VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR

BÖLÜM I: SUNUŞ 62 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu VakıfBank’ın geliştirdiği OGM BTS Kart 2017’de uluslararası iş dünyasının en prestijli ödüllerinden biri sayılan International Business Awards’ta (Stevie Awards) “Yılın En İyi Pazarlama Kampanyası - Finansal Kart” ödülünü almıştır. 2017 YILI FAALİYETLERİ VakıfBank nakit yönetimi alanında teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek müşteri ve paydaşlarının “yanındaki güç” olma hedefine uygun olarak ürün ve hizmet sağlamakta; bireysel ve ticari müşteri ilişkilerini bağlılık ve müşteri odaklılık ilkesi çerçevesinde yürütmekte, her koşulda müşterilerinin yanında olmakta ve müşterilerine özel çözümler üretmektedir. 2018’de de her yıl olduğu gibi piyasaya yön veren yeni ürünler ile müşteri tabanını genişletmeyi ve mevcut müşterileriyle olan iş birliğini daha da güçlendirmeyi hedeflemektedir. Tedarik zinciri finansmanının en yaygın kullanılan ürünlerinden biri olan Doğrudan Borçlandırma Sistemi’nin (DBS) VakıfBank bilgi işlem altyapısı tamamen yenilenmiş ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda fonksiyonel bir yapıya kavuşmuştur. DBS ürününün ticari ve kurumsal segmentte önemli yere sahip olması nedeni ile etkin olarak pazarlanmasına devam edilmiş, 2017’de ana firma kazanımında %29’luk, bayi/müşteri kazanımında ise %42’lik bir artış sağlanmıştır. Tedarik zinciri finansmanında alternatif bir ürün olarak müşterilere sunulan Bayi Tahsilat Sistemi’nde (BTS) Banka büyümesi 2017 yılında da artarak devam etmiş, sisteme dâhil olan müşterilere tesis edilen kredi limitinde %47, sistemden geçen tahsilat tutarında ise %67 artış sağlanmıştır. 2017 yılında BTS kapsamına dahil edilen Pırlanta Kart ile ilk defa taksitli BTS kullanımı müşterilerin hizmetine sunulmuştur. BTS kapsamında en yoğun çalışılan ve piyasada tek banka olarak pazar payını domine eden VakıfBank’ın geliştirdiği OGM BTS Kart (Orman İşletmeleri Genel Müdürlüğü) 2017’de uluslararası iş dünyasının en prestijli ödüllerinden biri sayılan International Business Awards’ta (Stevie Awards) “Yılın En İyi Pazarlama Kampanyası - Finansal Kart” kategorisinde ödüllendirilmiştir. Yine VakıfBank tarafından geliştirilmiş ödüllü bir ürün olan Gümkart ile gümrük vergisi ödeyen müşterilerde ürünün kullanımında artış devam etmiş ve bu sayede 2017 yılında Türkiye’de ödenen toplam gümrük vergisi hacminin %45’i VakıfBank aracılığı ile tahsil edilmiştir. Müşterilere alternatif ödeme yöntemi olarak sunulan “SMS ile Gümrük Vergisi Ödeme” hizmetini kullanan müşteri sayısında ise geçen yılın aynı dönemine göre %51 artış sağlanmıştır. 2017 yılında kurum tahsilatları çerçevesinde yeni anlaşmalar ve altyapı geliştirmeleri sağlanmış ve VakıfBank’ın tahsilatlarına aracılık ettiği kurum sayısı %14 artmıştır. Kurum tahsilatlarının iki önemli kalemi olan SGK ve vergi tahsilatlarında pazar payı artırılarak bir önceki yıla göre hacimsel anlamda sırasıyla %25 ve %29’luk oranlarda artış sağlanmıştır. NAKİT YÖNETİMİ VakıfBank tarafından geliştirilmiş ödüllü bir ürün olan Gümkart ile gümrük vergisi ödeyen müşterilerde ürünün kullanımında artış devam etmiştir. 2017 yılında Türkiye’de ödenen toplam gümrük vergisi hacminin %45’i VakıfBank aracılığı ile tahsil edilmiştir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw