VKF_FRAT_2018_01_MTB

54 Bölüm I: Sunuş Yaklaşık 15 milyon bireysel nitelikli müşteriye hizmet vermekte olan VakıfBank, bireysel bankacılık alanındaki deneyimi ve müşteri odaklı stratejisi ile Bireysel Bankacılık alanında sektörün önde gelen bankalarından biri olmaya devam etmektedir. VakıfBank, 2018 yılında 850 binden fazla müşterinin finansman ihtiyacını uygun koşullar sağlayarak çözüme kavuşturmuştur. VakıfBank’ın müşteri odaklı bu yaklaşımı ile tüketici kredileri içinde, taksitli ihtiyaç kredilerinin payı %55,78, taşıt kredilerinin payı %0,73 ve konut kredilerinin payı da %43,49 olarak gerçekleşmiştir. Tüketici kredilerinde güçlü büyüme VakıfBank’ın 2018 yılı taksitli ihtiyaç kredileri plasmanı 2017 yılı sonuna göre %2,85 oranında artmış, pazar payı ise %12,12 olarak gerçekleşmiştir. VakıfBank, kredili mevduat hesabı kullanımının artırılmasına yönelik yaptığı çalışmalar neticesinde 2018 yılında plasmanını %39,88 artırmış, pazar payında da %22,30 ile sektördeki liderliğini korumuştur. Banka’nın konut kredilerindeki pazar payı %10,29, taşıt kredilerindeki pazar payı ise %4,96 olarak gerçekleşmiştir. Müşteri odaklı bireysel kredi ürünleri İhtiyaç kredilerinde müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlayabilmek ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutabilmek adına kamu personeline özel, üst gelir grubunda yer alan müşteriler için ihtiyaç kredileri vb. segment bazlı kampanyalar düzenlenmiştir. Banka, bunun yanı sıra, tüm bireysel müşterilerin kullanımına sunulan Kuruluş Yıl Dönümü Kredisi, Bayram Kredisi ve Yeni Yıl Kredisi gibi geleneksel kampanya kredileri ile sektörde öncü olmaya devam etmiştir. Dijital kanallardan yaygınlaşma VakıfBank 2018 yılında, mobil bankacılık, internet bankacılığı ve ATM kanalından ürün setlerini çeşitlendirerek müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaya devam etmiştir. 2018 yılında ihtiyaç kredisi ve kredili mevduat başvurularının hızlı bir şekilde sonuçlandırılmasını sağlamak için alternatif dağıtım kanalları üzerinden gerekli teknolojik yatırımları yaparak çalışmalarına devam etmiştir. Müşterilerin ihtiyaç kredisi taleplerini internet bankacılığı ve mobil bankacılık kanalından anında karşılayarak müşteri memnuniyeti ve sadakatini artırmıştır. Gelişen teknolojik koşullara uyum sağlayarak müşterilerin gündelik işlemlerini kolaylıkla yapmalarını sağlayacak ürünler geliştirmiş ve para transferleri, krediler gibi müşterilerin en sık ihtiyaç duyduğu ürünlerin çeşitlendirilmesini sağlamıştır. Müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına uygun çözümler VakıfBank 2018 yılında, geniş hizmet yelpazesine bir yenisini daha ekleyerek Türkiye’de bir ilk olan Kiram Güvende Sistemi’ni hizmete sunmuştur. Bu hizmet kapsamında ev sahiplerine kira tahsil garantisi verilirken, kiracılara da finansal destek sağlanmıştır. Kira ödeme gününde ev sahiplerinin kiranın ödenmemesinden endişe duymasının önüne geçen sistem, yeni ev kiralayacak olanların da bu kapsamda işini kolaylaştırmıştır. 2018 YILI FAALİYETLERİ Bireysel Bankacılık VakıfBank 2018 yılında, mobil bankacılık, internet bankacılığı ve ATM kanalından ürün setlerini çeşitlendirerek müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaya devam etmiştir. Bireysel Bankacılık alanında sektörün öncülerinden VakıfBank yanında... 88 Milyar TL Tasarruf Mevduatı

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw