VKF_FRAT_2018_01_MTB

80 Bölüm I: Sunuş 2018 YILI FAALİYETLERİ Dijital Bankacılık 2018 yılında VakıfBank, şubelerinden yapılan hemen hemen her işlemi dijital kanallara taşıyarak işlem çeşitliliğini her geçen gün zenginleştirmiş ve müşterilerine hızlı, güvenli, kolay çözümler sunmaya devam etmiştir. İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık VakıfBank, 2018 yılında da internet bankacılığı ve mobil bankacılık işlem setlerini zenginleştirme çalışmalarına devam etmiştir. Halihazırda 250’ye yakın işlem bu kanallardan yapılabilmektedir. Zaman ve mekândan bağımsız kullanım imkânı sayesinde mobil bankacılık müşteri sayısının 2018’de de arttığı gözlemlenirken, internet bankacılığını tercih eden müşteri sayısındaki azalma eğilimi olduğu görülmektedir. 2018 yılında mobil bankacılık müşteri sayısı %53 artarak 3,4 milyonu aşmıştır. Kullanıcı sayısındaki artışa paralel olarak bu kanallardan yapılan finansal işlem hacmi de geçen yıla göre %52,8 oranında artmıştır. VakıfBank, dijitalleşmenin yarattığı fırsatlardan tüm müşterilerinin yararlanması için çalışmalarını sürdürmekte, bankacılık hizmetlerinin daha fazla insana ulaşmasını sağlayacak çözümler geliştirmektedir. Zengin bankacılık işlem setinin yanı sıra yapılan yeni geliştirmeler sayesinde müşteriler MasterPass’e kart ekleyebilmekte, Android cihazlarda kredi kartını mobil temassız işlemlere açabilmekte ve cihazın NFC özelliğini kullanarak temassız POS’lardan alışveriş yapabilmektedir. Müşteriler, QR Kod ile herhangi bir VakıfBank ATM’sinden kartsız para çekebilmekte ve yatırabilmekte, SWIFT işlemleri sayesinde döviz transferlerini kolayca yapabilmektedir. HGS/OGS işlemleri ile müşteriler bakiye hareketlerini ve geçişlerini sorgulayabilmekte ve bakiye yükleme işlemlerini yapabilmektedir. Mevcutta bulunan Findeks Risk Raporu’na ek olarak müşteriler Findeks Çek Raporu’na kolayca erişebilmekte, Bankomat Para menüsü sayesinde bankomat kartlarından harcadıkça puan kazanmak için katılım gerçekleştirebilmekte ve harcamalarını takip edebilmektedir. İnternet kanalından ev ve iş adreslerini güncelleyebilmekte, yeni adres ekleyebilmektedir. İnternet ve mobil bankacılıktan talep ettikleri kredi kartı ya da bankomat kartlarının hangi aşamada ve nerede olduğunun takibini yapabilmektedir. Ayrıca kanallardan Seyahat/Sağlık, Yıllık Hayat, Konut Paket ve Ferdi Kaza Sigortaları yaptırabilmektedir. İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık hizmetleri, görme engelli müşterilerin kullandıkları ekran okuyucu programlara uyumlu hale getirilmiş, bu sayede görme engelli müşterilerin internet ve mobil bankacılık kanallarından işlem yapabilmeleri sağlanmıştır. Çalışmalarına 2017 yılında başlanan dijital bankacılık önyüzlerinin tamamen yenilenmesi projesinin mobil bankacılık kanalı 15 Kasım 2018 tarihinde müşterilere sunulmaya başlanmıştır. Önyüz yenileme projesinde internet kanalı için çalışmalar devam etmekte olup, 2019 yılında yayına alınması hedeflenmektedir. Sesli Asistan ve chatbot teknolojisinin bu kanallara entegre edilmesi projelerinin 2019 yılında tamamlanması Dijital Bankacılık ve Dağıtım Kanalları VakıfBank internet bankacılığı ve mobil bankacılık kanallarından hâlihazırda 250’ye yakın farklı işlem yapılabilmektedir. Dijital kanallarda hızlı, güvenli ve kolay çözümleriyle VakıfBank yanında...

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw