VKF_FRAT_2018_01_MTB
88 Bölüm I: Sunuş Müşteri memnuniyetinin her geçen gün artırılması için yürüttüğü çalışmalarıyla VakıfBank yanında... VakıfBank, 2017 yılının son çeyreğinde başlattığı dönüşüm hikâyesinin devamını 2018 yılında yazmaya devam etmiştir. Müşteri, iç müşteri ve topluma farklı tonlarda yaklaşarak şekillendirdiği Kurumsal İletişim Stratejisi kapsamında VakıfBank, müşterilerine “yanındaki güç” olmayı vaat ederken, çalışan kısmında ise “değişimin gücü sensin” mottosu ile yola çıkmıştır. Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanındaki çalışmalarını ise “yanında ben varım” diyerek özetlemiştir. Ürün odaklı ve pazarlama hedefiyle hazırlanan reklam filmleriyle Banka’nın genel stratejilerine tam bir uyum sağlanmıştır. Temel iletişim stratejisi, şube dışı ve dijital kanallardan yapılan işlem sayısını artırmak, müşteri sayısı ve müşterilik süresini artırmak, mevduat hacmini artırmak ve tüm segmentlerde aktif müşteri sayısını artırmak hedefleri çevresinde oluşturulmuştur. Mobil Saha Satış, 64. Yıla Özel Bireysel İhtiyaç Kredisi, Anında Kredi, Arı Hesap ve Mobil 2.0 ürün reklamlarının yanı sıra 64. Kuruluş Yıl Dönümü için hazırlanan imaj filmi TV mecrasında yayınlanmıştır. Hedef kitle belirlenmesine verilen önem doğrultusunda dijital mecralara özel prodüksiyonlar da 2018 yılında öne çıkan çalışmalar arasında yer almıştır. “Kofti Kahramanlar” olarak VakıfBank iletişim dünyasına giren dijital odaklı reklam filmleri, Arı Hesap, Ek Hesap, Kiram Güvende ve Mobil Bankacılık ürünleri için hazırlanmış ve yayınlanmıştır. Reklam filmlerinin yanı sıra VakıfBank, VakıfBank Spor Kulübü, Bizim Yerimiz ve VakıfBank Kültür Yayınları markalarına ait kurumsal sosyal medya hesapları ile web sitelerinin etkin yönetimine bu yıl da devam edilmiştir. Yine benzer şekilde kurumsal ödüllerin başvuru dosyalarının hazırlanması ve ilgili süreçlerin takibi işi de başarıyla yerine getirilmiştir. Kurumsal İletişim alanında yapılan çalışmalarla desteklenen “Güçlü Türkiye’nin Lider Bankası” olma yolculuğunda, VakıfBank Finans Grubu markasıyla konuşulmaya 2018’de başlanmıştır. Banka ve bağlı ortaklıkları adına özel günlerde Banka’nın liderliğinde ortak iletişim çalışmaları yapılmış ve bu alandaki ilk adımlar atılarak VakıfBank Finans Grubu kamuoyuna lanse edilmiştir. Basın-haber yoluyla iletişim çalışmalarının genelini ifade eden PR faaliyetlerinde de 2018 yılı başarılı bir yıl olmuştur. Gazetelerin kapandığı ya da sayfa sayısını azalttığı bu yıl VakıfBank, tüm bankalar arasında olumlu haber sayısını artıran tek banka olmuştur. Bu alanda yapılan çalışmaların anlamlandırılmış analizleri de bu yıl yapılmaya başlanmış ve ölçümler sadeleştirilerek gerçekçi bir boyuta taşınmıştır. Bunun sonucunda bu alandaki strateji ve planlamalar güncellenmiş, hedefler belirlenmiştir. 2018 yılında yoğunlaşan iç iletişim çalışmalarının odağına “değişimin gücü sensin” mesajı yerleştirilirken Kuruluş Yıl Dönümü ve Yöneticiler Zirvesi gibi büyük etkinliklerin yanı Kurumsal İletişim VakıfBank bağlı ortaklıklarıyla beraber “VakıfBank Finans Grubu” markası ile anılmaya başlanmıştır. 2018 YILI FAALİYETLERİ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw