VKF_FRAT_2018_01_MTB
VakıfBank 2018 Faaliyet Raporu 61 iyi kullanıcı deneyimi oluşturulması amacıyla VakıfBank Nakit Yönetimi olarak Banka ürünlerinin API (Application Programming Interface/Uygulama Programlama Arayüzleri)’leri sunulmaktadır. Müşteriler ve finansal teknoloji (Fin-Tech) firmaları, Bankamız Hesap Hareketleri, Dekont Bilgileri, TÖS (Toplu Ödeme Sistemi), DBS (Doğrudan Borçlandırma Sistemi), BTS (Bayi Tahsilat Sistemi), Vergi Ödemeleri, E-Fatura, E-Arşiv ürünlerini web servisler aracılığı ile hızlı bir şekilde geliştirip kendi sistemlerine entegre edebilmektedir. Yakın dönemde gümrük vergisi ödemelerinin de müşterilere API olarak sunulması planlanmaktadır. Banka ve müşterilerin operasyonel iş yükünü azaltan ve ödemelerini muhasebeleştirmelerine katkı sağlayan Toplu Ödeme Sistemi ile gerçekleştirilen işlem hacminde %37, işlem adedinde ise %23’lük artış sağlanmıştır. 2018 yılı içerisinde müşterilerin tüm ödeme ihtiyaçlarının VakıfBank Toplu Ödeme Sistemi ürünü aracılığı ile karşılanabilmesi için yabancı para, döviz cinsinden para transferi (Swift) işlemleri, kredi kartı ödemesi ve ileri tarihli işlem yapılabilme özellikleri eklenmiştir. Ayrıca müşterilerin işlemlerini daha güvenli yapabilmeleri için SMS şifre ve mobil imza ile işlemlerinin yapılabilmesi de sağlanmıştır. Ayrıca 2018 yılı içerisinde müşterilerin işlemlerinin daha hızlı yapılabilmesi ve Banka operasyonel işlemlerinin azaltılması amacıyla yoğun olarak SGK ve fatura ödemesi yapan müşterilerin işlemlerini toplu olarak yapabilmesi sağlanmıştır. E-Dönüşüm projeleri 2018 yılı içerisinde de nakit yönetimi faaliyetlerinin odağında olmaya devam etmiş, bu kapsamda E-Fatura Özel Entegratörlük hizmetini kullanan müşteri sayısında bir önceki yıla göre %19, E-Defter hizmetini kullanan müşteri sayısında ise %15 artış gözlenmiştir. E-Fatura ve E-Defter hizmetlerinin yanı sıra 2018 yılında müşterilere E-Arşiv ürünü de sunulmaya başlanmış olup E-Çözümler çerçevesinde lider banka olma yolunda adımlar atılmıştır. Ticari ve kurumsal segmentte müşterilerin ihtiyaçları ve teknolojik gereksinimleri göz önünde bulundurularak güncellenen, tüm ihtiyaçlara cevap verilmesi için tasarlanan Çek Entegrasyonu Sistemi, Toplu Ödeme Sistemi, MT940 ve Online Hesap Hareketleri web servisi ürünleri etkin bir şekilde kullanılmaya başlanmış olup müşteri bağlılığı yaratan ürünler ile müşterilerin ana bankası olunması amaçlanmıştır. 2019 projeksiyonu Rekabetçi piyasa ve müşteri ihtiyaçları paralelinde tüm nakit yönetimi ürünlerinin geliştirilmesi sürecek olup ürün kalitesi ve müşteri memnuniyeti VakıfBank’ın birincil amacı olmaya devam edecektir. Müşteri ihtiyaçları ve gelişen teknoloji doğrultusunda VakıfBank, 2019’da geliştireceği yeni ürünler ile müşteri tabanını genişletmeyi ve mevcut müşterileriyle olan işbirliğini daha da güçlendirmeyi hedeflemektedir. Toplu Ödeme Sistemi ile gerçekleştirilen işlem hacminde %37, işlem adedinde ise %23’lük artış sağlanmıştır.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw