Öncelikli Konular ve
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dijital Dönüşüm
Risk Yönetimi
RİSKLER
Yasal düzenlemelere ve bankacılık etik kurallarına uyumda karşılaşılabilecek sorunlar
Yıkıcı teknolojik gelişmelere gereken hızda uyum sağlanamaması
Değişen müşteri alışkanlıklarına uygun ürün ve hizmetlerin geliştirilememesi
Siber saldırılara karşı yetersiz kalınması
Doğal kaynakların bilinçsiz kullanımının iklim değişikliğine olumsuz etkisi
FIRSATLAR
Düzenleyici ve denetleyici otoriteler ile koordineli bir şekilde çalışmak
Teknolojik gelişmeler
Fintech’ler ile ortak çalışmalar
Yeni ürünlerin ve hizmet alanlarının ortaya çıkması
Dijital dönüşümün doğal kaynak kullanımını azaltması
Özgün projeler ile iklim değişikliğine pozitif katkı sağlanması
Teknolojik gelişmelerin yaşam biçimini değiştirdiği çağımızda bilişim dünyasına öncülük eden bankacılık sisteminin bir parçası olarak dijitalleşmeyi merkeze alan uygulamalar geliştirmeye devam ediyoruz.
Dijital çağ ile hayatımıza giren kavramlar arasında yer alan büyük veri, yapay zekâ, veri analitiği, siber güvenlik, açık bankacılık ve robot yazılım başlıklarına gündemimizin ön sıralarında yer veriyoruz. Dijital dönüşüm ile gelen yeni iş yapış yöntemlerini, uygulamaları ve teknolojileri kullanarak dijital bankacılığın geleceğini şekillendirmeye devam ediyoruz. Ayrıca attığımız adımlar ile müşterilerimize verdiğimiz kesintisiz hizmeti yaygınlaştırmanın yanı sıra operasyonel verimliliğimizi de artırarak sektördeki rekabet gücümüzü de sağlamlaştırıyoruz.
Finans dünyası yeni bir dijital boyuta geçmeye çalışıyor. VakıfBank olarak biz de çağa öncülük ediyoruz. Dijital olgunluğumuzu müşteri deneyimini iyileştirmek için seferber ediyoruz. Dijital kapasitemiz, dijital zekâmız ve bilgi birikimimiz ile sürekli değişim ve gelişim peşindeyiz. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını merkezimize alarak geliştirdiğimiz teknolojilerle sektörde fark yaratıyoruz.
2021 yılında nakit yönetimi ürünleri açısından sektörde yeni bir anlayış getirecek olan ve “Bir Sonraki Bankacılık” olarak tanımladığımız, VakıfBank inovasyonu “Vinov” ürünümüzün geliştirmelerini tamamladık. Vinov ile bireysel ve ticari nitelikli tüm müşterilere hitap eden, vadeli ödemelerde VakıfBank garantisi sunan, bireysel ve ticari nitelikli tüm Bankacılık müşterileri tarafından 7/24 kullanılabilecek olan, uçtan uca dijital bir ödeme yönetimi hizmeti sunuyoruz. Aynı zamanda Vinov İşyeri özelliği ile de tahsilat yöntemi sunan yenilikçi bir bankacılık ekosistemi yaratıyoruz.
Dijitalleşme yarışında, ticari müşterilere sunulan ürün ve hizmetler açısından sektöre liderlik etme anlayışındayız. Dijitalleşme ve açık bankacılığın birbirinden ayrılmaz bir ikili olarak bankacılık sektörünü dönüştüreceğini düşünüyoruz. Bu kapsamda 2021 yılında sunduğumuz yeni ürün ve hizmetler ile ticari müşterilerimiz için özel deneyimler yarattık. Bunların başında Tüm Hesap, KOBİ Dijital Kredi Platformu ve Şahıs Firmalarının Uzaktan Müşteri Edinimi projelerimiz geliyor.
Açık bankacılık kapsamında yeni dijital bankacılık ürünümüz VakıfBank Tüm Hesap ile işletmeler, müşterisi oldukları diğer bankalardaki hesap bilgi ve hareketlerini her bankanın dijital kanallarına ayrı ayrı girmelerine gerek kalmadan VakıfBank Mobil ve İnternet Bankacılığı üzerinden görüntüleyebilmelerini sağladık. Böylece müşterilerimizin iş süreçlerini daha verimli, kolay ve akıcı hale getirmeyi hedefliyoruz.

Nakit yönetimi hizmetleri noktasında da gücümüzü pekiştiriyoruz. Müşterilerimizin işlemlerini webservisler/API’ler üzerinden daha esnek yapabilmesi için mevcut hizmet verdiğimiz webservis ürünlerimiz olan Online Toplu Ödeme Sistemi, Online Hesap Hareketleri, Online Vergi Ödemeleri, Online Doğrudan Borçlandırma Sistemi gibi ürünlerimize müşterilerimizin talepleri doğrultusunda 2021 yılında yeni özellikler ekledik.
Bankamız operasyonel süreçlerinin iyileştirilmesi kapsamındaki çalışmalar ile dijitalleşmeyi kendi içimizde bir dönüşüm felsefesi haline getirdik. Dijital bankacılık uygulamalarımız ile hız ve erişilebilirliğin artırılmasının yanı sıra, süreçlerde verimlilik ve kaynak kullanımında tasarruf sağlıyoruz. Bu farkındalık ile çalışanlarımızın hayatını kolaylaştıracak uygulamaları hayata geçirmeye devam ediyoruz. İş süreçlerimizin dijitalleşmesi ve merkezileşme kapsamında geliştirilen uygulamalarımız ile birçok süreçte sürekli iyileştirme gerçekleştiriyor, tüm süreç adımlarını hizmet seviye anlaşmaları kapsamında tanımlayarak ölçüyoruz. Ayrıca robotik süreç otomasyonu entegrasyonları ve QR barkod okuma gibi teknolojilerin kullanımı ile operasyonel verimliliğimizin artırılmasını sağlıyoruz.
Dijital çağ olarak adlandırdığımız bu süreçte, geleceğin bankacılığını tasarlıyor ve öncü rol üstleniyoruz. Bu yaklaşımımızla müşterilerimizin yaşamlarını da kolaylaştırıyoruz. Müşterilerimizin finansal konforuna odaklanıyor ve finansal hizmetlere 7/24 kesintisiz erişimini online platformlarımız üzerinden sağlıyoruz. Bu dönemde şube dışı kanallardan yapılan işlemlerin payı %96’ya ulaştı. Şube dışı kanallarla birlikte, müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırmak amacıyla şubeden yapılan bazı işlemlerin dijitalleştirilmesi için de çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Bu kapsamda müşterilerimize daha kolay ve cazip hizmetler sunmak üzere hizmet kanallarımızı sadeleştirerek yapay zeka destekli ses ve yüz tanıma yetenekleri ile donatmaya devam ediyoruz. Salgın döneminde temassız işlemler, çağrı merkezinin uzak çalışmaya uygun hale getirilmesi ve uzaktan müşteri edinimi için yeni uygulamaları hızla kullanıma aldık.
2021 yılında Dünya’nın önde gelen ödeme teknolojileri markası Mastercard iş birliğiyle gerçekleştirdiğimiz ‘Click Kart’ı müşterilerimizin hizmetine sunduk. Click Kart’a başvuru yapan Banka müşterilerimizin, anlık olarak tamamlanan değerlendirme sürecinin ardından, onaylanan dijital kartları ile kurye sürecini beklemeden internet üzerinden anında alışveriş yapabilmelerini ve fiziki POS cihazlarında Mobil Temassız ödeme veya QR ödeme ile kartı hemen kullanabilmelerini sağladık.
Günümüzde müşteri alışkanlıklarındaki değişim sektör değişimi ile paralel gelişim gösterirken regülasyonun izin verdiği ölçüde Bankacılık sektörünün bir parçası olarak biz de bu değişimlere uyum sağlıyoruz. Bu çerçevede, ‘Açık Bankacılık’ alanında FinTech firmalarına açık uygulama çeşitliliğini arttıran ve sektöre yön veren bankalar arasında olmayı hedefliyoruz. Ayrıca robotik süreç otomasyonu ve yapay zeka kullanımının yaygınlaştırılması, hiperotomasyon modellerinin geliştirilmesine 2022 yılında da devam edeceğiz.
Mevcut bankacılık hizmet ve ürünlerimizin yanı sıra, teknoloji üretimine de büyük önem veren bir banka olarak bir yandan Türkiye ve dünyadaki en iyi bankacılık uygulamalarını müşterilerimize sunarken bir yandan da sektörde öncü olacak uygulamalar geliştiriyoruz.
VakıfBank kullanıcılarına en iyi mobil deneyimi sunmak adına geliştirme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Kullanıcılarımızın konfor alanını genişletmek, basit dil, güvenli uygulama, kolay kurulum ve sade tasarımı ile kullanıcılarımıza en iyi mobil uygulama deneyimini yaşatıyoruz. NFC, Yüz Tanıma ve OCR teknolojileri ile müşterilerimizin işlemlerini şubeye gitmeden ve çağrı merkezini aramadan kolayca gerçekleştirmesine olanak sağlıyoruz. Mobil uygulama üzerinden NFC ile kimlik okuma işlemini gerçekleştiren ilk banka olduk. Şube ve çağrı merkezi üzerinden en sık yapılan işlemlerden olan para transferi limiti artırma, şifre alma, hesap işlem türü değiştirme ve aktivasyon işlemlerini de yüz tanıma teknolojisi sayesinde VakıfBank Mobil’e taşıdık. Uzaktan müşteri olma uygulamasını hızlı ve güvenli bir şekilde devreye alarak 2021 yılı Mayıs başından yıl sonuna kadar yaklaşık 74 bin kişiyi tamamen uzaktan yürütülen süreçle Bankamız müşterisi yaptık. Bu dönemde 1,2 milyon yeni dijital müşteri kazanarak toplam dijital bankacılık müşteri sayımızı 9 milyonun üzerine çıkarttık. Dijital kanallar üzerinden yapılan işlem hacmini 2021 yıl sonu itibarıyla bir önceki döneme göre %36 oranında artırdık.
“Dijital kolaylaştırır” yaklaşımımızla müşterilerimizin talep ve beklentilerine uygun çözümler üretiyor, ürün ve hizmetlerimizin sayısını her geçen gün artırıyoruz. Bu yaklaşımımızla, teminat mektubunun güvenini çekin dolaşım kolaylığıyla birleştiren ‘VBanko Çek Dijital’, ile güvenli ticaretin daha da hızlı ve etkili bir şekilde yürütülmesine destek olduk. VBanko Çek Dijital ile yasal sorumluluk tutarından daha fazlasını garanti altına aldık. Çeki alan kişi, VakıfBank müşterisi olmasa dahi, çekin üzerindeki karekodu VakıfBank Mobil uygulamasında okutarak garanti tutarını ve geçerlilik tarihini anında sorgulayabiliyor.
VakıfBank müşterisi olanlar, Bankamızın en yenilikçi hizmetlerinden yapay zekâ temelli dijital asistan ViBi ile bankacılık işlemlerini kolaylıkla yürütüyor. Halihazırda 5,1 milyondan fazla kişi tarafından kullanılan ViBi 400’e yakın bankacılık işlemi için destek sağlamaya devam ediyor. Müşteriler için hız ve kolaylık sağlayan ViBi’nin toplam etkileşimi 45,5 milyon civarında. VİBİ, 5.000 üzerinde soruyu yüzde 94 oranında başarılı bir şekilde yanıtlayabiliyor. Para transferi, kredi başvurusu, QR kodla para çekme-yatırma, nakit avans, limit belirleme ile güncel kur bilgileri öğrenme gibi birçok bankacılık işlemini gerçekleştirilebiliyor.
Dijitalleşme ile sağladığımız hizmetlerin müşterilerimizin karbon ayak izini de azalttığının ve dolaylı olarak iklim değişikliği ile mücadeleye katkı sağladığının bilincindeyiz. Buna ek olarak müşterilerin dijital göçünün hızlanarak alternatif dağıtım kanallarının daha aktif şekilde kullanılacağını da göz önünde bulunduruyoruz. Bu sebeple 2022 yılında da teknolojik altyapımız, ürünlerimiz ve uygulamalarımızla hızımızı ve verimliliğimizi daha da artıracak, inovasyona öncülük etmeyi ve bu alandaki ilkleri gerçekleştirmeyi sürdüreceğiz.


Teknolojik gücümüzü ve yeteneklerimizi sürekli geliştirerek müşterilerimize kolay, güvenli, cazip ve yenilikçi çözümler ve hizmetler sunmaya devam ediyoruz. Modern bankacılık yazılımı ve güçlü teknolojik altyapımızla finansal hizmetlerde yenilikçi dönüşümler sağlayarak, kattığı değeri sürekli artıran girişimci bir teknoloji organizasyonu olma vizyonu ile sürekli mesafe kat ediyoruz.
Kendi bankacılık yazılımını, kendi kaynakları ile kodlayıp geliştiren, sektörde öncü bir bankayız. Bu alandaki nitelikli insan kaynağımız ve yenilikçi vizyonumuz ile bilgi teknolojileri alanındaki gelişmeleri yakından takip ediyor, sektörde öncü ve fark yaratan ürün ve hizmetleri müşterilerimizin kullanımına sunuyoruz.
Her gün milyonlarca bankacılık işlemi gerçekleştiren bir banka olarak günümüzde kurumların en değerli varlığının “veri” olduğunun bilincindeyiz. Veri analitiği, veri güvenliği ve veri yönetimine gösterdiğimiz önem çerçevesinde verinin doğru ve etkin kullanılması, veri kalitesinin artırılması için konuyla ilgili gelişmeleri dikkatle takip ediyor ve uyguluyoruz.
Veri analitiği, hızla değişen ve gelişen dünyada, işletmelerin daha hızlı ve isabetli kararlar alabilmelerini sağlayarak verimlilik, kârlılık ve sürdürülebilirlik gibi kritik konularda rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bakış açısı ile veri analitiği konusundaki çalışmalarımıza ve bu alandaki yetkin insan kaynağı yatırımlarımıza devam ediyoruz. Veriden değer üretme hedefimiz doğrultusunda analitik süreçlerimizi ve nitelikli insan kaynağımızın yeteneklerini geliştiriyoruz. Veri altyapısına yönelik çalışmalar kapsamında veri kaynaklarımızı genişletiyoruz. Veriye ulaşma ve analiz etme kabiliyetlerimizi güncel teknolojiler ile sürekli yeniliyoruz. Karar süreçlerinde veri kullanımını daha da yaygınlaştırmak ve kolaylaştırmak üzere birimlerimizin kendi raporlarını kolayca oluşturabilecekleri yeni iş zekası araçları geliştiriyoruz. Robotik otomasyonu bankacılık işlemlerinde ve elle yapılan tüm operasyonel faaliyetlerimizde daha fazla yaygınlaştırarak iş gücü verimliliğimizi yükseltiyoruz. Robotik otomasyon ürünüyle aynı kurallara sahip tekrarlanan işleri robotlarımız vasıtasıyla yaparak hem iş gücünden tasarruf ediyoruz hem de hatalı işlem riskini minimize ediyoruz. Ayrıca Temel Bankacılık ve dijital kanallar başta olmak üzere veri analitiği, yapay zekâ, uzaktan müşteri edinimi, ses ve yüz tanıma, açık bankacılık gibi konularda çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde de robotik süreç otomasyonu ve yapay zeka kullanımının yaygınlaştırılması, hiperotomasyon modellerinin geliştirilmesi ana stratejilerimizden biri olarak görüyoruz.
Proje geliştirme sürecinde çeviklik ve üretkenliğimizi daha da artırmak üzere çevik yaklaşımı benimsiyoruz. Bu dönemde Bilgi Teknolojileri gücümüzü çevik takımlarla yeniden organize ettik. Çevik dönüşümün deneyimi kucaklayan yaklaşımını esas alarak sürekli iyileşmeyi hedefliyoruz. Çevikliği müşterilerimizin ihtiyaçlarını ön planda tutan ve tüm paydaşlarımız ile eşgüdümü sağlayan bir iş yapış yöntemi olarak ele alıyoruz.
Şubelerimizde ve Genel Müdürlük birimlerimizde operasyonel yüklerin ve işlem risklerinin azaltılması amacıyla süreçlerimizi hem dijital ortamlara taşımak hem de operasyonel işlemleri merkeze almak için çalışmalar yürütüyoruz.
Bu dönemde Bankamız çalışanlarının ihtiyaç duydukları eğitimi ihtiyaç duydukları anda almalarını sağlamak üzere yapay zeka tabanlı öğrenebilen ve öğretebilen ekran deneyimi olan V-Coach’u tasarladık. Bankamız ana bankacılık yazılımı VIT Ekranlarında, kullanıcının yaptığı hataları, geçirdiği süre gibi kriterleri göz önüne alarak bir yapay zeka modeli oluşturduk. Model çıktısı ile gerekli durumlarda kullanıcıya ekran özelinde eğitim ataması sağladık. Böylece kullanıcıların ekran üzerindeki yetkinliklerini artırarak iç müşteri deneyiminin ve memnuniyetinin artırılmasını, anlamanın kolaylaştırılmasını, zaman ve maliyet tasarrufu sağlanarak operasyonel hataların önüne geçilmesini sağladık. “V-Coach” adıyla lansmanını yaptığımız uygulamamız ile IDC Ödülleri “Future of Work” kategorisinde 3. lük ödülü kazandık.
Stratejilerimiz ve “yenilikçilik” ve “lider banka olma” değerlerimiz ile uyumlu hareket eden VakıfBank Ar- Ge Merkezimiz V-LAB, 2021 yılı içinde yapay zekâ, veri madenciliği, müşteri deneyimi ve ödeme sistemleri gibi pek çok alanda fikir geliştirme ve iş birliği çalışmaları gerçekleştirmeye devam ediyor. 2021 yılında da Ar- Ge Merkezimizde İnovasyon Odaklı MeetUp Seminerleri, Design Thinking Çalıştayları ve üniversiteler ile iş birliği çalışmaları ile Açık İnovasyon Merkezi çalışmalarına devam ettik.
Ayrıca bu dönemde ikincisini düzenlediğimiz “Hack to the Future” yarışması ile genç yazılımcıları, programcıları ve tasarımcıları buluşturduk. Büyük ilgiyle takip edilen bu etkinliğimizi bu yıl “Dijital Finansın Geleceğine Yön Ver” konseptiyle 19-21 Mart tarihleri arasında çevrimiçi olarak düzenledik. 84 katılımcının yarıştığı hackathon’da gençler dijital becerilerini sergileme şansı buldu. 32 takım arasından finale kalan 10 takımın sunumlarını takım yetkinliği, özgünlük, yenilikçi teknoloji, iş modeli, tasarım, ticarileşme/ölçeklenme, sunum, yapılabilirlik, sosyal fayda ve prototip kriterlerine göre değerlendirdik. “En İyi Minimum Viable Product”, “En İyi Sosyal Girişim”, “En Yenilikçi Teknolojik Çözüm”, “En İyi Kullanıcı Deneyimi Tasarımı” ve “En Global Çözüm” kategorilerindeki ödüllerimizi sahipleriyle buluşturduk. Sosyal sorumluluklarımızdan biri olarak gördüğümüz bu etkinliği önümüzdeki dönemde de gerçekleştirmeye devam edeceğiz.
Güçlü Türkiye’nin Lider Bankası olma vizyonumuz ile müşteri odaklı ve yenilikçi ürünlerimizi müşterilerimizin kullanımına sunmaya devam ederken bankacılık uygulamalarının dijital dönüşümünün riskleri de beraberinde getirdiğin farkındayız. Bu nedenle, siber saldırı riskleri, her türlü verinin güvenliği ve kişisel verinin korunması konuları yüksek önem verdiğimiz konular arasında bulunuyor. Bu alanlarda sürekli kendimizi geliştiriyor ve her geçen gün daha güvenli bir bankacılık deneyimi yaratmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu alandaki çalışmalarımız sadece sektördeki rekabet gücümüzü perçinlemekle kalmıyor, aynı zamanda müşteri memnuniyetini ve Bankamıza olan güveni artırmamıza da katkıda bulunuyor.
2021 yılında bilgi teknolojileri alanında aldığımız ödüller:


Regülasyonlar, dijitalleşme ve artan veri hacmi gibi öğeleri de göz önünde bulundurarak, tehditlerle etkin bir şekilde mücadele ediyoruz. Bankamız stratejileri ile uyumlu, iş yapış biçimlerimizi destekler nitelikte güvenlik stratejileri oluşturuyoruz.
Dijitalleşen dünyada güvenlik kontrollerimizi devamlı gözden geçiriyor zafiyetlerin tespit edilmesine yönelik yeni araçlar ile izleme kabiliyetimizi sürekli artırıyoruz. Bu doğrultuda modern bir Güvenlik Operasyon Merkezi (Security Operation Center) altyapısı oluşturmak amacıyla güvenlik olay yönetimi aracı (SIEM) ürünümüzü yapay zekâ algoritmalarını destekleyecek şekilde yeni bir ürünle revize ettik. Kullanıcı davranış analitiği özelinde yeni özellikler kazandırarak tüm işlemler üzerinde görünürlüğün kazandırılmasını sağladık. Tüm bu araçlara paralel olacak şekilde Güvenlik Orkestrasyon ve Otomasyon (SOAR) çözümüne yönelik yatırımımızın da sonuna geldik. Bu çözümle birlikte güvenlik alanında alarm izleme süreçlerini otomatize etmeye çalışıyoruz.
Özellikle günümüzün en temel risklerinden biri olan tedarikçiler kaynaklı yaşanabilecek riskleri yönetebilmek amacıyla tedarikçi firmalar tarafından geliştirilen uygulamalarda güvenliği sağlamak için statik ve dinamik kod gözden geçirme araçları kullanıyoruz.
Güvenlik piramidinin en önemli başlıklarından biri olan erişilebilirlik konusuna da son derece önem veriyor ve kesintileri minimize etmek adına çok yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Tüm kritik sistemlerimizi aktif mimaride çalıştırmak ana hedefimiz. Bunun doğrulamasını da her yıl düzenli olarak olağanüstü durum planı testleri ile validasyona tabi tutuyoruz.
İş sürekliliği anlamında yapılan çalışmaların tamamında en önemli hedefimiz marka değerini ve kurum itibarını korumak. Özellikle veri sızıntısı konuları ve yaşanan kesintiler hiç olmadığı kadar kurumların itibarını ve marka değerini etkilemeye başladı. Bu itibar riskini yönetmek amacıyla veri merkezli güvenlik yaklaşımlarını benimsiyoruz.
Pandemiyle beraber değişen tehditler sonucunda ortaya çıkan zafiyetleri önlemek için zamanla yarışıyoruz. Güvenlik zafiyetlerini tespit etmek amacıyla zafiyet tarama aracı kullanıyoruz. Haftalık olarak periyodik şekilde tüm zafiyetleri tarıyor ve otomatik olarak ilgili varlık sorumlularına servis yönetimi aracıyla raporluyoruz. Kritik bir zafiyet çıktığında ise en kısa zamanda aksiyon alıyoruz. Özellikle zafiyetlere ilişkin önleyici yamaların hızlı bir şekilde tüm varlıklar için uygulanması için yoğun bir çaba sarf ediyoruz.
Buna paralel olarak daha hızlı ve etkin önlem alabilme adına bu yıl içerisinde yerli bir siber tehdit istihbarat çözümünü Bankamıza kazandırdık. İlgili çözümler ve düzenleyici otoritelerden gelen bildirimler doğrultusunda güvenlik araçlarımız üzerinde gerekli kural tanımlamalarını gerçekleştiriyoruz.
Tehditlerin tespitine yönelik olarak bir diğer aracımız atak simülasyonu aracı ile tehditleri günlük olarak sürekli tarıyoruz. Bu ürünle somut olarak dış dünyadan gelen ataklarda güvenlik olgunluğumuzu ölçüyoruz ve düzenli olarak üst yönetime ilgili sonuçların raporlanmasını sağlıyoruz.
Düzenleyici otoriteler tarafından yayımlanan mevzuatları yakından takip ediyor, uyum konusunda gerekli çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetlerine Hakkında Yönetmelik kapsamında gereken çalışmaları büyük ölçüde tamamladık. Bir diğer önemli konu olan Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından yayınlanan Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberine uyum konusunda gerekli çalışmaları sürdürüyoruz. Bu doğrultuda risk varlık envanterimizi oluşturup gerekli tedbirleri alıyoruz.
Bu yıl içerisinde diğer iki önemli regülasyon ise BDDK tarafından yayımlanan uzaktan müşteri edinimi ve dijital bankacılık tarafındaki yönetmelikler oldu. Bu yönetmeliklere de uyum konusunda gerekli aksiyonları sağladık. Özellikle yeni regülasyonlara uyum konusunda çevik süreçleri işletiyoruz. Bu doğrultuda Swift Customer Security Framework, GİB Özel Entegratör Denetimi gibi denetimleri de başarı ile gerçekleştirdik. Tüm çalışmalara paralel olacak şekilde ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi alanlarında devam denetimlerini gerçekleştirerek ilgili sertifikasyonların devamını sağladık.
Müşterilerimizin mahremiyeti bizim için oldukça önem taşıyor. Kişisel Verilerin Korunması Kanununa Yönelik olarak tüm kanallarımızda aydınlatma yükümlülüğü kapsamında gerekli bilgilendirmelerin yapılmasını ve gerekli açık rızaların alınmasını sağlıyoruz. Kişisel Verilerin İşlenmesi Politikası ve gerekli diğer süreçlerimizi dokümante ettik. Bu doğrultuda tüm kanallarımızda müşterilerimizin güvenliğini sağlamak adına gerekli çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Aynı zamanda Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında çalışanlarımıza bilgilendirme amaçlı eğitimler veriyoruz. Bu kapsamda hazırlanan e-öğrenme eğitimini 2021 yılında 9.808 kişi tamamladı. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu sınıf içi eğitimini ise 43 çalışanımız aldı.
Dijital dönüşüm ile birlikte artan karmaşıklık ve değişkenlik içerisinde bilgi güvenliğini sağlamak ve özellikle siber saldırılara karşı savunmamızı en yüksek düzeyde tutmak için güvenlik sistemlerimizi güçlendirmeye devam ediyoruz.
Web sitemizde yer alan Bankamızın Gizlilik Politikası’na https://www.vakifbank.com.tr/gizlilik-politikamiz.aspx?pageID=614 adresinden erişebilirsiniz.

2021 yılında da dijitalleşme ve müşteri ihtiyaçlarını odağa alan pek çok uygulama hayata geçirdik; üretim hızımızı ve altyapımızı yeni ve değişen ihtiyaçlara uyumlu hale getirdik.