üretilmiş
sermayemiz

Öncelikli Konular ve
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Finansal Kapsayıcılık

RİSKLER

Teknolojik yatırımların yüksek maliyetleri

Müşteri ürün ve taleplerinin farklılaşması

Belirli müşteri gruplarının bankacılık hizmetlerine erişimde sorun yaşaması

İklim değişikliği kaynaklı afetlerin duran varlıklar üzerindeki etkileri

FIRSATLAR

Yeni yazılım ve uygulamaların geliştirilmesi

Hızlı, güvenilir ve pratik çözümler sunmak amacıyla geliştirilen yenilikçi finansal çözümler

Finansa yaygın erişimin müşteri algısına pozitif katkısı

Operasyonel süreçlerde yapılan iyileştirmelerin iklim değişikliğine sağlayacağı olumlu katkı


FİNANSAL KAPSAYICILIK

KOVİD-19 SALGINI SÜRECİNDE MÜŞTERİLERİMİZİN İŞLEMLERİNİ İSTEDİKLERİ YERDEN, İSTEDİKLERİ ANDA RAHAT BİR ŞEKİLDE YAPABİLMELERİNE YÖNELİK BİRÇOK UYGULAMAYI HAYATA GEÇİRDİK.

Kurumsal, Ticari, KOBİ, Yerel Yönetimler ve Tarım Bankacılığının yanı sıra; Bireysel ve Özel bankacılık alanlarını da kapsayan çağdaş bankacılık ürün ve hizmetlerimiz ve çağın gereksinimlerine uygun bilgi işlem altyapımız, yaygın şube ağımız ve alternatif dağıtım kanallarımız ile müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda finansal çözümler sunuyor, verimlilik odaklı politikalarımızla her kesimden müşterimize destek olmaya devam ediyoruz.

940 şubemiz ve 27 bölgemizden oluşan saha yapılanmamızda yaklaşık %24’ü kırsal, %18’i kalkınmada öncelikli bölgelerde yer alan şubelerimiz ile finansa erişimi kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Mekân ve zamandan bağımsız kullanıma imkân sağlayan dijital bankacılık uygulamalarımız ile bankacılık hizmetlerinin daha fazla insana ulaşmasını sağlıyoruz. Bankamızdaki işlemlerin %96,27’sini şube dışı kanallarımızdan gerçekleştiriyoruz.

Ayrıca yurt dışında bankacılık faaliyetlerini yürütmek üzere kurulan iştirakimiz VakıfBank International AG’nin Viyana ve Köln’de bulunan şubeleri ile New York, Bahreyn, Erbil ve Katar’da yer alan 4 şubemiz aracılığıyla yurt dışında da müşterilerimize hizmet sunmaya devam ediyoruz. Katar Finans Merkezi’nden 10 Mayıs 2020 tarihinde aldığımız lisans onayı ile her geçen gün daha da güçlü bir finans merkezi olma yolunda ilerleyen Katar’da bankacılık lisansına sahip ilk ve tek Türk Bankası olduk. Bu kapsamda, Katar Şubemiz 2 Şubat 2021 tarihi itibarıyla Katar Finans Merkezi’nden faaliyet iznini alarak çalışmalarına aktif olarak başladı. Yurt dışında faaliyet gösteren Türk müteşebbisinin ve iş insanlarının daima yanında olarak yurt dışı faaliyetlerimizi artırıyoruz. Bu çerçevede pandemi sonrası Çin’de de bir temsilcilik açmayı planlıyoruz.

Teknolojik gücümüzü engelli vatandaşlarımızın finansal ürün ve hizmetlerden kolayca faydalanmasını sağlamak için kullanıyor, hem şube hem şube dışı kanallarımızda gerekli düzenlemeleri yapıyoruz.

VakıfBank olarak toplumun her kesiminin yanında olmak hedefimiz doğrultusunda bu dönemde de geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerle müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmaya ve birikim yapmalarına olanak sağlamaya devam ediyoruz.

Tasarruflarını değerlendirirken kurdaki yükselişten kaynaklanan kaygılarını gidermek isteyen müşterilere özel yeni bir finansal alternatif olarak sunulan T.C Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın destek sağladığı “Kur Korumalı TL Vadeli Mevduat Hesabı” ve Döviz tevdiat hesaplarının Türk Lirası vadeli hesaplara dönüşmesi halinde kur değişimlerine karşı mevduat sahiplerine Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın destek sağladığı “Dövizden Dönüşümlü Kur Korumalı TL Vadeli Mevduat Hesabı” ürünlerini devreye aldık. Ayrıca ilgili ürünleri hızlı bir şekilde dijital bankacılık kanallarımıza entegre ederek tüm müşterilerimize ulaşılabilir kıldık. Bankamız mevduat ürünlerine ulaşımında kolaylık sağlayan uygulamalarımızla pandemi sürecinde de müşterilerimize destek olmaya devam ediyoruz.

940Şube

4.162ATM

FİNANSAL KAPSAYICILIK

Yaygın ATM Ağı

Türkiye genelinde tüm bölgelerde geniş bir alana dağılan 4.162 adet ATM’miz ile müşterilerimizin 70’ten fazla bankacılık işlemini şubede sıra beklemeden, çok daha hızlı bir şekilde 7/24 yapabilmelerini sağlıyoruz. ATM’lerimizin yaklaşık %17’si kırsalda, %21’i kalkınmada öncelikli bölgelerde yer alıyor. Bununla birlikte; ATM’lerimizin %97’si engelsiz yaşam ATM’lerinden oluşuyor.

2022 yılı içinde 500 adet Recycle özellikli yeni nesil ATM’yi müşterilerimizin hizmetine sunacağız. Böylece hem sayısı 230 adede kadar düşen görme engelli kullanımına uygun olmayan ATM’mizin tamamının sahadan çekilmesini sağlayacağız hem de 2021 yıl sonu itibarıyla 980 olan Recycle ATM sayımızı 1.480’e yükselteceğiz. Böylece ikmal sıklığının ve arıza olasılığının azalması sayesinde de ikmal ve bakım işlemlerinden kaynaklanan karbon salımını azaltacağız. Ayrıca Recycle ATM’lerimizin artmasıyla ATM’lerimizin etkinliğini artıracak ve operasyonel iş yükünün azaltılması sürecine katkı sağlayacağız.

Geçtiğimiz yıl Türkiye’de ilk banka olarak çalışmalarını tamamlamış olduğumuz diğer banka ATM’lerinden kare kodla para çekilebilmesi uygulamasının ardından önümüzdeki sene para yatırma işlemleri için de aynı kolaylığın sağlanabilmesi için gerekli çalışmalara başlayacağız.

Ayrıca Kamu Ortak ATM çalışmalarına 2021 yılında da devam ettik. Bu kapsamda ortak ATM’de işlem yapmak isteyen müşteriye kartı hangi bankaya aitse, birebir kendi bankasının menüleri ile işlem yapabilme imkanı sunan yazılımı tamamladık. Yazılımın tüm ATM’lere yaygınlaşması tamamlandığında müşterilerimize, sadece Bankamız ATM’lerinde değil toplam 19.000 adet ATM’de kendi ATM menülerimiz üzerinden işlem yapabilme deneyimini yaşatacağız.

4.162 adet ATM’miz ile müşterilerimizin 70’ten fazla bankacılık işlemini şubede sıra beklemeden, çok daha hızlı bir şekilde 7/24 yapabilmelerini sağlıyoruz.


ENGELLİ MÜŞTERİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMALARIMIZI SADECE ŞUBELERİMİZLE SINIRLAMIYOR HİZMET VERDİĞİMİZ DİĞER KANALLARIMIZDA DA ENGELLİ MÜŞTERİMİZİN FİNANSAL HİZMETLERE ERİŞİMİNİ KOLAYLAŞTIRMAYA YÖNELİK ÇALIŞMALAR YÜRÜTÜYORUZ.

Engelsiz Bankacılık

Bankacılık hizmetlerine erişimde engelleri kaldırmayı hedefliyor bu kapsamda Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Engelli Vatandaşlar İçin Bankacılık Hizmetleri Çalışma Grubu’nda yer alarak engellilerin hayatını kolaylaştıracak çözümler üretmek için çalışıyoruz.

Şubelerimizin girişlerini ve iç tasarımlarını bedensel engelli müşterilerimizin kullanımına uygun olarak tasarlarken, şubede hissedilebilir yüzey, çağrı butonu, acil durum sesli ve ışıklı yönlendirme cihazları, Braille kabartmalı tanıtıcılar, engelli bankosu teminine yönelik çalışmalar yapıyoruz.

Engelli müşterilerimize yönelik çalışmalarımızı sadece şubelerimizle sınırlamıyor hizmet verdiğimiz diğer kanallarımızda da engelli müşterimizin finansal hizmetlere erişimini kolaylaştırmaya yönelik çalışmalar yürütüyoruz. Engelli müşterilerimiz için temel sözleşmelerimizi Braille Alfabesi ve sesli olarak sunuyoruz. Bu sayede engelli müşterilerimizin engelsiz bankacılık ile bankacılık işlemlerini güven içerisinde rahatlıkla gerçekleştirmelerini hedefliyoruz.

ATM’lerimizin ekran ve klavye yüksekliği ile fiziksel konumunu tekerlekli sandalye ile erişime uygun hale getiriyoruz. Fiziksel engelli müşterilerimizin kullanımına uygun olarak düzenlenen ATM’lerimizin tüm ATM’lerimiz içerisindeki oranı %41’dir. 3.932 adet ATM’mizin lokasyonunda ise; Bankamız müşterisi olsun veya olmasın görme engelli kişilerin bir kulaklık yardımıyla işlemlerini sesli olarak gerçekleştirebilmelerini sağlıyoruz. ATM’lerimizin %94’ü görme engelli müşterilerimizin kullanımına uygundur.

Dijitalleşme konusunda ilklere imza atarak bu dönüşümü her zaman her kesimin yanında olma çabamızla bir bütün olarak görüyoruz. İnternet ve mobil bankacılık hizmetlerimizi görme engelli müşterilerimizin kullandıkları ekran okuyucu programlarla uyumlu bir şekilde sunuyoruz. Engelli müşterilerimiz için sesli yanıt sisteminin tuşlama süresini artırdık, bu sayede müşterilerimizin telefon bankacılığına bağlanmalarını kolaylaştırdık. Bankamızın sahada kullanmış olduğu tüm marka ve model fiziki POS cihazları ile Bankamız uygulaması kullanılan Yazarkasa POS Cihazları üzerinde kabartma yüzeyli tuşlar bulunuyor. Çağrı Merkezimizde yürüttüğümüz “Sesli İmza” projemiz tamamlandığında güvenlik teyitlerimiz için tuşlamada zorluk yaşayan görme engelli müşterilerimize kolaylık sağlamayı hedefliyoruz.

Görme Engelli Kişilerin Kullanımına Uygun ATM Sayısı: 3.932

Fiziksel Engelli Kişilerin Kullanımına Uygun ATM Sayısı: 1.721

Engelsiz Bankacılık

Ayrıca “Görüntülü Hizmet” uygulamamız ile işitme engelliler için bankacılık işlemlerini kolaylaştırıyor, engel bilgisi bankada kayıtlı VakıfBank müşterilerine görüntülü çağrı merkezimiz kanalıyla işaret dili ile hizmet veriyoruz. Bu kapsamda hizmet verecek müşteri temsilcilerimize işaret dili eğitimlerini verdik. Böylece yeni uygulamamız ile işitme engellilerin günlük para transferi limiti artırma, hesap işlem türü güncelleme gibi VakıfBank mobil aplikasyonunda bulunmayan işlemler için bile şubeye gitme zorunluluğunu ortadan kaldırdık. İşitme engelli müşterilerimizin bankacılık işlemlerini kolaylaştıran Görüntülü Çağrı Merkezinde İşaret Dili Uygulamamızla, Türkiye’nin en başarılı müşteri deneyimi uygulamalarının değerlendirildiği CX Awards’ta “Sosyal Sorumluluk Özel Ödülü” kazandık.

Ek olarak kayıtlı bilgileri içerisinde engel durumu yer alan müşterilerimize ve 60 yaş üstü müşterilerimize Sesli Yanıt Sisteminde öncelikli olarak müşteri temsilcisine bağlanma seçeneği sunuyoruz.

Engelsiz Yaşam ATM’leri: 4.035