Bankacılık Etik İlkeleri

PAYDAŞLARIMIZ NEZDİNDE OLUŞTURDUĞUMUZ GÜVEN VEREN BANKACILIK ALGISININ TEMELİNDE ETİK BANKACILIK KONUSUNDAKİ İYİ UYGULAMALARIMIZ YER ALIYOR.

2022 yılında etik konulu 156 saat sınıf içi, 2.121 saat çevrimiçi eğitim gerçekleştirdik.

Paydaşlarımız nezdinde oluşturduğumuz güven veren bankacılık algısının temelinde etik bankacılık konusundaki iyi uygulamalarımız yer alıyor. Bu doğrultuda faaliyetlerimizde Kurumsal Yönetim İlkelerine uyumlu ve Türkiye Bankalar Birliği tarafından bankaların tüm paydaş ekosistemi ile olan ilişkilerini düzenlemeye yönelik oluşturulan Bankacılık Etik İlkelerine uygun hareket ediyoruz.

Bankamızda etik kültürünün oluşturulması, yerleştirilmesi, geliştirilmesi, etik ilkelerinin verimli şekilde uygulanması ve etik farkındalığının artırılması amacıyla 2019 yılında Etik İlkeler ve Etik Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliği’ni yayımladık. 2020 yılında ise Etik İlkeler Politikamızı oluşturduk. Kurum içi portalimizden tüm çalışanlarımızın erişimine açık olan Etik İlkeler Politikamızı ayrıca Bankamız web sayfasında kamunun erişimine sunduk. Bununla birlikte, dijitalleşen dünyada hızla yaygınlaşan sosyal medya kullanımı sonucunda Bankamız hizmetlerinin tarafsızlığı ve Bankamıza duyulan güvenin korunması amacıyla sosyal medya etik ilkelerini Bankamız teşkilatına 2021 yılı içerisinde duyurduk.

Etik İlkelerine aykırılık teşkil eden herhangi bir durumun ortaya çıkması halinde çalışanlarımızın ve kamunun şikâyetlerini iletebileceği etik ihbar kanallarımız mevcuttur. Etik ihbar hattımıza etikihbar@vakifbank.com.tr, ethics@vakifbank.com.tr e-posta adreslerinden ve 0850 955 38 45 numaralı telefon aracılığı ile ihbarda bulunulabilir. Etik ihbar kanallarından yapılan bildirimlere ilişkin süreci gizlilik içerisinde yürütüyoruz. İsimsiz gelen başvurular ile ilgili yapılan işlemlerde herhangi bir farklılık gözetmiyor, bildirimleri objektif ve tarafsız bir tutum içerisinde değerlendiriyoruz. İnceleme sonucunda ihlale konu olan ilişkili tarafları sürece dâhil ederek gerekli önlemlerin alınmasını sağlıyoruz. İletilen tüm bildirimlerin en kısa sürede dikkatlice değerlendirilerek çözüme kavuşturulmasına özen gösteriyoruz. Ayrıca Etik İhbar Hattımıza bildirim yapan kişilerin, bu bildirimleri nedeniyle karşı karşıya kalacakları hiçbir misilleme eylemini onaylamıyoruz.

Çalışanlarımızın yanı sıra, müşterilerimiz de etik konulardaki şikâyet ve bildirimlerini Bankamızın kurumsal internet sitesinde yer alan ‘Sorun Çözelim’ ve Etik İhbar Hattı bölümünden, çağrı merkezimizden, internet ve mobil uygulamalarımızdan, şubelerimizden ve Genel Müdürlük iletişim adresimizden iletebiliyorlar. Etik ihbar hattına gelen ihbarlar niteliğine göre incelenerek ihbar eden ile en kısa sürede iletişime geçilmekte ve süreçle ilgili bilgilendirmeler yapılmaktadır.

2023 yılı ile birlikte Bankamız çalışanlarında etik farkındalığının arttırılması amacıyla “VakıfBank Etik İlkeleri” ve “Etik Davranışlar” konusunda daha fazla bilgilendirmelerin yapılması ve eğitimlerle desteklenmesi planlanmaktadır. Tüm çalışanlarımız, VakıfBank Etik İlkeler Politikasına hem kurumsal internet sitemiz hem de kurum içi ağımızda yer alan Banka bilgi sistemi ekranından erişebiliyorlar.

Göreve yeni başlayan çalışanlarımıza oryantasyon eğitimi kapsamında “VakıfBank Etik İlkeleri”ne ilişkin eğitimi veriyor, diğer tüm çalışanlarımıza da bu eğitimi isteğe bağlı olarak sunuyoruz. 2022 yılında etik konulu 156 saat sınıf içi, 2.121 saat çevrimiçi eğitim gerçekleştirdik.

Etik ve şeffaf bankacılık yaklaşımımız çerçevesinde tedarikçi ve iş ortaklarımızın, BDDK yönetmelikleri ve Banka politikalarımızla ilgili düzenlemelere uyum sağlamasını zorunlu kılıyor, yaptığımız tüm anlaşmaların politikalarımıza uyum göstermelerini bekliyoruz.

Web sitemizde yer alan Bankamızın Etik İlkeler Politikası’na https://www.vakifbank.com.tr/etik-ilkeler.aspx?pageID=1027 adresinden erişebilirsiniz.

GRI 2-25, 2-26