VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR

115 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu Diğer taraftan, 1.6.1. no’lu Kurumsal Yönetim İlkesi ile uyum amacıyla Banka Yönetim Kurulu tarafından 2014 yılında “Kâr Dağıtım Politikası” oluşturulmuş ve söz konusu politika dokümanı Türkçe ve İngilizce olarak internet sitesinde yayımlanmıştır. Kâr Dağıtım Politikası 2015 yılında gerçekleştirilen Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda ortakların onayına sunulmuştur. Böylece söz konusu ilke ile tam uyum sağlanmıştır. 2.6 Payların Devri Banka’nın payları (A), (B), (C) ve (D) gruplarına ayrılmış olup, tümü nama yazılı paylardan oluşmaktadır. Banka’nın (A) grubu hisseleri ile (B) grubundan Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün kontrolündeki mazbut vakıflara ait olanların satışına ve bu satışla ilgili usul ve esasları belirlemeye Bakanlar Kurulu yetkilidir. (B) grubundan diğer mülhak vakıflara ait olan paylar ile (C) ve (D) grubunu temsil eden payların devrini kısıtlayan herhangi bir hüküm Banka Ana Sözleşmesi’nde bulunmamaktadır. Ancak ortakların talep etmesi kaydıyla mülhak vakıflara ait olan (B) grubu paylar ile gerçek ve tüzel kişilere ait olan (C) grubu paylardan (D) grubuna dönüşüm yapmaya VakıfBank Yönetim Kurulu yetkilidir. »» BÖLÜM III- KAMUYU AYDINLATMA VE ŞEFFAFLIK 3.1 Şirket İnternet Sitesi ve İçeriği Banka’nın Kurumsal Yönetim İlkeleri gözetilerek Türkçe (www.vakifbank.com.tr ) ve İngilizce (http://www.vakifbank.com.tr/ English.aspx?pageID=977) olarak hazırlanan ve düzenli olarak güncellenen iki ayrı internet sitesi bulunmaktadır. Söz konusu internet sitelerinde yer alan Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanmış yatırımcı ilişkileri bölümlerinin linkleri aşağıdadır; Türkçe yatırımcı ilişkileri sitesi: http://www.vakifbank.com.tr/Yatirimci_ Iliskileri.aspx?pageID=657 İngilizce yatırımcı ilişkileri sitesi: http://www.vakifbank.com.tr/investor- relations.aspx?pageID=625 Söz konusu siteler aracılığı ile kurumsal bilgiler, dönemsel mali tablolar ve faaliyet raporları, kredi derecelendirme kuruluşları tarafından verilen kredi notları, Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Raporları, sürdürülebilirlik ile ilgili bilgiler ve Banka’nın sürdürülebilirlik raporları, hisse senedi bilgileri, yatırımcılara yönelik sunumlar, Banka Ana Sözleşmesi ve Kanunu, genel kurul iç yönergesi, hazirun cetvelleri, genel kurul özet tutanakları, sermaye artırımı ve temettü oranları, analist listesi, VakıfBank yönetimi, organizasyon yapısı, komiteleri, etik ilkeler, bilgilendirme politikası, kâr dağıtım politikası, rüşvet ve yolsuzlukla mücadele politikası, tazminat politikası, insan hakları ve çalışan hakları politikası, bağış ve yardım politikası, ücretlendirme politikası, çevre politikası, sosyal sorumluluk politikası, iş sağlığı ve güvenliği politikası, MASAK uyum politikası ve Banka’daki gelişmelere ait duyurular yer almaktadır. Kamuyu Aydınlatma Platformu aracılığıyla kamuya duyurulan VakıfBank hakkındaki gelişmelere ait Özel Durum Açıklamalarına da bu sitelerden ulaşılabilmektedir. Banka’nın kurumsal internet sitelerinde, pay sahiplerinin haklarının kullanımını etkileyebilecek nitelikte bir bilgi ve açıklama bulunmamaktadır. İnteraktif Analiz Fonksiyonu ile VakıfBank hisse senedi ve endekslerin yerli ve yabancı para birimlerinde karşılaştırmalı analiz imkânını sunmaktadır. Banka’nın internet sitesi; SPK tarafından 03.01.2014 tarihinde yayımlanan Kurumsal Yönetim Tebliği’nin (II-17.1) kurumsal internet sitesi ile ilgili (2.1.1), (2.1.2), (2.1.3) ve (2.1.4) no’lu ilkeleri ile uyum içerisindedir. Banka tarafından yapılan KAP açıklamalarının önemli bir bölümü, açıklamadan yararlanacak kişilerin karar vermelerine yardımcı olacak ölçüde doğru, tam, dolaysız, anlaşılabilir, yeterli ve açıklamanın Türkçesi ile uyumlu olacak şekilde İngilizce’ye çevrilerek İngilizce internet sayfasında yayımlanmaktadır. 3.2 Faaliyet Raporu Banka’nın Faaliyet Raporu; BDDK tarafından yayımlanmış Bankalarca Yıllık Faaliyet Raporunun Hazırlanmasında ve Yayımlanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında hazırlanmakta olup, SPK tarafından 03.01.2014 tarihinde yayımlanan Kurumsal Yönetim Tebliği’nin (II-17.1) faaliyet raporu ile ilgili (2.2.1) ve (2.2.2) no’lu ilkeleri ile uyum içerisindedir. »» BÖLÜM IV- MENFAAT SAHİPLERİ 4.1 Menfaat Sahiplerinin Bilgilendirilmesi Menfaat sahipleri; gerekli görülen konularda basın bültenleri, basın toplantıları, röportajlar, faaliyet raporları, internet sitesinde yer alan haberler, açıklamalar ve çeşitli toplantılar aracılığıyla düzenli olarak bilgilendirilmektedir. Doğru ve güvenilir bilgi akışını teminen, her çeyrek açıklanan mali tablolara ilişkin sunumlar hazırlayan Yatırımcı İlişkileri Müdürlüğü, internet sitesi ve e-posta yoluyla bu sunumları yatırımcılarla paylaşmakta ve organize ettiği canlı telekonferanslarla da duyurmaktadır. Birim, yatırım kuruluşları tarafından düzenlenen yatırımcı toplantılarına düzenli katılarak Banka ve sektörle ilgili gelişmeleri aktarmakta ve günlük olarak ilgili her türlü soru ve talebi telefon ve e-posta yoluyla yanıtlamaktadır. Banka internet sayfasında “Sorun Çözelim” sayfası üzerinden Banka müşterilerinin Banka hizmet ve ürünleri hakkındaki bilgi talepleri, dilek veya şikâyetleri için gerekli teknik altyapı oluşturulmuştur. Bu kapsamda, müşteri sorunlarının çözümü Banka’nın tüm birimleri tarafından en etkin şekilde yerine getirilmektedir. Menfaat sahiplerinin bilgiye erişimini hızlandırmak, Banka’nın mevzuata aykırı ve etik açıdan uygun olmayan işlemlerini Kurumsal Yönetim Komitesi’ne erişimini kolaylaştırmak amacı için, surdurulebilirlik@vakifbank.com.tr sustainability@vakifbank.com.tr yatır ımciiliskileri@vakifbank.com.tr investor.relations@vakifbank.com.tr mail grupları oluşturulmuş ve kurumsal internet sitesinde Yatırımcı İlişkileri bölümünde menfaat sahiplerinin bilgisine sunulmuştur.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw