VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR

BÖLÜM I: SUNUŞ 86 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu Siber güvenlik altyapısında davranış temelli atak önleme sistemi (APT), son kullanıcı sıfırıncı gün zararlı yazılım tespit sistemleri devreye alınarak güvenlik seviyesi yükseltilmiştir. 2017 YILI FAALİYETLERİ » » Yeni Kiralanan Akyaka A1 ve A2 Binaları İçin Switch (Anahtarlama) Cihazları Temini : Yeni Kiralanan Akyaka A1 ve A2 Binaları İçin Switch (Anahtarlama) Cihazları tedarik edilmiştir. Akyaka A1 ve A2 binalarında oluşan switch ihtiyacı karşılanmıştır. » » Akyaka GM Binası UPS Altyapı Çalışması : Mevcut Genel Müdürlük binasında bulunan UPS sisteminin Akyaka Genel Müdürlük binasına taşınması, altyapısının hazırlanması, UPS ve sistem odaları iklimlendirme altyapısının tesis edilmesi için gerekli kurulum hizmeti alınmıştır. Akyaka binası için ihtiyaç duyulan UPS altyapısı devreye alınmıştır. » » Akyaka A1 ve A2 Binaları İçin Kablosuz Telefon ve İnternet Altyapısının Kurulması : Yeni Genel Müdürlük (Akyaka A1 ve A2) binaları için kablosuz telefon ve internet altyapı kurulum hizmeti alınmıştır. Yeni Genel Müdürlük binalarında hem kablosuz ses iletişimi hem de kablosuz ve güvenli internet erişimini sağlamak amacıyla ihtiyaç duyulan iletişim ve internet altyapısı kurulumu yapılmış, kablosuz telefonlar temin edilmiştir. » » Akyaka Binasına Yeni Projeksiyon Cihazlarının Tedarik Edilmesi: Yeni Genel Müdürlük (Akyaka A1 ve A2) binasındaki toplantı odaları için ihtiyaç duyulan projeksiyon cihazları temin edilmiştir. »» SISTEM VE ALTYAPI FAALIYETLERI » » VakıfBank merkezi ve saha teknoloji altyapısı ile ilgili izleme ve iyileştirme çalışmaları aralıksız sürdürülerek, konfigürasyon, kapasite ve değişiklik yönetimi çerçevesinde gereken yenileme, bakım, güncelleme, yedekleme ve güvenlik seviyesini artırmaya yönelik planlı çalışmalar otomasyon seviyesi de yükseltilerek yapılmıştır. İşletimde karşılaşılan kritik sorunlar zamanında çözülerek geçmiş yıllara göre ana kanallarda ve sahada süreklilik ve hizmet kalitesi yükseltilmiştir. » » İstanbul Veri Merkezi’ne yakın mesafede (Dudullu) senkron veri yedekleme hizmeti başlatılmıştır. Bankacılık verilerinin İstanbul içinde iki farklı lokasyonda ve Ankara’da gerçek zamanlı yedeklenmesi sağlanmıştır. Olağanüstü durum testleri kapsamında hizmet kanalları (Mobil Bankacılık ve İnternet Bankacılığı, Şube, ATM, Çağrı Merkezi ve Kartlı Ödeme Sistemleri) İstanbul’dan Ankara Veri Merkezi’ne başarıyla yönlendirilmiş, yönlendirmelerin personel müdahalesini en alt seviyeye indirecek biçimde otomatikleştirilmesi konusunda önemli gelişmeler kaydedilmiştir. » » IBM Mainframe ana sistemleri ve İzmir yedeklemesi kapatılarak Banka tamamen açık sistemlerde çalışır duruma gelmiştir. 2011-2017 yılları arasında tamamlanan VIT Projesi ile altyapıda açık sistemlere geçiş neticesinde temel bankacılık altında hizmet veren ana sistem ve veri tabanları işletme ve kiralama masraflarında 10 kattan fazla maliyet düşüşü gerçekleştirilmiştir. Fiziksel teyp arşivlerinin tamamının verilerinin açık sistemlere taşınmasına başlanmıştır. » » Siber güvenlik altyapısında davranış temelli atak önleme sistemi (APT), son kullanıcı sıfırıncı gün zararlı yazılım tespit sistemleri devreye alınarak güvenlik seviyesi yükseltilmiştir. Düzenli zafiyet tarama testleri yapılmıştır. » » Yeni teknolojilerin ve ürünlerin Banka’ya kazandırılması için gereken araştırma ve test çalışmalarına devam edilmiştir. Kurumsal video yayınlama sistemi, elektronik faks sistemi için altyapı çalışmaları yapılmıştır. » » Ağ yönetiminde; IP Yönetimi ve DNS güvenliği, NetFlow Paket analizi ürünleri, yeni yük dengeleme özellikleri kullanıma alınmıştır, mobil saha satış güvenli erişim altyapısı kurulmuştur. İstanbul Veri Merkezi’ne yakın mesafede senkron veri yedekleme hizmeti başlatılmıştır. Bankacılık verilerinin İstanbul içinde iki farklı lokasyonda ve Ankara’da gerçek zamanlı yedeklenmesi sağlanmıştır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw