VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR

BÖLÜM II: YÖNETİM VE KURUMSAL YÖNETİM UYGULAMALARI 108 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARI 2017 yılının ikinci yarısında; başta sürdürülebilir ve kârlı büyüme stratejilerinin hayata geçirilmesi, organizasyonun etkin ve verimli bir yapıya kavuşturularak güçlendirilmesi, ürün ve müşteri odaklı organizasyon yapısının sağlanarak, hızlı ve kesintisiz hizmet sunma, sağlıklı kredi yönetimi ve operasyonel verimlilik artışı sağlamak amaçları doğrultusunda, Genel Müdürlük organizasyon yapılanmasında değişim ve yenilenmeye gidilmiştir. Söz konusu değişim ve yenilenme ile; » » Ürün ve müşteri odaklı dağıtım ağı, etkin performans ölçümü, sağlıklı kredi risk yönetimi ve operasyonel verimlilik artışının sağlanması, » » Banka müşterilerine yeni ve gelişen ihtiyaçlarını karşılayacak ürün ve hizmetler sunulması, bankacılık ürünlerinin ve hizmetlerinin ulaştırılmasında gerçekleştirilen operasyonların mükemmelleştirilmesi ve verimlilik çalışmaları ile maliyetlerin düşürülmesi, » » Kârlı pazar alanlarının belirlenerek bu alanlara yönelik ürün ve hizmet geliştirilmesi gibi hedefler doğrultusunda yapılacak çalışmalara hız kazandırılmıştır. » » Bu doğrultuda; yeniden yapılanma kapsamında özellikle pazarlama birimleri segmentlere göre yapılandırılmış ve daha etkin yönetim beklentisi kapsamında uzmanlaşmaya gidilmiştir. Şubelerin müşteri odaklı anlayış çerçevesinde yeniden segmente edilmesi ve Genel Müdürlük birimlerinin şubeler nezdindeki iz düşümünün oluşturulması amacı beraberinde Ticari Şubeler’in de oluşturulması ihtiyacını doğurmuştur. Bu kapsamda, ticari segmentte yer alan müşterilere daha kaliteli hizmet sunulabilmesi ve müşteri verimliliğinin artırılabilmesi için 35 adet Ticari Şube’nin açılmasına karar verilmiştir. 14 farklı ilde hizmet gösterecek olan Ticari Şubeler’in 2018 yılı içerisinde faaliyete geçmesi planlanmaktadır. Şubelerin daha etkin ve güçlü koordinasyon içerisinde yönetilmesi, şubelere verilen desteğin artırılması, Bölge Müdürlükleri’nin iş yoğunlukları arasında dengenin sağlanması, odaklanma ile birlikte pazar payının ve kârlılığın artırılması amacıyla Ankara ili ve İstanbul ili Avrupa yakasında 1’er Bölge Müdürlüğü ve 1’er Bölge Krediler Müdürlüğü kurulmuştur. 2017 yılının ikinci yarısında, yeni Genel Müdürlük Binasının tespiti ve tadili yönünde çalışmalar başlatılmış, 2011 yılından bu yana İstanbul ili Avrupa yakasının birden çok lokasyonunda faaliyetlerini sürdüren VakıfBank Genel Müdürlük Birimleri’nin bir araya toplanarak hizmet vermesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda; İstanbul’un Ümraniye ilçesinde bulunan yeni hizmet binaları kiralanarak dağınık yapıda bulunan birimlerin yeni binaya taşınması ve 2018 yılında yeni Genel Müdürlük binalarında hizmet vermeye başlanması için inşaat çalışmalarına hız verilmiştir. Böylece hizmet binalarının farklı lokasyonlarda bulunmasından kaynaklanan muhtelif sorunların önüne geçilmesi, yönetim ağının daha etkin ve verimli hale gelmesi, birimlerin bir arada bulunması ile sinerjinin daha da artırılması sağlanmış olacaktır. Eğitim VakıfBank, izlediği insan kaynakları politikaları çerçevesinde, çalışanlarının kariyer hedefleri doğrultusundaki gelişimlerinin desteklenmesini, motivasyonlarının artırılmasını, iş tatmini yaratılmasını ve iş verimliliğinin artırılmasını eğitimler yoluyla sağlamaktadır. Bu kapsamda, “Eğitim İhtiyaç Analizi” doğrultusunda 2017 yılı içerisinde toplam 461 farklı konuda gerçekleştirilen 1.942 adet sınıf içi eğitimden 40.897 katılımcı faydalanmış ve toplam 362.129 saat eğitim verilmiştir. 2017 yılsonu itibarıyla 16.097 personelin 9.996’sı eğitim almıştır. Bu personelin 5.972’si birden fazla eğitim almıştır. Personelin kariyer yollarında deneyim süreleri ile birlikte beklenen yetkinlikleri kazanmalarını ve bir üst unvana geçişlerinde ön koşul oluşturacak dersleri almalarını sağlayacak şekilde tasarlanmış Sertifikasyon Eğitim Programı hayata geçirilerek uygulanmaya başlanmıştır. Bu kapsamda gerçekleştirilen Eğitim Programları ve Değerlendirme Sınavları için üniversite iş birlikleri yapılarak soru bankası oluşturulmuştur. Banka iç kaynağının eğitim faaliyetlerinde kullanımının artırılması ve konusunda uzman personelin iç eğitmen olarak değerlendirilebilmesi amacıyla İç Eğitmen Sistemi kurulmuş ve İç Eğitmen Sistemi’ne dâhil olmak isteyen çalışanların başvuruları alınmıştır. 2018 yılında İç Eğitmen Adayı olarak seçilecek personelin İç Eğitmen Yetiştirme Programını başarı ile tamamlayarak eğitimlerde görev alması hedeflenmektedir. Karma öğrenme modeli kurgulanarak tasarlanan eğitim programlarında sınıf içi eğitimleri destekleyecek şekilde konu çeşitliliği artırılarak e-öğrenme eğitimleri yoğun olarak kullanılmaktadır. 2017 yılı içinde sınıf içi eğitimlerin dışında toplam 151 konuda gerçekleştirilen e-öğrenme eğitimleri 274.945 katılımcı tarafından tamamlanmış olup, e-öğrenme eğitimlerinin kullanım oranında büyük bir artış yaşanmıştır. VakıfBank, izlediği insan kaynakları politikaları çerçevesinde, çalışanlarının kariyer hedefleri doğrultusundaki gelişimlerinin desteklenmesini, motivasyonlarının artırılmasını, iş tatmini yaratılmasını ve iş verimliliğinin artırılmasını eğitimler yoluyla sağlamaktadır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw