VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR
81 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu VakıfBank İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık kanallarından hâlihazırda 200’den fazla farklı işlem yapılabilmektedir. Mobil Bankacılık kanalını kullanan müşteri sayısı %62,1 artarak 2,2 milyonu aşmıştır. Dijital Bankacılık 2017 yılında VakıfBank, şubelerinden yapılan hemen hemen her işlemi dijital kanallara taşıyarak işlem çeşitliliğini her geçen gün zenginleştirmiş ve müşterilerine hızlı, güvenli, kolay çözümler sunmaya devam etmiştir. »» İNTERNET BANKACILIĞI VE MOBİL BANKACILIK VakıfBank 2017 yılında da İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık işlem setlerini zenginleştirme çalışmalarına devam etmiş olup, hâlihazırda 200’den fazla işlem bu kanallardan yapılabilmektedir. Zaman ve mekândan bağımsız kullanım imkânı sayesinde mobil bankacılık müşteri sayısı her geçen gün artarken, İnternet Bankacılığını tercih eden müşteri sayısında azalma olduğu görülmektedir. Önümüzdeki dönemde de bu trendin aynı şekilde devam edeceği öngörülmektedir. 2017 yılında bir önceki yıla göre; İnternet Bankacılığı kanalını kullanan aktif müşteri sayısı %37,4 artarak 2,6 milyona ulaşmış, Mobil Bankacılık kanalını kullanan müşteri sayısı ise %62,1 artarak 2,2 milyonu aşmıştır. Kullanıcı sayısındaki artışa paralel olarak bu kanallardan yapılan finansal işlem hacmi de geçen yıla göre %38 artmıştır. VakıfBank dijitalleşmenin yarattığı fırsatlardan tüm müşterilerinin yararlanması için çalışmalarını sürdürmekte, bankacılık hizmetlerinin daha fazla insana ulaşmasını sağlayacak çözümler geliştirmektedir. Yapılan yeni geliştirmeler sayesinde; dijital kanallardan ihtiyaç kredisi, Findeks risk raporu, bankomat kartı, sanal kredi kartı, taksitli KMH başvurusu ve yatırım hesap açma, cebe para gönderme, kredi kartına hesap bağlama, hesaba para giriş çıkışlarının bildirilmesi, dijital onay gibi işlemler yapılmaya başlanmıştır. Ayrıca Mobil Bankacılık içine eklenen “Cepte Kazan” uygulamasıyla kredi kartı müşterilerinin kart kampanyalarını takip etmeleri, bu kampanyalara katılmaları ve katılım durumlarını sorgulayabilmeleri sağlanmıştır. Yine bu yıl içinde, dijital kanallardan hiçbir ek şifreye ihtiyaç duyulmadan e-Devlet Kapısı’na erişim sağlanmıştır. VakıfBank, Mobil Bankacılık uygulaması içinden e-Devlet Kapısı’na erişim sağlayan ilk ve tek banka olmuştur. Ayrıca hem VakıfBank hem de Vakıf Emeklilik ve Hayat A.Ş. müşterisi olan Banka müşterilerine dijital bankacılık üzerinden Vakıf Emeklilik İnternet Şubesi’ne erişebilme ve portföylerini görüntüleyebilme imkânı getirilmiştir. İnternet Bankacılığı online ödemelerde ComPay platformunu destekler hale getirilmiştir. İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık hizmetleri, görme engelli müşterilerin kullandıkları ekran okuyucu programlara uyumlu hale getirilmiş, bu sayede görme engelli müşterilerin İnternet Şubesi ve Mobil Bankacılık menüsünü dinleyerek işlem yapabilmeleri sağlanmıştır. Çalışmalarına 2017 yılında başlanan Dijital Bankacılık uygulamalarının önyüzlerinin tamamen yenilenmesi, sesli yönlendirme ve chatbot teknolojisinin bu kanallara entegre edilmesi projelerinin 2018 yılında tamamlanması planlanmaktadır. 2018 yılı başından itibaren yeni Ticari İnternet Bankacılığı ve Ticari Mobil Bankacılık uygulamalarının yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. DİJİTAL BANKACILIK VE DAĞITIM KANALLARI
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw