VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR
BÖLÜM II: YÖNETİM VE KURUMSAL YÖNETİM UYGULAMALARI 116 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİ UYUM RAPORU Banka çalışanlarının bilgilendirilmesi amacıyla ayrıca Bilgi Sistemi Portalı oluşturulmuştur. Kurum içi bilgi paylaşım sistemi olan portal ile tüm duyurular sisteme taşınmıştır. Kurum içi tüm bilgilere ulaşılması sistem üzerinden gerçekleştiği için, çalışanlar aradıkları bilgiye farklı noktalardan anında ve en etkin şekilde ulaşmaktadırlar. Bu şekilde, hem çalışan memnuniyeti artmakta, hem de zaman ve emek kaybı önlenmiş olmaktadır. Bu portal sayesinde maliyet tasarrufu ve hızlı iletişim hedeflenmiştir. Banka tarafından gerçekleştirilen işlemlerin mevzuata, bankacılık teamüllerine, banka içi politikalara ve etik ilkelere uyumuna yönelik mevcut kontrol mekanizmalarının gözetimi, Teftiş Kurulu Başkanlığı, İç Kontrol Başkanlığı, Risk Yönetimi Başkanlığı koordinasyonu ile ilgili birimler tarafından gerçekleştirilir. VakıfBank’ın yurt dışı şubelerinde ve konsolidasyona tabi ortaklıklarında, yurt dışı kaynaklı düzenlemelere uyum risklerinin takip edilmesiyle Banka içindeki uyumluluk bilincini ve kültürünü sürekli yükseltmeye yönelik gerekli çalışmaların yapılması da uyum fonksiyonunun temel sorumlulukları arasında yer alır. Denetim Komitesi, uyum fonksiyonuna ilişkin yürütülen faaliyet sonuçları hakkında doğrudan bilgilendirilir. 4.2 Menfaat Sahiplerinin Yönetime Katılması Banka, başta çalışanlar olmak üzere tüm menfaat sahiplerini gözeterek, ürün ve hizmet kalitesini geliştirip iç ve dış müşteri beklentilerini karşılamayı amaçlamakta ve bunu gerçekleştirmek için bütün sistemlerini sürekli gelişime yönelik olarak tasarlamaktadır. Banka, çalışanlarının yeni ürün ve hizmet üretim sürecinde etkin bir rol oynamasına büyük önem verir. Banka içinde kurulan bir e-posta adresi ile tüm çalışanların yeni ürün geliştirilmesi kapsamında fikirlerini beyan etmelerine olanak sağlanmıştır. Söz konusu öneriler, ilgili Genel Müdürlük birimleri tarafından değerlendirilerek proje aşamasına getirilebilir. Banka, çalışanları dışındaki menfaat sahiplerine de kendilerini ilgilendiren hususlarda ve gerekli görüldüğü durumlarda e-posta, telefon ve diğer iletişim kanalları aracılığıyla bilgilendirme sağlamaktadır. Müşteri memnuniyeti sağlanması amacı ile Banka bünyesinde Tüketici İlişkileri Koordinasyon Merkezi adlı birim oluşturulmuştur. Bu birime, Banka ürün ve hizmetleri ile ilgili her türlü istek, eleştiri veya memnuniyetler, Banka internet sitesinden, çağrı merkezi, şubeler ve sosyal medya aracılığıyla ulaşılabilmektedir. Diğer taraftan müşteriler, 0850 222 0 724 numaralı telefondan VakıfBank 7/24 şubesine bağlanarak tüm bankacılık işlemlerini bir telefonla çözüme ulaştırabilmektedir. 4.3 İnsan Kaynakları Politikası Sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında, Kurumsal Yönetim Tebliği’nin (II. 17.1) 3.3.1. numaralı ilke gereklerini yerine getiren İnsan Hakları ve Çalışan Hakları Politikası kurumsal internet sitesinde menfaat sahiplerinin bilgisine sunulmuştur. Banka yürütmekte olduğu İK uygulamaları ile stratejik hedeflerine ulaşmak için mevcut insan kaynağını en verimli şekilde değerlendirirken aynı zamanda personeline sunduğu iş ortamı ve fırsat eşitliği ile mevcut iş barışının sürdürülmesini amaçlamaktadır. Bankacılık sektöründe artan rekabet dikkate alınarak izlenmekte olan büyüme stratejisi kapsamında, Banka mevcut İK politikaları aracılığıyla çalışanlarının gelişimini destekleyerek, motivasyon ve iş tatmini yaratma konusuna öncelik verilmekte, diğer taraftan da personelin bağlılığının ve mutluluğunun en üst seviyede gerçekleştirilmesini hedeflemektedir. Bu kapsamda, Banka tarafından yürütülen İnsan Kaynakları politikasının ana esasları aşağıda yer almaktadır: » » Banka personelinin çalışma isteklerini ve verimlerini artırıcı nitelikli bir çalışma ortamı sağlamak ve muhafaza etmek, » » Banka’nın politika ve prosedürlerinin işleyişinde cinsiyet eşitliği kavramını ön planda tutarak kadın-erkek personel ayrımı gözetmeksizin, tüm personelin fırsat eşitliğine sahip olduğu ve iş barışının olduğu bir çalışma ortamı sağlamak, » » Her düzeyde iletişime açık bir iş ortamını kalıcı hale getirmek, » » Çalışanların işteki başarı ve performanslarını değerlendirmek, teşvik etmek, moral ve motivasyonlarını üst düzeyde tutmak, » » Çalışanların maddi ve manevi çıkarlarını göz önünde bulundurarak cinsiyet ayrımı gözetmeksizin eşit işe eşit ücretin sağlandığı adil bir ücret politikası izlemek ve bu politikayı muhafaza etmek ve geliştirmek, » » Banka içi ve Banka dışı verilen eğitimlerle, personelin kişisel gelişim ve kariyer hedeflerine ulaşmasına katkı sağlamak, Bankaya bağlılıklarını artırarak aidiyet duygusunu güçlendirmek, » » Personelinin sağlık, güvenlik ve refahlarını sağlamaya yönelik gerekli tedbirleri alarak Banka’ya olan bağlılıklarını artırmak, » » Kadın erkek eşitliği temelinde çalışanlarına unvanda yükselme imkânları sunarak, verilen yeni sorumluluklarla yöneticilik ve liderlik vasıflarının gelişmesine katkıda bulunmak, » » Modern İK uygulamaları ve gelişmeleri takip ederek, güncel İK uygulamalarını Banka sistemine uyumlulaştırarak uygulanabilir hale getirmek. Bankada istihdam edilecek personele ilişkin ölçütler Banka Personel Yönetmeliği’nde belirtilmiştir. İşe alım süreci, ilgili mevzuatta belirtilen esaslar doğrultusunda, Banka’nın uzun dönemli stratejik hedefleri ile şube ve birimlerin norm kadroları göz önünde bulundurularak gerçekleştirilmektedir. Banka’nın başarısının sürdürülebilmesi için mevcut insan kaynağının etkin ve verimli şekilde yönetilmesi ve Şube/Birimlerde faaliyetlerin optimum sayıda personel ile yürütülmesi hedeflenmektedir. Personel ihtiyacını karşılamak üzere yapılan işe alımlarda adaylar müfettiş yardımcısı, uzman yardımcısı, kontrolör yardımcısı ve stajyer memur unvanları ile Birim ve Şubelerde işe başlatılabilmektedir. Söz konusu personel üniversitelerin dört yıllık fakültelerinin Bankacılıkla ilgili bölümleri ile Bankaca belirlenen fakültelerin ilgili bölümlerinden mezun olan adaylar arasından seçilmekte olup adayların yüksek
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw