VKF_FRAT_2018_01_MTB

VakıfBank 2018 Faaliyet Raporu 87 X7-2 donanımları hizmete alınmıştır. • Yeni Imperva Auditing güvenlik aracı tüm veri tabanlarında hizmete alınmıştır. • ATM’lerde yazılım yaygınlaştırma için yeni HP-SA ürünü hizmete alınmıştır. • İleri seviye zararlı yazılım analizi için APT sistemleri kurulmuş ve dış dünyaya açık adreslerimiz gelişmiş WAF koruması altına alınmıştır. • Banka’ya yönelik siber saldırılara karşı daha etkin müdahale ve sürekli izleme için EBİS Binasında kapalı bir ortamda faaliyet göstermek üzere Siber Güvenlik Operasyon Merkezi kurulmuştur. Devam eden siber ataklara ve dünya çapında hızla yayılan güncel tehdit ve zararlılara karşı gereken koruma önlemleri zamanında alınmış ve bankacılık hizmetlerinin aksaması önlenmiştir. • Devreye alınan uygulama geliştirme projeleri ve ek entegrasyonlar için gereken altyapı tasarımı ve kurulum gerçekleştirilmiştir. • İşletimde karşılaşılan kritik sorunlar zamanında çözülerek tüm kanallarda hizmet kalitesi korunmuştur. Kullanımdaki uygulamalar devamlı izlenerek çıkan performans problemleri vb. hususlar tespit edilerek Banka içi ve dışı birimler ile giderilmeleri sağlanmıştır. • IBM Mainframe ana sistemlerinin tamamen kapatılması sonrasında 25 yıllık fiziksel teyp arşiv verilerinin açık sistemlere taşınması tamamlanmıştır. • Olağanüstü durum testleri kapsamında hizmet kanalları (Mobil Bankacılık ve İnternet Bankacılığı, Şube, ATM, Çağrı Merkezi ve Kartlı Ödeme Sistemleri) İstanbul’dan Ankara Veri Merkezi’ne otomatik olarak minimum seviyede personel müdahalesi ile dakikalar seviyesinde başarıyla yönlendirilmiştir. Olağanüstü durum senaryolarına İstanbul Veri Merkezi’ndeki iletişim cihazlarının kapatılması da dâhil edilerek sahadaki tüm ATM, şube ve POS iletişiminin yedek hatlardan Ankara Veri Merkezi’ne bağlanması başarıyla test edilmiştir. • Ankara Veri Merkezi’nin, Kredi Kayıt Bürosu’na ait Anadolu Veri Merkezi’nde hizmete devam etmesi için gereken hizmet sözleşmeleri hazırlanmış, kurulum ve taşıma için proje çalışmaları başlatılmıştır. Ar-Ge ve Dijital Dönüşüm Faaliyetleri • Veri Yönetişim Sistemi’nin hayata geçirilmesi için Veri Yönetişim Politikaları belirlenmiştir. Bu politikaları destekleyecek veri sözlüğü uygulaması pilot olarak devreye alınmıştır. • Ar-Ge Merkezi faaliyetleri kapsamında çalışmalar ve süreçler başlatılmıştır. • Fraud tespitinde yapay zekâ çalışmaları kapsamında internet bankacılığı kullanıcılarının tuşa basma alışkanlıkları yapay zekâ ile öğrenilerek sahteciliklerin tespit edilmesi sağlanmıştır. • Çek verilerinin otomatik işlenmesi çalışmaları kapsamında yapay zekâ uygulaması kullanılarak işlemlerin daha otomatik hale getirilmesi yönünde altyapı çalışmaları yapılmıştır. • Eğitim’de VR teknolojisi çalışmaları kapsamında Virtual Reality (VR) ve Augmented Reality (AR) teknolojilerinin eğitimde kullanım alanları araştırılarak, VR pilot çalışması yapılmıştır. • Sesli ve görüntülü görüşme ile uzaktan müşteri edinimi ve dijital bankacılıkta rekabetçi, hızlı ve kolay müşteri edinimi sağlanması amacıyla Video Bankacılık yazılımı geliştirilmiştir. • Blockchain Trade Platformu projesi çalışmaları kapsamında yapılan tasarım ve geliştirmeler sayesinde dış ticaret işlemlerinin hızlı ve güvenilir şekilde yapılması için altyapı sağlanarak yeni işbirlikleri oluşturulmuştur. • Tasarım odaklı düşünme konusunda Banka çalışanlarının katıldığı çalıştay düzenlenmiştir. Banka içi inovasyon kültürünün oluşturulmasına katkı sağlanmıştır. • Çipli kimlik kartlarının NFC çipi üzerindeki bilgilerin okunması ve özellikle kart sahibinin resmi ile yüz tanıma yaparak müşteriyi login etme pilot çalışmaları yapılmıştır. • Gişe Önü Tablet Projesi kapsamında müşterilerin gişe önlerinde yer alan tabletler aracılığı ile yaptığı işlemleri izlemesi, onay verebilmesi için geliştirilmeler yapılmıştır. • Dijital Onay altyapısının oluşturulması çalışmaları kapsamında bankacılık onay süreçlerinde kullanılan VIT iş akışı altyapısına müşteri onay adımı eklenmiştir. Müşterilerin internet, mobil ve dijital onay portalı üzerinden doküman onaylama işlemini yapabilmeleri sağlanmıştır. • IT bölümleri içindeki farklı geliştirme ve operasyon disiplinlerinin daha senkronize çalışmaları (Devops) kapsamında uygulama geliştirme yaşam döngüsünün DevOps yöntem ve araçlarına göre yeniden düzenlenmesi için çalışmalar başlatılmıştır. VakıfBank’a yönelik siber saldırılara karşı daha etkin müdahale ve sürekli izleme için EBİS Binasında kapalı bir ortamda faaliyet göstermek üzere Siber Güvenlik Operasyon Merkezi kurulmuştur.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw