KREDİ KOMİTESİ
VakıfBank Kredi Komitesi Genel Müdür’ün yanı sıra iki asil ve iki yedek üyeden oluşmaktadır. Asil Üyeler, Mustafa Saydam ve Şahin Uğur’dur. Yedek Üyeler ise Dr. Adnan Ertem ve Dr. Cemil Ragıp Ertem’den oluşmaktadır.
Kredi Komitesi’nin görevleri;
DENETİM KOMİTESİ
VakıfBank Yönetim Kurulu’nun denetim ve gözetim faaliyetlerinin yerine getirilmesine yardımcı olmak üzere kurulan Denetim Komitesi’ne Abdülkadir Aksu ve Sadık Yakut seçilmiştir.
Denetim Komitesi;
görevlerini üstlenmiştir.
KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ
VakıfBank Kurumsal Yönetim Komitesi; Yönetim Kurulu Üyeleri; Abdülkadir Aksu, Dr. Adnan Ertem, Sadık Yakut, Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı Ali Tahan ve Genel Muhasebe ve Mali İşler Başkanı Korhan Turgut’tan oluşmaktadır. Kurumsal Yönetim Komitesi, Banka’nın Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uyumunu izlemekle sorumludur.
Ayrıca aşağıdaki hususların gerçekleştirilmesi ile görevlidir:
ÜCRETLENDİRME KOMİTESİ
VakıfBank Ücretlendirme Komitesi 09.06.2011 tarih ve 27959 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Bankaların Kurumsal Yönetim İlkelerine İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile değiştirilen Kurumsal Yönetim İlkeleri’nin altıncı ilkesi doğrultusunda Yönetim Kurulu’nun 26.01.2012 tarih ve 82893 sayılı kararı ile oluşturulmuştur. Komite Üyeleri Şahin Uğur ve Dr. Adnan Ertem’den oluşmaktadır.
Ücretlendirme Komitesi;
AKTİF PASİF YÖNETİMİ KOMİTESİ
Haftalık olarak toplanan Komite’de, ekonomide ve finansal piyasalarda öne çıkan gelişmeler ele alınmakta, söz konusu gelişmelerin bilanço yapısı ve gelişimi üzerindeki olası etkileri değerlendirilmektedir. Bu kapsamda bilançonun kaynak maliyeti ile yapısal kur, faiz, likidite ve kredi risklerini yasal mevzuat sınırlarında optimum seviyede yönetecek biçimde, aktif kalitesini korumaya yönelik ve Banka’nın planladığı büyüme stratejileri ile uyumlu, bilanço gelişimine yön verecek aksiyonlar alınmaktadır. Yanı sıra etkin likidite ve fonlama yönetimini sağlamak üzere; kısa vadede nakit girişi ve çıkışı oluşturan kaynak ve kullandırım hareketleri izlenerek ana hedef ve stratejilere uygun likidite-kaynak temini ile kaynak kullandırımı işlemlerine yön verecek tedbir ve uygulamalar değerlendirilmektedir.
Banka’nın hedeflediği büyüme stratejileri doğrultusunda ilgili birimlerce icra edilecek konuların genel hedeflere uyumunu değerlendirmek, kârlılığı ve net faiz gelirini izlemek ve analiz etmek, politika, prosedür, yönetmelik vb. dokümanların güncelliğini sağlamak üzere aksiyon almak Komite’nin diğer sorumlulukları arasında yer almaktadır. Ayrıca geçmiş toplantılarda alınan kararlara ilişkin yapılan çalışma ve uygulamalar da düzenli olarak değerlendirilmektedir.
Bununla birlikte; yasal otoritelerin Banka’nın faaliyetlerini etkileyen ya da etkilemesi muhtemel kararlarını değerlendirmek yanı sıra gelişen teknolojik şartlar altında yenilikleri takip ederek gerektiğinde proaktif bir biçimde Banka’nın aksiyon almasını sağlayacak kararları almak üzere gündem maddesi belirler. Gerektiğinde komite acil toplanarak olağandışı likidite ve fonlama durumlarını ve/veya piyasalarda yaşanan gelişmeleri değerlendirir ve gerekli aksiyonların ivedilikle alınmasında etkindir.
Genel Müdür’ün başkanlığını yürüttüğü Komite; Genel Müdür Yardımcıları, Strateji ve Planlama Başkanı, Risk Yönetimi Başkanı, Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı ve Ekonomik Araştırmalar Birim Yöneticisi’nden oluşmaktadır.
ETİK İLKELER VE ETİK KOMİSYONU
VakıfBank Etik Komisyonu, VakıfBank Kurum İçi Komite Çalışma Usul ve Esasları doğrultusunda 04.07.2019 tarihli Yönetim Kurulu kararıyla kurulmuştur.
Etik Komisyonu İnsan Kaynakları ve Kurumsal Gelişim Başkanlığından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı başkanlığında; Teftiş Kurulu Başkanı, İç Kontrol Başkanı, Baş Hukuk Müşaviri, İnsan Kaynakları Başkanı, Kurumsal Gelişim, Performans Yönetimi ve Akademi Başkanı, Strateji ve Planlama Başkanı, Uyum ve Mevzuat Başkanından oluşmaktadır.
Komisyonun görev yetkileri aşağıda belirtilmektedir.
Komisyon en az üç ayda bir toplanır.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KOMİTESİ
VakıfBank Sürdürülebilirlik Komitesi VakıfBank Kurum İçi Komite Çalışma Usul ve Esasları doğrultusunda 30.12.2021 tarihli Yönetim Kurulu kararıyla kurulmuştur. Genel Müdür başkanlığında; Yönetim Kurulu tarafından seçilen bir bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi, Finansal Yönetim ve Strateji ve Bağlı Ortaklıklardan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Kurumsal, Ticari ve Kobi ve Perakende Bankacılığı Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Destek Hizmetlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Dijital Bankacılık, Müşteri Deneyimi ve Kurumsal İletişimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Hazine Yönetimi ve Uluslararası Bankacılıktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Kredi Tahsis Yönetiminden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, İnsan Kaynakları ve Kurumsal Gelişimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Bireysel Mevduat Pazarlama ve Ödeme Sistemlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı, Strateji ve Planlama Başkanı, Risk Yönetimi Başkanı, Destek Hizmetleri Başkanı ve Özellikli Krediler Yönetimi Başkanından oluşmaktadır. Sürdürülebilirlik Komitesi, Banka’nın sürdürülebilirlik stratejisini ve politikasını belirleyerek bu doğrultuda gerekli aksiyonların alınmasını sağlamaktadır. Bankanın sürdürülebilirlik alanında en üst düzey karar organıdır.
Ayrıca aşağıdaki hususların gerçekleştirilmesi ile görevlidir:
Toplantı Zaman ve sıklığı:
Komite Genel Müdür’ün Başkanlığında toplanır. Başkanın toplantıya katılamaması halinde Hazine Yönetimi ve Uluslararası Bankacılıktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı toplantıya Başkanlık eder ve yılda en az iki kez olmak üzere sekretaryanın gerekli gördüğü zaman dilimlerinde toplanır.
KOMİTELERİN TOPLANTI ZAMANLARI VE TOPLANTILARA KATILIM
Yönetim Kurulu
Genel olarak 15 günde bir acil durumlarda daha sık toplanır. Yönetim Kurulu, 2022 yılında 62 defa toplanmış ve 1.468 karar almıştır.
Kredi Komitesi
Genel olarak 15 günde bir, acil durumlarda olağanüstü toplanır. Toplantı zamanı toplantı sekretaryasına gelen gündemin sayısı ve ivediliğine göre belirlenir. Komite, 2022 yılında 38 defa toplanmış ve 433 karar almıştır.
Kurumsal Yönetim Komitesi
Komite Başkanı tarafından belirlenen zamanda üç ayda bir veya altı aylık dönemleri aşmamak kaydıyla genellikle yılda en az iki kez toplanır. Komite, 2022 yılında 3 defa toplanmış ve 3 karar almıştır.
Ücretlendirme Komitesi
Komite yılda en az bir kez toplanmaktadır. Komite, 2022 yılında 2 defa toplanmış ve 2 karar almıştır.
Denetim Komitesi
Komite, 2022 yılında 21 defa toplanmış ve 77 karar almıştır.
Aktif Pasif Yönetimi Komitesi
Genellikle haftada bir toplanan komite 2022 yılında 44 kez toplanmıştır.
Etik İlkeler ve Etik Komisyonu
Komite 2022 yılında 1 kez toplanmıştır.
Sürdürülebilirlik Komitesi
Komite 2022 yılında 2 kez toplanmıştır.