VKF_FRAT_2018_01_MTB
VakıfBank 2018 Faaliyet Raporu 37 Menkul Kıymet (Covered Bond), tahsisli bono satışları, seküritizasyon programı kapsamında gerçekleştirilen işlemler, post-finansman, çok uluslu kredi kuruluşlarından sağlanan krediler gibi farklı yapılar altında temin ettiği uzun vade ve uygun maliyetli kaynaklarla, milli ekonominin yanındaki güç olmaya devam etmiştir. Yıl içinde gerçekleştirilen birçok işlemle yurtdışı fonlama kaynaklarını en aktif kullanan banka olarak öne çıkan VakıfBank’ın 2018’de yurtdışından borçlanma tutarı 5,6 milyar ABD Doları seviyesine ulaşmıştır. Yurtdışı piyasalarda yaşanan gelişmeler ve Türkiye’ye yönelik saldırıların zirve yaptığı bir dönemde elde edilen bu başarı uluslararası piyasaların ülkemize ve VakıfBank’a olan güvenini de tekrar tekrar teyit etmiştir. Ayrıca gerçekleştirilen borçlanma işlemlerine dünyanın birçok gelişmiş ülkesinin de katılması VakıfBank’ın itibarının bir göstergesi olarak dikkat çekmiştir. Özel çocuk eğitimine sürdürülebilir destek devam etti. “Yanında Ben Varım” markasıyla tek bir çatı altına topladığı kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde önemli bir yerde bulunan özel çocukların eğitimi alanında VakıfBank, 2018 yılında birçok projeye destek vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak faaliyet gösteren Bilim Sanat Eğitim Merkezleri (BİLSEM) ile yürütülen ortak proje kapsamında farklı illerde toplam 19 mekatronik ve akıl oyunları atölyesinin kuruluşu VakıfBank’ın desteğiyle gerçekleşmiştir. İlkokul çağında sınavla tespit edilen özel çocukların bireysel yeteneklerini fark edip bu alanlarda gelişim göstermesini hedefleyen projeye olan VakıfBank desteği, sürdürülebilir bir şekilde devam etmektedir. Anadolu Otizm Vakfı ile gerçekleştirilen işbirliği neticesinde İzmir’de yapım çalışmaları devam eden Otizm Erken Müdahale Temel Eğitim, Takip ve Araştırma Hizmetleri Merkezi’ne destek verilmiş ve ayrıca bu alandaki farkındalığın artması için çalışmalar yapılmıştır. Ürünlerde markalaşma ve iletişim çalışmaları ödülleri de beraberinde getirdi. Müşteri odaklı çalışmalarının bir yansıması olarak ürün ve hizmetlerinde markalaşmaya hız veren VakıfBank, bu çalışmalarının yanı sıra kurumsal başarılarıyla da 2018 yılında birçok ödülün sahibi olmuştur. Mobil Saha Satış, Arı Hesap, Kiram Güvende, Cepte Kazan gibi ürünlerini müşterilerine sunmasının yanı sıra, en değerli markalar sıralamasında yükselmesiyle dikkat çeken VakıfBank, aynı zamanda iletişim çalışmalarıyla marka algı ve reklam hatırlanma oranlarında da olumlu hareketini sürdürmüştür. Brand Finance tarafından hazırlanan “Türkiye’nin en değerli markaları” sıralamasında en fazla yükseliş kaydeden VakıfBank, ulusal ve uluslararası organizasyonlarda 30’un üzerinde ödüle layık görülerek bu alanda altın yılını yaşamıştır. Türkiye, Avrupa ve Dünya Şampiyonu VakıfBank VakıfBank’ın 32 yılı aşkın süredir kesintisiz desteğiyle başarıdan başarıya koşan VakıfBank Kadın Voleybol Takımı, 2018 yılını da altın madalya ve kupalarla dolu geçirmiştir. Yıl içinde katıldığı tüm büyük turnuvaları şampiyonlukla tamamlayan sarı-siyahlı takım, Türkiye, Avrupa ve Dünya Şampiyonu olarak VakıfBank ve Türkiye’nin gururu olmaya devam etmiştir. İlk olarak Türkiye Ligi final serisinde karşılaştığı ezeli rakibi Eczacıbaşı Vitra’ya beş maçlık seri sonunda galibiyetlerde 3-2 üstünlük sağlayan VakıfBank tarihindeki 10. Türkiye Şampiyonluğu’na 2018 yılının Nisan ayında ulaşmıştır. Mayıs ayında Romanya’nın başkenti Bükreş’te düzenlenen CEV Avrupa Şampiyonlar Ligi Dörtlü Finallerine namağlup yükselen sarı- siyahlılar, sırasıyla İtalyan Imoco Volley ve ev sahibi Alba Blaj ile karşılaşmıştır. Her iki maçını da kazanan VakıfBank, tarihindeki dördüncü namağlup Avrupa Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu’na ulaşarak dördüncü yıldızı takmıştır. Son olarak Aralık ayında Çin’de düzenlenen FIVB Kulüpler Dünya Şampiyonası’nda mücadele eden VakıfBank, turnuvada oynadığı beş maçın tamamını kazanarak bu kulvarda üçüncü kez altın madalya kazanmıştır. VakıfBank, bu başarılarıyla “Türkiye’nin uluslararası alanda en başarılı takımı” unvanını sürdürürken tüm paydaşlar tarafından örnek gösterilmeye de devam etmiştir. 2018’de VakıfBank’ta gerçekleşen tüm işlemlerin %93’ünden fazlası şube dışı kanallardan gerçekleşirken, yıl içinde yenilenen VakıfBank Mobil’in kullanıcı sayısı da 3,5 milyona yaklaşmıştır.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw