Komiteler

KREDİ KOMİTESİ

VakıfBank Kredi Komitesi Genel Müdür’ün yanı sıra iki asil ve iki yedek üyeden oluşmaktadır. Asil Üyeler, Şahin Uğur ve Serdar Tunçbilek’tir. Yedek Üyeler ise Dr. Adnan Ertem ve Dilek Yüksel’den oluşmaktadır.

Kredi Komitesi’nin görevleri;

  • Bankacılık Kanunu’ndaki görevleri Yönetim Kurulu’nun tespit edeceği esaslara göre yapmak,
  • Kredi açılmasında Genel Müdürlüğün yazılı önerisini almak, hesap durumu belgesi alınması zorunluluğu bulunan kredilere ilişkin yapılacak önerilerde, kredi talebinde bulunanların mali tahlil ve istihbarat raporlarını temin etmek,
  • Komite’nin faaliyetleri Yönetim Kurulu’nca denetlendiğinden, Yönetim Kurulu üyelerinden her birinin Komite’nin faaliyetleri hakkında isteyebileceği her türlü bilgiyi vermek ve her türlü kontrolü yapmalarına yardımcı olmak.

DENETİM KOMİTESİ

VakıfBank Yönetim Kurulu’nun denetim ve gözetim faaliyetlerinin yerine getirilmesine yardımcı olmak üzere kurulan Denetim Komitesi’ne Dilek Yüksel ve Serdar Tunçbilek seçilmiştir.

Denetim Komitesi;

  • Yönetim Kurulu adına Banka’nın iç kontrol, risk yönetimi ve iç denetim sistemlerinin etkinliğini, bu sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin kanun ve ilgili düzenlemeler çerçevesinde işleyişini ve üretilen bilgilerin bütünlüğünü gözetmek,
  • Bağımsız denetim kuruluşlarının Yönetim Kurulu tarafından seçilmesinde gerekli ön değerlendirmeleri yapmak,
  • Yönetim Kurulu tarafından seçilen bağımsız denetim kuruluşlarının faaliyetlerini düzenli olarak izlemek,
  • Konsolide denetime tabi kuruluşların iç denetim işlevlerinin konsolide olarak sürdürülmesini ve eşgüdümünü sağlamak,
  • İç denetim, iç kontrol ve risk yönetim sistemleri kapsamında oluşturulan birimlerden ve bağımsız denetim kuruluşlarından; görevlerinin işleyişi hakkında düzenli raporlar almak

görevlerini üstlenmiştir.

KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ

VakıfBank Kurumsal Yönetim Komitesi; Yönetim Kurulu Üyeleri; Abdülkadir Aksu, Dilek Yüksel, Sadık Yakut, Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı Ali Tahan ve Genel Muhasebe ve Mali İşler Başkanı Korhan Turgut’tan oluşmaktadır. Kurumsal Yönetim Komitesi, Banka’nın Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uyumunu izlemekle sorumludur.

Ayrıca aşağıdaki hususların gerçekleştirilmesi ile görevlidir:

  • Banka’da kurumsal yönetim ilkelerinin ne ölçüde uygulandığını araştırıp uygulanmaması halinde bunun nedenlerini saptamak ve tam uygulanmaması sonucu gelişen olumsuzlukları belirleyerek iyileştirici önlemlerin alınmasını önermek,
  • Yönetim Kurulu’na önerilecek Yönetim Kurulu Üyesi adaylarının saptanmasında şeffaflık sağlayacak yöntemler belirlemek,
  • Üst yönetim kademelerinde bulunan yöneticilerin sayısı konusunda çalışmalar yaparak öneriler geliştirmek,
  • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ve yöneticilerin performans değerlendirmesi ve ödüllendirilmeleri konusunda ilke ve uygulamalara ilişkin öneriler geliştirip uygulamaları izlemek,
  • Banka’nın Genel Müdür Yardımcısı veya muadili görevlilerden oluşan üst yönetim kademelerine seçilecek kişiler için Yönetim Kurulu’na tavsiyede bulunmak,
  • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin bağımsızlığını araştırmak ve çıkar çatışmaları varsa ortaya çıkarmak,
  • Yönetim Kurulu’na bağlı komitelerin yapısı, çalışma tarzına ilişkin değerlendirmelerde ve önerilerde bulunmak.

ÜCRETLENDİRME KOMİTESİ

VakıfBank Ücretlendirme Komitesi 09.06.2011 tarih ve 27959 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Bankaların Kurumsal Yönetim İlkelerine İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile değiştirilen Kurumsal Yönetim İlkeleri’nin altıncı ilkesi doğrultusunda Yönetim Kurulu’nun 26.01.2012 tarih ve 82893 sayılı kararı ile oluşturulmuştur. Komite Üyeleri Mustafa Saydam ve Dr. Adnan Ertem’den oluşmaktadır.

Ücretlendirme Komitesi;

  • Ücretlendirme politikası ve uygulamalarını risk yönetimi çerçevesinde değerlendirerek bunlara ilişkin önerilerini her yıl rapor halinde Yönetim Kurulu’na sunar.
  • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ve üst düzey yöneticilerin ücretlendirme esaslarına ilişkin önerilerini, Banka’nın uzun vadeli hedeflerini dikkate alarak oluşturur; Banka’nın ve Üye’nin performansı ile bağlantılı olacak şekilde ücretlendirmede kullanılabilecek ölçütleri tespit eder; kriterlere ulaşma derecesi dikkate alınarak, Yönetim Kurulu Üyeleri’ne ve üst düzey yöneticilere verilecek ücretlere ilişkin önerilerini Yönetim Kurulu’na sunar.

AKTİF PASİF YÖNETİMİ KOMİTESİ

Haftalık olarak toplanan Komite’de, ekonomide ve finansal piyasalarda öne çıkan gelişmeler ele alınmakta, söz konusu gelişmelerin bilanço yapısı ve gelişimi üzerindeki olası etkileri değerlendirilmektedir. Bu kapsamda bilançonun kaynak maliyeti ile yapısal kur, faiz, likidite ve kredi risklerini yasal mevzuat sınırlarında optimum seviyede yönetecek biçimde, aktif kalitesini korumaya yönelik ve Banka’nın planladığı büyüme stratejileri ile uyumlu, bilanço gelişimine yön verecek aksiyonlar alınmaktadır. Yanı sıra etkin likidite ve fonlama yönetimini sağlamak üzere; kısa vadede nakit girişi ve çıkışı oluşturan kaynak ve kullandırım hareketleri izlenerek ana hedef ve stratejilere uygun likidite-kaynak temini ile kaynak kullandırımı işlemlerine yön verecek tedbir ve uygulamalar değerlendirilmektedir.

Banka’nın hedeflediği büyüme stratejileri doğrultusunda ilgili birimlerce icra edilecek konuların genel hedeflere uyumunu değerlendirmek, kârlılığı ve net faiz gelirini izlemek ve analiz etmek, politika, prosedür, yönetmelik vb. dokümanların güncelliğini sağlamak üzere aksiyon almak Komite’nin diğer sorumlulukları arasında yer almaktadır. Ayrıca geçmiş toplantılarda alınan kararlara ilişkin yapılan çalışma ve uygulamalar da düzenli olarak değerlendirilmektedir.

Bununla birlikte; yasal otoritelerin Banka’nın faaliyetlerini etkileyen ya da etkilemesi muhtemel kararlarını değerlendirmek yanı sıra gelişen teknolojik şartlar altında yenilikleri takip ederek gerektiğinde proaktif bir biçimde Banka’nın aksiyon almasını sağlayacak kararları almak üzere gündem maddesi belirler. Gerektiğinde komite acil toplanarak olağandışı likidite ve fonlama durumlarını ve/veya piyasalarda yaşanan gelişmeleri değerlendirir ve gerekli aksiyonların ivedilikle alınmasında etkindir.

Genel Müdür’ün başkanlığını yürüttüğü Komite; Genel Müdür Yardımcıları, Strateji ve Planlama Başkanı, Risk Yönetimi Başkanı, Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı ve Ekonomik Araştırmalar Birim Yöneticisi’nden oluşmaktadır.

ETİK İLKELER VE ETİK KOMİSYONU

Komisyonun görev ve yetkileri aşağıda belirtilmektedir.

  • Etik davranış kriterlerinin belirlenmesi, Bankada etik kültürünün oluşturulması, yerleştirilmesi ve geliştirilmesine ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi
  • Etik davranış ilkelerinin çerçevesinin belirlenmesi
  • Bankada etik kültürünü yerleştirmek üzere çalışmalar yapılması ve bu konuda yapılacak çalışmalara destek olunması
  • Etik İhbar Hattına etik davranış ilkelerinin ihlal edildiği iddiasıyla resen veya şahsen yapılacak başvuruların değerlendirmesi Komisyon üyeleri, İnsan Kaynakları Başkanlığından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, İç Kontrol Başkanı, Baş Hukuk Müşaviri, İnsan Kaynakları Başkanı, Kurumsal Gelişim ve Akademi Başkanı, Strateji ve Planlama Başkanı, Uyum ve Mevzuat Başkanından oluşmaktadır.

Komisyon en az üç ayda bir toplanır.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KOMİTESİ

VakıfBank Sürdürülebilirlik Komitesi VakıfBank Kurum İçi Komite Çalışma Usul ve Esasları doğrultusunda 30.12.2021 tarihli Yönetim Kurulu kararıyla kurulmuştur. Genel Müdür başkanlığında; Yönetim Kurulu tarafından seçilen bir bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi, Finansal Yönetim ve Stratejiden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Kurumsal, Ticari ve Kobi Bankacılığı Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Destek Hizmetleri ve Risk Planlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Dijital Bankacılık, Müşteri Deneyimi ve Kurumsal İletişimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Hazine Yönetimi ve Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkilerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Kredi Tahsis Yönetiminden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, İnsan Kaynakları ve Kurumsal Gelişimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Bireysel Perakende Bankacılık ve Ödeme Sistemlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı, Strateji ve Planlama Başkanı, Risk Yönetimi Başkanı, Destek Hizmetleri Başkanı ve Kurumsal Krediler Tahsis Yönetimi Başkanından oluşmaktadır. Sürdürülebilirlik Komitesi, Banka’nın sürdürülebilirlik stratejisini ve politikasını belirleyerek bu doğrultuda gerekli aksiyonların alınmasını sağlamaktadır. Bankanın sürdürülebilirlik alanında en üst düzey karar organıdır.

Ayrıca aşağıdaki hususların gerçekleştirilmesi ile görevlidir:

  • Banka’nın sürdürülebilirlik stratejisi ve politikalarını oluşturmak,
  • Banka’nın sürdürülebilirlik hedeflerini belirlemek ve belirlenen hedefler doğrultusunda hazırlanan aksiyon planlarını oluşturmak ve yürütülen faaliyetlerin koordinasyonunu sağlamak,
  • Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmaların takibini sağlamak ve Bankanın sürdürülebilirlik performansının güçlendirilmesini sağlamak,
  • Sürdürülebilirliğin tüm iş birim ve süreçlerine entegre edilmesini sağlamak,
  • Sürdürülebilirlik Alt Komitesi’nde görüşülen ve Komiteye iletilen önemli hususları karara bağlamak,
  • Banka’nın sürdürülebilirlik faaliyetlerinin etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesi amacıyla gerekli organizasyonel değişikliklerin yapılması konusunda önerilerde bulunmak,
  • Banka’nın sürdürülebilirlik raporlarını gözden geçirmek, hazırlanmasını sağlamak ve Yönetim Kurulu’nun onayına sunmak.
  • Başta karbon ve su olmak üzere iklim değişikliğinden kaynaklanan riskler ve fırsatların belirlenip, önceliklendirilmesini ve yönetilmesini sağlamak,
  • Banka’nın kredilendirme sürecinde önem verilen çevresel ve sosyal risklerle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatları takip etmek,
  • Banka’nın sürdürülebilirlik alanında üye olabileceği ve destek verebileceği iş birlikleri hakkında önerilerde bulunmaktır.

Toplantı Zaman ve sıklığı:

Komite Genel Müdür’ün Başkanlığında toplanır. Başkanın toplantıya katılamaması halinde Hazine Yönetimi ve Uluslararası Bankacılıktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı toplantıya Başkanlık eder ve yılda en az iki kez olmak üzere sekretaryanın gerekli gördüğü zaman dilimlerinde toplanır.

KOMİTELERİN TOPLANTI KARAR VE SAYILARI

Yönetim Kurulu

Yönetim Kurulu, 2021 yılında 63 defa toplanmış ve 1.100 karar almıştır.

Kredi Komitesi

Komite, 2021 yılında 40 defa toplanmış ve 380 karar almıştır.

Kurumsal Yönetim Komitesi

Komite, 2021 yılında 4 defa toplanmış ve 4 karar almıştır.

Ücretlendirme Komitesi

Komite, 2021 yılında 3 defa toplanmış ve 3 karar almıştır.

Denetim Komitesi

Komite, 2021 yılında 20 defa toplanmış ve 74 karar almıştır.

Aktif Pasif Yönetimi Komitesi

Komite 2021 yılında 49 kez toplanmıştır.

Etik İlkeler ve Etik Komisyonu

Komite 2021 yılında 1 kez toplanmıştır.