VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR

59 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu VakıfBank, 2017 yılında 750 binden fazla tüketicinin finansman ihtiyacını uygun koşullarda çözüme kavuşturmuştur. Yaklaşık 13,5 milyon bireysel nitelikli müşteriye hizmet vermekte olan VakıfBank, bireysel bankacılık alanındaki deneyimi ve müşteri odaklı stratejisi ile Bireysel Bankacılık alanında sektörün önde gelen bankalarından biri olmaya devam etmektedir. VakıfBank, 2017 yılında 750 binden fazla müşterinin finansman ihtiyacını uygun koşullar sağlayarak çözüme kavuşturmuştur. VakıfBank’ın müşteri odaklı bu yaklaşımı ile tüketici kredileri içinde, taksitli ihtiyaç kredilerinin payı %54, taşıt kredilerinin payı %1 ve konut kredilerinin payı %45 olarak gerçekleşmiştir. »» TÜKETICI KREDILERINDE GÜÇLÜ BÜYÜME VakıfBank’ta 2017 yılı taksitli ihtiyaç kredileri plasmanı 2016 yılı sonuna göre %21,07 oranında artmış pazar payı ise %11,68 olarak gerçekleşmiştir. VakıfBank, kredili mevduat hesabı kullanımının artırılmasına yönelik yaptığı çalışmalar neticesinde 2017 yılında plasmanını %21,35 artırmış, pazar payında da %22,06 ile sektördeki liderliğini korumuştur. Banka’nın konut kredilerindeki pazar payı %9,90, taşıt kredilerindeki pazar payı ise %5,96 olarak gerçekleşmiştir. »» MÜŞTERI ODAKLI BIREYSEL KREDI ÜRÜNLERI İhtiyaç kredilerinde müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlayabilmek ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutabilmek adına kamu personeline özel, emekli müşterilere özel, üst gelir grubunda yer alan müşterilere özel ihtiyaç kredileri vb. gibi segment bazlı kampanyalar düzenlenmiştir. Banka, bunun yanı sıra, tüm bireysel müşterilerin kullanımına sunulan Kuruluş Yıl Dönümü Kredisi, Bayram Kredisi ve Yeni Yıl Kredisi gibi geleneksel kampanya kredileri ile sektörde öncü olmaya devam etmiştir. »» DIJITAL KANALLARDAN YAYGINLAŞMA VakıfBank 2017 yılında, mobil bankacılık, internet bankacılığı ve ATM kanalından ürün setlerini çeşitlendirerek müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaya devam etmiştir. 2017 yılında ihtiyaç kredisi ve kredili mevduat başvurularını hızlı bir şekilde sonuçlandırılmasını sağlamak için alternatif dağıtım kanalları üzerinden gerekli teknolojik yatırımları yaparak çalışmalarına devam etmiştir. Müşterilerin ihtiyaç kredisi taleplerini internet bankacılığı ve mobil bankacılık kanalından anında karşılayarak müşteri memnuniyeti ve sadakatini artırmıştır. Gelişen teknolojik koşullara uyum sağlayarak müşterilerin gündelik işlemlerini kolaylıkla yapmalarını sağlayacak ürünler geliştirmiş ve para transferleri, krediler gibi müşterilerin en sık ihtiyaç duyduğu ürünlerin çeşitlendirmesini sağlamıştır. »» KONUT KREDILERINDE ÖNCÜ KONUM VakıfBank, konut kredilerinde piyasa şartlarına uygun olarak geliştirdiği ürün, hizmet ve müşteri odaklı bankacılık anlayışı ile konut sektörünün gelişimine katkıda bulunmaya devam etmiş, 2017 yılında geniş ürün yelpazesi, kişiye özel oluşturulan esnek ödeme seçenekleri ve etkin kampanyalar sonucu konut kredisi pazar payını %9,88 olarak gerçekleştirmiştir. Sektördeki öncü konumunu sürdüren VakıfBank, konut kredisi plasmanında %11,68 oranında artış sağlayarak 19 milyar TL konut kredisi bakiyesine ulaşmıştır. VakıfBank, SarıPanjur konut kredisi ile ev sahibi olmak isteyen müşterilerin taleplerine uzman kadrosu, www.saripanjur.com.tr internet sitesi, 5724 SMS kanalı, internet bankacılığı ve mobil bankacılık gibi alternatif dağıtım kanalları ile yanıt vermekte, kolay ve hızlı bir şekilde dijital kanallardan ön onaylı konut kredisi başvurusunda bulunma imkânı sunmaktadır. BİREYSEL BANKACILIK VakıfBank, deneyimi ve müşteri odaklı stratejisi ile Bireysel Bankacılık alanında sektörün önde gelen bankalarından biri olmaya devam etmektedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw