VKF_FRAT_2018_01_MTB

VakıfBank 2018 Faaliyet Raporu 107 edinmeleri hedeflenmekte olup bu kapsamda 2018 yılı içerisinde diğer birimlerle ortak yürütülen çalışmalar doğrultusunda ilgililerin Banka’ya olan aidiyetlerinin artırılması hedeflenmiştir. Bu kapsamda yıl içerisinde Banka’nın Kurumsal Akademi Müdürlüğü ile yapılan ortak çalışmalar ile işe uyum sürecinin esaslarını içeren ve süreçteki görevleri tanımlayan bir doküman hazırlanmış ve bu kapsamda yeni başlayan personele Kurumsal İletişim Başkanlığı ile yapılan çalışmalar kapsamında “Hoş Geldin Paketi” gönderimi yapılmaya başlanmıştır. 2018 yılı içerisinde norm kadroya uyum hedefi kapsamında, işe alım ve tayinlerde norm kadro verileri dikkate alınmaya devam edilerek, daha önceki dönemlerde olduğu gibi işe alım ve yerleştirme süreçleri neticesinde, aktif çalışma temposunda görev yapabilecek yeterli sayıda ve vasıflı adayların istihdam edilmesine ve Banka personelinin görev yeri değişiklikleri neticesinde de şube/birimlerin çalışan sayısının iş gücü verimliliğini korumak için optimum seviyede tutulmasına öncelik verilmiştir. 2018 yılı içerisinde yapılan çalışmalar ile Banka personelinin iş gücü verimliliğinin artırılmasına odaklanılmıştır. Bu kapsamda şubelerde görev yapan personelin uzun süre aynı şubede görev yapmasının, Banka açısından getirebileceği potansiyel riskler dikkate alınarak, bunun önlenebilmesi ve personelin verimliliğinin artırılabilmesi açısından 2018 yılında Banka genelinde aynı şubede uzun süredir görev yapan yaklaşık 700 personelin görev yeri değiştirilmiştir. Söz konusu uygulamayla personelin farklı şubelerde yaptıkları işlerde bankacılık süreçlerine artı değer kattıkları, farklı müşteri profilleri hakkında deneyim kazanarak kendilerini geliştirdikleri ve yer değişikliği ile verimliliklerini de artırdığı gözlemlenmiştir. Yıllık ücretli izinlerin Banka için yarattığı riskleri önleyebilmek amacıyla 2018 yılı içerisinde iki farklı zamanda Banka personeline yıllık ücretli izin kullandırılması ile ilgili çalışmalar yapılmıştır. 2018 yılının ilk aylarında yapılan çalışmada; Banka kayıtlarına göre kullanmadığı yıllık ücretli izni 50 gün ile 100 gün arasında olan personele söz konusu izinlerinin en az iki haftasını, kullanmadığı yıllık ücretli izni 100 günden fazla olan personele ise söz konusu izinlerinin en az üç haftasını planlamaları ve planlanan bu izinlerini kullanmaları sağlanmıştır. 2018 yılının son aylarında yapılan çalışmada ise 2018 yılının ilk aylarında yapılan çalışmanın sonuçlarına göre kullanmadığı yıllık ücretli izni 50 gün ve daha fazla olan personelin (2018 yılı içerisinde izin kullanım süresi de dikkate alınarak) bir hafta ile üç hafta arasında izin planı yapmaları ve bu izinlerini kullanmaları sağlanmıştır. Söz konusu çalışma ile hem birikmiş yıllık ücretli izinlerin azaltılması yoluna gidilmiş hem de çalışanların dinlenme hakkından yararlanarak motivasyonları artırılmaya çalışılmıştır. Çalışan İlişkileri ve Disiplin 2018 yılında Banka personeli ile ilgili bilgilerin eksiksiz bir şekilde kayıtlarda bulunması, verilerin kontrolünün sağlanması ve yöneticisi tarafından değerlendirilmesinin puanlama yöntemiyle yapılması amacıyla oluşturulan Banka personel föyleri oluşturulmuştur. Bankada çalışan şirket personeli ile ilgili ödemelerin yapılması konusunda uygulanmakta olan denetim prosedürleri iyileştirilmiştir. Destek hizmeti alınan firmalar ile süreçlerin iyileştirilmesi amacıyla, İş Kanunu, Sosyal Güvenlik ve İş Sağlığı ve Güvenliği süreçleri incelenmiş olup ilgili mevzuatlar çerçevesinde, personel dosyaları, bordrolar, SGK giriş çıkış belgeleri vb. evraklar üzerinden gerekli kontroller yapılmıştır. Mevcut süreçlerin daha da iyileştirilmesi adına şirketlere gerekli bilgilendirmeler yapılmıştır. Disiplin süreçleri ile ilgili olarak; mali sorumluluk süreçlerinin takibinde yaşanan aksaklıkların giderilmesi amacıyla Banka Teftiş Kurulu Başkanlığı, Baş Hukuk Müşavirliği, Genel Muhasebe ve Mali İşler Başkanlığı ile yapılan toplantılar neticesinde yeni bir ekran/ program oluşturulmasına karar verilmiştir. Söz konusu proje test ortamına kadar ilerletilmiştir ve üzerinde çalışmalara devam edilmektedir. Personelin talebi üzerine düzenlenen belgelerin taleplerinin VIT ortamında aktarılması ile ilgili proje çalışması yapılarak ilgili iş birimleri ile görüşmeler sağlanmıştır. İlgili iş birimi tarafından söz konusu proje çalışmalarına devam edilmektedir. SPK Lisans Yenileme eğitimlerine ilişkin ücretlerle ilgili düzenleme yapılarak, tüm personelin lisans yenileme eğitim ücretinin ödenmesi sağlanırken bundan böyle lisansa tabi personelin lisans eğitim ücretinin Banka tarafından karşılanması yönünde değişikliğe gidilmiştir. 2018 yılında İş Mahkemeleri Kanunu ve İş Kanunu’nda yapılan değişiklikler çerçevesinde; dava şartı olarak arabuluculuk sürecinin zorunlu hale gelmesi ve bu kapsamda Banka’ya başvurularda bulunulması sebebiyle süreç oluşturulmuştur. Süreç planlanan şekilde yürütülmektedir. 2018 yılının Mart ayında başlanan OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Sertifikası’nın alımına ilişkin denetimler başarılı bir şekilde tamamlanmıştır. Ekim ayında ise, Banka’nın OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Sertifikası’nı alan ilk banka olarak iş sağlığı ve güvenliği konusunda uluslararası standartları sağlandığı belgelendirilmiştir. Genel Müdürlük Binaları ile beş Bölge Müdürlüğü’nde; kapı geçiş-turnike sistemleri oluşturulmuş ve ilgili binalarda görev yapan personelin mesaiye uyumu denetlenmeye başlanmıştır. Şubelerde ise, PDKS programına ilişkin olarak EBİS tarafından ihale sürecine geçilmiştir ve Satın Alma Müdürlüğü tarafından ilgili firma belirlenmiştir. Sonuç olarak, tüm personelin mesaiye uyumunun kontrolünün sağlanması yönünde çalışmalara başlanmıştır. Kariyer ve Performans VakıfBank’ın 2018 yılı stratejik hedefleri arasında büyük öneme sahip olan Kariyer Temelli Ücret Yönetimi Sistemi 01.01.2018 tarihi itibarıyla uygulamaya alınmıştır. Çalışanlara, dikey yönlü unvanda yükselmenin yanı sıra oluşturulan yatay pozisyonlar ile sahip oldukları yetkinlikler ve performans

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw