VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR

BÖLÜM II: YÖNETİM VE KURUMSAL YÖNETİM UYGULAMALARI 106 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARI VakıfBank yürütmekte olduğu çağdaş ve stratejik insan kaynakları politikası ile çalışanlarının yeteneklerinin modern çağın ve dijital bankacılığın gereklerine uyum sağlayacak yönde geliştirilmesini ve motivasyonlarının artırılmasını hedeflemektedir. Mevcut insan kaynakları uygulamaları ile tüm personeline yetkinlikleri bazında eşit koşullar ve fırsatlar sunmaya özen göstermektedir. Bununla birlikte çalışanlarının bireysel ve mesleki yönden gelişimine sağladığı katkılarla, çalışan memnuniyeti ve bağlılığının üst seviyede gerçekleştirilmesini, kurumsal başarıyı sürdürülebilir kılacak bir kurum kültürü oluşturulmasını hedeflemektedir. »» İŞE ALIM VE PERSONEL IŞLEMLERI Banka istihdam planları, şube/birimlerin personel ihtiyacının nitelikli kaynaklardan ve etkin bir biçimde karşılanması amacıyla, Banka’nın uzun dönemli stratejik hedefleri ile şube/birimlerin norm kadroları göz önünde bulundurularak belirlenen stratejiler ışığında yürütülmektedir. 2017 yılında personel ihtiyacını tespit etmeye yönelik olarak yürütülen çalışmalarda, ilk olarak kısa vadede personel ihtiyacının olduğu yerler belirlenerek, bu alanlardaki eksikliklerin giderilmesine öncelik verilmiş, bölgesel bazda işe alım, sınav ve mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Uzun vadede ise Banka organizasyon yapısında gerçekleşmesi planlanan değişiklikler ve açılması planlanan yeni şubelerle birlikte doğacak personel ihtiyacı ile emeklilik, istifa gibi çeşitli nedenlerle ayrılan personel sayısı da dikkate alınarak, yıl içerisinde oluşan ihtiyaç doğrultusunda personel alım süreci planlanarak yürütülmüştür. Bu kapsamda Banka şube/birimlerinin, 2017 yılı içerisinde oluşan personel ihtiyaçlarını karşılamak üzere gerçekleştirilen işe alımlarla 1.152 yeni personel istihdam edilmiştir. Banka’nın personel sayısı bir önceki yıla göre %3 artarak 2017 yılsonu itibarıyla 16.097 çalışana ulaşmıştır. 2017 yılı içerisinde gerçekleştirilen görev yeri değişiklikleri ile şube ve birimlerin personel ihtiyaçlarının mevcut insan kaynağı ile giderilmesi amaçlanmış olup gerçekleştirilen tayin/görevlendirmeler ile Banka’nın şube/ birimlerinin optimum sayıda personel ile faaliyetlerini yürütmeleri sağlanmıştır. Bununla birlikte, çalışanların Banka’ya sağlamakta olduğu katma değerin artarak devam ettirilebilmesi için, 2017 Ocak ayında uzun süre aynı şubede çalışan yaklaşık 700 personelin, görev yeri rotasyonu belirli kriterler (şube sınıfı, imza yetkisi dağılımı, personelin rolü, unvanı, vb.) dikkate alınarak gerçekleştirilmiştir. Böylelikle uzun süre aynı şubede çalışmanın getirebileceği riskler ve iş gücü verimsizliğinin önüne geçilerek, personelin dinamizm ve motivasyonlarının artırılması sağlanmıştır. Söz konusu uygulamanın Banka personelinin verimliliğine sağlamış olduğu katkı göz önünde bulundurularak, bundan sonraki süreçte de periyodik olarak uygulanması planlanmaktadır. Yıllık ücretli izinlerin Banka için yarattığı riskleri önleyebilmek için, 2017 yılı içerisinde yapılan çalışmalarla, Banka genelinde 50 günden fazla yıllık ücretli izni olan personelin, görev yerlerindeki iş akışını bozmayacak şekilde izinlerinin en az 2 haftasını kullanacak yönde plan yapmaları ve izin kullanmaları sağlanmaya çalışılmıştır. Söz konusu çalışma ile hem birikmiş yıllık ücretli izinlerin azaltılması yoluna gidilmiş hem de çalışanların dinlenme hakkından yararlanarak işe yönelik dinamizmi kaybetmeleri önlenmeye çalışılmıştır. »» ÇALIŞAN ILIŞKILERI Banka’nın çalışanlarına verdiği üstün değeri yansıtan İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası kapsamında gerçekleştirilen faaliyetler ile iş ortamındaki olası risklerin minimize edilerek çalışanlara güvenli bir iş atmosferi sunulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Banka’da 6331 sayılı “İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu”nun ilgili yönetmelikleri gereğince 2017 yılı içerisinde yürütülmekte olan çalışmalar ile 875 şube ile 279 birimin Risk Değerlendirme Raporu ve Acil Durum Planı hazırlanmış, 8.298 personele İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi, 1.250 personele Temel İlk Yardım Eğitimi verilmesi sağlanmış, 8.000 personelin periyodik muayene/sağlık tarama işlemi gerçekleştirilmiş, ayrıca birçok birim ve şubede Yangın-Soygun-Hırsızlık- Doğal Afet Tatbikatı yapılmıştır. İnsan kaynakları uygulamalarına ilişkin 2018 yılı hedefleri » » Banka’dan istifa, emeklilik vb. muhtelif nedenlerle yıl içerisinde ayrılacak personel nedeniyle oluşacak ihtiyaçlar ile 2018 yılı içerisinde açılması planlanan ticari segmentteki müşterilere hizmet verecek şubelerin personel ihtiyaçları kapsamında, çeşitli tarihlerde yapılacak işe alımlarla Banka’da yaklaşık 1.000 personel istihdam edilmesi öngörülmektedir. » » 2017 yılında uzun süredir aynı şubede görev yapmakta olan personele yönelik gerçekleştirilen rotasyon uygulamasının, Banka açısından oluşan riskleri önlemede sağladığı katkılar göz önünde bulundurularak, 2018 yılı içerisinde de gerçekleştirilerek personel politikası haline getirilmesi planlanmaktadır. VakıfBank, mevcut insan kaynakları uygulamaları ile tüm personeline yetkinlikleri bazında eşit koşullar ve fırsatlar sunmaya özen göstermektedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw