VKF_FRAT_2018_01_MTB
60 Bölüm I: Sunuş VakıfBank tarafından geliştirilmiş ödüllü bir ürün olan Gümkart ile gümrük vergisi ödeyen müşterilerde ürünün kullanımında artış devam etmiş ve bu sayede 2018 yılında Türkiye’de ödenen toplam gümrük vergisi hacminin %48’i VakıfBank aracılığı ile tahsil edilmiştir. Müşterilere alternatif ödeme yöntemi olarak sunulan “SMS ile Gümrük Vergisi Ödeme” hizmetini kullanan müşteri sayısında ise geçen yılın aynı dönemine göre %46 artış sağlanmıştır. 2018 yılında kurum tahsilatları çerçevesinde yeni anlaşmalar ve altyapı geliştirmeleri sağlanmış ve VakıfBank’ın tahsilatlarına aracılık ettiği kurum sayısı %5 artmıştır. Tahsilat sistemine “Ulaşım Kart”, “İmar Barışı”, “Bedelli Askerlik” gibi önemli kamu projeleri dâhil edilmiştir. Kurum tahsilatlarının iki önemli kalemi olan SGK ve vergi tahsilatlarında pazar payı artırılarak bir önceki yıla göre hacimsel anlamda sırasıyla %30 ve %9’luk oranlarda artış sağlanmıştır. Dijitalleşme ve finansal teknoloji (Fin-Tech) firmaları ile yakın işbirliği Nakit Yönetimi’nin ana hedefleri arasında yer almış, bu doğrultuda birçok elektronik para kuruluşu ile entegrasyon sağlanmıştır. Ayrıca VakıfBank ve Compay Ödeme arasında gerçekleştirilen çalışmalar ile e-ticaret alışverişlerinde kredi kartına alternatif olarak sunulan online havale ile ödeme yönteminde 21 adet e-ticaret sitesiyle ödemeler başlamıştır. Müşterilere açık ve şeffaf bir bankacılık hizmeti sunmak, müşterilerin ihtiyaçlarını anında çözebilmek, hızlı ve katma değer yaratan yeni iş modelleri, servisler ve daha 2018 YILI FAALİYETLERİ VakıfBank nakit yönetimi alanında teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek müşteri ve paydaşlarının “yanındaki güç” olma hedefine uygun olarak ürün ve hizmet sağlamakta; bireysel ve ticari müşteri ilişkilerini bağlılık ve müşteri odaklılık ilkesi çerçevesinde yürütmekte, her koşulda müşterilerinin yanında olmakta ve müşterilerine özel çözümler üretmektedir. Banka, 2019’da da her yıl olduğu gibi piyasaya yön veren yeni ürünler ile müşteri tabanını genişletmeyi ve mevcut müşterileriyle olan işbirliğini daha da güçlendirmeyi hedeflemektedir. 2018 yılı performansı Tedarik zinciri finansmanının en yaygın kullanılan ürünlerinden biri olan Doğrudan Borçlandırma Sistemi’nin (DBS) VakıfBank bilgi işlem altyapısı tamamen yenilenmiş ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda fonksiyonel bir yapıya kavuşmuştur. DBS ürününün ticari ve kurumsal segmentte önemli yere sahip olması nedeni ile etkin olarak pazarlanmasına devam edilmiş, 2018’de ana firma kazanımında %19’luk, bayi/müşteri kazanımında ise %14’lük bir artış sağlanmıştır. Tedarik zinciri finansmanında alternatif bir ürün olarak müşterilere sunulan Bayi Tahsilat Sistemi (BTS)’nde Banka büyümesi 2018 yılında da artarak devam etmiş, sisteme dâhil olan müşterilere tesis edilen kredi limitinde %59, sistemden geçen tahsilat tutarında ise %110 artış sağlanmıştır. Nakit Yönetimi Dijitalleşme ve finansal teknoloji (Fin-Tech) firmaları ile yakın işbirliği Nakit Yönetimi’nin ana hedefleri arasında yer almış, bu doğrultuda birçok elektronik para kuruluşu ile entegrasyon sağlanmıştır. Piyasaya yön veren hizmetleriyle VakıfBank yanında...
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw