiyoruz.
Web sitemizde yer alan Bankamızın Müşteri Memnuniyeti Politikası’na https://www.vakifbank.com.tr/Default.aspx?pageID=3990 adresinden erişebilirsiniz.
GRI 2-25, 2-26, 3-3
SKA 8, SKA 10
Bankamızın temellerini oluşturan vakıf kültüründen aldığımız güçle bize emanet edilen varlıkları şeffaf ve etik bir yaklaşım ile etkin ve verimli bir şekilde yönetiyoruz. Bu yaklaşımla, tüm paydaşlarımıza kattığımız değeri artırmak için çalışıyor, daima paydaşlarımızın yanında olmayı taahhüt ediyoruz. Bunun için tüm paydaşlarımız ile etkin iletişim içinde olmanın gerekliliğinin farkında olarak çalışmalarımızı çok geniş bir paydaş ekosistemiyle sürdürüyoruz. Tüm paydaşlarımızın görüşlerini karar alma mekanizmalarına dâhil etmek üzere çalışırken, diyaloğumuzu sürekli hale getirecek çeşitli iletişim mekanizmalarıyla ilişkilerimizdeki sürekliliği sağlıyoruz.
2022 yılında yatırımcılarla veya aracı kuruluşlarla ilişkilerimizi güçlendirme ve bilgilendirme çalışmalarına kesintisiz olarak devam ettik.
Yatırımcılarla etkin iletişim
2022 yılı içerisinde gerçekleştirdiğimiz yüz yüze, telekonferans ve videokonferans aracılığıyla 170’den fazla toplantıda yaklaşık 300 yatırımcı/analist ile görüştük. 8 yerli ve yabancı yatırımcı konferansına ve webinara katılım sağlayarak 200’ün üzerinde yerli ve yabancı kurumsal yatırımcı ile online/yüz yüze toplantı gerçekleştirdik. İştirak edilen yatırımcı bilgilendirme konferanslarından sonra yatırımcılardan alınan bilgiler doğrultusunda raporlar hazırlayıp üst yönetime sunduk. VakıfBank hakkında rapor düzenleyen tüm analistlerle yakın irtibat halinde olarak, raporların hazırlanması aşamasında analistlere doğru ve sağlıklı bilgiler aktardık ve düzenledikleri raporlara ilişkin geri bildirimlerde bulunduk.
İnteraktif finansal sunumlar
Mali tablolara ilişkin sonuçları duyurmak için detaylı sunumlar hazırladık. İlgili döneme ait söz konusu finansallar, analistlere ve hisse senedi/tahvil yatırımcılarına webcast üzerinden organize edilen 4 adet telekonferans ile ayrıntılı olarak sunduk. Yapılan telekonferansların kayıtlarına internet sitemizin İngilizce sayfası üzerinden erişime sunduk.
Derecelendirme kuruluşları ile ilişkiler
Moody’s, Fitch ve JCR ile yıllık olağan değerlendirme toplantıları düzenleyerek VakıfBank’ın finansal performansı ve stratejileri ile ilgili yöneltilen soru setlerine yönelik detaylı bilgilendirmelerde bulunduk.
GRI 2-16, 3-3
İletişim Kanalları
| Paydaş Grubu | Etkileşim Kanalları |
| Hissedarlar, Yatırımcılar, Finansal Analistler | Genel Kurul Toplantıları Bilgilendirme Dokümanları (Entegre Faaliyet Raporu, Faaliyet Raporu, Ara Rapor, Bülten) ve Yayınlar (CDP Raporu, Sürdürülebilirlik Raporu) Konferanslar, Telekonferanslar Bilgilendirme Toplantıları Kurumsal İnternet Sitesi |
| Üst Yönetim | Yönetici Zirveleri Komite Toplantıları |
| Çalışanlar | Kurumsal Portal VakıfBank BizimYerimiz Dergisi Performans Değerlendirmesi İç Müşteri Memnuniyet Anketi Kurum İçi Etkinlikler Kurum İçi E-postalar Kurum İçi Sosyal Kulüpler Kurum İçi Sosyal Sorumluluk Projeleri @vbizimyerimiz Sosyal Medya Hesabı |
| Sendika | Toplu İş Sözleşmesi Görüşmeleri |
| Kamu Kurumları | Düzenli Raporlama Denetim Ortak Projeler |
| Müşteriler | Çağrı Merkezi (0850 222 0 724) Genel Müdürlük ve Şubeler Sosyal Medya Hesapları Kurumsal İnternet Sitesi İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Uygulamaları (Taleplerim Menüsü) |
| Finansal Kuruluşlar | Değerlendirme ve Bilgilendirme Toplantıları Banka Detaylı Durum Tespit Süreci (due diligence) Bilgilendirme Toplantıları |
| Tedarikçiler | Bire bir Toplantılar |
| Sektörel Kuruluşlar ve Sivil Toplum Kuruluşları (STK) | Bire bir Toplantılar, Sponsorluk Görüşmeleri, Etkinlikler Ortak Projeler |
| Üniversiteler | Toplantılar Ortak Projeler |
| Medya | Basın Toplantıları Röportajlar Bültenler Haber Çalışmaları Basın Gezisi Davet ve Network Buluşmaları |
Üyelikler ve İş Birlikleri
| Üye olunan Kuruluşlar ya da Desteklenen İnisiyatifler | |
| Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi İlkeleri (United Nations Women’s Empowerment Principles-UN WEPs) | Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (United Nations Global Compact-UNGC) |
| Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB) | İş’te Eşitlik Platformu |
| TBB Sürdürülebilir Büyümede Finansal Sektörün Rolü Çalışma Grubu | İslam Kalkınma Bankası Üyesi Ülkelerde Ulusal Kalkınma Finans Kuruluşları Birliği (Association of National Development Finance Institutions in Member Countries of the Islamic Development Bank-ADFIMI) |
| TBB Engelli Vatandaşlar için Bankacılık Hizmetleri Çalışma Grubu | Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) |
| Uluslararası Finans Enstitüsü (Institute of International Finance-IIF) | Sektörel Siber Olaylara Müdahale Ekibi (SOME) |
| Türkiye Milletlerarası Ticaret Odası (ICC) | Interactive Advertising Bureau |
| Kurumsal İletişimciler Derneği | CEO Club |
| Reklam Verenler Derneği | Darüşşafaka |
| Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) | Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınlarıyla Mücadele Hizmetlerini Destekleme (OGEM) Vakfı |
| Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği (TOFD) | |
| Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) | |
| Medikal Turizm Derneği | |
| Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı | Doğu Marmara Kalkınma Ajansı(MARKA) |
| İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) | Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı |
| Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı (DOĞAKA) | Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) |
| Çukurova Kalkınma Ajansı |
GRI 2-28
SKA 4, SKA 5, SKA 10
VakıfBank olarak 68 yıldır Türkiye’nin her noktasında, çocukluktan emekliliğe, hayatın her döneminde, ihtiyaç duyan herkese her koşulda ulaşan, destek olan, ihtiyaçlara göre çözüm üreten, toplumun her kesiminin daima yanında olmayı amaç edinen bir anlayışa sahibiz.
Kurulduğu günden bu yana faaliyetlerinin sadece ekonomik sonuçlarına odaklanmayan; toplum ve doğa üzerindeki etkisini her zaman göz önünde bulunduran bir banka olarak sürdürülebilir bankacılığı, stratejimizin temel bir unsurlarından biri olarak görüyoruz. Vakıf kültüründen beslenen kuruluş ilkelerimizden itibaren DNA’larımıza işleyen sürdürülebilirlik bakış açısı sayesinde, attığımız her adımda, geliştirdiğimiz her ürün ve hizmette toplumsal ve ekolojik sonuçları göz önünde bulunduruyoruz.
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını rehber edinerek enerji verimliliği ve iklim, finansal kapsayıcılık, üretimin ve istihdamın desteklenmesi konularında sektörde öncü rol üstleniyoruz. Köklü geçmişimiz, geleceğin bankacılığını bugünden inşa edecek yetkinliğe sahip ekibimiz, güçlü teknolojik altyapımız, entelektüel, sosyal ve finansal gücümüzle daima ülkemizin yanında olmaya devam diyoruz.
Sürdürülebilir bankacılığın temel ayaklarından biri olarak gördüğümüz kurumsal sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarımızı ise ‘eğitim’, ‘kültür’ ve ‘spor’ olmak üzere üç ana başlıkta topluyor, sağladığımız uzun vadeli destek ve yatırımlarla toplumumuz için değer yaratmayı önceliklendiriyoruz.
Eğitim
Tek bir çocuğun hayalinin toplumda ve dünyada değişiklikler yaratacağına inanıyor, çocukların hayallerini büyüten projeler üreterek yarınlara çok daha umutla bakmalarına destek oluyoruz.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile gerçekleştirdiğimiz ortak çalışmayla 2017’den bu yana özel yetenekli çocukların potansiyellerini açığa çıkarmalarına olanak tanıyan Bilim ve Sanat Eğitim Merkezleri (BİLSEM) bünyesinde 35 bin özel yetenekli çocuğun hayatına dokunduk. Toplam 54 adet mekatronik, akıl oyunları ve yapay zekâ atölyesinin yanı sıra 170’in üzerinde bilişim teknolojileri laboratuvarının yapımını üstlenerek gelecekte de BİLSEM’ler aracılığıyla çocuklara ulaşmaya devam edeceğiz. 2022 sonunda Milli Eğitim Bakanlığı ile imzaladığımız yeni protokol sayesinde, 15 yeni atölye ile gelecek nesilleri inovatif teknolojilerle buluşturmaya devam ederken 2023 yılında kutlayacağımız 69. yaşımızda da 69 atölyeye ulaşmayı planlıyoruz.
Kültür
2018 yılında VakıfBank Kültür Yayınları (VBKY) ile kültür yayıncılığında faaliyete başladık. VBKY bünyesinde “Ve Benzersiz Kitap” ilkesiyle hareket ederken güvenilir kaynaklar, ölçülebilir araştırmalar, güçlü ve doğru dil kullanımı kriterleri çerçevesinde edebiyat, tarih, iktisat, felsefe, kesişimler, sanat, insan ve toplum gibi kategorilerde yer alan kitaplarımızı okurlarımız ile buluşturuyoruz.
Kültür sanat yaşamımızı önce milli, ardından evrensel düzeyde zenginleştirip yaygınlaştırma, emanetçisi olduğumuz varlık ve değerleri koruyup geliştirerek gelecek nesillere aktarma hedefini taşıyoruz. Farklı disiplinlerde yerli ve yabancı pek çok yazarın büyük kitlelere ulaşmasına katkıda bulunuyoruz. Bugüne kadar Türkiye’nin kültürel mirasını büyütmeyi ve okurlarımıza her satırı değer taşıyan nitelikli eserler sunmayı hedefleyerek dört yılın ardından 190’dan fazla kitabımızı okurla buluşturduk. Zengin seçkisi ile yıllarca okunacak ve özenle saklanacak kitapların yayıncısı olmaya çalışıyoruz.
Spor
Yürüttüğümüz en uzun soluklu toplumsal fayda projesi olan VakıfBank Spor Kulübü, bugün Türk kadınının uluslararası alanda neler başarabileceğini gösteren ve Türk sporunun gelişimine önemli katkılar sağlayan Türkiye’nin en başarılı kulübüdür.
VakıfBank Spor Kulübümüzün voleybol okulları ve altyapı yatırımları ile hem kız çocuklarını sporla tanıştırıyoruz hem de kulübün başarısını 36 yıldır “sürdürülebilir” kılıyoruz. Son altı yıldır spor okullarımız aracılığıyla üç binden fazla kız çocuğunun yanında olduk. Aralık 2018’de Bosna Hersek’in Saraybosna şehrinde açtığımız VakıfBank Voleybol Okulu’muzla ‘’Avrupa’da ilk voleybol okulu açan kulüp’’ unvanını taşıyoruz. Bugüne kadar altyapımızda 100’den fazla oyuncu yetiştirerek Türk sporuna armağan ettik. Voleybol okullarımız ve altyapımızdan yetiştirdiğimiz sporcular ile nice başarılara imza atmaya devam edeceğiz.
VakıfBank Kadın Voleybol Takımımız, 4 FIVB Dünya Kulüpler Şampiyonası Şampiyonluğu, 5 CEV Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu, 1 Top Teams Kupası Şampiyonluğu ve 1 Challenge Cup Şampiyonluğu ile “Türkiye’nin uluslararası alanda en çok kupa kazanan takımı” olma unvanını taşıyor. Ayrıca, 23 Ekim 2012 ile 22 Ocak 2014 arasında elde ettiği 73 maçlık galibiyet serisiyle “Üst üste en çok resmi maç kazanan voleybol takımı” ve Kulüpler Dünya Şampiyonası’nda kazandığı şampiyonluklarıyla “FIVB Kulüpler Dünya Şampiyonası’nı en çok kazanan takım” unvanları sahibi oldu ve iki kez Guinness Dünya Rekorlarına girmeyi başardı.
GRI 3-3
SKA 4, SKA 8
Ürün veya hizmet aldığımız tedarikçilerimizi ekonomik ve yönetimsel yeterliliklerini değerlendiriyor, BDDK yönetmelikleri ve Banka politikalarımıza uyum sağlamalarını bekliyor, anlaşma ve sözleşmelere bağlı olarak politikalarımıza uyum göstermeyi taahhüt etmelerini talep ediyoruz. Destek hizmeti alımında çalışılacak olan tüm şirketlerin kalite maliyet dengesini en iyi sağlayacak kaynaklardan temin edilmesine özen gösteriyor, kurumsal, çevresel ve sosyal alanlarda bazı kriterleri gözetiyoruz. Bu kapsamda yasal uyum, insan hakları, hizmetin sürekliliği, rüşvet ve yolsuzlukla mücadele, gizlilik ve sürdürülebilirliğin sağlanması hususlarında tedarikçilerimizin uymaları gereken hususların belirlendiği Tedarikçi Seçim ve Uyum Politikamızı web sitemizde de yayınladık.
Ayrıca, Bankaların Destek Hizmetleri Almalarına İlişkin Yönetmelik kapsamına giren firmaları her yıl Bankamız iç denetim ekipleri ve mali tahlil ekipleri aracılığıyla yerinde ziyaret ederek denetimlerini gerçekleştiriyoruz.
Tedarikçilerimiz ile işbirliği içinde çalışarak uygulamalarımızda ve ürünlerimizde sürdürülebilirliği işlemlerimizin merkezine yerleştirdik. VakıfBank olarak, gerçekleştirdiğimiz faaliyetler kapsamında satın alma işlemlerimizde ekonomimizin ana unsurlarından olan yerel tedarikçileri tercih ederek işlemlerimizde sürekliliği sağlıyoruz.
2022 yılında tedarikçi adedimizi %44 oranında artırarak 1.374 adede yükselttik. %97’si yerel olan tedarikçilerimize yaptığımız ödemeler toplam tedarikçi ödemelerimizin yaklaşık %100’üdür. Teknolojik gelişmelerin hız kazandığı bu dönemde biz de dijital uygulamaların kullanımına ağırlık verdik. Bu anlamda e-ihale sistemini kullanarak tedarikçilerimize ihaleye uzaktan erişim ve teklif vermeye imkân sağladık.
Web sitemizde yer alan Bankamızın Tedarikçi Seçim ve Uyum Politikası’na https://www.vakifbank.com.tr/Default.aspx?pageID=3991 adresinden erişebilirsiniz.
| TOPLAM | 2022 |
| Toplam Tedarikçi Sayısı | 1.374 |
| Yerel Tedarikçi Sayısı | 1.338 |
| Yerel Tedarikçi Oranı (%) | 97 |
| Yerel Tedarikçiden Satın Alma Oranı* (%) | 99,71 |
GRI 3-3,204-1
Müşterilerimize yaygın şube ağımız ve teknolojik yenilikleri yakından takip eden dağıtım kanallarımız ile geniş bir yelpazede hizmet verirken VakıfBank Finans Grubu çatısı altında bulunan 11 bağlı ortaklığımızla önemli bir müşteri kitlesine, faktoring, leasing, yatırım hizmetleri, gayrimenkul yatırım ortaklığı, turizm, değerleme ve destek hizmetleri olmak üzere çeşitli alanlarda ürün ve hizmet sunuyoruz. VakıfBank Finans Grubu olarak, uzun yıllara dayanan tecrübemiz, sektörlerinde öncü şirketlerimiz, yükselen iş birliği ve gittikçe güçlenen finansal yapımız ile artı değer yaratmaya, ürün ve hizmet kalitesini zenginleştirmeye, teknolojik gelişmelere paralel olarak yeni ürün ve hizmetlerle tüm müşterilerimizin yanında olmaya devam ediyoruz.
VakıfBank Bağlı Ortaklıklar Stratejisi;
VakıfBank Finans Grubu arasındaki grup sinerjisinin optimum düzeye çıkarılarak Bağlı Ortaklıkların Banka’ya olan katkılarını artırmayı, bağlı ortaklıkların faaliyet gösterdikleri sektörlerde diğer şirketlerle rekabet edebilir hale getirmeyi, kârlılık ve verimlilik esasına dayalı olarak etkin bir şekilde yönetilmelerini sağlamayı, gelişimlerini sürdürebilir hale getirmeyi ve kurumsal yapılarını güçlendirmeyi amaçlıyoruz.
Bu doğrultuda VakıfBank olarak;
hedefleri ile çalışmalarımıza devam ediyoruz.
VakıfBank Finans Grubu ve Sürdürülebilirlik
VakıfBank tarafından yürütülen sürdürülebilirlik politikaları ve projelerinin yanı sıra, Banka bağlı ortaklıkları da önemli çalışmalara imza atıyor. Bu dönemde sürdürülebilirlik politikaları doğrultusunda; Vakıf GYO tarafından uzun vadeli stratejik planlama süreci geliştirilmiş, Birleşmiş Milletler sürdürülebilir kalkınma amaçlarının, stratejik planlama çalışmalarına entegre edilmesi ile sektörün ilk Entegre Stratejik Planı oluşturulmuştur. Söz konusu stratejik plan sürdürülebilirliğin dört boyutunu (4P- Ekonomik, Toplumsal, Çevresel ve Ürün sürdürülebilirliği) güvence altına alan kapsayıcı ve entegre bir plandır. Bu yönüyle KalDer (Türkiye Kalite Derneği) tarafından en iyi uygulama olarak ödüle layık görülmüştür.
Vakıf GYO, İUFM projesi kapsamında inşası devam eden ve VakıfBank Genel Müdürlüğü Binası olarak kullanılacak olan binaların tasarımında sürdürülebilirlik vizyonu gözetmiş ve bu sorumluluk bilinciyle; enerji tasarrufu, su verimliliği, ekolojiye duyarlı malzeme seçimi ve kaliteli yaşam olanakları gibi çevreye duyarlı binalar hayata geçirmiştir. Projenin tamamında çevre dostu sistemlerin kullanılmasının yanı sıra binaların fiziksel kurgusu sayesinde doğal ışık ve havalandırma gibi enerji tasarrufuna katkı sağlayan faktörler yer almaktadır. Şirket, dış dünya ile etkileşime açık olan projede doğaya saygısını LEED Sertifikasına adaylığı ile göstermiştir. İnşaat sürecinin tamamlanmasıyla LEED Gold sertifikası alınması hedeflenmektedir.
Son yıllarda dünyada artan jeopolitik risklerin bir yansıması olarak ortaya çıkan enerji ihtiyacı, çevresel ekonomide sürdürülebilir finansman kaynaklarının önemini ön plana çıkarmıştır. Bu çerçevede Vakıf Leasing, pazar stratejisini çevreye duyarlı yatırımların desteklenmesi olarak benimsemiş ve çevre ile dost projelere ucuz finansman kaynakları sağlayarak elektrikli araç şarj istasyonları, çatı üstü güneş enerji sistemleri gibi yenilenebilir enerji finansmanında lider leasing şirketi olmayı hedeflemektedir.
İştirak ve Bağlı Ortaklık portföyünde meydana gelen değişiklikler;
2019 yılında VakıfBank iştirakleri arasına katılan Platform Ortak Kartlı Sistemler AŞ sermayesinde sahip olduğumuz %33,33 oranındaki payların tamamı Haziran 2022’de Türkiye Halk Bankası AŞ’ye satılmıştır.
İhracatçıların finansmana erişim sürecinde gereksinim duyduğu teminatı sağlamak için kurulmuş kredi kefalet kuruluşu olan İhracatı Geliştirme Anonim Şirketi’ne Bankamız %2,18 oranında ortak olmuştur.
Banka bağlı ortaklıklarının 2022 yılında da sermaye yatırımları devam etmiştir. Vakıf Faktoring, Vakıf Leasing, Vakıf Yatırım, Vakıf GYO bedelsiz sermaye artışı gerçekleştirmiş, Vakıf Gayrimenkul Değerleme gerçekleştirdiği bedelli sermaye artışı ile sermayesini 30 milyon TL’den 60 milyon TL’ye, Vakıf Pazarlama bedelli sermaye artışı ile sermayesini 30.241.438,80 TL’den 100 milyon TL’ye yükseltmiştir.
BAĞLI ORTAKLIKLAR
Sermaye
100.000.000 EUR
VakıfBank İştirak Payı
%100,00
Kuruluş Yılı
1999
Sermaye
600.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%58,71
Kuruluş Yılı
1988
Sermaye
450.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%92,10
Kuruluş Yılı
1998
Sermaye
250.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%99,50
Kuruluş Yılı
1996
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%33,77
Kuruluş Yılı
1991
Sermaye
1.145.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%49,65
Kuruluş Yılı
1996
Sermaye
350.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%52,43
Kuruluş Yılı
1966
Sermaye
60.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%97,14
Kuruluş Yılı
1995
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%96,73
Kuruluş Yılı
1993
Sermaye
85.000.223 TL
VakıfBank İştirak Payı
%67,27
Kuruluş Yılı
2001
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%100,00
Kuruluş Yılı
2021
İŞTİRAKLER
Kıbrıs Vakıflar Bankası Ltd.
Sermaye
100.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%15,00
Kuruluş Yılı
1982
Roketsan Roket Sanayii ve Ticaret AŞ
Sermaye
1.005.841.568 TL
VakıfBank İştirak Payı
%9,93
Kuruluş Yılı
1988
Bankalararası Kart Merkezi AŞ
Sermaye
177.492.990 TL
VakıfBank İştirak Payı
%4,75
Kuruluş Yılı
1990
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası AŞ
Sermaye
2.800.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%8,38
Kuruluş Yılı
1950
KKB Kredi Kayıt Bürosu AŞ
Sermaye
7.425.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%9,09
Kuruluş Yılı
1995
İstanbul Takas ve Saklama Bankası AŞ
Sermaye
600.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%4,37
Kuruluş Yılı
1991
Kredi Garanti Fonu AŞ
Sermaye
513.134.229 TL
VakıfBank İştirak Payı
%1,49
Kuruluş Yılı
1991
Bileşim Finansal Teknolojiler ve Ödeme Sistemleri AŞ
Sermaye
340.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%33,33
Kuruluş Yılı
1998
Türkiye Ürün İhtisas Borsası AŞ
Sermaye
50.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%3,00
Kuruluş Yılı
2018
Güçbirliği Holding AŞ
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%0,07
Kuruluş Yılı
1995
JCR Avrasya Derecelendirme AŞ
Sermaye
30.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%2,86
Kuruluş Yılı
2007
Birleşik İpotek Finansmanı AŞ
Sermaye
50.000.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%8,33
Kuruluş Yılı
2020
İzmir Enternasyonal Otelcilik AŞ
Sermaye
120.000 TL
VakıfBank İştirak Payı
%5,00
Kuruluş Yılı
1987
Tasfiye Halinde World Vakıf UBB Ltd.
Sermaye
500.000 USD
VakıfBank İştirak Payı
%83,00
Kuruluş Yılı
1993