VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR

BÖLÜM II: YÖNETİM VE KURUMSAL YÖNETİM UYGULAMALARI 112 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİ UYUM RAPORU Yatırımcı İlişkileri Müdürlüğü’nün başlıca görev ve sorumluluk alanları aşağıda belirtilmiştir: » » Mevcut ve potansiyel yabancı yatırımcılar, yerli kurumsal yatırımcılar ve derecelendirme kuruluşları ile ilişkilerin yönetilmesi, » » Banka hakkında rapor yazan aracı kuruluş banka analistleri ile ilişkilerin yönetilmesi, » » Yurt içinde veya yurt dışında organize edilen toplantılara VakıfBank adına katılım, » » Çeyreklik dönemler itibari ile mali tablolara ilişkin sonuçlar üzerine sunumların hazırlanması ve telekonferansların gerçekleştirilmesi, » » Banka’yı tanıtıcı kurumsal sunumlar ve benzeri nitelikte toplantı araçları hazırlanması, hedefe yönelik tanıtım ve çeşitli bilgilendirme toplantılarının düzenlenmesi, » » Banka internet sitesinde yer alan Türkçe ve İngilizce içerikli “Yatırımcı İlişkileri“ sayfasının güncel tutulması, » » Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Raporu’nun hazırlanması ve güncellenmesinde ilgili Genel Müdürlük birimleri ile koordineli olarak çalışılması, » » Banka’nın yıllık ve ara dönem faaliyet raporlarının hazırlanmasına katkıda bulunulması, » » Pay sahiplerinin ortaklık ile ilgili yazılı bilgi taleplerinin yanıtlanması, » » Olağan ve Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı ile ilgili olarak pay sahiplerinin bilgi ve incelemesine sunulması gereken belgelerin hazırlanması ve Genel Kurul Toplantısı’nın ilgili mevzuat, Ana Sözleşme ve diğer Banka içi düzenlemelere uygun olarak yapılması, » » Sermaye piyasası mevzuatı ve Banka’nın uymakla yükümlü olduğu ilgili mevzuat kapsamında yapılması gereken özel durum açıklamalarının Kamuyu Aydınlatma Platformu aracılığı ile duyurulması, » » Sürdürülebilirlik ile ilgili çalışmalarda birimlerle ortak çalışmalar yürütülmesi, » » Banka bünyesinde yöntemi Kurumsal Yönetim Komitesi tarafından tanımlanmış, Kalite ve Çevre yönetim sisteminin kurulması işletilmesi ve sürekliliği için gerekli koordinasyonun sağlanması şeklinde sıralanabilir. Yatırımcı İlişkileri Müdürlüğü tarafından 2017 yılı içinde; » » Pay sahipleri tarafından iletilen yaklaşık 1.000 adet bilgi talebi yanıtlanmıştır. » » 21 yerli ve yabancı yatırımcı konferansına katılarak 400’ün üzerinde yabancı ve yerli kurumsal yatırımcı ile yüz yüze toplantılar yapılmıştır. » » Banka’nın İstanbul’daki ofisinde 250’den fazla toplantı gerçekleştirilmiş ve yaklaşık 400 yatırımcı/analist ile görüşülmüştür. » » İştirak edilen yatırımcı bilgilendirme konferanslarından sonra yatırımcılardan alınan bilgiler doğrultusunda raporlar hazırlanıp üst yönetime sunulmuştur. » » Mali tablolara ilişkin sonuçlar üzerine 4 tane telekonferans organize edilmiş ve bunların kayıtları İngilizce internet sitesinde yayımlanmıştır. » » Derecelendirme kuruluşları (Fitch, Moody’s ve S&P) ile yıllık olağan değerlendirme toplantıları düzenlenmiştir. » » Banka hakkında rapor düzenleyen tüm analistlerle yakın irtibat halinde olunmuş, raporların hazırlanması aşamasında analistlere doğru ve sağlıklı bilgiler aktarılmış ve analistlere düzenledikleri raporlara ilişkin görüşler bildirilmiştir. » » 2017 yılında gerçekleştirilen Olağan Genel Kurul Toplantısı’nın Bankacılık Kanunu, Sermaye Piyasası Kanunu, Kurumsal Yönetim Tebliği, Banka Ana Sözleşmesi ve sair diğer mevzuatın gerektirdiği kapsam ve şekilde yerine getirilmesi sağlanmıştır. » » Banka Bilgilendirme Politikası, Sermaye Piyasası Kurulu’nca (“SPK”) çıkarılan “Özel Durumlar Tebliği (II-15.1)” çerçevesinde güncellenerek Yönetim Kurulu’nun onayıyla 31.10.2017 tarihinde yürürlüğe girmiştir. » » VakıfBank, 5 yıl vadeli 500 milyon Avro tutarındaki ilk Avro cinsi İpotek Teminatı Menkul Kıymet İhracı (Covered Bond) ile Türk Sermaye Piyasaları ile finans sektörünün en saygın ödüllerinden biri olan “Bonds and Loans 2017” ödüllerinde, “Yılın En İyi Uluslararası Tahvil İhracı” ve “Yılın En İyi Finansal Kurumlar Finansmanı” ödüllerinin sahibi olmuştur. Ayrıca aynı ihraçla uluslararası sermaye piyasalarının prestijli ve saygın medya kuruluşu olan Global Capital dergisi tarafından 2017 Ocak ayında “En İyi Finansal Kurum İhracı” ödülüne layık görülmüştür. » » İstanbul’da düzenlenen Sermaye Piyasaları Kongresi’nde Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanlığı’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcı Sn. Hasan Ecesoy “Kredi Piyasalarının ve Sermaye Piyasalarının Simbiyotik Yaşamı: Menkul Kıymetleştirme” konulu bir panele konuşmacı olarak katılmıştır. » » Barselona’da düzenlenen Euromoney Covered Bond Konferansı’nda Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı Sn. Mustafa Turan “Orta ve Doğu Avrupa Bankaları” paneline konuşmacı olarak katılmıştır. » » İstanbul’da düzenlenen Bonds&Loans Konferansı’nda Uluslararası Bankacılık ve Yatırımcı İlişkileri Başkanı Sn. Mustafa Turan “Sermaye” konulu panele konuşmacı olarak katılmıştır. » » Sürdürülebilirlik ile ilgili çalışmaların koordine edilmesi amacı yetkilendirilmiş en yüksek mercii olan Kurumsal Yönetim Komitesi ve bu Komite’ye bağlı olarak faaliyet gösteren Sürdürülebilirlik Çalışma Grubu’nun sekretarya işlemleri yerine getirilmiş, gerçekleştirilmesi öngörülen toplantılar ve toplantı gündemleri belirlenmiştir. » » BIST Sürdürülebilirlik Endeksi bünyesinde işlem gören Banka’nın endekste devamlılığını sağlamak için ilgili kuruluşlar ile yazışmalar yürütülmüş ve EIRIS (Ethical Investment Research Services Limited) tarafından Banka’nın endeks performansı ile ilgili yazılan raporlar değerlendirilerek karşılıklı fikir alışverişinde bulunulmuştur. » » Banka’nın çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim konularındaki performansının en üst seviyelere çıkarılması için Banka’nın diğer birimleri ile ortak çalışmalar yürütülmüştür. » » Küresel Raporlama İnisiyatifi (Global Reporting Intitiative) G5 gereklerine uygun olarak, 2017 Haziran-2018 Haziran faaliyet dönemini kapsayan Banka’nın üçüncü Sürdürülebilirlik Raporu’nun hazırlanması için çalışmalara başlanmıştır. » » Sürdürülebilirlik Raporu’nun çerçevesinin ve Banka’nın uzun vadeli sürdürülebilirlik stratejisinin oluşturulması amacı ile çeşitli iletişim kanalları (anket, telefon görüşmesi ve toplantı) kullanılarak paydaşların görüşleri alınmıştır. Bu kapsamda yaklaşık 200 paydaşa anket iletilmiş, 10 paydaş ile telefon görüşmesi yapılmış ve 10 paydaş ile de yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw