VKF_FRAT_2018_01_MTB
VakıfBank 2018 Faaliyet Raporu 105 KREDİ KOMİTESİ VakıfBank Kredi Komitesi Genel Müdür’ün yanı sıra iki asil ve iki yedek üyeden oluşmaktadır. Asil üye Doç. Dr. Şahap Kavcıoğlu’dur. Yedek üyeler ise Serdar Tunçbilek ve Dilek Yüksel’den oluşmaktadır. Kredi Komitesi’nin görevleri; • Bankacılık Kanunu’ndaki görevleri Yönetim Kurulu’nun tespit edeceği esaslara göre yapmak, • Kredi açılmasında Genel Müdürlüğün yazılı önerisini almak, hesap durumu belgesi alınması zorunluluğu bulunan kredilere ilişkin yapılacak önerilerde, kredi talebinde bulunanların mali tahlil ve istihbarat raporlarını temin etmek, • Komite’nin faaliyetleri Yönetim Kurulu’nca denetlendiğinden, Yönetim Kurulu üyelerinden her birinin Komite’nin faaliyetleri hakkında isteyebileceği her türlü bilgiyi vermek ve her türlü kontrolü yapmalarına yardımcı olmaktır. DENETİM KOMİTESİ VakıfBank Yönetim Kurulu’nun denetim ve gözetim faaliyetlerinin yerine getirilmesine yardımcı olmak üzere kurulan Denetim Komitesi’ne Doç. Dr. Şahap Kavcıoğlu ve Serdar Tunçbilek seçilmiştir. Denetim Komitesi; • Yönetim Kurulu adına Banka’nın iç kontrol, risk yönetimi ve iç denetim sistemlerinin etkinliğini ve yeterliliğini, bu sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin kanun ve ilgili düzenlemeler çerçevesinde işleyişini ve üretilen bilgilerin bütünlüğünü gözetmek, • Bağımsız denetim kuruluşlarının Yönetim Kurulu tarafından seçilmesinde gerekli ön değerlendirmeleri yapmak, • Yönetim Kurulu tarafından seçilen bağımsız denetim kuruluşlarının faaliyetlerini düzenli olarak izlemek, • Konsolide denetime tabi kuruluşların iç denetim işlevlerinin konsolide olarak sürdürülmesini ve eşgüdümünü sağlamak, • İç denetim, iç kontrol ve risk yönetim sistemleri kapsamında oluşturulan birimlerden ve bağımsız denetim kuruluşlarından; görevlerinin işleyişi hakkında düzenli raporlar almak görevlerini üstlenmiştir. KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ VakıfBank Kurumsal Yönetim Komitesi; Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Şahap Kavcıoğlu ve Mustafa Turan’dan oluşmaktadır. Kurumsal Yönetim Komitesi, Banka’nın Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uyumunu izlemekle sorumludur. Ayrıca aşağıdaki hususların gerçekleştirilmesi ile görevlidir: • Banka’da kurumsal yönetim ilkelerinin ne ölçüde uygulandığını araştırıp uygulanmaması halinde bunun nedenlerini saptamak ve tam uygulanmaması sonucu gelişen olumsuzlukları belirleyerek iyileştirici önlemlerin alınmasını önermek, • Yönetim Kurulu’na önerilecek Yönetim Kurulu Üyesi adaylarının saptanmasında şeffaflık sağlayacak yöntemler belirlemek, • Üst yönetim kademelerinde bulunan yöneticilerin sayısı konusunda çalışmalar yaparak öneriler geliştirmek, • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ve yöneticilerin performans değerlendirmesi ve ödüllendirilmeleri konusunda ilke ve uygulamalara ilişkin öneriler geliştirip uygulamaları izlemek, • Banka’nın Genel Müdür Yardımcısı veya muadili görevlilerden oluşan üst yönetim kademelerine seçilecek kişiler için Yönetim Kurulu’na tavsiyede bulunmak, • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin bağımsızlığını araştırmak ve çıkar çatışmaları varsa ortaya çıkarmak, • Yönetim Kurulu’na bağlı komitelerin yapısı, çalışma tarzına ilişkin değerlendirmelerde ve önerilerde bulunmak. ÜCRETLENDİRME KOMİTESİ VakıfBank Ücretlendirme Komitesi 09.06.2011 tarih ve 27959 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Bankaların Kurumsal Yönetim İlkelerine İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile değiştirilen Kurumsal Yönetim İlkeleri’nin altıncı ilkesi doğrultusunda Yönetim Kurulu’nun 26.01.2012 tarih ve 82893 sayılı kararı ile oluşturulmuştur. Komite Üyeleri Şahin Uğur, Dr. Adnan Ertem ve Dilek Yüksel’den oluşmaktadır. Ücretlendirme Komitesi; • Ücretlendirme politikası ve uygulamalarını risk yönetimi çerçevesinde değerlendirerek bunlara ilişkin önerilerini her yıl rapor halinde Yönetim Kurulu’na sunar. • Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ve üst düzey yöneticilerin ücretlendirme esaslarına ilişkin önerilerini, Banka’nın uzun vadeli hedeflerini dikkate alarak belirler; Banka’nın ve Üye’nin performansı ile bağlantılı olacak şekilde ücretlendirmede kullanılabilecek ölçütleri tespit eder; kriterlere ulaşma derecesi dikkate alınarak, Yönetim Kurulu Üyeleri’ne ve üst düzey yöneticilere verilecek ücretlere ilişkin önerilerini Yönetim Kurulu’na sunar. AKTİF PASİF YÖNETİMİ KOMİTESİ Haftalık olarak toplanan Komite’de, ekonomide ve finansal piyasalarda öne çıkan gelişmeler ele alınmakta, söz konusu gelişmelerin bilanço yapısı ve gelişimi üzerindeki olası etkileri değerlendirilmektedir. Bu kapsamda bilançonun kaynak maliyeti ile yapısal kur, faiz, likidite ve kredi risklerini yasal mevzuat sınırlarında optimum seviyede yönetecek biçimde, aktif kalitesini korumaya yönelik ve Banka’nın planladığı büyüme stratejileri ile uyumlu, bilanço gelişimine yön verecek aksiyonlar alınmaktadır. Yanı sıra etkin likidite ve fonlama yönetimini sağlamak üzere; kısa vadede nakit girişi ve çıkışı oluşturan kaynak ve kullandırım hareketleri izlenerek ana hedef ve stratejilere uygun likidite-kaynak temini ile kaynak kullandırımı işlemlerine yön verecek tedbir ve uygulamalar değerlendirilmektedir. Banka’nın hedeflediği büyüme stratejileri doğrultusunda ilgili birimlerce icra edilecek konuların genel hedeflere uyumunu değerlendirmek, kârlılığı ve net faiz gelirini izlemek ve analiz etmek, politika, prosedür, yönetmelik vb. dokümanların güncelliğini sağlamak üzere aksiyon almak Komite’nin diğer sorumlulukları arasında yer almaktadır. Ayrıca geçmiş toplantılarda alınan kararlara ilişkin yapılan çalışma ve uygulamalar da düzenli olarak değerlendirilmektedir. Bununla birlikte; yasal otoritelerin Banka’nın faaliyetlerini etkileyen ya da etkilemesi muhtemel kararlarını değerlendirmek yanı sıra gelişen teknolojik şartlar altında yenilikleri takip ederek gerektiğinde proaktif bir biçimde Banka’nın aksiyon almasını sağlayacak kararları almak üzere gündem maddesi belirler. Gerektiğinde komite acil toplanarak olağandışı likidite ve fonlama durumlarını ve/veya piyasalarda yaşanan gelişmeleri değerlendirir ve gerekli aksiyonların ivedilikle alınmasında etkindir. Genel Müdür’ün başkanlığını yürüttüğü Komite; Genel Müdür Yardımcıları, Strateji ve Planlama Başkanı, Risk Yönetimi Başkanı ve Ekonomik Araştırmalar Birim Yöneticisi’nden oluşmaktadır. KOMİTELERİN TOPLANTI ZAMANLARI VE TOPLANTILARA KATILIM Yönetim Kurulu Genel olarak 15 günde bir acil durumlarda daha sık toplanır. Yönetim Kurulu 2018 yılında 78 kez toplanmış ve 1.153 karar almıştır. Kredi Komitesi Genel olarak 15 günde bir, acil durumlarda olağanüstü toplanır. Toplantı zamanı toplantı sekreteryasına gelen gündemin sayısı ve ivediliğine göre belirlenir. Komite 2018 yılı içinde 57 kez toplanmış, 399 karar almıştır. Kurumsal Yönetim Komitesi Komite Başkanı tarafından belirlenen zamanda üç ayda bir veya altı aylık dönemleri aşmamak kaydıyla genellikle yılda en az iki kez toplanır. Komite 2018 yılı içinde dört kez toplanmıştır. Ücretlendirme Komitesi Komite yılda en az bir kez toplanmaktadır. Komite 2018 yılında iki kez toplanmıştır. Denetim Komitesi Komite 2018 yılında 22 kez toplanmıştır. Aktif Pasif Yönetimi Komitesi Genellikle haftada bir toplanan komite 2018 yılında 46 kez toplanmıştır. KOMİTELER
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw