insan
sermayemiz

Öncelikli Konular ve
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyeti

Fırsat Eşitliği ve Çeşitlilik

Kapasite Geliştirme ve Yetenek Yönetimi

RİSKLER

Yasal düzenlemelere ve bankacılık etik kurallarına uyumda karşılaşılabilecek sorunlar

Yıkıcı teknolojik gelişmelere gereken hızda uyum sağlanamaması

Değişen müşteri alışkanlıklarına uygun ürün ve hizmetlerin geliştirilememesi

Siber saldırılara karşı yetersiz kalınması

Doğal kaynakların bilinçsiz kullanımının iklim değişikliğine olumsuz etkisi

FIRSATLAR

Düzenleyici ve denetleyici otoriteler ile koordineli bir şekilde çalışmak

Teknolojik gelişmeler

Fintech’ler ile ortak çalışmalar

Yeni ürünlerin ve hizmet alanlarının ortaya çıkması

Dijital dönüşümün doğal kaynak kullanımını azaltması

Özgün projeler ile iklim değişikliğine pozitif katkı sağlanması


ÇALIŞAN BAĞLILIĞI VE MEMNUNİYETİ

16.929 ÇALIŞANIMIZIN, GELECEĞE GÜVENLE BAKMASI VE VAKIFBANKLI OLMANIN AYRICALIĞINI YAŞAMASINI SAĞLAMAK AMACIYLA MUTLU VE GÜVENDE HİSSEDECEĞİ BİR İŞ ORTAMI SUNUYORUZ.

İnsan kaynağının Bankamızın en büyük yatırımı olduğundan hareketle çalışanlarımızın bağlılığını, memnuniyetini ve beklentilerini düzenli olarak ölçüyoruz. Çalışan bağlılığımızı güçlendirmek için işe alımdan terfi ve performans değerlendirmeye kariyer planlamadan eğitim süreçlerine kadar birçok alanda iyileştirme çalışmalarına aralıksız olarak devam ediyoruz.

Çalışanlarımızın Bankamız markası ve algısına olan güveninin, bağlılığının, iş-özel yaşam dengesinin, performans yönetimi, ücret, eğitim ve gelişim olanaklarına ilişkin görüşlerinin, yöneticileri hakkındaki genel değerlendirmelerinin öğrenilmesi amacıyla 2021 yılı içerisinde Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyeti Araştırması gerçekleştirdik. Ankete Bankamız ile birlikte VakıfBank Finans Grubu bünyesinde yer alan Vakıf Finansal Kiralama AŞ, Vakıf Faktoring AŞ, Vakıf Yatırım Menkul Değerler AŞ, Vakıf Gayrimenkul Değerleme AŞ ve Vakıf Pazarlama San ve Tic AŞ’nin de çalışanlarının katılımıyla toplamda 12.739 çalışanımız katılım sağladı. Çalışan bağlılığının yüksek olmasının çalışan devir oranının düşük olmasına katkı sağladığının bilincindeyiz. Çalışan devir oranımız bu dönemde 1,69, gönüllü çalışan devir oranımız ise 1,61 olarak gerçekleşti. Araştırma kapsamında bağlılığı belirleyen memnuniyet faktörlerini analiz ederek, çalışanlarımızın yatırım yapılmasını talep ettiği alanları, duygu ve düşünceleri ile geliştirilmesini istedikleri noktaları tespit edip bu alanlarda gelişim sağlayacağız. Ayrıca uygulamaya aldığımız platformlarımız üzerinden çalışan görüş ve düşüncelerini yakından takip ederek çalışan bağlılığını ve memnuniyetini artırmayı hedefliyoruz.

Çalışanların memnuniyetini etkileyen önemli etkenlerden birinin de çalışanın bulunduğu organizasyonda yer alan diğer birimlerle kurduğu ilişkinin kalitesi ve verimliliği olduğunu düşünüyoruz. Çalışanların Genel Müdürlük birimlerinden aldıkları hizmetten duydukları memnuniyetin ölçümlenmesine ve değerlendirilmesine, iş ilişkisinde bulunulan birimler arasındaki süreçlerin daha doğru ve hızlı bir şekilde yürütülmesine, Banka’da iç müşteri memnuniyetinin artırılarak Banka’nın sektörde farklılaşmasına, rekabette öne çıkmasına ve sürekli gelişiminin desteklenmesine önem veriyoruz. 2021 yılında çalışan memnuniyetinin etkin yönetimi için İç Müşteri Memnuniyeti Anketi gerçekleştirdiğimiz ankete yüksek oranda katılım sağladık.

Çalışanlarımız Öneri Platformu kanalıyla Bankamıza değer katacağını düşündüğü fikir ve önerileri iletebiliyor. Önerilerin hayata geçirilmesi yönünde çalışmalarımıza da devam ediyoruz. Öneri Platformu aracılığıyla çalışanlarımız tarafından 2021 yılında paylaşılan 2.925 öneriden 23 adet öneriyi doğrudan projelendirdik. 543 adet öneriyi ise fizibilite çalışmasına tabi tuttuk.

Bankamız organizasyonunun en önemli beşeri sermaye kaynağı olan insan kaynağının hem nitelik hem de nicelik olarak doğru bir şekilde belirlenerek gerek Genel Müdürlük birimlerinde gerekse de Şubelerde optimum sayıda ve örgütsel amaçlarımız doğrultusunda iş yüküne göre istihdamın sağlanması amacıyla Bankamız geneli Norm Kadro çalışmaları yürütüyoruz. Norm Kadronun Yapay Zeka ile hesaplanabilmesine ilişkin çalışmalarımıza da hızla devam ediyoruz.

Kolay ulaşılabilir İnsan Kaynakları ve modern çağın gerekliliklerine ayak uydurma amaçlarımız doğrultusunda Banka içi chatbot uygulaması olan Bilio Destek’e İnsan Kaynakları modülünü de ekledik. Bilio Destek uygulaması ile çalışanlarımız yıllık izin kalan gün sayısı, serbest zaman süresi, emeklilik, bankaya giriş tarihi vb. temel özlük bilgileri içeren 250’den fazla İnsan Kaynakları alanındaki sorularına cevap bulabiliyor.

2021 yılı içinde, uygulamaya alınan Süreç Modelleme Aracı ile süreç dokümantasyon çalışmalarına devam ettik. Yeni modelleme aracı ile iş süreçlerini; operasyonel risk analizi çalışmalarında, iç denetim faaliyetlerinde, olağan üstü durum yedeklemesi ve bilgi sistemlerine ilişkin SLA anlaşmaları çalışmalarında kullanarak büyük verimlilik elde ettik.

Bu dönemde Tasarım Odaklı, Yalın ve Altı Sigma metodolojileri doğrultusunda deneyim odaklı ve yalın süreçlerin tasarımına yönelik çalışmalara devam ettik. Süreçlerin dijital dönüşümü kapsamında 2020 yılı içinde uygulamaya aldığımız “İş Talep Yönetimi” uygulaması ile yazışma, e-posta vb. araçlar üzerinden yürütülen süreçleri İş Talep Yönetimi uygulamasına taşıyarak izlenebilir ve raporlanabilir hale getirdik.

2021 yılı içerisinde Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyeti Araştırması gerçekleştirdik.

ÇALIŞAN BAĞLILIĞI VE MEMNUNİYETİ

Çalışanlarımızın sosyal hayata katkıda bulunmasına destek vermek amacıyla iç iletişim stratejimiz kapsamında 2021 yılında da eğitim, çevre, sanat ve spor alanında çalışmalar düzenledik. Farklı şehirlerdeki köy okulu öğrencilerinin kırtasiye, kıyafet, spor malzemesi, müzik enstrümanı gibi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla başlattığımız bir gönüllülük hareketi olan İyilik Kumbarası ile 2021 yılında da ihtiyaç sahibi okullar ve öğrencilerine, afetzedelere, barınaklara ihtiyaçları doğrultusunda 30.000’e yakın ürün toplayarak teslim ettik.

Çalışma arkadaşlarımızın mutluluğu ile müşterilerimizin mutluluğu arasında pozitif bir ilişki olduğunu biliyoruz. Bu nedenle yüzlerde bir tebessüm oluşturmak, değerli hissettirmek için her dönem olduğu gibi pandemi sürecinde de iç iletişim kanalımızı aktif bir şekilde kullanmaya devam ettik.

Pandemi sebebi ile 67. Kuruluş Yıldönümü kutlaması ve Yönetim Zirvesi toplantılarını hibrit olarak gerçekleştirdik. Bu dönemde çalışan iletişimimizde yoğun olarak kullandığımız sosyal medya kanalımız @vbizimyerimiz’in takipçi sayısını 11 bin takipçi seviyesine ulaştırdık. İç Instagram kanalımız @vbizimyerimiz üzerinden çalışanlarımıza bilgi paylaşımında bulunmak, moral ve motivasyon sağlamak amacı ile pedagog vb. uzmanlar ile canlı yayınlar, online konserler, Anneler ve Babalar Günü gibi özel günlere uygun nitelikte planlanmış canlı yayın eğitimleri ve etkinlikler düzenledik. Ayrıca çalışanlar arasında alzheimer, organ bağışı gibi sosyal sorumluluk konularında farkındalık yaratmak ve projelere katılımlarını sağlamak amacıyla etkinlikler düzenleyerek üst yönetimimizin katıldığı etkinliklerin Bankamız çalışanlarının tamamına duyurulması amacıyla @vbizimyerimiz Instagram kanalı üzerinden canlı olarak yayınladık.

Ayrıca Bankamız çalışanlarının bankacılık, inovasyon, liderlik, yöneticilik, kişisel bütünlük, Türkiye ve Dünya gündemi gibi konularda bilgilendirilmesi amacı ile online toplantı uygulamaları üzerinden VMeets etkinlikleri düzenledik.

16.929 çalışanımızın, geleceğe güvenle bakması ve VakıfBanklı olmanın ayrıcalığını yaşamasını sağlamak amacıyla mutlu ve güvende hissedeceği bir iş ortamı sunuyoruz. Önümüzdeki dönemde sürdürülebilirliğe daha fazla katkı sağlayacak projeler üretmeyi, kurum içi sosyal sorumluluk projelerimizi büyütmeyi, daha fazla kişiye fayda sağlamayı ve projelerimize katılan çalışma arkadaşlarımızı artırarak gönüllü elçilerimizi belirlemeyi planlıyoruz.

2021 yılında gerçekleştirdiğimiz etkinlikler

  • Sosyal sorumluluk projelerinde yer almak isteyen çalışanlarımız için “VakıfBank İyilik Elçileri” projesini geliştirdik. İyilik Elçilerimiz Birimler ve Bölge Müdürlüklerinde çalışan 80 gönüllüden oluşmaktadır.
  • TOFD (Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği)’nin yürüttüğü plastik kampanyasına destek olmak amacıyla çalışanlar tarafından toplanan yaklaşık 4,5 ton plastik kapakla 12 ihtiyaç sahibinin tekerlekli sandalyeye kavuşmasını sağladık.
  • KAÇUV’a destek olmak üzere her ay Umut Kafe’yi Bankamızda satış yapmak üzere çağırdık. Her ay destek olmak isteyen bir birimimiz ise satış için ikramlıklar hazırlayarak destek oldu.
  • Her yıla bir VakıfBank ormanı hedefiyle OGEM Vakfı İle başlatılan fidan bağışı kampanyasını 2021 yılında gerçekleşen orman yangınları nedeniyle 3 orman hedefine yükselttik. Çalışanlarımızla ve emeklilerimizin bağışlarıyla hedefimize ulaştık.
  • 2021 İstanbul Yarı Maratonu ve İstanbul Maratonu’nda da iyilik için koşan çalışanlarımız ile Darüşşafaka ve KAÇUV başta olmak üzere çeşitli sivil toplum kuruluşları adına on binlerce lira yardım topladık.
  • Acil İhtiyaç Projesi (AİP) derneği ile geliştirilen dilek ağacı projesi ile 100 çocuğun yeni yıl hayallerini gerçekleştirdik.
  • Organ Bağışı Farkındalığı iletişimi gerçekleştirdik. “Bir Bağış, Çok Hayat” kampanyasını çalışanlarımızla paylaşarak 100’e yakın çalışanımızın Sağlık Bakanlığının yetkilendirdiği Medikal Turizm Derneği aracılığıyla organ bağışçısı olmasını sağladık.
  • TUBİSAD İle Bankamızın ve çalışanlarımızın elektrikli ve elektronik atıklarının geri dönüştürülmesi ve oluşan tutarların Darüşşafaka’ya bağışlanması için protokol imzaladık.
ÇALIŞAN BAĞLILIĞI VE MEMNUNİYETİ

FIRSAT EŞİTLİĞİ VE ÇEŞİTLİLİK

KADIN-ERKEK TÜM ÇALIŞANLARIMIZIN SAĞLIK, GÜVENLİK VE REFAHLARINI SAĞLAMA KONUSUNDA GEREKLİ TEDBİRLERİ ALARAK EŞİTLİK VE İŞ BARIŞININ HÂKİM OLDUĞU ÇALIŞMA ORTAMINI SÜRDÜRMEYİ HEDEFLİYORUZ.

Fırsat eşitliği ve çeşitliliğe verdiğimiz önem doğrultusunda dil, etnik köken, yaş, toplumsal cinsiyet, siyasi düşünce, inanç gibi konularda ayrım yapmıyor, çalışanlarımıza eşit fırsat ve haklar sunuyoruz. Bu doğrultuda hayata geçirdiğimiz insana değer veren insan kaynakları uygulamalarımızda Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ve Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization-ILO)’nün ilkelerini rehber alıyoruz.

Toplumsal cinsiyet eşitliğini ve kadınların güçlenmesini hedefleyen Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi İlkelerinin (Women’s Empowerment Principles-WEPs) imzacısı olmanın yanında Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’ne (Bloomberg GEI) seçilerek 2021 yılında Türkiye’den endekse dâhil olan dört bankadan biri olduk. Ayrıca, Aralık 2020’de AFD ile 200 milyon Euro tutarındaki 3 yıl geri ödemesiz toplam 10 yıl vadeli Yeşil Konut Kredisi anlaşmasının imzalanması ile Bankamıza tahsis edilen bütçe kapsamında Çevresel ve Sosyal Risk Yönetim Sistemi kurulumuna ek olarak Cinsiyet Eşitliği Sertifikası almak için de çalışmalara başladık. Bu kapsamda, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları arasında yer alan ve tüm dünya gündeminde önemli bir yer tutan cinsiyet eşitliği konusunda üst yönetim de dâhil olmak üzere tüm çalışanlarımızın görüş ve beklentilerini duymak ve iyileştirilmesi gereken alanları tespit etmek için cinsiyet eşitliği anketini gerçekleştirdik. Bu anket doğrultusunda Bankamız Cinsiyet Eşitliği Programı’nı başlatarak, Banka içi cinsiyet eşitliği uygulamalarının geliştirilmesi, tüm organizasyonel seviyelerde farkındalığın artırılması için ilgili birimlerle çeşitli çalışmalar yaptık.

Bunlara ek olarak T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı öncülüğünde ve Dünya Ekonomik Forumu iş birliğiyle hazırlanan İş’te Eşitlik Bildirgesi’nin imzacısı olarak kadınların sosyal ve ekonomik hayatın her alanında aktif şekilde ve eşit haklarla yer almasını destekliyoruz. İş hayatında toplumsal cinsiyet eşitliğini savunuyoruz. Hâlihazırda kadın erkek eşitliği temelinde gerçekleştirmekte olduğumuz İnsan Kaynakları uygulamalarımız, işe alımlarımız, istihdam etmekte olduğumuz kadın çalışanlarımız ile kadınların iş gücüne katılımını destekliyor, kadın-erkek tüm çalışanlarımızın sağlık, güvenlik ve refahlarını sağlama konusunda gerekli tedbirleri alarak eşitlik ve iş barışının hâkim olduğu çalışma ortamını sürdürmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda 2021 yılında çalışanlarımızın %50,51’si, Yönetim Kurulu üyelerimizin %11’i ve Banka genelindeki yönetici pozisyonlarındaki çalışanlarımızın %24,9’u kadınlardan oluşmaktadır.

Gerek işe alımda gerek kariyer gelişiminde, çalışanlarımız arasında ayrım gözetmeksizin eşit olanaklar sağlamaya özen gösteriyoruz. Kadın çalışanlarımız 2021 yılında bir üst unvana yükselen çalışanlarımızın % 48’ini oluştururken, anne olan kadın çalışanlarımızın ebeveynlik izninden sonra kariyer yoluna kaldıkları yerden devam etmelerini sağlayarak, kariyer fırsatlarından eşit düzeyde faydalanabilmelerini temin etmeyi ve böylelikle iş-aile yaşam dengesini koruyan bir iş ortamını korumayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda 2021 yılında ebeveynlik iznine ayrılan 590 kadın çalışanımızın %100’ü işe geri döndü.

Kadın çalışanlarımıza doğum izninin yanı sıra kendi isteklerine bağlı olarak bir yıla kadar ücretsiz izin kullanma ve çocukları beş yaşına gelene kadar kısmi süreli çalışma seçenekleri de sunuyoruz. 2021 yılı içerisinde doğum nedeniyle ücretsiz izin talep eden kadın çalışanlarımızın %88’i Bankamızca 16 haftalık yasal süreye ilave olarak verilen ve yine yasal olan 6 ay ücretsiz izin hakkından yararlandı. Ayrıca, 150 ve üzeri kadın personelin çalıştığı illerde, kreşe giden çocuğu bulunan kadın ve erkek tüm personelimize kreş yardımında bulunuyoruz. Bu konudaki tüm uygulamalarımız ile anne olan personelimizin ebeveynlik izinlerinden sonra kariyerlerine kaldıkları yerden devam etme imkânı sunuyoruz.

Kadın Çalışan Oranı %50,51

Erkek Çalışan Oranı %49,49

Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur.


ÜCRETLENDİRME VE YAN HAKLAR

LİYAKATA DAYALI, KURUM KÜLTÜRÜNÜ BENİMSEYEN, REKABETÇİ, ÖDÜLLENDİRİCİ, DENGELİ PERFORMANS HEDEFLERİNE DAYANAN, SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARIYI ÖZENDİREN, MOTİVE EDİCİ VE ADALETLİ BİR ÜCRET POLİTİKASI UYGULAMAYI HEDEFLİYORUZ.

Banka içindeki ücretlendirme politikamızı her seviyede üstlenilen risk ve alınan sorumluluğa uygun olacak şekilde belirliyor, çalışanlarımızın temel haklarını gözeterek adil ücretlendirme yapıyor ve yan haklar sunuyoruz.

Her kademedeki yönetici ve çalışanlarımızın ücretlerini; Bankamızın etik değerleri, iç dengeleri ve stratejik hedefleri ile uyumlu olmasını esas alarak, Banka içi etkin ücret politikası ve bütçe olanakları, çalışanların görev tanımı ve sorumluluk düzeyi ile bireysel performansı, yetkinlikleri, Bankanın iç ve dış mevzuatına uyumu dikkate alarak belirliyoruz. Çalışanlarımıza, her türlü tazminat, ödenek, yardım vb. yan ödemeler hariç olmak üzere temel ücret olan “esas ücret” ile yönetici adayı ve yönetici pozisyonunda yer alan çalışanlara “yöneticilik kıdem ücreti” ödüyoruz. Üstlendikleri görev ve sorumluluklar dikkate alınarak çalışanlarımıza ilave görev tazminatı ödemesi de yapıyoruz. Ayrıca sektörel gelişmeleri izliyor, verileri analiz ediyor, bağımsız kuruluşlar tarafından yapılan bankacılık sektörü ücret araştırması sonuçlarına göre sektör içindeki konumumuzu değerlendiriyoruz.

Bununla birlikte ücret ve ücret artışlarını; kapsam içi çalışanlarımız için Banka Finans ve Sigorta İşçileri Sendikası ile yapılan Toplu İş Sözleşmesi ile kapsam dışı çalışanlarımız için ise Yönetim Kurulu kararıyla belirliyoruz. Bu çerçevede, 01.05.2021 - 30.04.2023 tarihlerini kapsayan 25. Dönem Toplu İş Sözleşmesini Banka, Finans ve Sigorta İşçileri Sendikası (BASS) ile 12.03.2021 tarihinde imzaladık. 2021 yılında toplu iş sözleşmesi kapsamındaki çalışan oranımız %85 olmuştur.

Ücret dışında ikramiye, performans primi, temettü, sağlık sigortası, çeşitli izinler gibi temel ihtiyaçlara ilişkin olanaklar sunuyoruz. Bunları yaparken liyakata dayalı, kurum kültürünü benimseyen, rekabetçi, ödüllendirici, dengeli performans hedeflerine dayanan, sürdürülebilir başarıyı özendiren, motive edici ve adaletli bir ücret politikası uygulamayı hedefliyoruz. Ayrıca çalışanlarımıza bireysel emeklilik sistemine dâhil olma imkânı yanında, İşveren Katkılı Bireysel Emeklilik Planı çerçevesinde de katkı sağlıyoruz.

2020 yılında olduğu gibi bu yıl da çocuğuna bakacak kimsesi olmayan personelimize talebi olması halinde ve Birim-Şube iş akışını aksatmayacak şekilde yıllık izin, serbest zaman ve ücretsiz izin hakkı tanıyarak iş-aile düzenini sağlamaları konusunda destek olduk. Bu süreçte Kovid şüphesiyle test yaptıran personelimizin ve bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin Kovid-19 PCR test bedellerini yıllık olarak 4 adetle sınırlı olmak şartıyla Vakfımızca karşıladık ve karşılamaya devam ediyoruz.

2021 yılının son aylarında ekonomik gelişmeleri takip ederek çalışanlarımızın moral ve motivasyonlarını artırmak ve görevlerine aynı çaba ve özveri ile devam etmelerini teşvik etmek amacıyla; Yönetim Kurulumuzun kararıyla tüm personelimize ücret iyileştirmesi yaparak bir brüt ücret tutarında ek ödeme gerçekleştirdik.


GÜVENLİ ÇALIŞMA ORTAMI

ENTEGRE YÖNETİM SİSTEMİ’Nİ KURAN VE ENTEGRE SERTİFİKASYON DENETİMİ SONRASINDA SERTİFİKAYI ALAN TÜRKİYE’DEKİ İLK BANKA OLMAYI BAŞARDIK.

İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Politikamız ile insana verdiğimiz üstün değeri yansıtıyor, çalışanlarımıza güvenli ve sağlıklı bir iş ortamı sunmayı temel sorumluluklarımız arasında görüyoruz. Bu çerçevede İSG konusunda yasal gerekliliklerle birlikte uluslararası standartlara uygun hareket etmeyi temel gereklilik olarak benimsiyoruz. ISO 45001 İş Sağlığı ve Yönetim Sistemi sertifikasını alarak Entegre Yönetim Sistemi’ni (ISO 9001-ISO 14001-ISO 45001) kuran ve Entegre Sertifikasyon Denetimi sonrasında sertifikayı alan Türkiye’deki ilk Banka olmayı başardık. 2021 yılında da Entegre Yönetim Sistemi’ndeki sürdürülebilirliği sağladık.

İSG ile ilgili konuları Çalışan İlişkileri ve Disiplin Müdürlüğü koordinasyonunda yönetiyoruz. İSG’den sorumlu en yetkili yöneticimiz olan Çalışan İlişkileri ve Disiplin Müdürümüz, Genel Müdürümüze üç raporlama seviyesi uzaklıktadır. Çalışanlarımızın %100 oranında temsil edildiği İSG Kurulumuzun moderatörlüğü Çalışan ilişkileri ve Disiplin Müdürlüğümüzce yürütülmekte, İnsan Kaynakları Başkanına, Çalışan ilişkileri ve Disiplin Müdürlüğüne ve katılan tüm alt işveren temsilcilerine üç ayda bir raporlamaktadır. Bankamızın İş Sağlığı ve Güvenliği Politikasına https://www.vakifbank.com.tr/Default.aspx?pageID=2776 adresinden ulaşabilirsiniz.

İş Sağlığı ve Güvenliği Politikamız ile taşeronlarımız da dâhil olmak üzere; tüm çalışanlarımıza rehberlik ediyoruz. İSG ile ilgili performans göstergelerini takip etmek için İş Yerinde Kazalarla İlgili Avrupa İstatistikleri (European Statistics on Accidents at Work-ESAW) yöntemlerini referans alıyoruz. Ayrıca İSG konusunda Banka genelinde bilinci artırmak amacıyla düzenli olarak sınıf içi ve e-öğrenme eğitimleri veriyor, işe yeni başlayan her çalışanımızın da oryantasyon eğitimi kapsamında bir gün süreli İSG eğitimine katılımını sağlıyoruz. 2021 yılında toplam 1.093 katılımcıya sınıf içi İSG eğitimi verdik. Bunlarla birlikte, çalışanlarımız için hazırladığımız İş Sağlığı ve Güvenliği Bilgi Bankası kurum içi portaldeki yayınlarımız arasında yer alıyor.

Bu dönemde kullanıcı dostu ekranlar geliştirerek verimlilik ve iş akışlarında sürekliliği sağladık. Bilio Destek uygulaması ile çalışanlarımıza anlık destek olabilmek için sanal asistan geliştirip uygulamaya aldık. Tüm birim ve şubelerimizde İSG konusunda belirlenmiş çalışan temsilcileri bulunuyor. 2021’de 157 çalışan temsilcisine eğitim vererek farkındalık yarattık.

Proaktif risk yönetimi anlayışı ile İSG risklerimizi haritalandırdık ve 3 ayda bir gerçekleştirdiğimiz şube birim ziyaretlerinde yaklaşık 100 kontrol konusu üzerinden kategorize ettik. Böylece riskleri önceden tespit ediyor ve gerekli önlemleri alıyoruz. Bu kapsamda 2021 yılında 339 adet şube ve birimde Risk Değerlendirme Raporu ve Acil Durum Planı hazırladık ve süresi gelenlerin yenilemelerini yaptık. Böylece 5 şube 5 birim haricinde tüm birim ve şubelerimizde Risk Değerlendirme Raporu ve Acil Durum Planını tamamlamış olduk. Ayrıca pandemi nedeniyle tüm birim ve şubelerimizde 3 ayda 1 Kovid-19 özelinde Risk Değerlendirme Raporu hazırladık. Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi ve Kovid-19 Risk Değerlendirme Raporu’na göre tüm lokasyonlarda gerekli önlemler alınmasını sağladık. Hizmet alımlarımız kapsamında da İSG süreçlerini önemsiyor, taşeron işçilerimizi kapsayacak şekilde tüm çalışanlarımızın %100’ünü uygulamalarımız kapsamında denetliyoruz. Önümüzdeki dönemde ise Entegre Yönetim Sistemi’nin (ISO 9001-ISO 14001-ISO 45001) devamlığını sürdürerek üç ayda bir yaklaşık 100 madde üzerinden gerçekleşen kontrol konularında bütün lokasyonlarda %100 uygunluk sağlamayı hedefliyoruz.

Acil durumlarda organizasyon aşamasında yapılacak uygulamaları ve tepki seviyelerini güncelledik. Ülkemizin konumu itibarıyla var olan deprem gerçeği ile ilgili bilgi düzeyinin artırılması amacıyla tatbikat senaryomuzu güncelleyerek 330 birim ve şubemizde tatbikatlar gerçekleştirdik. İş Sağlığı ve Güvenliği ve Çalışan Temsilci eğitimlerinde 810 kişinin Deprem Bilinçlendirme ve Acil Durumlarda Tahliye Eğitimleri’ni gerçekleştirdik. Tüm lokasyonlar için pga’(475)’e göre, (Bir coğrafi noktada zeminin ne kadar sert sallandığının ölçüsüdür.) diri fay varlığı ve yakınlık derecesine göre, kayaç yaşına ve cinsine göre, toplanma alanlarına ilişkin kriterler kapsamında “Deprem Teknik Çalışması“ yaptık. Yapılan çalışma ile İstanbul ilinden başlanarak “Yapı Stok Durumu” karşılaştırılarak İstanbul İlimizde kriterlere uymayan 7 şubenin yer değişikliğini gerçekleştirdik.

Hırsız Alarmı, Yangın İhbarı-İkaz ve Güvenlik Kamera Sistemleri ile ilgili olarak; yeni şube açılışlarında, şube tadilatlarında kurulum ve mevcut sistemlerdeki arızaların giderilmesi ile düzenli bakımlarının yaptırılması, yangın güvenliği ile ilgili olarak iş yeri güvenlik uzmanlarının raporları doğrultusunda, yeni yangın söndürme tüpü ihtiyaçlarının karşılanması, gerekli olanların yenileriyle değiştirilmesi ve bakımlarının düzenli yaptırılması faaliyetlerine devam ettik. Elektronik güvenlik tedbirlerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi kapsamında; şubelerimizin kapanışları sırasında alarm şifresinin girilememesi veya şifre girilmesinin unutulması sonucu alarm sisteminin devre dışı kalması riskini ortadan kaldırmak amacıyla açılış ve kapanışların şube müdürüne e-posta ve şube güvenlik görevlisine SMS ile iletilmesi uygulamasını sürdürdük.

2021 yılında Genel Müdürlük Ankara Hizmet Binası, Kurumsal Akademi Ankara Hizmet Binası ile Emekli ve Sağlık Yardım Sandığı Başkanlığı binalarında KGS(Kartlı Geçiş Sistemi)/Turnike Sistemi kurulumunu yaptık. Ayrıca Birim ve Şubelerimizden 100 adedinin güvenlik kamera ve alarm sistemlerini yeniledik. Fiziki güvenlik (Güvenlik görevlisi), elektronik güvenlik ( Alarm ve güvenlik kameraları) ve yangın söndürme cihazları ile ilgili iş talep süreçlerini sisteme taşıyarak taleplerin daha etkin ve hızlı karşılanmasını sağladık. Elektronik güvenlik sisteminin kurulum, bakım - onarım ve hak ediş kontrol süreçlerinin sistemsel olarak, hatasız ve daha süratli yürütülmesini sağlamak maksadıyla Bankamız lokasyonlarında devreye alınan yazılımda, kullanıcılardan gelen geri bildirimler doğrultusunda iyileştirme ve geliştirmeler yaptık.

Hizmet alımlarımız kapsamında da İSG süreçlerini önemsiyor, taşeron işçilerimizi kapsayacak şekilde tüm çalışanlarımızın %100’ünü kendimiz uygulamalarımız kapsamında denetliyoruz. Önümüzdeki dönemde de Entegre Yönetim Sistemi’nin (ISO 9001-ISO 14001-ISO 45001) devamlığını sürdürerek üç ayda bir yaklaşık 100 madde üzerinden gerçekleşen kontrol konularında %100 uygunluk sağlamayı hedefliyoruz.

2021 yılında toplam 1.093 katılımcıya sınıf içi İSG eğitimi verdik.

Tüm birim ve şubelerimizde İSG konusunda belirlenmiş çalışan temsilcileri bulunuyor.

İSG Eğitimlerine Katılan Çalışan Sayısı

* Çevrimiçi sunulan İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerimiz 26 adet eğitimden oluşmaktadır.


KAPASİTE GELİŞTİRME VE YETENEK YÖNETİMİ

KENDİ YÖNETİCİSİNİ KENDİ YETİŞTİREN BANKAYIZ.

Her şeyin hızla değiştiği bu dönemde stratejik hedeflerimize ulaşmak, değişime ayak uydurmak ve rekabet avantajı sağlamak için Bankamız sürekli gelişim felsefesini insan merkezli yaklaşım ile benimsemiştir. İnsan kaynakları politikamız doğrultusunda; çalışanlarımızın ihtiyaç ve beklentilerini göz önünde bulundurarak motivasyonlarını artırıcı bir yol izlemek en önemli misyonumuzdur.

Bu bağlamda yürüttüğümüz kariyer yönetimi çalışmaları ile insan kaynağını etkin ve verimli yönetmeyi, çalışanlarımızın bireysel ihtiyacını karşılamayı, Bankamızın kurumsal gelişimini desteklemeyi hedefliyoruz.

VakıfBank’ta çalışanlarımızın yenilikçi yaklaşım ve sürekli öğrenme ile hem kurumsal hem bireysel gelişimini sağlamak, dayanışma ve iş birliğini artırmak ve kurumsal stratejilere doğru odaklanmasını desteklemek amacıyla Performans Yönetimi Sistemi ile kurumsal stratejik hedeflerin bireysel hedeflere dönüştürülmesini sağlıyoruz.

Hedeflerimize ulaşmak ve sektörün öncüsü olmak için çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirme çalışmalarına devam ediyoruz. Performans değerlendirme sistemimizde çalışanlarımızı kariyer planlaması için yılda bir kez davranış temelli yetkinlik değerlendirmesi yaparak bireysel eğitim ve gelişim ihtiyaçlarının analiz edilmesini sağlıyoruz. Bu sistemi uygularken yöneticilerimizin sağlıklı değerlendirme yapabilmesi, objektif bir yaklaşımla süreci ilerletmesi için her yıl yaptığımız yeniliklerle sürekli değişim ve gelişimi destekliyoruz.

2021 yılında performans sistemimize tüm banka çalışanlarımızı dâhil ettik ve pandemi sürecinde de çalışanlarımızın performanslarıyla fark yarattığı başarılı bir dönemi tamamladık. Objektif ve şeffaf bir şekilde ölçtüğümüz bireysel performansın değerlendirmelerini yaparak çalışanlarımıza performans başarı ödüllerini takdim ettik.

Kariyer ve Ücret Yönetimi Sistemi Yönetmeliği ile İhtisas Elemanları Yönetmeliğinin unvanda yükselmeyi düzenleyen maddeleri sonucu yapılan değerlendirme neticesinde 3.883 çalışanımız bir üst unvana terfi etti. Böylece kendi yöneticisini yetiştiren banka olma vizyonumuz ile yürüttüğümüz kariyer planlamamızda çalışanlarımızın %23’ünü bir üst unvana yükselttik.

Bu yıl yaptığımız çalışmalar sonucunda kariyer planlama sistemimizde 2022 yılından itibaren, kişisel yetkinliklerin ve performansın öne çıkacağı bir yükselme modeline geçiyoruz. Çalışanların unvanda yükselmesini, önceden belirlenen net ve objektif kriterlere göre yapacak gruplama çalışması sonucu yer aldıkları rol gruplarına göre belirleyeceğiz.

Performans sistemimizi geliştirirken, teknolojinin sunduğu imkânları hedefleme metodolojimizde kullanmak üzere ileri düzey analitik yaklaşım ile verilerimizin gelişmiş algoritmalarla işlenmesi ve yapay zekâ teknolojisiyle etkin bir şekilde kullanılmasının sağlanması için çalışmalara başladık. Dijitalleşme yolculuğumuz kapsamında 2022 yılında performans yönetim sisteminin tamamını içerecek şekilde sistemimizin teknik altyapısının güçlendirilmesi ve kullanıcılarımıza basit, anlaşılır ve aynı zamanda interaktif kullanımı sağlayacak raporlama ekranlarının sunulması için çalışmalarımızı tamamlamayı hedefliyoruz.

İş sürekliliğini, bugünden gelecekteki yöneticilik gereklerinin belirlenmesini ve Bankamız bünyesinde bu gerekleri dolduracak çalışanlarımızın takibinin kolaylaştırılması amacıyla organizasyonel yedekleme yazılım çalışmalarına hız vererek 2022 yılında hayata geçirmeyi hedefliyoruz.

Üst Pozisyonların Banka İçi Terfi İle Doldurulma Oranı %100

Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur.

İnsan Kaynakları Yedek Yönetimi Projesi ile Bankamız genelinde iş sürekliliğini sağlamayı, olağan ve olağan dışı durumlarda herhangi bir aksama yaşamamak için süreçlerin kişilere bağımlılığını azaltmayı amaçlıyoruz. Kariyer ve Ücret Yönetimi Sistemimizde tanımlanan Yedek Yönetimi uygulamasının Bankamız bilgi işlem sistemi üzerinden izlenmesine yönelik kurgunun oluşturulmasını da sağlayacağız.

Bu projemiz sayesinde;

  • Kritik işlerin tanımlamasını yapacağız,
  • Kritik işlerden sorumlu personel ve yedeğinin belirlenmesini ve sistemsel takibini sağlayacağız,
  • İlgili personelin yetkinliğinin artırılmasına yönelik programlar oluşturacağız,
  • Yönetici yedekleme sisteminin oluşturulması ile tüm yedekleme sisteminin izlenebilir ve yönetilebilir olmasını sağlayacağız.

Ayrıca, örgütsel amaçlarımız doğrultusunda iş yüküne göre optimum sayıda istihdamın sağlanması amacıyla Bankamız geneli Norm Kadro çalışmalarını etkin bir şekilde yürütüyoruz. Bununla birlikte, kısa, orta ve uzun vadede ihtiyaç duyulacak iş gücünün Bankamız içindeki yüksek performans ve potansiyelli çalışanlarla karşılanması içinde yetenek havuzları oluşturarak bu çalışanlarımızı yakından takip ediyoruz.

2021 yılı içerisinde Genel Müdürlük organizasyon yapılanmasında gerçekleşen değişiklikler

  • Kredi tahsis taleplerinin zamanında ve sağlıklı olarak karşılanması, etkin bir tahsis yönetiminin oluşturulması ve ortak bir tahsis politikasının uygulanması amacıyla Tahsis Yönetimi Birimlerinde organizasyonel yapılanma değişikliğine gittik.
  • Bankamız Bilgi Teknoloji Birimlerinin etkinliğinin artırılması, fonksiyonel ayrımların netleştirilmesi ve modern Bankacılığın gerekliliklerine uygun yapıya kavuşması amacıyla Bilgi İşlem Birimlerinde organizasyonel yapılanma değişikliğine gittik.
  • Perakende segmenti özelinde müşteri odaklı ve etkin bir yönetimin sağlanması, müşterilerin değişen ihtiyaçlarının zamanında ve sağlıklı olarak karşılanması, bu segmente özel uzmanlaşmanın desteklenmesi amacıyla Perakende Bankacılık Pazarlama Başkanlığı’nı kurduk.
  • Mevcut konjonktür gerekliliklerine paralel olarak tabana yaygın ve etkin mevduat yönetiminin sağlanması amacıyla Mevduat Pazarlama Birimlerinde yapılanma değişikliğine gittik.
Yetenek neredeyse VakıfBank orada!

Çalışanlarımızın %23’ünü bir üst unvana yükselttik.


ÇALIŞAN GELİŞİMİ VE EĞİTİMLER

EĞİTİM SÜREÇLERİMİZDE, YENİ NESİL DİJİTAL ÖĞRENME DENEYİMLERİNİ DE KAPSAYAN KARMA ÖĞRENME MODELİ KULLANIYORUZ.

Bankamız stratejisi ve buna bağlı olarak izlediğimiz insan kaynakları politikaları çerçevesinde verilen eğitimlerle, çalışanlarımızın mesleki, teknik ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayarak iş verimliliğinin artırılmasını hedefliyoruz. Çalışanlarımızdan beklenen yetkinlikler kapsamında yapılan eğitim ihtiyaç analizi sonucu belirlenen konularda sınıf içi eğitimler, canlı sanal sınıf eğitimleri, e-öğrenme ve video tabanlı eğitimler gerçekleştiriyoruz.

Rol bazlı olarak planlanan eğitim programlarımızı,

  • Göreve yeni başlayan çalışanlarımıza yönelik “Temel Eğitim Programları”,
  • Farklı unvanlardaki çalışanlarımızın kişisel gelişimi ve mesleki/teknik konuları içeren “Gelişim Programları”,
  • Yönetici pozisyonunda görev yapmakta olan çalışanlarımızın yönetsel ve mesleki/teknik yetkinliklerini artırmaya yönelik “Yönetici Geliştirme Eğitim Programları”,
  • Bilgi işlem birimlerinde görev yapmakta olan çalışanlarımızın ilgili iş süreçlerini destekleyecek ve mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak “Bilgi Teknolojileri Eğitim Programları”,
  • Kişisel, ekip ve kurumsal gelişimi destekleyen, tüm çalışanları kapsayan mesleki/teknik, bireysel/yönetsel yetkinlik gelişimi, yasal zorunluluk ve sosyal sorumluluk/hobi alanlarında geliştirilmiş çok sayıda e-öğrenme eğitimini içeren “Online Eğitim Programları”

kapsamında sunuyoruz.

Eğitim süreçlerimizde, yeni nesil dijital öğrenme deneyimlerini de kapsayan karma öğrenme modeli kullanıyoruz. Eğitim programlarının tasarlanması konusunda üniversite ve eğitim firmalarıyla iş birlikleri yapıyoruz. Çalışanlarımızın gelişimini izlemek ve değerlendirmek amacıyla eğitimlerin sonunda eğitim portalı üzerinden değerlendirme sınavı yapıyor ve eğitim sonuçlarını ölçüyoruz.

Pandemi nedeniyle güçlendirdiğimiz dijital altyapımız sayesinde sınıf içi eğitimlerimizin %63’ünü sanal sınıf ortamında düzenledik. 1.511 adet sınıf içi eğitim ve canlı sanal sınıf eğitimleri ile 313 konuda verilen e-öğrenme ve video eğitimlerden toplam 707.026 katılımcı yararlandı. Sınıf içi eğitimlerde 11.04 kişi/saat, e-öğrenmede ise 22.28 kişi/saate ulaştık. 2021 yılında iç eğitmenler tarafından verilen eğitimlerin banka içi eğitimlere oranı da konu bazında yüzde 41 olarak gerçekleşti.

Temel/oryantasyon eğitim programlarına toplam 663 çalışanımız katılırken aynı dönemde 5.864 Genel Müdürlük Birim çalışanına yönelik toplam 343 eğitim verdik. 1.877 çalışanımız sertifika sınavlarına hazırlık ve yenileme eğitimine katılırken Türkiye Bankalar Birliği (TBB) ve Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) düzenlediği eğitimlere ise toplam 595 çalışanımız iştirak etti.

Mikro öğretim yöntemiyle “Müşteri İlişkileri”, “Satış”, “Etkili ve Güzel Konuşma”, “Öğrenen İnsan”, “Algı Yönetimi ve İkna”, “Hafıza Güçlendirme Yöntemleri” ve “Konsantrasyon Teknikleri” konularında eğitim videoları ile çalışanlarımızın kişisel gelişimlerine katkıda bulunmayı sürdürdük.

Sürdürülebilirlik konusunda farkındalığın artırılması amacıyla çalışanlara yıl içerisinde, “Bankacılık İçin Temel Düzey ve İleri Düzey Sürdürülebilirlik”, “ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi”, “ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi”, “ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi”, “Sıfır Atık”, “Entegre Yönetim Sistemi ve Denetçi”, “Etik İlkeler” ve “Çalışma Hayatında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” konularında e-öğrenme eğitimleri düzenledik. Sosyal sorumluluk alanında ise “Engelliliğe Doğru Yaklaşım”, “İşaret Dili” gibi konulardaki e-öğrenme eğitimlerini çalışanlarımıza sunduk.

2021 yılının “Türkiye Afet Eğitim Yılı” olarak ilan edilmesinin ardından AFAD tarafından hazırlanan “Birey ve Aileler İçin Afet Bilinci” eğitim videosundan 8.544 çalışanımız faydalandı.

Daha etkin ve verimli öğrenme için Kurumsal Akademi Eğitim Platformu’nda uzaktan öğrenmenin yüzünü değiştirdik. Yapay zeka desteğiyle çalışanlarımıza özel öneriler sunan, keyifli bir uzaktan öğrenme ortamında, yepyeni bir deneyimle eğitimlerin alınabilmesini sağladık.

Eğitim sonunda katılımcıların eğitim hakkındaki görüşlerini belirttikleri değerlendirme formunun karekodla iletilmesini sağlayan altyapımız sayesinde kağıt tüketimimizi azalttık.

2021 yılında, 2020 yılında çalışanlarımıza yoğun bir şekilde sunduğumuz “Telefonda Satış Teknikleri” eğitimimiz ile TEGEP 2021 Öğrenme ve Gelişim Ödülleri yarışmasında Bronz Ödül kazandık.

2022 yılında e-öğrenme, video eğitimler, canlı sanal sınıf gibi dijital öğrenme kanallarını çeşitlendirerek karma öğrenme modeliyle çalışanlarımızın gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. Ayrıca Bankamızın sunduğu eğitim ve gelişim olanaklarına ek olarak öğrenme kültürümüzü desteklemek amacıyla Bankamız yöneticileri ve çalışanlarımızın 7/24 ulaşabileceği, içerisinde kitap özetleri, makaleler, sesli kitaplar ve çeşitli konularda süreli bültenlerin yer aldığı dijital kütüphaneyi de hayata geçirmeyi planlıyoruz. Veriye dayalı yetkinliklerinin artırılmasına ilişkin çalışanların veri farkındalığının artırılması ve veri analitiği becerilerinin geliştirilmesi amacıyla tasarladığımız “Veri Analitiği Gelişim Programı’nı da önümüzdeki dönemde uygulamaya alacağız.

Temel/oryantasyon eğitim programlarına toplam 663 çalışanımız katıldı.

2021 YILINDA EĞİTİMDE ÖNE ÇIKAN UYGULAMALARIMIZ

  • Bankamızın “daima müşterilerimizin yanında olma” vizyonuna uygun olarak müşteri memnuniyetini artıracak, müşterilerimiz ile çalışanlarımız arasındaki iletişimi geliştirecek eğitimler ve öğrenme materyallerini personelimize sunmaya öncelik verdik. Bu kapsamda “Davranış Kuralları”, “Müşteriye Karşı İlgi ve Doğru Karşılama”, “Pandemi Koşullarında Şubede Alınması Gereken Tedbirler” ve “Müşteriyi Doğru Bilgilendirme” eğitim videolarını şubelerde görevli çalışanlarımızın erişimine sunduk.
  • Çalışanlarımızın bilgi güvenliği kapsamında güncel bilgiye sahip olmaları için, veri güvenliği ve müşteri gizliliğinin korunması ile yasal mevzuata uygun davranma konularında eğitim almalarını sağladık.
  • Şube çalışanlarımıza yönelik olarak “Sektör Bazlı ve Nakit Akım Odaklı Finansal Analiz”, “Firma Ziyareti ve Müşteri ile Etkili İletişim”, “Erken Uyarı Sinyalleri ve Sorunlu Krediler”, “Telefonda Satış Teknikleri” ile “Hazine ve Yatırım Ürünleri” eğitimlerini gerçekleştirdik.
  • Yasal zorunluluk eğitimleri kapsamında 906 çalışanımıza “İlk Yardım Güncelleme”, 1.903 çalışanımıza “İş Sağlığı ve Güvenliği”, 106 çalışanımıza “Çalışan Temsilcisi” eğitimleri verdik.
  • Çalışanların yetkinliklerinin geliştirilmesi amacıyla Boğaziçi Üniversitesi akademisyenleriyle tasarlanan gelişim programı kapsamında karma öğretim yöntemi kullanılarak 21 katılımcının uluslararası geçerliliği olan uzmanlık sertifikasını almasını sağladık.
  • Bankamızda hayata geçirilen Görüntülü Hizmet Projesi öncesinde Çağrı Merkezi Müdürlüğü bünyesinde görev yapan müşteri temsilcilerimize “İşaret Dili” eğitimi verdik. İşitme engelli müşterilerimizin bankacılık işlemlerini kolaylaştıran Görüntülü Çağrı Merkezinde İşaret Dili Uygulamamızla, Türkiye’nin en başarılı müşteri deneyimi uygulamalarının değerlendirildiği CX Awards’ta “Sosyal Sorumluluk Özel Ödülü” kazandık.
  • Bankamızın yeni ürünü “VINOV” için hazırlanan eğitim videosundan 11.447 çalışanımız faydalanırken canlı sanal sınıf ortamında gerçekleştirilen 19 eğitim seminerine toplam 5.950 yönetici ve çalışanımızın katılımı sağlandı.
  • Cumhurbaşkanlığı Staj Seferberliği Projesi kapsamında, Ağustos ve Eylül aylarında Bankamızda staj yapan üniversite öğrencilerine yönelik olarak staj süreleri boyunca dörder günlük eğitim programı kurguladık. Bankamızın tanıtımını yapmak üzere hazırlanan sunumların yanı sıra “İş Yaşamına Hazırlanmak ve Etkin Zaman Yönetimi” konularında 47 stajyerimize eğitim verdik.
  • Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Başkanlığı tarafından Uzaktan Eğitim Kapısı üzerinden İnsan Hakları kategorisinde yer alan “İnsan Hakları”, “İnsan Hakları Çerçevesinde Etik”, “İnsan Hakları ve Kamu Denetçiliği” ve “İnsan Hakları Temelinde İşyerinde Cinsiyet Eşitliği” e-öğrenme eğitimlerini bankamız çalışanlarına sunduk.
  • Bilgi işlem birimlerindeki çalışanlarımızın pandemi döneminde eğitim ve gelişimlerini sürdürebilmesi amacıyla 59 konuda toplam 25.506 kişi/saat eğitime katılımı sağlandı. Ayrıca küresel içerik sağlayıcı dijital platformlardan da faydalanmalarını sağladık.

Bağımsız Denetim Kuruluşu tarafından sınırlı güvenceye tabi tutulmuştur.

VakıfBank Kurumsal Akademi

GENÇ YETENEKLERİN BANKAYA KAZANDIRILMASI

GENÇ BEYİNLERE MÜLAKAT SÜRECİ KONUSUNDA DENEYİM KAZANDIRMAK ADINA MÜLAKAT SİMÜLASYONU ETKİNLİĞİ DÜZENLEYEREK KENDİLERİNİ DAHA DOĞRU İFADE ETMELERİ KONUSUNDA DESTEK OLUYORUZ.

İşe alım süreçlerinde; faaliyetlerimizi optimum sayıda çalışanımız ile en etkin şekilde yürütmeyi, Bankamıza dinamizm kazandıracak genç ve vasıflı adayları istihdam etmeyi amaçlıyoruz. Bu doğrultuda, Bankamızın artan iş yükünü karşılamak ve bilgi işlem birimlerinde oluşan çalışan ihtiyacını gidermek üzere; 2021 yılında 624 yeni çalışan istihdamı gerçekleştirdik. Yıl içerisinde yapılan işe alımlar ile çalışan sayımız yıl sonu itibarıyla 16.929’a ulaştı.

Bankamıza yeni atanan çalışanlarımızın göreve başlama sürecindeki işe uyum ve adaptasyon sürecinin daha etkin yürütülmesine önem verdik. Bu konuda onlara yol göstermek ve destek vermek üzere birim ve şubelerimizde “İşe Uyum Temsilcileri” görevlendirdik. Bu temsilcilerimiz vasıtasıyla yeni çalışanlarımızın işe uyum ve adaptasyonlarının kolaylaştırılmasını, çalışan kurum aidiyetinin artırılmasını ve Banka kurum kültürünün, misyon ve hedeflerinin yeni başlayan personele daha iyi aktarılmasını amaçladık.

Banka olarak, her zaman olduğu gibi bu yıl da üniversite öğrencisi ya da yeni mezunları Bankamıza kazandırmak, kariyer fırsatlarımız ile staj olanaklarımız hakkında bilgi vermek amacıyla Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Galatasaray Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Ankara Üniversitesi gibi üniversitelerin kariyer etkinliklerine katılım sağladık. Ayrıca, genç beyinlere mülakat süreci konusunda deneyim kazandırmak adına mülakat simülasyonu etkinliği düzenleyerek kendilerini daha doğru ifade etmeleri konusunda destek olduk.

Üniversite öğrencilerine iş deneyimi kazanmaları ve bankacılık mesleği konusunda fikir edinmelerini sağlamak amacıyla Birim/Şubelerimizde staj imkanı tanıdık. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Başkanlığı koordinasyonunda yürütülen “Staj Seferberliği” programı kapsamında stajyer öğrencilerimizi “Kariyer Kapısı” platformuna başvuran adaylar arasından aldık. Bu doğrultuda “Staj Seferberliği” projesi kapsamında yürüttüğümüz çalışmalarla, Kariyer Kapısı üzerinde oluşturduğumuz staj takvimleri için Bankamız Birim/Şubelerinde staj yapmak üzere “50” öğrencinin başvurusunu onayladık. Bankamızda staja kabul edilen öğrencileri, Bankamız kurum kültürünü yakından tanımak ve staj sürecinde iş yaşamını birebir deneyimlemeleri için özel olarak hazırlanmış sanal sınıf eğitim programlarına dahil ettik. Staj yapan öğrencilerimiz için, tüm süreç boyunca ihtiyaçları anında onlara destek sağlayacak “İşe Uyum Temsilcileri” atadık ve süreç boyunca onlara destek sağladık. Kariyer Kapısı platformu üzerinden Bankamızdaki staj süreci ve eğitimini tamamlayan öğrencilerin staj performansını değerlendirerek stajını başarıyla tamamlayan öğrencilere “Staj Belgesi” verdik.

Bankamızın artan iş yükünü karşılamak ve bilgi işlem birimlerinde oluşan çalışan ihtiyacını gidermek üzere; 2021 yılında 624 yeni çalışan istihdamı gerçekleştirdik.

Büyük başarılara birlikte imza atalım