VAKIFBANK_2017_FAALIYET_RAPORU_TR
105 VakıfBank 2017 Faaliyet Raporu »» ÜCRETLENDİRME KOMİTESİ VakıfBank Ücretlendirme Komitesi 09.06.2011 tarih ve 27959 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Bankaların Kurumsal Yönetim İlkelerine İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile değiştirilen Kurumsal Yönetim İlkeleri’nin altıncı ilkesi doğrultusunda Yönetim Kurulu’nun 26.01.2012 tarih ve 82893 sayılı kararı ile oluşturulmuştur. Komite Üyeleri Şahin Uğur, Dr. Adnan Ertem ve Dilek Yüksel’den oluşmaktadır. Ücretlendirme Komitesi; » » Ücretlendirme politikası ve uygulamalarını risk yönetimi çerçevesinde değerlendirerek bunlara ilişkin önerilerini her yıl rapor halinde Yönetim Kurulu’na sunar. » » Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ve üst düzey yöneticilerin ücretlendirme esaslarına ilişkin önerilerini, Banka’nın uzun vadeli hedeflerini dikkate alarak belirler; Banka’nın ve Üye’nin performansı ile bağlantılı olacak şekilde ücretlendirmede kullanılabilecek ölçütleri tespit eder; kriterlere ulaşma derecesi dikkate alınarak, Yönetim Kurulu Üyeleri’ne ve üst düzey yöneticilere verilecek ücretlere ilişkin önerilerini Yönetim Kurulu’na sunar. »» AKTİF/PASİF YÖNETİM KOMİTESİ Haftalık olarak toplanan Komite’de, ekonomideki ve finansal piyasalarda öne çıkan gelişmeler ele alınmakta, söz konusu gelişmelerin bilanço yapısı ve gelişimi üzerindeki olası etkileri değerlendirilmektedir. Bu kapsamda bilançonun kaynak maliyeti ile yapısal kur, faiz, likidite ve kredi risklerini yasal mevzuat sınırlarında optimum seviyede yönetecek biçimde ve Banka’nın hedeflediği büyüme stratejileri doğrultusunda bilanço gelişimine yön verecek aksiyonlar alınmaktadır. Yanı sıra etkin likidite ve fonlama yönetimini sağlamak üzere; kısa vadede nakit girişi ve çıkışı oluşturan kaynak ve kullandırım hareketleri izlenerek ana hedef ve stratejilere uygun likidite-kaynak temini ile kaynak kullandırımı işlemlerine yön verecek tedbir ve uygulamalar değerlendirilmektedir. Banka’nın hedeflediği büyüme stratejileri doğrultusunda ilgili birimlerce icra edilecek konuların genel hedeflere uyumunu değerlendirmek, kârlılığı ve net faiz gelirini izlemek ve analiz etmek, politika, prosedür, yönetmelik vb. dokümanların güncelliğini sağlamak üzere aksiyon almak Komite’nin diğer sorumlulukları arasında yer almaktadır. Ayrıca geçmiş toplantılarda alınan kararlara ilişkin yapılan çalışma ve uygulamalar da düzenli olarak değerlendirilmektedir. Bununla birlikte Komite; yasal otoritelerin Banka’nın faaliyetlerini etkileyen ya da etkilemesi muhtemel kararlarını değerlendirmek, yanı sıra gelişen teknolojik şartlar altında yenilikleri takip ederek gerektiğinde proaktif bir biçimde Banka’nın aksiyon almasını sağlayacak kararları almak üzere gündem maddesi de belirlemektedir. Genel Müdür’ün başkanlığını yürüttüğü Komite; Genel Müdür Yardımcıları, Ekonomik Araştırmalar Birim Yöneticisi ve Risk Yönetimi Başkanı’ndan oluşmaktadır. »» KOMITELERIN TOPLANTI ZAMANLARI VE TOPLANTILARA KATILIM Yönetim Kurulu Genel olarak 15 günde bir acil durumlarda daha sık toplanır. Yönetim Kurulu 2017 yılında 92 kez toplanmış ve 1.394 karar almıştır. Kredi Komitesi Genel olarak 15 günde bir, acil durumlarda olağanüstü toplanır. Toplantı zamanı toplantı sekreteryasına gelen gündemin sayısı ve ivediliğine göre belirlenir. Komite 2017 yılı içinde 73 kez toplanmış, 452 karar almıştır. Kurumsal Yönetim Komitesi Komite Başkanı tarafından belirlenen zamanda üç ayda bir veya altı aylık dönemleri aşmamak kaydıyla genellikle yılda en az iki kez toplanır. Komite 2017 yılı içinde iki kez toplanmıştır. Ücretlendirme Komitesi Komite yılda en az bir kez toplanmaktadır. Komite 2017 yılında bir kez toplanmıştır. Denetim Komitesi Komite 2017 yılında 16 kez toplanmıştır. Aktif Pasif Yönetimi Komitesi Genellikle haftada bir toplanan Komite 2017 yılında 37 kez toplanmıştır.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzMzNjEw