VKF_FRAT_2018_01_MTB

106 Bölüm II: Yönetim ve Kurumsal Yönetim Uygulamaları İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARI VakıfBank mevcut insan kaynakları uygulamaları ile insana değer veren ve insanı odağına alan bir insan kaynakları politikası yürütmektedir. Hâlihazırda sürdürülen insan kaynakları yaklaşımı doğrultusunda, çalışanların nitelik ve yetkinliklerine göre işe yerleştirilmesini, eğitilmesini, geliştirilmesini ve yeteneklerine uygun rol/görevler verilmesini sağlamak, yetenek yönetimini en etkin şekilde gerçekleştirmek ve bankacılık meslek bilgisi ve görev bilinci yüksek, Banka’nın hedef ve vizyonlarını benimsemiş proaktif çalışanlar yaratmak amaçlanmaktadır. İşe Alım ve Personel İşlemleri Dijital bankacılık sistemlerinin günümüzde bankalararası rekabeti belirleyen en önemli unsurlardan biri haline gelmesiyle bu rekabete uyum sağlamak ve dijitalleşen dünyada yerimizi sağlamlaştırmak amacıyla VakıfBank, son dönemde gerçekleştirdiği işe alımlarda Banka’ya dinamizm kazandıracak ve Banka için sektörde gelişen fırsatları görebilecek nitelikte vizyon sahibi ve nitelikli yeni mezunları istihdam etmeyi amaçlamıştır. 2018 yılında personel ihtiyacını tespit etmeye yönelik olarak yürütülen çalışmalarda, Banka’dan istifa, emeklilik vb. muhtelif nedenlerle ayrılan personel ve şube/ birimlerin iş hacimlerinin artışı nedeniyle işlerin etkin yürütülebilmesi için gereken optimum sayıda personelin istihdamını sağlamak üzere sınav ve mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Uzun vadede Banka’nın mevcut organizasyon yapısının yeniden yapılanması kapsamında yeni kurulan birim ve ticari şubelerin ihtiyaçları ile mevcut birim ve şubelerden emeklilik, istifa vb. nedenlerle yaşanan ayrılışlar ve yeni açılan birim/ şubelerle birlikte artan iş hacmi sebebiyle oluşan ihtiyaç doğrultusunda personel alım süreci planlanarak yürütülmüştür. 2018 yılı içerisinde yapılan işe alımlarda Banka, kurum kültürüne uygun, vasıflı ve doğru adayların tespit edilebilmesi için Banka’nın geleceğin yönetici adayları olarak gördüğü “Uzman Yardımcısı” unvanlı personel alım sürecinde adayların yetkinliklerinin belirlenebilmesi amacıyla alanında uzman bir İnsan Kaynakları Danışmanlık Firması tarafından adaylar mülakat öncesi değerlendirme merkezi uygulamasına tabi tutularak yetkinlik bazlı değerlendirmeleri doğrultusunda Banka’ya atamaları gerçekleştirilmiştir. Değişen ve gelişen teknolojiyi yakından takip eden VakıfBank, 2018 yılı içerisinde Bilgi İşlem Birimleri işe alım süreçlerinde iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yürütmüştür. İhtiyaç olan pozisyona uygun adayı bulma, adayla mülakat ve sonrasında atama süreçlerini sektör ortalamasının çok üzerinde bir hıza taşımıştır. Böylelikle bankacılık hizmetlerinin dijitalleşmesi ile kritik personel haline gelen bilgi teknolojileri personeli ihtiyacı/istihdamı kapsamında norm kadro planlaması göz önünde bulundurularak, VakıfBank Bilgi İşlem Birimleri’nin bağlı bulunduğu Başkanlıklar’dan gelen talepler de dikkate alınarak BT unvanlı personel alımları gerçekleştirilmiştir. Bu itibarla VakıfBank, Çağrı Merkezi’nin artan iş yükünü karşılamak ve Bilgi İşlem Birimleri’nde oluşan personel ihtiyaçlarını gidermek üzere 2018 yılında gerçekleştirilen işe alımlarla 1.279 yeni personel istihdamı gerçekleştirilmiştir. Yıl içerisinde yapılan işe alımlar ve Banka tarafından belirlenen nitelikleri sağlayan taşeron çalışana memur olma fırsatı verilmesi ile Banka personel sayısı bir önceki yıla göre %4,16 artarak 2018 yıl sonu itibarıyla 16.767 çalışana ulaşmıştır. Banka’ya yeni atanan personelin işe uyum sürecinin uçtan uca, farkındalık ve gelişim bağlamında yapılandırılması kapsamında, yeni çalışanların Banka’ya ve görevlerine adaptasyon süreçlerinin hızlandırılması, kurum kültürü hakkında daha derin bilgiler VakıfBank, son dönemde gerçekleştirdiği işe alımlarda Banka’ya dinamizm kazandıracak ve Banka için sektörde gelişen fırsatları görebilecek nitelikte vizyon sahibi ve nitelikli yeni mezunları istihdam etmeyi amaçlamıştır. Ülke istihdamına katkıda bulunan VakıfBank yanında...

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw