VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR
107 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu » » İş sağlığı ve güvenliğine yönelik uygulamaların Vakıf Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi tarafından alınan İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi’nin tüm birim/şubelerde VIT’ye entegrasyonu sağlanarak kullanılabilir hale getirilmesi hedeflenmektedir. İş Kazası ve Meslek Hastalığı girişlerinin VIT üzerinden sağlanması ve istatistiki verilerin tutulması planlanmaktadır. » » İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası kapsamında yürütülmekte olan çalışmalara, 2018 yılı içerisinde de devam edilerek bu konuda personelin daha çok bilinçlendirilmesinin sağlanması ve böylelikle olası iş kazalarının önüne geçilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda da kalan şube ve birimler için, Risk Değerlendirme Raporu ile Acil Durum Planları’nın hazırlanması ve Yangın- Soygun-Hırsızlık-Doğal Afet Tatbikatları gerçekleştirilmesi, personel için ise hâlihazırda verilmekte olan İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimlerine yıl içerisinde de devam edilmesi, iş yeri hekimlerince yapılmakta olan periyodik muayene/ sağlık taramalarına devam edilmesi, bununla birlikte alt işverenlerce iş sağlığı ve güvenliği kapsamında ilgili Kanun gereğince yapılması gereken yükümlülüklerin yerine getirilmesinin sağlanması planlanmaktadır. » » Banka personelinin geçmiş yıllardan hak ettiği halde kullanmadığı yıllık ücretli izinlerin iş akışını aksatmayacak şekilde kullandırılarak azaltılması yönündeki çalışmaların 2018 takvim yılında da gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. »» KURUMSAL GELIŞIM VE AKADEMI Kariyer ve performans Satış rolünde görev yapan personelin yetkinlikleri ve bulundukları roller ile şubelerin potansiyelleri dikkate alınarak verilen ölçülebilir, erişilebilir ve gerçekçi hedefler ve bu hedefler doğrultusunda yapılan objektif ve adil değerlendirmelerle, 2017 yılı içerisinde, şubelerin/bölgelerin ve satış personelinin gün gün performansı izlenmek suretiyle performans ölçümleri yapılmış, tüm personele altışar aylık dönemlerde teşvik amaçlı ödemelerde bulunularak iş motivasyonlarının üst seviyede tutulması sağlanmıştır. Bu doğrultuda, prim tutarlarına esas teşkil eden baz maaşlar tüm personel için yaklaşık %43,55 oranında artırılmıştır. Personel Yönetmeliği ile İhtisas Elemanları Yönetmeliği’nin unvanda yükselmeyi düzenleyen ilgili maddeleri gereğince, toplamda 1.868 personelin bir üst unvana terfi ettirilmesi sağlanmıştır. VakıfBank ile Banka Finans ve Sigorta İşçileri Sendikası (BASS) arasında 01.05.2017- 30.04.2019 tarihleri arasını kapsayan 23. Dönem Toplu İş Sözleşmesi bağıtlanmıştır. Banka’da başlatılan değişim ve dönüşüm çalışmalarının en önemli safhalarından biri olan “Kariyer Temelli Ücret Yönetimi Sistemine” geçilmiş ve yapılan düzenlemeler hakkında Banka Finans ve Sigorta İşçileri Sendikası (BASS) ile ek protokol imzalanmıştır. Kurumsal gelişim Türk bankacılık sektöründe güçlü sermaye yapısı, aktif kalitesi ve oluşturduğu yaygın şube ağıyla; etkin, verimli ve müşteri odaklı hizmet vermeyi kendine ilke edinmiş olan VakıfBank, 2017 yılı içerisinde de güçlü yapısının devamını teminen bir önceki yıl 921 olan yurt içi şube sayısını 924’e çıkarmıştır. Banka bünyesine 2016 yılı içerisinde katılan Mobil Şube araçları, 2017 yılında pazarlama hizmeti vermek amacıyla farklı noktalara yönlendirilmiş, olağanüstü durumlar nedeniyle hizmet veremeyen şubeler için de müşteriye aralıksız hizmet sağlanması amacıyla kullanılmıştır. Sektör genelinde, gerçekleşmekte olan, teknolojik yatırım ve projelerin ağırlık kazanmasıyla beraber oluşan ve hızla devam eden dijital dönüşüm kapsamında, Banka şubelerinde ve Genel Müdürlük Hizmet Binasında kullanılmak üzere, Kurumsal TV (Digital Signage) uygulamalarının satın alınması süreci başlatılmıştır. Yeni uygulamanın Banka müşterilerine ve personeline 2018 yılı içerisinde hizmet vermeye başlaması planlanmaktadır. VakıfBank’ta başlatılan değişim ve dönüşüm çalışmalarının en önemli safhalarından biri olan “Kariyer Temelli Ücret Yönetimi” uygulaması devreye alınmıştır.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw